Nowe logo Nowego Jorku zagrożeniem dla Apple?

06.04.2008 18:32, Autor: Adam Wróblewski (adam9870), Kategoria: News
NewsImage

Wprowadzone przez Nowy Jork, logo reprezentujące nową kampanię ekologiczną greeNYC, spotkało się z krytyką przedstawicieli Apple.

Apple twierdzi bowiem, że nowe logo Nowego Jorku, umieszczane w takich miejscach jak przystanki autobusowe, taksówki o napędzie hybrydowym, czy torby na zakupy, nie różni się niczym szczególnym od jego obecnego loga. Przedstawiciele posądzają także władze miasta o umyślne wprowadzanie mieszkańców w błąd oraz szarganie, zyskanej poprzez swoje produkty i usługi, marki. Władze Nowego Jorku twierdzą natomiast, że zażalenia Apple są bezpodstawne i korporacja żąda zbyt dużej ochrony swojego logo. Rzeczniczka miasta dodaje również, iż nazwa "Big Apple" nie jest skierowana w stronę Apple, gdyż pochodzi od nazwy potocznej miasta. Warto przy tym zauważyć, że miasto nigdy nie zarejestrowało znaku "Big Apple" jako znaku towarowego, nie można wykluczyć jednak, że tak się niebawem stanie.

Źródło: CNET News
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (71)  

Avatar
buri (niezalogowany) | 06.04.2008 18:52#1

To jest śmieszne, normalnie odbija im.
Loga wogóle nie są do siebie podobne, a New York napewno był wcześniej niż Apple, więc nie powinni mieć jakiś wątpliwości.

Avatar
jakub (niezalogowany) | 06.04.2008 18:53#2

heh, darmowa reklama a oni jeszcze protestuja.

Avatar
GIBbeer (niezalogowany) | 06.04.2008 18:53#3

Apple powoli staje się dla mnie śmieszną a nie poważną marką...

Avatar
GIBbeer (niezalogowany) | 06.04.2008 18:56#4

Niech oskarżą Matkę Naturę, że jabłka są podobne do ich logo (;

Avatar
... (niezalogowany) | 06.04.2008 19:04#5

Zagrożeniem dla dobrej marki Apple jest samo Apple z ich ostatnim systemem który w ilości dziur i niedoróbek dogania Microsoft z ich Vistą.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 06.04.2008 19:05#6

Sorry, Winnetou, ale racja jest po stronie miasta. Przecież od dawna Nowy Jork jest przezywany "wielkim jabłkiem". Poza tym logo jest tak podobne jak Pudzian do Woody Allena i tylko jakiś przugłupi Amerykanin z fast foodem zamiast mózgu mógłby nie zauważyć różnicy.

Avatar
Loombago (niezalogowany) | 06.04.2008 19:05#7

Robią szum, żeby było o nich głośno.

Avatar
Respev (niezalogowany) | 06.04.2008 19:07#8

Ale gdzie tu podobieństwo? :|

Avatar
Azi (niezalogowany) | 06.04.2008 19:07#9

@buri

Dokładnie, zjadają własny ogon...

Avatar
JB (niezalogowany) | 06.04.2008 19:14#10

jeszcze troche a zarządają powycinanie jabłoni na niej rosną jabłuszka, albo patent wykupią na kształt owocu :)

Avatar
Leffinio (niezalogowany) | 06.04.2008 19:17#11

hehe ja tam nie widzę kompletnie żadnego podobieństwa miedzy tymi logami. Nawet mi sie to nie kojarzy z apple.

Avatar
szymczak03 (niezalogowany) | 06.04.2008 19:28#12

Gdybym nie czytał news'a nigdy by mi do głowy nie przyszło, że to ma coś wspólnego z "tym" Apple.

