Pierwsza płatna aplikacja w Centrum Oprogramowania Ubuntu

06.09.2010 14:26, Autor: Tomasz Janusz (tomick), Kategoria: News
NewsImage

Pojawiła się już pierwsza aplikacja w Centrum Oprogramowania Ubuntu za którą trzeba będzie zapłacić.

Fluendo DVD Player to pierwsza płatna aplikacja dostępna dla użytkowników testowych wersji Ubuntu 10.10, którego premiera przewidziana jest na 10 października br. Odtwarzacz jest dobrą alternatywą dla biblioteki libdvdcss2, która z uwagi na problemy patentowe jest nielegalna w niektórych krajach. Twórcy Fluendo DVD Player wykupili licencje na formaty MPEG LA oraz Dolby i potrafi odtwarzać zabezpieczone płyty DVD. Program funkcjonalnością przypomina podobne oprogramowanie dostępne na alternatywne systemy. Program Fluendo DVD Player dostępny jest w cenie 25 dolarów.

Stopniowo, w miarę zbliżania się do daty premiery Ubuntu pojawiać się będą kolejne płatne aplikacje. Wcześniej w Centrum Oprogramowania umożliwiono z poziomu strony programu instalację rozszerzeń i wtyczek. Rozwój aplikacji będzie również wpływał na domyślny zestaw programów, przy pomocy których można było zarządzać pakietami. Jako pierwsze zostaną usunięte aplikacje gdebi oraz apturl. GDebi odpowiada za instalację aplikacji z lokalnych nośników a drugi odpowiadał za obsługę linków z protokołem apt:. Ich funkcjonalność już w Ubuntu 10.10 przejmie właśnie Centrum Oprogramowania. Wcześniej usunięty został aptitude. W Ubuntu 10.10 zostanie menadżer pakietów Synaptic, choć jego przyszłość w następnych wersjach systemu stoi pod znakiem zapytania. Zdaniem współpracujacego z Canonical Paula Tagliamonte'a Synaptic mógłby zostać usunięty z podstawowego zestawu aplikacji już w Ubuntu 11.04.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (53)  

Avatar
zsdfghjmkl (niezalogowany) | 06.09.2010 14:34#1

wolność wyboru nie ogranicza się tylko do bezpłatnych wersji, w drugą stronę też powinno to działać

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 06.09.2010 14:39#2

Rodzaj programu nie wróży ogromnego sukcesu.
USA & Francja zabraniają korzystania z tych patentów, ktoś jeszcze?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 06.09.2010 14:43#3

Niech usuwają Synaptica, ja go i tak zainstaluję. Na razie Centrum Oprogramowania jest biedne pod względem pokazywania wielkości plików do ściągnięcia i ile zajmą miejsca po instalacji. A i jeszcze czas pozostały do ściągnięcia plików.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
smaky | 06.09.2010 14:44#4

Dodawanie programów płatnych i to takich które mają swoje darmowe odpowiedniki w repo na pewno większego entuzjazmu nie wzbudzi, ale jeśli miałyby tam być profesjonalne programy do CAD, grafiki, czy też programy systemy zarządzania firmą to już byłoby coś, no ale od czegoś trzeba zacząć.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
max1234 | 06.09.2010 14:48#5

Ubuntu niestety idzie w złym kierunku.

Usunięcie Synaptica w wersji 11.04 to bardzo głupi pomysł (dla niektórych to narzędzie jest niezbędne). Także usunięcie programu GIMP to również zły pomysł.

Teraz wprowadzają płatne aplikacje. Czy to się przyda? Moim zdaniem nie. Przede wszystkim Linux ma być dobrą i DARMOWĄ alternatywą dla systemów Windows, czy Mac OS. Dystrybucja Ubuntu niedługo będzie doskonałym krokiem na zamienienie systemu Linux z bezpłatnego na takiego, za którego będzie trzeba zapłacić.

Oczywiście przyciski zamknij, minimalizuj itd. umieszczone z lewej strony to totalna katastrofa. Zmiana przyzwyczajeń nie zawsze musi być dobre.

Nie polecam Ubuntu. Radzę korzystać z innych dystrybucji. Jeśli ktoś kocha Ubuntu i chce z niego korzystać, to polecam Linux Mint (oparty na Ubuntu i Debianie).

