Odstaw IE6 do lamusa!

20.03.2009 15:07, Autor: Wojciech Kowasz (Docent), Kategoria: News
NewsImage

Pod takim hasłem trwa rozpoczęta z inicjatywy użytkowników internetowa kampania zachęcająca do aktualizacji leciwej już przeglądarki Internet Explorer 6 do najnowszej wersji.

Jak podają statystyki, około 25% polskich internautów nadal używa Internet Explorer w wersji 6, którego premiera miała miejsce w 2001 roku. Na stronie www.ie6.plprzeczytać można, dlaczego używanie tej przestarzałej już wersji nie jest dobrym pomysłem. Trudno się z autorami kampanii nie zgodzić - nowsza wersja gwarantuje wyższy poziom zabezpieczeń i szerszy zakres dostępnej funkcjonalności. Jak zauważa strona ie6.pl, użytkownicy IE6 są już dwie generacje do tyłu w związku z wczorajszą premierą Internet Explorer w wersji 8.

Polska kampania nie jest jedyną tego typu na świecie - wiele witryn od dawna zachęca do aktualizacji przeglądarki, bo pomijając korzyści dla samych użytkowników ułatwia to też pracę webmasterów, którzy nie muszą dopasowywać kodu strony do nieaktualnych już wymagań Internet Explorer 6.

Również i my zachęcamy do aktualizacji i przypominamy, że zamiany przeglądarki Internet Explorer 6 na wersję 8 mogą dokonać jedynie użytkownicy systemów Windows XP i Windows Server 2003. Przeglądarkę Internet Explorer 8 dla Windows XP w polskiej wersji językowej można pobrać z naszego vortalu z działu PROGRAMY -> Internet i Komunikacja -> Przeglądarki stron WWW.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (109)  

Avatar
anonim (niezalogowany) | 20.03.2009 15:28#1

A wlasnie, ze nie zmienie! ;)

Avatar
przemek1234 (niezalogowany) | 20.03.2009 15:29#2

I bardzo dobrze, w pełni popieram, sam mam u nas w szkole z 6 doczynienia i się wpieniam, jak go widzę.

Avatar
NSLW (niezalogowany) | 20.03.2009 15:30#3

Ja bym napisał "Odstaw IE do lamusa"

Avatar
anonim (niezalogowany) | 20.03.2009 15:33#4

popieram!

Avatar
Peter (niezalogowany) | 20.03.2009 15:35#5

Ja juz od dawna odstawilem całe to IE ;]

Avatar
Ludvick (niezalogowany) | 20.03.2009 15:37#6

Brawa za pomysł!

Avatar
as (niezalogowany) | 20.03.2009 15:38#7

jak tylko będzie IE8 wyglądał jak IE6 bez tego durnego górnego menu to zrobię to natychmiast. :-)

Avatar
jakotaka (niezalogowany) | 20.03.2009 15:39#8

misiej v6 jeszcze dluugo bedzie popularna przegladarka - aktualizacja jest tylko dla korzystajacych z legalnej kopii windowsa...
poza tym, wbrew pozorom win98 nadal smiga na wielu maszynach :)

Avatar
Scorpion1948 (niezalogowany) | 20.03.2009 15:41#9

Zapomnieliście dodać,że również użytkownicy Windows Vista zarówno x86 jak i x64 oraz Windows Server 2008 x64 również mogą zaktualizować IE do wersji 8

Avatar
xmaster (niezalogowany) | 20.03.2009 15:44#10

Hasło powinno brzmieć
"IE do lamusa" - w końcu co za różnica która wersja :)

Avatar
aye (niezalogowany) | 20.03.2009 15:46#11

Odstaw IE6 do lamusa, zaktualizuj bezpośrednio do Firefoxa.

Avatar
Galaktyczny Edek (niezalogowany) | 20.03.2009 15:51#12

Wg mnie ta akcja powinna iść dwutorowo. Ona dotyczy nie tylko użytkowników końcowych, ale też "fahofcuff". Dam dwa przykłady - część maszyn w poznańskiej WSNHiD (wsnhid.pl), gdzie admin chyba postawił sobie za punkt honoru aby nie dopuszczać nic innego niż IE6, a drugim to Polbank w którym do całkiem niedawna (do dziś?) IE6 była jedyną przeglądarka w pełni i bez "baboli" obsługującą system transakcyjny banku.

Avatar
timon1981 (niezalogowany) | 20.03.2009 15:51#13

Cytat: "Również i my zachęcamy do aktualizacji i przypominamy, że zamiany przeglądarki Internet Explorer 6 na wersję 8 mogą dokonać jedynie użytkownicy systemów Windows XP i Windows Server 2003."
Z gdzie Windows Vista? Czyzby internet explorer nie był dostępny dla Visty? :-) Proszę o poprawienie.

Avatar
wilqu (niezalogowany) | 20.03.2009 15:52#14

Nie wiem jak w IE 8 bo jeszcze nie testowałem, ale w IE 7 był problem z uruchamianiem pod XP przeglądarki poprzez runas na sesji administratora dzięki czemu można było administrować komputerem z konta użytkownika ograniczonego. To był główny powód dla którego IE7 u nas w firmie nie było implementowane. Podejrzewam że w najnowszej odsłonie przeglądarki też jest z tym problem.