Avatar
RafalP (niezalogowany) | 06.04.2008 19:33#13

ee tam Apple przewrazliwione jest mieszkam w NY i nie widze podobieństwa byłem na 5av/59st po Iphone i jakos te jabuszko nie jest podobne hehe robienie chalasu o nic

Avatar
CL (niezalogowany) | 06.04.2008 19:34#14

Amerykanie są zdolni do wielu rzeczy ;) I uwierzcie, że gotowi są pomyśleć, że torba na zakupy została wyprodukowana przez Apple :) Mimo wszystko trochę to żenujące... Ale ja tam jestem zadowolonym użytkownikiem ;)

Avatar
Mayron (niezalogowany) | 06.04.2008 19:38#15

A mi jakoś przyszło do głowy Apple gdy widziałem to logo... Ale jak ktoś decyduje się na nazwę Apple to chyba powinien wiedzieć, że nie zmieni wyglądu jabłka...

Avatar
time (niezalogowany) | 06.04.2008 19:57#16

po raz pierwszy zgadzam się z wszystkimi komentarzami napisanymi w tym wątku, proponuje nie jeść jabłek, bo jeszcze nas apple poda do sądu o niszczenie ich loga

Avatar
Krzysztof Gudowski (niezalogowany) | 06.04.2008 20:04#17

@time: Nieee - jeść wolno, ale nadgryzaj z dobrej strony hahaha ;)

Avatar
Norbitor (niezalogowany) | 06.04.2008 20:12#18

@time
Dokładnie

Uważajcie jak niedługo w sklepach będą jabłka (owoce) 10 zł/ sztuka z naklejką Apple by Apple :D

Nie no to jest paranoja. Apple robi dużo krzyku do gziku :)

Avatar
pepe990 (niezalogowany) | 06.04.2008 20:20#19

Apple jest czasami mnie przeraża. Niedługo wszyscy sadownicy będą musieli wycinać drzewka bo Steve będzie rządał kasy za patent na jabłka.

Avatar
NIC (niezalogowany) | 06.04.2008 20:21#20

Loga nie są podobne... Nawet bym tego nie skojarzył... Powiem więcej.. Akcja zdaje się być szczytna i jakby ktoś miał kojarzyć to z Apple to by wręcz Apple na tym zyskało!

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 06.04.2008 20:25#21

Apple powinno jeszcze pozwac tysiace producentow soku jablkowego, ktorzy "upodabniaja" masowo swoje logo do ichniego. Zalosne.

@anonim (troche tez CL)
"i tylko jakiś przugłupi Amerykanin z fast foodem zamiast mózgu mógłby nie zauważyć różnicy."
Przyglupi Polak z bigosem zamiast mozgu tez moglby nie zauwazyc.

Kwintesencja:
***************

Avatar
nikt ciekawy (niezalogowany) | 06.04.2008 20:33#22

Dlaczego Apple Inc. się tak burzy? Bo chodzi o zdrowy tryb życia! A oni są takiego trybu przeciwnikami...

Avatar
Endrju (niezalogowany) | 06.04.2008 20:37#23

A ja tam myśle że wcale nie chodzi o podobne logo apple do loga greenNYC, tylko poprostu apple doszło do wniosku że te logo greenNYC jest poprostu ładniejesze i lepsze od ich własnego.

Avatar
DAnny (niezalogowany) | 06.04.2008 20:41#24

To ja od dziś nie jem jabłek w ramach protestu :)

Avatar
Psotnikp (niezalogowany) | 06.04.2008 20:48#25

Jabłko to jabłko... jak niby miało by wyglądać logo z jabłuszkiem.. paranoja

Avatar
Neo (niezalogowany) | 06.04.2008 20:54#26

Logo greeNYC jest tak podobne do logo apple'a jak nasz prezydent do Yao Minga :D

Avatar
ijabłko (niezalogowany) | 06.04.2008 20:57#27

posiadam znaczy udział w pewnej firmie owocowej- forrest gump

Avatar
omlet (niezalogowany) | 06.04.2008 20:58#28

@ Mayron

"A mi jakoś przyszło do głowy Apple gdy widziałem to logo... "

Ty w ogóle chyba jakiś inny jesteś! (?)
Zawsze się tu wypowiadasz wszystkim sie przeciwstawiając.
To pewnie twój sposób na zaistnienie na tym vortalu.
Wychodzi ci ten proceder nawet dobrze, bo nie da się nie zauważyć twoich komentarzy...

