Office Web Apps coraz podobniejsze do wersji desktopowych

Office Web Apps coraz podobniejsze do wersji desktopowych

Marcin Paterek
07.11.2013 15:11

Office 365 zdaje się radzić sobie całkiem nieźle — w ciągu ośmiu miesięcy od premiery baza użytkowników urosła do ponad dwóch milionów. Mimo to Microsoft nie zapomina o jego darmowej odsłonie, czyli dostępnym w Sieci pakiecie Office Web Apps. Zgodnie z majowymi zapowiedziami, koncern ułatwił pracę w sytuacji, gdy nad jednym dokumentem pochyla się wiele osób. Jak dotąd bowiem nie było wiadomo, czym zajmują się inni użytkownicy, przez co dość często zdarzała się sytuacja, gdy jeden z nich nadpisywał wprowadzone przez drugiego zmiany. Na szczęście to już przeszłość, bo obecnie każda osoba jest wyraźnie oznaczana, a same zmiany są natychmiast widoczne. Co za tym idzie, z menu zniknął przycisk „Zapisz” — od teraz aplikacje automatycznie dbają o to, by zapamiętać i synchronizować każdą zmianę.

Obraz

Oprócz tego Microsoft rozbudował także poszczególne programy. W każdym z nich ułatwiono przemianowanie pliku — zamiast zapisywać dokument i zmieniać jego nazwę dopiero z poziomu SkyDrive, teraz wystarczy tylko kliknąć na jego tytuł u góry strony. W Wordzie pojawiła się możliwość dodania nagłówka i stopki, które od razu podzielone są na trzy obszary symbolizujące wyśrodkowanie albo wyrównanie do prawej lub lewej krawędzi strony. Nic też nie stoi na przeszkodzie, by ustawić je osobno dla stron parzystych i nieparzystych, a także by zrezygnować z wyświetlania ich na pierwszej stronie. Nieco szybciej można projektować tabele za sprawą 21 gotowych stylów, które rzecz jasna można dalej modyfikować. Zgodnie z życzeniem użytkowników, aplikacja została wzbogacona o opcję wstawienia podziału strony oraz funkcję „znajdź i zamień”.

Jeśli chodzi o Excela, najważniejszą nowością jest możliwość otwierania chronionych arkuszy, z którymi dotychczas aplikacja sobie nie radziła. Reszta zmian to w zasadzie czysta kosmetyka — użytkownicy mogą zmieniać kolejność arkuszy za pomocą przeciągnięcia myszką lub wybrania nowej pozycji z menu kaskadowego. W podobny sposób można przenosić wartości komórek, co działa identycznie jak wycięcie i wklejenie ich w nowym miejscu. Jeśli natomiast zaznaczymy kilka komórek, Excel automatycznie wyświetli w prawym dolnym rogu ich liczbę, sumę oraz średnią.

Najmniej poprawek doczekał się PowerPoint. Oprócz wspomnianych wcześniej zmian dotyczących pracy wielu osób i przemianowania dokumentów, jedyną nowością jest wprowadzenie narzędzia do przycinania obrazów.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)