Avatar
czajnik (niezalogowany) | 20.03.2009 15:54#15

Kupa firm pracuje jeszcze na windows2000 i nie ma zamiaru przesiadać się an XP (koszty) tym bardziej na Viste (koszty x2 bo sprzęt cienki) więc i tak ie6 będzie jeszcze długo obecny...

Avatar
Kpc21 (niezalogowany) | 20.03.2009 15:55#16

Dlaczego tak jest? Dlatego że IE7 nie został dołączony do SP3 dla XP.

Mam nadzieję, że MS tego błędu znowu nie popełni i dołączy IE8 do SP2 dla Visty i SP4 dla XP.

Avatar
slotwek (niezalogowany) | 20.03.2009 15:58#17

Na tej stronie rowniez promuja inne przegladarki ;-)

Avatar
yanush (niezalogowany) | 20.03.2009 16:07#18

korzystam do dziś z ie6, po przesiadce na ie7 ponownie wróciłem do ie6. wczoraj skusiłem się na ie8 i... pisze to z ie6. oczywiście zdaję sobie sprawę z jej 'zaawansowania' technologicznego i jej 'bezpieczeństwa', ale chodzi mi jak burza i chyba się nie skuszę jeszcze długo na zmianę

Avatar
feaber (niezalogowany) | 20.03.2009 16:10#19

Popieramy.. popieramy w pełni! :)

Avatar
Bender (niezalogowany) | 20.03.2009 16:11#20

Jasne, bo to taki wielki problem dla webmastera zeby wygenerowac tekst typu "ta strona jest niekompatybilna z Twoja przegladarka zaktualizuj aktualna lub skorzystaj z innej (firefox ;) "

Avatar
hevi (niezalogowany) | 20.03.2009 16:13#21

W Polsce większość to piraty, dlatego nie ma się co dziwić że albo zostają bez aktualizacji albo zmieniają np. na FF. Na szczęście powoli się to zmienia

Avatar
Cichy (niezalogowany) | 20.03.2009 16:15#22

połowa to piraty dla tego nie pobierają IE 8 lub IE 7

Avatar
Monczkin (niezalogowany) | 20.03.2009 16:19#23

timon1981 | IPHASH : TM-2Q-GE-D7 | 20.03.2009, 14:51

"Cytat: "Również i my zachęcamy do aktualizacji i przypominamy, że zamiany przeglądarki Internet Explorer 6 na wersję 8 mogą dokonać jedynie użytkownicy systemów Windows XP i Windows Server 2003."
Z gdzie Windows Vista? Czyzby internet explorer nie był dostępny dla Visty? :-) Proszę o poprawienie."

Przeczytałeś dokładnie to zdanie? Chyba nie.

Avatar
Popieram (niezalogowany) | 20.03.2009 16:20#24

Odstaw IE do lamusa wraz z Windowsem!

Avatar
Monczkin (niezalogowany) | 20.03.2009 16:21#25

Cichy | IPHASH : LV-V3-UZ-89 | 20.03.2009, 15:15

Jakbyś nie wiedział, to informuje, że IE tylko dla oryginalnych Windows, to już historia.

Avatar
autorzy kampani (niezalogowany) | 20.03.2009 16:23#26

@jakotaka

Już dawno nie ;) Każdy może zaktualizować IE, jeśli jego system spełnia wymagania przeglądarki.

Kilka słów jeszcze od nas, jeśli można - namawiajcie, przekonujcie i uświadamiajscie przyjaciół, użytkowników czy swoich klientów.

Tylko tak uda się osiągnąć cel, jaki sobie postawiliśmy. Jest ambitny, nie ma co ukrywać - maksymalnie 5% dla IE6 do końca tego roku ale wierzymy, że z pomoca świadomych userów nam się uda.

Avatar
kuhar (niezalogowany) | 20.03.2009 16:23#27

@timon1981
dobrze jest... aktualizacja z ie6 do ie8 tylko dla xp i server 2003 - vista i server 2008 mają ie7, więc z ie6 do ie8 nie uaktualnią :)

Avatar
Rafal (niezalogowany) | 20.03.2009 16:29#28

Ale 45% przegladareke w sieci to nie IE, wiec te 45% ludzi wogole nie korzysta z zadnej wersji IE. Moze byc nawet IE ver.5.5, im starsza tym lepiej, miej zasmieca system.

Avatar
tomko222 (niezalogowany) | 20.03.2009 16:31#29

Zgadzam się w 100% że IE6 powinno nie być używane. Wg. mnie IE w ogóle nie powinno być używane - trzeba prawie zawsze pisać osobną wersję strony dla IE bo ta zgodna ze standardami nie wyświetla sie tak jak powinna...

Avatar
L@ry (niezalogowany) | 20.03.2009 16:37#30

czemu wy wszyscy siedziecie na Firefoxie (ewentualnie operze?:P)

Avatar
Mario (niezalogowany) | 20.03.2009 16:38#31

Ja osobiście już dawno przesiadłem się na ff, ale w pracy, gdzie na kompie widzę IE6 to zaraz aktualizuję...