Avatar
Mayron (niezalogowany) | 06.04.2008 21:09#29

"Ty w ogóle chyba jakiś inny jesteś! (?)
Zawsze się tu wypowiadasz wszystkim sie przeciwstawiając."

Dziwne żeby logo jabłka nie kojarzyło się z jabłkiem?

Po prostu staram się dostrzegać we wszystkim te dobre rzeczy a nie tylko te złe...

Avatar
amigib (niezalogowany) | 06.04.2008 21:12#30

@Mayron

a jak ktoś daje nazwę systemu Windows to z czym ci się kojarzy, jak patrzysz na okno to myślisz od razu Microsoft?
a Apple zaczyna mieć taką samą paranoję

Avatar
Methyl` (niezalogowany) | 06.04.2008 21:13#31

Śmieszne :D Nie widzę ŻADNEGO podobieństwa.

Avatar
tores1977 (niezalogowany) | 06.04.2008 21:14#32

Wszystko co jest podobne do jabłka jest podobne do Apple ,
Ale niestety to jabłko jest już nieco nadgniłe

Avatar
Zulu (niezalogowany) | 06.04.2008 21:22#33

tak Ku... Nie pokazujmy takżę bananów, wszakżę praktycznie każdy myslący - banan - jabłko (o k...) - kiwi ....
tak nie może być!
Do piachu z Apple! co oni sobie myślą, niech jeszcze pozamykają restauracje "Green - Apple" w Chicago! Apple mają w nazwie !
***

Avatar
piotrek (niezalogowany) | 06.04.2008 21:25#34

Ocenzurujmy Biblię, oskarżając Ewę o zerwanie APPLE z drzewa poznania dobra i zła :) Mitologiczny Parys, dając APPLE dla najpiękniejszej (Afrodyty o ile pamiętam) powinien też trafić za kraty. Może zamknijmy jeszcze cokolwiek, łączącego się z jabłkiem, np. szefa BOBOFRUTA

Avatar
Mayron (niezalogowany) | 06.04.2008 21:32#35

Akurat loga są nawet podobne ale jak ktoś się decyduje na nazwę Apple czy Windows to powinien być przygotowany na to, że nie zmieni nazwy okna czy wyglądu jabłka, Apple jest samo w sobie winne.

Avatar
mbsrz (niezalogowany) | 06.04.2008 21:43#36

czyli sprzedawcy jabłek są piratami. Czy ja jedząc jabłka mogę być tu usprawiedliwiony, że robię to na własny użytek niekomercyjny. Czy mogę jabłkami mogę częstować znajomych, tak aby nie naruszyć praw producenta komputerów??

Avatar
Dżojstik (niezalogowany) | 06.04.2008 22:01#37

Ja widząc to logo pomyślałem o dziwo jednak o ekologi, cyzli w tym przypadku o Nowym Jorku a Apple póki nie przeczytałem nagłówka mi do głowy nie przyszło :)

Avatar
Carioca (niezalogowany) | 06.04.2008 22:22#38

Uważam, że komentarze do artykułów na dobreprogramy.pl są najlepszą rzeczą na poprawę humoru! To takie Słowo na Niedzielę. Pozdrawiam wszystkich, Apple i New York też!