Avatar
doktur marian szajssen (niezalogowany) | 06.09.2010 14:50#6

mnie martwi to że został usunięty aptitude

Avatar
Gril (niezalogowany) | 06.09.2010 14:53#7

Niech nie usuwają Synaptica :( jest dużo lepszy od Menadżera jak by go dostosowali more user frendly dla laików to zastąpił by Menadżera

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
B.Andy | 06.09.2010 14:55#8

No to wkrótce zacznie się piracenie w Linuxie...

Avatar
Aby (niezalogowany) | 06.09.2010 15:00#9

A ja uważam, że płatne aplikacje powinny ukazać się na pingwina.
Przyczyni się to na pewno do jego rozwoju.
Jestem gotowy zakupić soft na system Linux, jeżeli będzie spełniał moje wymagania.

Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pangrys | 06.09.2010 15:00#10

Już dawno piracą :( Np Nero Linux, Crossover Linux itp ...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Chillout | 06.09.2010 15:36#11

Pierwsza płatna aplikacja, ciekawie to zaczyna wyglądać.

@maksio kto co lubi. Ubuntu ma być proste w użytkowaniu i nie potrzeba do tego synaptica czy też aptitude. System ma być dostępny do użytkowania bez grzebania. Jak chcesz się pobawić to jest debian i inne "cięższe dystrybucje".

@tomimaki w Twoim przypadku to strasznie "dużo" stracisz na usunięciu synaptica.

@maksio1 jak widzę jesteś specjalistą w tej dziedzinie. Czytałeś trochę na ten temat, żebyś mógł odzywać? :
"Ubuntu is, and always will be, absolutely free."
Przetłumaczyć?

Avatar
josef2 (niezalogowany) | 06.09.2010 15:45#12

@maksio1 - i jest darmową alternatywą. Zacznij pisać programy za darmochę i zobaczymy, czy aż tak będziesz to popierał. Linux nie oznacza darmowych programów. Samo jądro masz za darmo, więc masz swoją darmową alternatywę przecież.

Avatar
mateo14 (niezalogowany) | 06.09.2010 15:45#13

@maksio1
"Teraz wprowadzają płatne aplikacje. Czy to się przyda? Moim zdaniem nie. Przede wszystkim Linux ma być dobrą i DARMOWĄ alternatywą dl systemów Windows, czy Mac OS."

Aplikacja komercyjne dla Linuksa istnieją od 16 lat i nie dostrzegam w tym nic dziwnego. Używam Linuksa od 6 lat i to jest świetny system, ale wyłącznie z komercyjnymi programami/grami dla Linuksa. System open source + komercyjne aplikacje to doskonałe rozwiązanie dla zwykłych użytkowników.

Nie słuchaj Richarda i tekstów o "wolności", ponieważ w praktyce takie korzystanie z komputera staje się koszmarem.

"Dystrybucja Ubuntu niedługo będzie doskonałym krokiem na zamienienie systemu Linux z bezpłatnego na takiego, za którego będzie trzeba zapłacić."

Linux zawsze będzie bezpłatny, przeczytaj sobie licencję.

Avatar
Popieram Wolny System Operacyjny (niezalogowany) | 06.09.2010 15:46#14

"Jestem gotowy zakupić soft na system Linux, jeżeli będzie spełniał moje wymagania."
+1

Avatar
Popieram Wolny System Operacyjny (niezalogowany) | 06.09.2010 15:46#15

"Jestem gotowy zakupić soft na system Linux, jeżeli będzie spełniał moje wymagania."
+1

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 06.09.2010 15:50#16

@Chillout
Moje łącze nie jest takie, że 200 MB ściągnie się w chwilkę, więc coś tracę. Jakbym miał lepsze łącze, to bym się nie przejmował. Po prostu dojdzie mi nowa rzecz do zainstalowania na początku.

Avatar
mateo14 (niezalogowany) | 06.09.2010 15:52#17

@maksio1
"Oczywiście przyciski zamknij, minimalizuj itd. umieszczone z lewej strony to totalna katastrofa. Zmiana przyzwyczajeń nie zawsze musi być dobre."

Bzdura. Przykładowo menu aplikacje znajduję się po lewej stronie, obok wspomnianych przez ciebie przycisków. Jest to znacznie szybsze i prostsze rozwiązanie dla użytkownika. Coś podobnego możesz spotkać w Mac OS X.