Avatar
epi (niezalogowany) | 20.03.2009 16:40#32

Świetna akcja, dobrze opisane, nawet laik zrozumie i jeśli ma troche oleju w głowie to dla własnego dobra zrobi :) Miejmy nadzieje, że akcja odniesie sukces i wszystkim nam wyjdzie to na dobre :D

Avatar
James Revan (niezalogowany) | 20.03.2009 16:44#33

Piszcie sobie co chcecie o IE, ale problemy z bezpieczeństwem na tej przeglądarce to już od dawna przeszłość. Dodatkowo zżera mniej zasobów systemowych od tego ... firefoxa. Ja osobiście i tak wolę operę, ale jeśli miałbym wybierać pomiędzy FF i IE8 bez zastanowienia wybiorę tą drugą, bo o bezpieczeństwo swojego komputera dbam innymi sposobami, a wolę szybką przeglądarkę, niż przeładowanego bajerami firefoxa, który wcale nie jest wiele lepszy.

Avatar
Cosik (niezalogowany) | 20.03.2009 16:53#34

zgadzam sie ze FF nie jest najlepszy itp
nie wiem jak opera dawno nie mialem ale i nie bede testował...
każdy używa co chce i w czym jest mu wygodniej lub poprostu inni maja to on tez ;D

ja Używam Maxthona ma kilka rzeczy co ff nie ma lub ma ale z deka przymula lub np. po formacie bawic sie z wtyczkami...
a tak mam wszytko co chce w jednym a ustawienia zapisuja sie u nich na serwach wiec po formacie wystarczy zainstalowac i same opcje sie zaktualizuja ;D
mimo ze kożysta z silnika IE uwazam ze jest bardzo dooobra przegladarka
a w polsce nie popularna
Pozdrawiam ;D

Avatar
Yoda (niezalogowany) | 20.03.2009 17:03#35

używam Win98 i czy IE8 bedzie mi działał?

Avatar
empireus (niezalogowany) | 20.03.2009 17:04#36

wszystko fajnie, ale czasami 6ka to "zbawienie". mam kilka AP, gdzie panel konfiguracyjny jest przystosowany tylko do IE 6. w 7ce uklad strony idzie w kosmos... w ff nie wyswietlaja sie niektore elementy (te najbardziej potrzebne), a w operze wyglad jest ok, za to zmiana jakiej kolwiek opcji nic nie daje, bo po nacisnieciu guzika "save" i przeladowaniu strony, opcje sa jak przed zmianami... aktualnie mam viste i jak na zlosc ie7, wiec musialem zainstalowac VirtualPC a na nim XP, w ktorym jest wlasnie ie6. Podobnie sytuacja wyglada z niektorymi stronami w sieci, gdzie pod 7ka wygladaja koszmarnie. wg mnie nie nalezy winic za ten stan MS, tylko nieukow i totalnych kretynow, ktorzy te strony robili....

Avatar
autorzy kampani (niezalogowany) | 20.03.2009 17:11#37

Dzieki sa wszystkie mejle z podziekowaniami, pochwalami i literowkami. Staramy sie odpowiadac na bierzaco ;-)

Avatar
anonim (niezalogowany) | 20.03.2009 17:22#38

Nie używam ie, czy są jakieś inne powody dla których powinienem to zainstalować? A najlepiej chciałbym to odinstalować z systemu.

Avatar
Marcin (niezalogowany) | 20.03.2009 17:23#39

Rzeczywiscie kiedys tak bylo ze aby zainstalowac IE7, trzeba bylo sprawdzic czy system jest legalny. Potwierdzam, mialem ta wersje. Pare miesiecy pozniej, MS zdecydowal jednak, ze nie ma to sensu i podmieniono wersje na taka, ktora juz sprawdzania nie wymagala (ze tak powiem - to bylo takie 'no wreszcie!'). A teraz IE8 tez nic nie sprawdza, pieknie sie instaluje i dziala. Takze sprawdzanie legalnosci to juz daleka przeszlosc :) Mozna bez przeszkod instalowac, nawet na piratach.

Avatar
żubru (niezalogowany) | 20.03.2009 17:24#40

A czy po aktualizacji do 8 znów będą potrzebne patche na programy zewnętrzne (np.: ArcView) wykorzystujące explorera tak jak to było w przypadku przesiadki z 6 na 7?

Avatar
MaRa (niezalogowany) | 20.03.2009 17:27#41

To IE 8 jest 2 generacje do tyłu, IE6 to już prehistoria.

@wilqu | IPHASH : A9-MK-NP-BP | - to IE6 służy w administrowaniu komputera? Najdziwiejsze zastosowanie przeglądarki o jakim słyszałem. Chyba nie bez powodu zablokowali taką możliwość w IE7:)

Avatar
Zulu (niezalogowany) | 20.03.2009 17:39#42

@Mario
Co to za firma, gdzie pracownik nie administrator systemu moze instalowac co mu sie podoba?:p

Avatar
z (niezalogowany) | 20.03.2009 17:53#43

Ogólnie popieram, ale czemu tylko IE6?? Lepsze by było hasło "Odstaw IE do lamusa!"

Avatar
Kpc21 (niezalogowany) | 20.03.2009 17:59#44

@timon1981 | IPHASH : TM-2Q-GE-D7 | 20.03.2009, 14:51
Opera/9.64 (Windows NT 5.0; U; pl) Presto/2.1.1
«Cytat: "Również i my zachęcamy do aktualizacji i przypominamy, że zamiany przeglądarki Internet Explorer 6 na wersję 8 mogą dokonać jedynie użytkownicy systemów Windows XP i Windows Server 2003."
Z gdzie Windows Vista? Czyzby internet explorer nie był dostępny dla Visty? :-) Proszę o poprawienie.»