Avatar
Nyae (niezalogowany) | 06.04.2008 22:49#39

Chwilkę mi zajęło zanim zauważyłam, że to logo, to rzeczywiście jabłko (to zawiłe wnętrze -bez miąższu- mnie zmyliło o; ). Ale fakt faktem coś z Apple ma - tak jak każde jabłko. Nie będę już powielać tych komentarzy, bo myślę podobnie.
Zgadzam się z CL - Amerykanie są zdolni uwierzyć we wszystko, w końcu sami dobrze wiedzą, że Słońce kręci się wokół ziemi, Meczet, to tak naprawdę zwierze, a Utah to państwo.

Avatar
Grzesiu (niezalogowany) | 06.04.2008 23:07#40

Oni powinni się jeszcze cieszyć że ktoś jeszcze o nich myśli i ich reklamuje

Avatar
mirkol (niezalogowany) | 06.04.2008 23:39#41

Myślę że Aple działa wg zasady, nie ważne co się mówi, dobrze czy źle, ale aby o nas:)

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 06.04.2008 23:52#42

Ciekawe czemu moj koment nie przeszedl - prawda w oczy kole? LOL

Avatar
Karol (niezalogowany) | 06.04.2008 23:55#43

Szczerze to nie rozumiem o co znowu im poszło ja uważam że jedyne podobieństwo jest takie że oba loga to jabłka. To tak jak bym powiedział koledze że szerzy plagiat bo też ma niebieskie oczy.

Avatar
Crop (niezalogowany) | 07.04.2008 0:01#44

Kurde musze sciac Papierówke z ogródka bo mnie do sondu podają i będe odszkodowanie płacil...

Avatar
MRx (niezalogowany) | 07.04.2008 0:02#45

mbsrz - a jeszcze robić z nich sok! Czy też badać genom! :P

Avatar
drakin (niezalogowany) | 07.04.2008 3:15#46

oba loga maja ze soba jedynie to wspolne ze tematem jest jablko ale wygladaja zupelnie inaczej

Avatar
~~ (niezalogowany) | 07.04.2008 7:01#47

Niech zakażą uprawiania jabłoni w całym USA, bo te drzewa łamią ich prawa autorskie ;

Avatar
jabłecznik (niezalogowany) | 07.04.2008 7:14#48

Żądam zaniechania ekspozycji jabłek na półkach sklepowych. To jest jawne naruszenie dóbr i marki firmy `jabłko`.
albo...
Wszystkim `jabłkożercom` mówimy NIE..

Avatar
AndrzejG. (niezalogowany) | 07.04.2008 7:43#49

A mi to przypomina znak nieskończoności... idealny symbol dla recyklingu :D

Avatar
żal (niezalogowany) | 07.04.2008 7:50#50

o żall, teraz to sie popisali inteligencją o.O

Avatar
Fan(atyk) GNU (niezalogowany) | 07.04.2008 9:45#51

Apple w tym konkretnym przypadku nawet Microsoft przegoniło! Microsoft też *ma* okna, ale sprawy zazwyczaj przeprowadza po cichu i głównie firmy softwareowe terroryzując/szantażując/pozywając. Zresztą też niezbyt często wygrywa - jedyne poważne zwycięstwo Microsoftu jakie w tym temacie pamiętam, to wymuszenie zmiany nazwy "Lindows", bo zbyt bardzo była do Microsoftowego "Windows" podobna.

Poza tym przykładem chyba same porażki Microsoftu były w tej sferze. Czuję, że Apple też teraz nie wygra...na szczęście -.-

Szkoda, że paranoja "własności intelektualnych" jest tak bardzo lekceważona. To się już często do leczenia psychiatrycznego kwalifikuje. No ale przynosi sporo $$$ - więc *wszystko w porządku*.

Avatar
alfik (niezalogowany) | 07.04.2008 10:00#52

@*.* : dokladnie ludziom z apple o to chodzilo. rozdmuchali temat z logo, dziennikarze pomogli i reklama jak tralala. nawet, gdyby mieli przegrac jakiestam procesy i tak im sie to bedzie oplacac, bo teraz jabluszko greeNYC zawsze bedzie sie kojarzyc z firma apple.

pamietajcie: nie wazne jak o tobie mowia, byle mowili...