Avatar
mateo14 (niezalogowany) | 06.09.2010 16:01#18

@B.Andy
"No to wkrótce zacznie się piracenie w Linuxie..."

@Pangrys
"Już dawno piracą :( Np Nero Linux, Crossover Linux itp ..."

Nie znam dokładnie tego zjawiska, ale firmy nie pozostają bierne w tym wypadku. Obecnie Linux Game Publishing wprowadził DRM do swoich gier, jako ochrona przed piratami.
Jest to bardzo przyjazny mechanizm (nieodczuwalny dla użytkownika), który dodatkowo pozwala pobierać zapasowe obrazy płyt, sprzedawać gry oraz wypożyczać je za parę złotych. Miejmy nadzieję, że wkrótce większość firmy postąpi podobnie.

http://keyserver.linuxgamepublishing.com/

Avatar
ablabla (niezalogowany) | 06.09.2010 16:04#19

U mnie w centrum oprogramowania jeszcze go niema .

Avatar
elem84 (niezalogowany) | 06.09.2010 16:06#20

Jestem jak najbardziej za tym aby można było w łatwy sposób zakupić aplikacje na Linux-a. Jest to dobry kierunek aby przyciągnąć deweloperów którzy często nie chcą wysokich sum za swoje oprogramowanie.

Spójrzmy na Iphona czy Androida i ich sklepy które przyciągają coraz więcej deweloperów. Żadna firma nie jest w stanie wyprodukować tyle aplikacji co deweloperzy którzy chcą często 2-3$ za swoje dzieła.

Jeśli firmy dostrzegą możliwość zarobku na tej platformie to będą produkowały na nią oprogramowanie, jak będzie oprogramowanie to będzie więcej użytkowników.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Garhuy | 06.09.2010 16:08#21

@przemo_li
Czytanie ze zrozumieniem się kłania:
"Twórcy Fluendo DVD Player wykupili licencje na formaty MPEG LA oraz Dolby"

@mateo14 (niezalogowany)
GNU/Linux jest WOLNĄ i DARMOWĄ alternatywą, ten program nie ma nic w kwestii systemu do gadania...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Plichu | 06.09.2010 16:12#22

Czemu niektórzy uważają że to pierwsza płatna aplikacja "na linuksa"? Dawno można było kupić komercyjne oprogramowanie. Nowy jest jedynie sposób dystrybucji.

Avatar
vladonator (niezalogowany) | 06.09.2010 16:32#23

@Plichu
bo wiekszosc ludzi nie odroznia linuxa od ubuntu, oraz nie rozumieja ze chodzi tu o pierwsza platna W CENTRUM OPROGRAMOWANIA...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 06.09.2010 16:32#24

Nie każdy użytkownik Ubuntu ma pojęcie jak zainstalować libdvdcss tym bardziej że np w USA byłoby to wbrew prawu gdzie w takim przypadku mamy całkiem legalne Fluendo :)

Nie widzę problemu z dodawaniem płatnych aplikacji do repozytorium byleby został zachowany "duch Stallmana" czyli dlaczego wolne oprogramowanie itp. bo jeśli to się zatraci to będziemy mieli kolejny system operacyjny a ma on nieść ze sobą pewne przesłanie czyli Wolne Oprogramowanie ma być zawsze na pierwszym miejscu i tyle.

Avatar
Linus (niezalogowany) | 06.09.2010 16:40#25

Słuchajcie nie wiem z czym panika
menedzer pakietów
Synaptic nawet jak usuną i tak sobie zainstalujecie to samo z gimpem.A Płatna aplikacja ok bardzo dobrze potem pojawi sie coraz wiecej np gier platnych pod linuxa i bedzie git