Ale w Viście masz fabrycznie IE7.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 20.03.2009 18:12#45

Powinno być ogólnie: "Odstaw IE do lamusa"

Avatar
Energizer (niezalogowany) | 20.03.2009 18:26#46

Jedna z alternatyw, o ktorej nie wspomniano na stronie jest Arora.

Avatar
tomimaki (niezalogowany) | 20.03.2009 18:35#47

Zainstalowałem ten "cud techniki". Chciałem tylko by IE było zaktualizowane. Po instalacji pozmieniało ustawienia w opcjach folderów tak, że jak chciałem otworzyć jakiś folder to otwierało go nowym okienku. A w opcjach folderów było zaznaczone by otwierało w tym samym oknie. Jak wywaliłem IE8 to wszystko wróciło do normy. Ciekawe co nie? :)

Avatar
Marcin (niezalogowany) | 20.03.2009 18:35#48

@Kpc21

"Mam nadzieję, że MS tego błędu znowu nie popełni i dołączy IE8 do SP2 dla Visty i SP4 dla XP"

SP4 do xp raczej nie bedzie (z tego co MS mowil, sp3 jest ostatnim dla tego systemu), chociaz pozyjemy zobaczymy :)

A SP2 do visty to raczej nie ma IE8, chociaz moze jakims magicznym sposobem nagle go tam wrzuca. Ale raczej na to nie licze :)

Avatar
Kamil Porembiński (niezalogowany) | 20.03.2009 18:40#49

WOW! To są jeszcze tacy co mają IE6? Popieram kampanię :)

Avatar
uczeń22 (niezalogowany) | 20.03.2009 18:41#50

W szkole wszędzie jest IE 6 , aktualizacje automatyczne wyłączone, antywirusa brak (być może jest na serwerze, ale wątpię). Zawsze zapominam się włamać.

Avatar
max772 (niezalogowany) | 20.03.2009 18:44#51

Uważam, że to bardzo dobra inicjatywa. Odnośnik do tej kampanii powinien być na stronie Google. Poza tym powinna być jeszcze funkcja, dzięki której w oknie przeglądarki wyświetli się aktualna wersja przeglądarki i ewentualnie link do nowszej wersji bądź jakiejś alternatywy w przypadku starszych systemów. Dzięki temu każdy nie zorientowany w temacie będzie mógł bez problemu zaktualizować swoją przeglądarkę

Avatar
darrkie (niezalogowany) | 20.03.2009 18:53#52

nie wiem ale na ie7 wczesniej po uruchomieniu przegladarki strona startowa np. dobrychprogramów ładowała sie błyskawicznie na ie8 zarówno na b2 jak i juz na oficjalu ładuje sie bardzo długooo. Jest to jednorazowy objaw tylko przy właczaniu wczesnej na ie7 tego nie było NIE MAM POJECIA DLACZEGO ?!

Avatar
Pisarz (niezalogowany) | 20.03.2009 19:10#53

Sam nie korzystam z IE w ogóle (no chyba że moja matka). Nie zmienię na IE 8. Wcześniej miałem IE7 ale jak musiałem na niego na chwilę zajrzeć i zobaczyłem jak działa na moim komputerze to sobie pomyślałem "tylko się powiesić zostało lub zmienić przeglądarkę". IE8 na pewno działa jeszcze wolniej na tym złomie, więc tym bardziej nie opłaca mi się zmieniać.

Avatar
Krzysiek85 (niezalogowany) | 20.03.2009 19:36#54

"używam Win98 i czy IE8 bedzie mi działał?"

Nie, nawet IE7 nie będzie.
Firefox 2 i 3 zresztą też.

Avatar
gr8 (niezalogowany) | 20.03.2009 19:38#55

Dobra kampania. Powinno dotyczyć to też 7 wersji , bo też jest "skopana". IE8 lepiej działa , są postępy. :)

Avatar
ToMaS (niezalogowany) | 20.03.2009 19:42#56

Jak w IE ustawić, żeby pliki pobierane z internetu (np. ze strony dobreprogramy.pl) były zapisywane we wskazanym katalogu. W Mozilli można to ustawić w Narzędzia->Opcje->Główne->Pobieranie.
W Operze w Narzędzia->Preferencje->Zaawansowane->Pobieranie.
W IE nie mogę tego znaleźć.

Czy ktoś mógłby mnie oświecić (Wszak IE to taki świetny produkt)?

Avatar
Marian (niezalogowany) | 20.03.2009 19:45#57

Bym się przestawił jakby się dało, bez reinstalki nie da rady

Avatar
R (niezalogowany) | 20.03.2009 19:58#58

Wielu ludzi, którzy używa dalej IE6, to w dużej mierze osoby starsze, które dostały kompa "w spadku" od dzieci, czy wnuków. Boją się więc samodzielnie instalować cokolwiek, aby "czegoś nie zepsuć".
Ale kiedy widzę, gdy w jakiejś instytucji panie "hulają" na IE6, to dziwię się, że administrator systemu w tejże instytucji nie wyleciał jeszcze z pracy..