Avatar
robaczek_ten_z_jabluszka (niezalogowany) | 07.04.2008 10:05#53

"nie ważne co mówicie - nie róbcie błędów w nazwie" - mówcie dużo i z wielkim przejęciem. Tu chodzi tylko o darmową reklamę.
A do sądu podamy wszystkich sadowników - sprzedają jabłka bez licencji, budowlańców - instalują okna bez licncji, koty - jedzą myszy ;-) itd. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?
A może powinni się podłączyć do reklamy tak jak był "Żywiec dla kierowców" ?

Avatar
Fan(atyk) GNU (niezalogowany) | 07.04.2008 10:38#54

@alfik, robaczek_ten_z_jabluszka
W USA, w przeciwieństwie do Polski Apple jest akurat dosyć dobrze znaną firmą.
I nawet tam, w *krainie fastfudów*, pozywanie kogoś, i absurdalne oczekiwania _nie_ są miło odbierane.
Wyglądają idiotycznie, są wrogie lokalnej akcji (Apple nie jest _bezpośrednio_ związana z NYC, a ta akcja owszem). Dodatkowo nikt nie lubi krzykaczy, którzy mówią "to nasze, to nasze, to nasze".

Więc nie gadajcie bzdur, że to reklama, gdy to jest typowa ANTYreklama dla Apple.
A oni sobie ją urządzają, bo wbrew wyobrażeniem niektórych z Was, Apple MA teoretycznie *jakieś* szanse wygrać.
Tj. zmusić organizatorów kampanii do zmiany logo.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 07.04.2008 10:43#55

Apple chyba coś się pop****.Niech się gonią ze swoimi gadzetami dla metroseksualnych

Avatar
quaten (niezalogowany) | 07.04.2008 11:16#56

gdybyscie sie znali choc troche na marketingu i promocji to moze zrozumielibyscie w czym rzecz...
cala sprawa na pewno nie zaszkodzi firmie Apple, ale ona sama pokrzyczec musi... by to nowe logo, bylo kojazone z firma Apple. Reklama za 0$. To nie pierwszy raz, gdy Apple wykorzystuje taka sytulacje...
pozdrowienia dla fanow Apple

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 07.04.2008 11:40#57

Dobrym Programom gratulujemy cenzury. Juz ostatni post w tym watku, nie musicie sie wysilac by go zblokowac. Zalosne to.

Avatar
Cebula (niezalogowany) | 07.04.2008 12:10#58

@Nezumi

Dziękuję za gratulacje, ja natomiast gratuluję kompleksów emigranta. Linkowanie do filmu z pijakami smarkającymi na siebie jest niesmaczne i nie na miejscu, Ty możesz tak postrzegać nasz kraj - Twoje prawo ale dp to nie miejsce na promowanie wulgarnych, obleśnych filmików.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 07.04.2008 15:04#59

"quaten" chyba miałeś na myśli fanatyków apple bo mało jest normalnych użytkowników większość z użytkowników prawie masturbuje sie jak coś kojarzy się z makiem czasami przypomina mi to fanbojostwo :(

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 07.04.2008 15:37#60

Cebula - No jak to - a puszczas spokojnie wypowiedzi o amerykanach z fast foodem zamiast mozgu - przychylasz sie do tej opinii? To kto tu ma kompleksy? Wiesz z czego ciezko byc dumnym? Z takich wlasnie polakow cwaniakow jak anonim i CL.