Avatar
daqwid2727 PL (niezalogowany) | 06.09.2010 16:41#26

@maksio1: albo nie umiesz czytać albo jesteś pusty jak about:blank... Po pierwsze: Ubuntu jest najpopularniejsze, zdobywa popularność a to znaczy ze idzie w dobrym kierunku, po drugie: nie wiem czy wiesz ale synaptic'a będzie można zainstalować, zresztą tak samo jak gimpa. i bardzo dobrze bo ja np na początku nie umiałem kiwnąć palcem w gimpie i używałem F-spot'a (to własnie on zastąpił GIMP'a) dopiero od niedawna zainstalowałem GIMP'a i zacząłem coś rozumieć w tym programie. Po trzecie Linux (Ubuntu) jest darmowy tylko po prostu nie można żyć tylko z kieszeni Mark'a Shuttleworth'a bo kolo w nieskończoność forsy nie ma wiec musi Cononcial trochę zarobić, marnie (tak myślę) ale zarabia (grosz do grosza a będzie kokosza :P) a przyciski na lewo są lepsze bo zauważyłem ze mało używane okna przesuwam na prawo wiec tez częściej je zamykam... a gdzie mam przyciski? bliżej! Minta mogę jakoś przełknąć ale Debiana ,Fedory i innych takich za chiny nie! Dziękuje dobranoc! :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Razi | 06.09.2010 16:42#27

Usunięcie Synaptica byłoby grzechem.
"Pierwsza" to dostępna w Ubuntu przez Centrum Oprogramowania. Czytajcie ze zrozumieniem....

Avatar
KlakSon (niezalogowany) | 06.09.2010 17:10#28

@ Chillout - "Ubuntu is, and always will be, absolutely free."

Ostatnio niemal identyczne zdanie miałem okazję przeczytać przy okazji jednego z testów zaserwowanych użytkownikom bety Firefoxa 4. Tam zapewniając o bezpłatności przeglądarki, pytali o opinie na temat możliwości wprowadzenia odpłatnych dodatków. Samo stwierdzenie brzmi bardzo ładnie, ale praktycznie odpłatne dodatki oznaczają też odpłatną przeglądarkę. Słowa...

Wracając do tematu, z Ubuntu na szczęście sprawa wygląda inaczej. Im więcej dostępnego softu tym lepiej. Nie chcesz używać określonego programu to zainstaluj inny, płatny lub nie, jak kto będzie chciał. Problemem byłby brak możliwości wyboru, a to przecież nie grozi.
Jak dla mnie pojawienie się tego programu to tylko i wyłącznie ciekawostka, i tyle.

Avatar
mateo14 (niezalogowany) | 06.09.2010 17:13#29

@Garhuy
"GNU/Linux jest WOLNĄ i DARMOWĄ alternatywą, ten program nie ma nic w kwestii systemu do gadania..."

Nie przypominam sobie, abym napisał, że od teraz Linux jest płatny? Ten program jest początkiem lepszego dostępu użytkowników do komercyjnego oprogramowania dla Linuksa. Tego typu praktyka ma wpływ na zwiększenie popularności Linuksa. Słowo wolność nie ma jednoznacznego określenia, a jego stosowanie wzbudza szereg wątpliwości. Moim zdaniem to określone jest po prostu błędne.

Avatar
Linus (niezalogowany) | 06.09.2010 17:23#30

aa i jeszcze głupie zażalenia bo przyciski na lewo..A znacie cos takiego jak gnome look i ściąganie skórek do emeralda i dobrowolne ustawianie przycisków gdzie sie chce?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 06.09.2010 17:33#31

E tam płaczecie nad synapticiem, gdyby go usunęli z repo to rozumiem ale jest ciągle dostępne więc gdzie tu problem? Tak samo z GIMPem, osoba która się nie zna z pewnością nie będzie szukała GIMPa czy z niego korzystała bo wyda się jej zbyt skomplikowany a tak ma Shotwella :)

Avatar
mateo14 (niezalogowany) | 06.09.2010 17:37#32

@BenderBendingRodriguez
"Nie widzę problemu z dodawaniem płatnych aplikacji do repozytorium byleby został zachowany "duch Stallmana" czyli dlaczego wolne oprogramowanie itp. bo jeśli to się zatraci to będziemy mieli kolejny system operacyjny a ma on nieść ze sobą pewne przesłanie czyli Wolne Oprogramowanie ma być zawsze na pierwszym miejscu i tyle."