Avatar
anonim (niezalogowany) | 20.03.2009 20:08#59

"Bender | IPHASH : XY-92-2Z-8T | 20.03.2009, 15:11
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; en-US) AppleWebKit/525.19 (KHTML, like Gecko) Chrome/1.0.154.48 Safari/525.19
Jasne, bo to taki wielki problem dla webmastera zeby wygenerowac tekst typu "ta strona jest niekompatybilna z Twoja przegladarka zaktualizuj aktualna lub skorzystaj z innej (firefox ;) """
Taka kampania zachęcila by do aktualizacji Internet Explorer 6 do najnowszej wersji.

Avatar
smok (niezalogowany) | 20.03.2009 20:25#60

Czy wy ludzie nie rozumiecie że w wielu firmach są takie systemy jak win98, Win NT, Win 2000. Wszystko działa więc po co zmieniać system. Zmienia się jak komp się doszczętnie rozleci. Niestety ani IE7 ani IE8 nie da się zainstalować na tych systemach. Oczywiście można zainstalować np. Firefoxa tylko że IE o wiele lepiej integruje się z kompleksową polityką ograniczania uprawnień użytkownika. Gdyby IE8 dodali do serwispaka to już widzę jakby się musieli tłumaczyć przed Komisją Europejską.

Avatar
Kris (niezalogowany) | 20.03.2009 20:39#61

Ale tu dużo, mówiąc delikatnie, śmiesznych komentarzy, a najśmieszniejsze to niejakiego @anonima, nawet nie warto komentować.

Avatar
lukiw (niezalogowany) | 20.03.2009 21:10#62

Pytanie do tych co bronią 6.0 - czy nadal w dobie Visty, baa... zaraz już Seven, klikacie na Windzie 95 albo 95?

Pewnie byście się bali nawet przyznać, bo byście byli wyśmiani.
To samo tyczy się przeglądarki.
Że tak się wyrażę- jesteście jakąś dekadę w tyle ;)

Avatar
Tofik (niezalogowany) | 20.03.2009 21:17#63

W rytm roty: Nie zginął jeszcze WIN2K... ale skoro brak nowszych wersji IE pod ten system to... Operka albo FF

Avatar
linuksowy beton (niezalogowany) | 20.03.2009 22:16#64

@jakotaka: "misiej v6 jeszcze dluugo bedzie popularna przegladarka - aktualizacja jest tylko dla korzystajacych z legalnej kopii windowsa...
poza tym, wbrew pozorom win98 nadal smiga na wielu maszynach :)" - a jak myslisz, kogo to wina, ze userzy nadal jada na 98?? czyzby polityka ms'u dala sie we znaki? kupili kiedys cos legalnie, a teraz zostawieni zostali na pastwe losu, bo win98 im starcza, aplikacje jakich uzywaja sa wystarczajace, a i sprzet do tego celu jest ok, wiec?? czy musza kupic viste, nowego kompa, i odprawiac modly, zeby ich programiki odpalily pod vista, z ktora za 10 lat beda musieli zrobic to samo co z win98? wlozyc do kosza wraz ze sprzetem? wcale im sie nie dziwie... dla takich uzytkownikow powinny przynajmniej byc znizki na zakup nowej wersji oprogramowania, ale jak widac: dac palec, a reke wezma...

Avatar
Kpc21 (niezalogowany) | 20.03.2009 22:18#65

@Marcin | IPHASH : XY-YO-WZ-8O | 20.03.2009, 17:35
"SP4 do xp raczej nie bedzie (z tego co MS mowil, sp3 jest ostatnim dla tego systemu), chociaz pozyjemy zobaczymy :)"

Do Windows 2000 SP4 był. Dlaczego więc miałoby go nie być w XP?

Avatar
Fabian (niezalogowany) | 20.03.2009 22:28#66

A co to jest IE ???

Avatar
Kpc21 (niezalogowany) | 20.03.2009 22:28#67

Przyczyna jest taka, że wielu userów zaraz po instalacji systemu instaluje Firefoksa. IE6 nie aktualizuje się automatycznie do IE7 ani 8.

Avatar
MaxiS (niezalogowany) | 20.03.2009 22:40#68

Co ta kampania ma na celu? Promocję bezpieczeństwa czy przeglądarki? Czytając tekst z cytowanej strony WWW ma się wrażenie, że są to komunikaty instalatora Windows (sporo ulepszeń, większe bezpieczeństwo i takie tam). Ani to marketing ani promocja. Co ma oznaczać np. tekst cyt. "Z Windows 98 też nadal korzystasz? ;-)" koniec cyt. To się nie trzyma kupy! Jeśli kampania ma dotyczyć bezpiecznego przeglądania Internetu, to wypadałoby skupić się na jednym temacie, a nie skakać z jednego na drugi. Bałagan :-/

Avatar
DeX3r (niezalogowany) | 20.03.2009 22:42#69

Oczywiście FF rządzi :D ale wiele aplikacji korzysta z silnika IE ;/ dlatego warto zainstalować nową wersję... CHĘTNIE ale u mnie sie nie da. Jakiś błąd i nara IE 8, zostaje 6 ;/ ;/ ;/

Avatar
Sting (niezalogowany) | 20.03.2009 22:51#70

ie 5 is the best!!