"normalna" wersja - mam nadzieje ze tutaj nie znajdziesz dziury w calym.
Zatem:

@anonim i CL:
http://tinyurl.com/6s6d83

Avatar
Cebula (niezalogowany) | 07.04.2008 16:08#61

@Nezumi
Nie przychylam się do fast foodu zamiast mózgu, nie przychylam się do bigosu zamiast mózgu, w ogóle nie przychylam się do generalizowania. Generalizowaniem jest natomiast tworzenie filmików pokazujących tylko smarkających na siebie żuli jako kwintesencję polskości. Oczywiście jak ktoś lubi to się z tego pośmieje ale przytaczanie takich "arcydzieł" jako jakiegokolwiek argumentu jest delikatnie mówiąc nieporozumieniem. Możesz sobie puścić film o slamsach w jakimś kraju, jak murzynów biją albo jak białych tłuką, jak kamieniują, jak gwałcą, jak jedzą fekalia, jak skaczą na główkę do pustego basenu itp... itd... Tylko to o niczym nie świadczy poza głupotą kilku, kilkunastu lub kilkudziesięciu "bohaterów"...

Nie mam kompleksów narodowościowych, nie oceniam również negatywnie innych narodowości, najwyżej konkretne jednostki...

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 07.04.2008 16:42#62

Cebula - kwestia tylko w tym ze mowisz jedno a zrobiles drugie - koment anonima przeszedl bez echa wlasnie i wyglada na to ze w tym momencie nie razilo cie generalizowanie ;). Ja jedynie - zwyczajowo zreszta - zareagowalem.
Poza tym generalizowanie jest jak najbardziej normalne. Generalnie linuksa jest mniej niz windowsa, generalnie liny bungee nie pekaja, generalnie Polacy nie sa zulami smarkajacymi na siebie (nawet tego tam nie widzialem - duzo bardziej podobalo mi sie "mieso drobiowe z jelenia" LOL) oraz generalnie Amerykanie nie maja fast foodu zamiast mozgu i w koncu - wracajac do tematu - generalnie Apple przegielo z tym logiem :D.

Avatar
Cebula (niezalogowany) | 07.04.2008 17:11#63

@Nezumi
To, że jakikolwiek komentarz zostaje opublikowany nie oznacza, że ja się z nim utożsamiam - chyba nie muszę Ci tego tłumaczyć szerzej.

W przypadku narodowości generalizowanie nie jest normalne, chyba że dla Ciebie. Może tak: Polacy to pijacy i złodzieje, Niemcy to faszyści, Amerykanie to grubasy, Francuzi to rasiści, Finowie to zaspane fajtłapy, Włosi i Rosjanie to mafiozi i przestępcy itd... Tak sobie generalizujesz? Łatwo zostać ksenofobem przy takim podejściu. W każdym kraju znajdziesz sporo ludzi, którzy podpadają pod te szufladki, w każdym, kraju znajdziesz również jeszcze większe rzesze ludzi, których w żadnej z nich zamknąć nie można.

Muszę jednak przyznać, że generalnie Apple z logiem przegięło ;-)

Avatar
CL (niezalogowany) | 07.04.2008 17:12#64

@Nezumi, nie wiem co chciałeś osiągnąć pokazując jakiś hiphop ale niech już ci będzie. Widocznie robak w mózgu się niespokojnie poruszył kiedy dotknęło słowo krytyki. Z mojego doświadczenia z amerykanami mogę spokojnie dalej twierdzić, że oni skłonni są uwierzyć w to, że Apple produkuje torebki. Z resztą jak to ładnie pan Einstein kiedyś powiedział: "Świat amerykanina jest tak wielki jak jego gazeta." Wystarczy przekazać jakąś informację w stylu "logo GreeNYC jest podobne do loga Apple i to jest złe" i już lawina poszła. No i teraz tym prostym sposobem GreeNYC będzie, jak ktoś to wcześniej określił, darmową reklamą dla Apple :P

Mnie tam to logo nie przypomina Apple ale teraz już ilekroć ktoś o tym wspomni to skojarzenie będzie jedno ;)

Avatar
pow3r_shell (niezalogowany) | 07.04.2008 18:03#65

@pozabijali by sie chłopaki a po co ? Sarmacka natura się oddzywa :) Apple skorzystało loga bo wywęszyło tanią sensację i darmową reklamę i tyle :)

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 07.04.2008 18:24#66

@CL
"nie wiem co chciałeś osiągnąć pokazując jakiś hiphop ale niech już ci będzie. Widocznie robak w mózgu się niespokojnie poruszył kiedy dotknęło słowo krytyki."
Ludzilem sie ze zrozumiesz prawde ze starego porzekadla "przyganial kociol garnkowi". Widac nawet w tak trywialnej a doslownej formie nie dotarlo. Twoj robak ani drgnal - moze padl z glodu?