"duch Stallmana" - Co to jest? Wątpię, aby większość była zainteresowana oglądaniem jego historii.
Termin wolne oprogramowanie jest trudny do zdefiniowania.
Znacznie lepiej stosować termin open source, który jest najbardziej poprawny. Linux jest jednym z wielu dostępnych systemów operacyjnych i niczym specjalnym się nie różni od reszty. Odnośnie przesłania jest z praktycznego punktu widzenia
proste:

"Założyciele ruchu byli niezadowoleni z tego, co nazwali "dążeniem do konfrontacji" ze strony ruchu na rzecz wolnego oprogramowania (free software movement) i uważali, że należy promować wolne oprogramowanie wyłącznie na gruncie jego wyższości technicznej"

"Jeśli chcesz zmienić świat, musisz zjednać ludzi, którzy wypisują duże czeki"

http://pl.wikipedia.org/wiki/Otwarte_oprogramowanie

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Chillout | 06.09.2010 17:46#33

tomimaki to trzeba kupić większą prędkość i ściągać mniejsze pliki, a przy okazji nauczyć się obsługi konsoli: sudo apt-get install nazwa programu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Chillout | 06.09.2010 17:47#34

Tam jest prędkość podana.(konsola)

Avatar
instalowanie sterownikow itd (niezalogowany) | 06.09.2010 17:47#35

i co tego Pierwsza płatna aplikacja. Jak niema sterowników AVer TV 6 Problem z uruchomieniem na ubuntu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
max1234 | 06.09.2010 18:12#36

Ten komentarz to tylko moja subiektywna opinia. Poza tym wiem, że Ubuntu był darmowy, jest darmowy i będzie darmowy, ale takie zmiany nie koniecznie muszą być dobre.

Najlepiej mają użytkownicy Mac OS X - tam przyciski też są po lewej stronie. Gorzej z użytkownikami Windows. Słyszałem wiele negatywnych opinii o przyciskach po lewej stronie okna. Niektórzy mówili, "że to idzie w złym kierunku". I z tym się zgadzam.

Nie jestem za dobry w systemach Linux (pierwsze spotkanie było jakieś ok. rok temu, nadal jestem jakby początkującym). Nie słyszałem o płatnych programach na Linuksa.

Przepraszam wszystkich za mój poprzedni komentarz :(

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Evilus | 06.09.2010 18:31#37

Widzę że ubuntu spada na psy :). Cieszę się że wybrałem całkowicie wolnego Debiana :)

Avatar
LukaszMS (niezalogowany) | 06.09.2010 18:36#38

Jeszcze 2-5 lat i linux będzie komercyjny jak OSX i MS :)
Wtedy się wyaśni ile jest wart system a dopuki jest badziewiem to rozdają go frajerom za free i niech testują i poprawiaja błedy. :D

Avatar
najlepszy (niezalogowany) | 06.09.2010 19:25#39

Dobrze, że będą płatne programy, żeby tylko nie przesadzili cenami.
@Evilus ununtu celuje wg manie jako zamiennik windowsa, a żeby takim się stać musi zainteresować twórców wszelakiego oprogramowania. Mi też nie pasuje ubuntu, ale jest wolność wyboru dystrybucji ;-)

Avatar
syskozor (niezalogowany) | 06.09.2010 19:42#40

czasami wasze komentarze bardziej zniechęcają niż zachęcają do używania Ubu. Tak na prawdę, przeszkadza wam to, że będzie płatna aplikacja? trzeba iść do przodu i już. Tak bardzo płaczecie nt. Synaptica (jak miałem Debiana/Ubu ani razu go nie użyłem), że mi szkoda.

Avatar
Guciooo (niezalogowany) | 06.09.2010 20:02#41

Aptitude nie używałem, ale synaptica niech nie usuwają, nikomu on nie przeszkadza a to najlepszy menedżer pakietów - taki Yum czy Yast mu do pięt nie dorastają :P

Avatar
hcerb (niezalogowany) | 06.09.2010 20:46#42

Nie wczytałem się byt dokładnie więc może już ktoś napisał. Zamiana przycisków miejscami jak i stronami jest dość prosta. Konsola -> gconf-editor -> apps/metacity/general -> buttons_layout -> Przestawiamy dwukropek na lewa strone ;p