Avatar
Ruprecht (niezalogowany) | 20.03.2009 23:18#71

@R
"Wielu ludzi, którzy używa dalej IE6, to w dużej mierze osoby starsze, które dostały kompa "w spadku" od dzieci, czy wnuków. Boją się więc samodzielnie instalować cokolwiek, aby czegoś nie zepsuć."
Wiesz totalnie mnie rozśmieszyłeś.
A co małolaty już są tacy fenomenalni z informatyki.

Avatar
MaxiS (niezalogowany) | 20.03.2009 23:18#72

@lukiw
W pracy mamy jeden komputer z W95. Jest to pierwsza, jeszcze anglojęzyczna wersja ze wsparciem dla Europy Środkowej, bez obsługi FAT32, datowana na dwudziestego któregoś sierpnia '95. Sprzęt zachowany głównie ze względu na kartę do analizy sygnałów, sporo jest mieszane na tym komputerze, ale system zainstalowany naście lat temu nie był reinstalowany do dziś i wciąż działa poprawnie. Można się śmiać.

@R
Admin też człowiek i rodzinę swoją ma. Jeśli kompy tworzą grupę roboczą i trzeba każdy z nich osobno uaktualniać, to nocka z głowy. A jak rano pani Kasia nie otworzy Onetu, oj... szef może się *%^$.

@linuksowy beton
To się teraz ładnie nazywa cykl życia produktu i łatwo to zrealizować w odniesieniu do pralki, samochodu czy komputera, ale trudniej do oprogramowania. Kiedyś zwykły AT 286 był zrobiony solidniej niż współczesny high-tech. A jeśli nie da się wymusić śmierci przez naturalne zużycie (jak w przypadku sotware'u), to się kończy wsparcie i po kłopocie. Biznes is biznes. Co do zniżek to się z Tobą zgadzam - wiele firm tak robi, ale są wyjątki ;-)

Avatar
Katarrrynka (niezalogowany) | 20.03.2009 23:24#73

Popieram :) IE nie jest aż tak złe tylko ich użytkownicy .... czasami :> Gdyby wszyscy użytkownicy internetu aktualizowali swoje przeglądarki ( mam tu też na myśli inne przeglądarki niż IE ), a także systemy ( tu tak samo ) regularnie, a nie jak do tej pory, gdy się ich do tego zmusi albo względnie poprosi to i by kłopotów było by mniej ... i to po obu stronach ... :)

Avatar
Pablo (niezalogowany) | 20.03.2009 23:36#74

A ja powiem tak ze ie8 chodzi super bez porownania do poprzednikow wersji ie.Pozatym kiedys wszyscy chwalili firefoxa a teraz zaczyna sie na niego psioczenie,czyzby sie wam znudził juz ff,a potem co opera najlpesza i znowu po latach ludzie powiedza ze nie nie opera ble i ie jest najlepszy,to błedne koło biorac pod uwage ze przegladarki wtych czasach sa podobne.

Avatar
pioruns (niezalogowany) | 20.03.2009 23:43#75

Odstaw IE6 dla lamusa! I przesiądź się już dziś, na najpopularniejszą przeglądarkę w Polsce - Mozilla Firefox.

Avatar
Klaun sz* (niezalogowany) | 20.03.2009 23:48#76

Czy wytłumaczy mi ktoś jak to jest... W3 to organizacja ustalająca standardy kodowania stron www. W skład tej organizacji wchodzą największe firmy- większe obroty więcej osób. Jak firmy tworzące standardy mogą tworzyć oprogramowanie które się ma nijak do własnych ustaleń? To jest CHORE że webdesignerzy muszą tworzyć osobny kod dla IE.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 21.03.2009 0:01#77

@Kps21
Do 2000 był w okresie wsparcia podstawowego, a XP za niecałe 4 tygodnie wchodzi w wsparcie rozszerzone, w którym już się nie wydaje SP, ale wyłącznie aktualizacje bezpieczeństwa (żadnych aktualizacji stabilności i funkcjonalności). Podejrzewam, że nawet WMP12 może nie być dla XP, chyba że MS zrobi wyjątek. Tak samo do NT4 były 6 SP, ale to nie znaczy, że do każdego Windowsa muszą być 6. Pomyśl chwilę, ten system ma już prawie 7 lat. Dla systemu operacyjnego to szmat czasu. Tak naprawdę ten system to już prawie trup, Vista jest nowocześniejsza, szybsza, stabilniejsza, ładniejsza i bezpieczniejsza.

Avatar
Pablo (niezalogowany) | 21.03.2009 1:27#78

Własnie IE8 zaliczył zwieche,ff opera i kazda przeglądarka leszpa od tego czegoś

Avatar
anonim (niezalogowany) | 21.03.2009 1:31#79

Się zainstalował, jakiś koślawy. Czarne pola pokazuje zamiast czegoś. Dno. Zainstalowałem z ciekawości. Tego się nie da uzywać.

Avatar
Niezal (niezalogowany) | 21.03.2009 1:35#80

O rany! Zainstalowałem. Tragedia. A jeszcze większa, że tego się nie da odinstalować !!!!!

Avatar
levisek82 (niezalogowany) | 21.03.2009 12:04#81

To dlaczego jak wydali Windows XP z SP3 nie dodali IE7 od razu i WMP11,czemu w SP3 nie dodali IE7 i WMP11 ehhh ten M$

Avatar
Kane (niezalogowany) | 21.03.2009 12:40#82

Przyłączyłem się do akcji.