"Z mojego doświadczenia z amerykanami mogę spokojnie dalej twierdzić, że oni skłonni są uwierzyć w to, że Apple produkuje torebki."
Widocznie masz takich znajomych. Na to juz nic nie poradze... Ale wspolczuje.

"Z resztą jak to ładnie pan Einstein kiedyś powiedział: "Świat amerykanina jest tak wielki jak jego gazeta."
Einstein zmarl w 1955. W 1969 Armstrong stanal na ksiezycu (ciekawe w jakiej gazecie przeczytal o takiej mozliwosci :D). Dzis mamy 2008. I piszesz to - ide o zaklad - z komputera opartego na... procesorze amerykanskiej (a nie niemieckiej, jak byc moze chcialby Einstein) produkcji. Coz...

"Wystarczy przekazać jakąś informację w stylu "logo GreeNYC jest podobne do loga Apple i to jest złe" i już lawina poszła."
Jaka lawina? Waska grupa ludzi zainteresowana IT moze o tym przeczytac w jednym z wielu newsow i tyle. Myslisz ze wszystkie amerykanskie gospodynie domowe wraz z mezami z wypiekami na twarzy dyskutuja o tym wydarzeniu? :D

"Mnie tam to logo nie przypomina Apple ale teraz już ilekroć ktoś o tym wspomni to skojarzenie będzie jedno ;)"
I przez to kupisz sobie Maca? o_O
---------------------------------------------
EOT - z pewnoscia pojawi sie wiele watkow dajacych sposobnosc do rozmowy na tematy wiekszej wagi niz wyobrazenia tych czy owych o innych nacjach.

Avatar
alfik (niezalogowany) | 07.04.2008 18:42#67

@Fan(atyk) GNU - zdziwilbys sie - oni liczyc umieja, a i specow od reklamy tez maja, czasami to co tobie sie wydaje absurdalne, ma wlasnie takim byc - ty tego nie zrozumiesz, ja tego nie pojme i moze nikt nie zobaczy sensu, ale taka wlasnie moze byc reklama - pewna telefonia komorkowa, tez niejednokrotnie ma spoty reklamowe bez sensu, a jednak... oplaca sie...

wygoglujcie sobie takie cos: wojny_reklamowe_koncernow_samochodowych
a zobaczycie do jakich krokow sa zdolni posunac sie fachowcy od reklamy (co prawda, dotyczy to samochodow a nie komputerow, ale i tak warto zobaczyc) - pozdrawiam

Avatar
WhizzKid (niezalogowany) | 07.04.2008 20:22#68

@alfik
Sami anglosasi przyznają, że znaczna ich większość ma problemy z dzieleniem i mnożeniem. Niestety, szkolnictwo publiczne w USA i UK jest słabiutkie...

Avatar
Fan(atyk) GNU (niezalogowany) | 07.04.2008 22:22#69

@alfik
Nic mi się nie wydaje - utrzymywanie, że kształt jabłka jest własnością jakiejś firmy JEST absurdalne. I to Ty nie rozumiesz sytuacji.

W ogóle zdaje się, że niemal wszyscy komentujący powyżej, wyobrażają sobie reklamę jako "niech za wszelką cenę o nas mówią". To sprawdza się tylko i wyłącznie w przypadku *gwiazd*, typu aktorów/piosenkarzy.
Też jednak nie zawsze.
Np. jeśli jakaś *gwiazda* została by przyłapana na molestowaniu 7-latka, to później nikt by jej nie zatrudnił do żadnej poważnej roboty - nawet prowadzenia talkshow. Po prostu koniec kariery.