Avatar
scorpio (niezalogowany) | 21.03.2009 14:07#83

@Kps21: Sam microsoft twierdzi, że SP3 to jest ostatni SP dla XP.

Avatar
leniu (niezalogowany) | 21.03.2009 14:29#84

Klaun sz* w czasach kiedy powstał HTML nie było czegoś takiego jak W3C. Sam język jeśli chodzi o wygląd był bardzo ubogi dlatego twórcy przeglądarek zaczęli dodawać własne bzdury (miganie tekstu, animacje) itp., które niekoniecznie musiały działać u konkurencji.

W czasach wojny między przeglądarkami (MSIE i Netscape) było to bardzo widoczne. Kiedy IE osiągnął 90% rynku M$ przestał interesować się własną przeglądarką. Powstało mnóstwo stron, błędnie napisanych, które poprawnie obsługiwane były w IE.

Potem przyszedł czas na W3C i standardy. Każdy tego wyczekiwał. W czasach kiedy na rynku ukazały się innej, bardzo dobre przeglądarki jak FF i Opera, spójna, jednolita interpretacja kodu okazałą się kluczowa. Doszedł CSS do opisu wyglądu, HTML miał być tylko do struktury strony.

Kiedy nowe przeglądarki ostro wałczyły o jakość swojego kodu, zgodność i obsługę standardów ustanawianych przez W3C, M$ przespał ten okres. Silnik Trident jest obecnie najgorszym silnikiem.

Brak systematycznego rozwoju IE odbija się do dnia dzisiejszego w całej Sieci. Przez syf pozostawiony z minionej epoki pozostałe przeglądarki nie rozwijają się tak szybko, jak by mogły. Microsoft boi się wprowadzać jakiekolwiek zmiany do silnika IE, bo w jego skali każdy nawet najdrobniejszy poprawiony bug rozsypuje tysiące stron (i programów mających interfejs oparty o IE, jak np. Gadu-Gadu), które na tym bugu polegały (a to się równa tysiącom webmasterów rzucających się z widłami na MS).

Tak to wygląda, powtórzę jeszcze raz, IE8 nie wnosi żadnych rewolucyjnych zmian. Lekko zmodyfikowany interfejs, nieco szybszy soft i tyle, na płaszczyźnie standardów dalej pozostaje lata świetlne za czołówką.

Avatar
taki jeden (niezalogowany) | 21.03.2009 14:32#85

@Yoda
Na Win98 IE8 Ci nie pójdzie. Chyba z popularniejszych przeglądarek pójdzie ci tylko Opera.

Avatar
marces (niezalogowany) | 21.03.2009 16:09#86

Większość z osób które korzystają z IE nie miało styczności z innymi przeglądarkami. Dlatego jak już odchodzićod IE 6 to najleiej Operę/Firefoksa

Avatar
anonim (niezalogowany) | 21.03.2009 16:17#87

Operka i tak rządzi. Jak kiedyś włączyłem ie 7 na stronie micro$oftu to antywirus zaczął panikować ze względu na ataki z zewnątrz. Na stronie micro$oftu... O ile gorzej jest na milionie innych stron...

Avatar
Jarek-59 (niezalogowany) | 21.03.2009 16:29#88

Redakcja i wielu z Was zachęca do zainstalowania tego śmiecia. Tak, tak to śmieć skoro w finalnej wersji dla Visty 64 bitowej na dzieńdobry znika sidebar, co jeszcze się popsuło w systemie nie mam pojęcia ponieważ zaraz odinstalowałem chwasta. Microsoft wstyd i jeszcze raz wstyd by nie powiedzieć kryzys!!!

Avatar
Kshyshtov (niezalogowany) | 21.03.2009 16:52#89

A ja mam nie lada problem... Posiadam Windows XP SP3 (pierwotnie SP2 przed aktualizacjami) wraz z I6... Co się okazuje - nie mogę zainstalować IE7. Nie dałem rady w żaden sposób - ani poprzez aktualizacje, ani poprzez instalator. Na stronie Microsoftu znalazłem 6 sposobów, w jakie mogę się z tym problemem uporać... Żaden nie poskutkował... Jeszcze ze dwa sposoby znalazłem na sieci, ale nic nie pomogło...
Podczas instalacji otrzymuję komunikat, że IE7 nie został poprawnie zainstalowany i tyle...
I jak tu pozbyć się tego dziadostwa??

Avatar
tomeek (niezalogowany) | 21.03.2009 21:01#90

odstaw IE do smietnika.. jakiej wersji by nie bylo..

Avatar
@rainy (niezalogowany) | 21.03.2009 23:12#91

"Nie, nawet IE7 nie będzie.
Firefox 2 i 3 zresztą też."

Co do IE8/7 zgoda, natomiast Firefox 2, Opera czy SeaMonkey bedą działały (FF3 na Win98 wymaga dodatkowego "wsparcia").