Pewnie tego nie zrozumiecie (Ty alfik, ani reszta). Ale pedofilia to tylko prosty przykład - sytuacji tego rodzaju jest wiele więcej. I to tylko jeśli chodzi o *gwiazdy*.
Firmy zaś - w ogóle nie mogą sobie pozwolić na _celowe_ wpadki. Nawet, jeśli to będą tylko małe wpadki, a za to będzie o nich każdy mówił. No - przynajmniej firmy, które nie planują za miesiąc zniknąć. Apple nie planuje znikać, to by im się nie opłacało.

A cała sprawa, to właśnie obrona logo, *własności intelektualnej*.
Zresztą, uważacie, że gdy Microsoft się uwziął na (wspomniany przeze mnie wcześniej) "Lindows", to dla hałasu?
I tylko tak przy okazji wygrał tą sprawę w sądzie?

Wy chyba nie rozumiecie czym jest marka, i ile można stracić, na jej -chociażby- *rozmyciu*.
Oraz jak można zaszkodzić konkurencji zmuszając ją do zmiany (wcześniej promowanej) marki (bo to głównie MS robi).

Zresztą - jeszcze nim wysłałem ten komentarz przeczytałem dwa kolejne.
NO TAK!
Gdy ktoś przyjdzie wam w nocy do domu, zabierze telewizor i otruje psa, to najwyraźniej właśnie się ZAREKLAMOWAŁ :-D
To typowa reklama wg. niektórych z Was.
No w końcu o takim włamywaczu jutro napiszą gazety, powie TV - taa, na bank chodziło tu o reklamę. Nic innego.

Avatar
Dano$ (niezalogowany) | 08.04.2008 0:08#70

@WhizzKid
"Sami anglosasi przyznają, że znaczna ich większość ma problemy z dzieleniem i mnożeniem. Niestety, szkolnictwo publiczne w USA i UK jest słabiutkie..."

Co z tego skoro u nas jest niby takie lepsze a i tak nie widać tego jakichś specjalnych efektów? Jak ktoś nie umie dzielić i mnożyć to jego sprawa - liczą się umiejętności, które mają konkretne zastosowanie w życiu danego człowieka (np. w jakimśtam zawodzie), a nie nauczanie wszechogólne, z czego po kilku latach i tak nie wie się nic.

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 08.04.2008 1:45#71

Czemu musze teraz niemal o kazdy komentarz sie upominac - dlaczego nie ukazuje sie przez caly dzien odpowiedz dla CL? Nikogo nie obraza, nie przeklinam - o co chodzi? Mowilem juz kilka razy - powiedzcie wprost ze nie mam pisac bo sie to komus tam nie podoba i sobie daruje a nie ze nic sie nie pojawia i dopiero jak sie upomne wskakuja 3 posty nagle, jak gdyby nigdy nic, z odpowiednia godzina...

@WhizzKid - no bo szkolnictwo publiczne jest dla tych ktorych nie stac na prywatne. Normalnym jest ze prywatne szkoly lepiej oplacane daja wyksztalcenie nieporownywalnie lepsze. Jaki nasz uniwersytet moze sie rownac poziomem z legendami z Cambridge czy Oxford? Jaki moze konkurowac z zamorskim uniwersytetem stanowym w Oregon?
Karmimy sie tymi legendami, pocieszamy jacy to jestesmy wspaniali a kazdy kto ma okazje i chec zweryfikowac realia powie, ze tesknic to mozna za polskim jedzeniem czy Polska jako taka, bo to piekny kraj. Ale kraj ktory niemal niczego poza pasjonowaniem sie utarczkami oszustow u wladzy nie oferuje.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Test Sharp AQUOS SH80F

Warto (byłoby) się szarpnąć
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av