Avatar
Peter57 (niezalogowany) | 21.03.2009 23:26#92

A ja "Misia" juz dawno czesciowo wywalilem i uzywam odmiany Ff - SeaMonkey. Chodzi szybko i stabilnie na Duronie 1 GHz, ma klienta poczty i prawie wszystko, co potrzebuje. Brakuje tylko dobrego menedzera pobierania, podobnego do FDM czy innych programow tego typu

Avatar
anonim (niezalogowany) | 22.03.2009 0:11#93

A ja właśnie dzisiaj sobie ściągnąłem NT4 dla zabawy :) Świetny system, szkoda tylko, że właśnie IE jest tylko do 6 :(

Avatar
ef (niezalogowany) | 22.03.2009 5:26#94

ale sie usmialem ta akcja to jeden wielki lol

Avatar
noon (niezalogowany) | 22.03.2009 11:25#95

Od dawna nie używam IE, ale podejrzewam że te nowsze wersje mają dużo większe wymagania (niektórzy mają leciwy sprzęt), no i zapewne lepiej wyświetlają głupawe reklamy we flashu i inne bzdety webmasterów. Użytkownikom proponowałbym zaktualizowania IE6 do firefoxa, opery lub safari; oczywiście z odpowiednimi dodatkami blokującymi różne upierdliwe "cuda na kiju".

Avatar
Futrzak (niezalogowany) | 22.03.2009 12:16#96

Powinno byc IE precz!
Sam używam Google Chrome'a który jest o 1600% lepszy od IE. Google Chrome i Mozilla Firefox powinny byc głównymi przeglądarkami każdego systemu operacyjnego. Dlaczego? Bo są najlepsze.

Avatar
Jarko (niezalogowany) | 22.03.2009 14:44#97

Ogólna kicha pod XP
1.Szyfrowanie zaledwie 128 bit, pod 7 beta jest
256 bit.
2.Po otwarciu następnych okien z grafiką gubi
scieżkę zapisu.
3.Nie usuwa wszystkich plików z Tempów.
Może poprawią to w IE 9.

Avatar
ppa (niezalogowany) | 22.03.2009 14:44#98

Z przeglądarką jest jak z człowiekiem.

Żadna nie jest idealna.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 22.03.2009 14:45#99

@Futrzak
Jesteś *****. Dlaczego? Bo tak. Argument godny ciebie :)

Avatar
47 (niezalogowany) | 22.03.2009 16:08#100

Nie wiem jak kto moze jeszcze uzywac IE6 :/

Avatar
Marcin (niezalogowany) | 22.03.2009 21:09#101

@Jarko

Te niedogosnosci to jednak chyba nie od ie zaleza, tylko od windowsa xp. Potwierdzam, na viscie mialem szyfrowanie 256bitowe, na xp jest 128. Nie zapominajmy, ze ten system ma juz 7 (8?) lat. Ale jak widac, swietnie sie trzyma.

Jednak 2 ostatnich wad, ktore wymieniles, nie stwierdzilem.

A teraz do reszty - nie jest moim zamiarem znowu robic wojenek o systemy, wiec nie wrzucalem do wypowiedzi wlasnej opinii. Prosze o to samo, bo nie ma sensu znowu zaczynac :)

Avatar
pablo (niezalogowany) | 22.03.2009 22:57#102

A ja nie zamierzam zmieniać z prostej przyczyny, nowszy explorer jest wolniejszy i to wyraznie wolniejszy...

Avatar
anonim (niezalogowany) | 22.03.2009 23:15#103

@47
Nowszego nie mogę :)

Avatar
Mario (niezalogowany) | 23.03.2009 9:33#104

@zulu
a taka "mała" firma, gdzie nie ma administratora, a że z pracowników najbardziej jestem obcykany na kompach, to się przy okazji nimi zajmuję...

Avatar
toto (niezalogowany) | 23.03.2009 20:00#105

Dziwię się tym co piszą że nie zmienią IE6 na IE8.To tak jakby nie chcieli przesiąść się z syrenki do mercedesa.Ja zmieniłem Mozille na IE8 spełnia wszystkie moje oczekiwania.W meczu IE-Mozilla punkt dla IE8.

Avatar
Zulu (niezalogowany) | 23.03.2009 22:14#106

@toto
Bo syrenka ma swój klimat ;)

Avatar
LukaszK (niezalogowany) | 25.03.2009 19:52#107

Wszystkie przegadarki IE maja problem z poprawnym generowaniem stron www zgonie z zaleceniami W3C. Zmiana IE6 bedzie miala sens w przypadku migracji typu IE6-> FF lub IE6->Opera. Migracje typu IE6->IE7/8 mozna sobie darowac.

Avatar
Bolo. (niezalogowany) | 05.04.2009 20:52#108

Ale jedziecie tego IE, ja natomiast nie lubię Firefox'a.

Poza tym nie ma już MSIE, tylko IE.
Od wersji siódmej program zmienił nazwę na Windows Internet Explorer, we wcześniejszych wersjach nosił nazwę Microsoft Internet Explorer.

Avatar
LoLoWySpAmMeR (niezalogowany) | 23.04.2010 21:59#109

Ja mam IE8 i FF bo ma IE8 mi flash sie nie chce wgrac ^^
Ogolnie korzystam z IE ^^
(P.S. http://******.******.****** - Tworzenie gier i ogółem gry :D)

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Program tygodnia
GIMP 2.6.12

Ocena: 8,8
icon
Polecamy
Test Simraceway SRW-S1

Kierownica z Formuły 1
Dolina Charlotty
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av