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 06.09.2010 21:06#43

@maksio1 - z GIMPem to przecież żaden problem, można doinstalować.
Odtwarzacz DVD się przyda, bo Ubuntu jest również używane w firmach, a te w niektórych krajach nie mogą używać nielegalnych bibliotek (w firmach nie wolno nawet używać funkcji odtwarzania DVD zaimplementowanej w Windows 7 - licencja). Przyda się też niektórym użytkownikom domowym, gdyż Totem nie jest nadzwyczajny w takich filmach.
Canonical idzie w dobrym kierunku. Wadą płatnych programów dla linuksa było ich rozproszenie, twórcy nie mogli dotrzeć do klientów, a klienci nie wiedzieli o istnieniu twórców. Błędne koło, nie opłacało się wydawać programów i nie opłacało się używać linuksa z powodu braku programów.
Może Windows wypaczył nieco obraz świata, ale ludzie chętnie kupują różne rzeczy, mniej lub bardziej potrzebne (wystarczy przejść się po supermarketach w niedzielę:), tylko nie powinni być zmuszani brakiem wyboru.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ra-v | 06.09.2010 21:14#44

Jak to 1. płatna aplikacja? A NERO? i antywirusy? I jakiś program do grafiki (Pixia?)? A Global3G? I pewnie kilka innych? Czy ktoś tu o czymś zapomniał czy tylko Nas w ... robią?

Avatar
Adam0148 (niezalogowany) | 06.09.2010 21:53#45

Jak by takie coś było bezpośrednio wprowadzone do Debiana na pewno bym skorzystał

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
roobal | 06.09.2010 22:21#46

@ra-v

Pierwsza ale w Centrum Oprogramowania Ubuntu a nie w ogóle :)

Pozdrawiam!

Avatar
ambrossio (niezalogowany) | 07.09.2010 10:13#47

Zamiast wyrzucac z plyty CD najlepsze aplikacje i w dodatku darmowe (GIMP, Synaptic), powinni przejsc na plyte DVD i po sprawie. Oczywiscie zawsze mozna sobie doinstalowac pozniej co sie chce (ja tak zrobilem), ale nie kazdy w naszym kraju ma staly dostep do internetu czy rozeznanie w programach linuksowych.
Centrum Oprogrmowania do doskonalosci jeszcze wiele brakuje dlatego Synaptic - moim zdaniem - jest wciaz najlepszym rozwiazaniem.
A`propos platnych aplikacji, to jestem ich zwolennikiem - czesto sa one po prostu lepsze od darmowych. Ostatnio pobralem Nero Linux do testowania i jestem z niego bardzo zadowolony. Problemem w swiecie linuksa jest malo naprawde dopracowanych aplikacji takich np jak GIMP czy Blender. Mnostwo jest natomiast programow z funkcjonalnoscia zaledwie podstawowa.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sokoleokopr | 07.09.2010 10:34#48

I bardzo dobrze że pojawiają się płatne programy. Tylko niech również ich jakość idzie w parze z ceną.

Co do synaptica to bardzo dobrz - bo służył tylko do uwaga : zobaczenia co jest zainstalowane, co odinstalować, oraz ew. zainstalować z netu a nie z lokalnego pliku - tu już był inny program. Powinni dawno go wywalić, i zastąpić czymś nowym. Którym będzie pisało ile miejsca jest/wymaga będzie miał intuicyjny wygląd, i będzie wyglądał najlepiej jak ten z Windowsa - i niech do licha uporządkują te zależności.

PS mój ubek 10,10 przerósł już ponad 15 gb i już z każdym nowym możliwym programem wywala mi błędy - zależności owe - a pobieranie prze net po mimo że się pobrało nie da się odpalić - marnie widzę te linuksy

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 07.09.2010 14:34#49

@Chillout
Ale to miało być proste, a nie konsola. :)

@sokoleokopr
Tak w ogóle to nie widziałem, żebyś kiedyś dodał spod Ubuntu jakiś komentarz. I nie wiem, co ty tam ciągle instalujesz na Ubuntu, jak go nie używasz.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Chillout | 07.09.2010 18:12#50

@tomimaki chcesz prostoty,a właśnie to Canonical próbuje zrobić usuwając Synaptica, więc jak to ma być wreszcie?
Dla mnie jest zbędny, tak samo jak dla początkujących użytkowników. Wszystko ma być wyklikiwalne i oto chodzi.
Zawsze możesz sobie doinstalować, więc nie widzę problemu.

Avatar
Lord Nikon (niezalogowany) | 08.09.2010 1:17#51

Tak wszyscy się rozwodzą, piszą...
Przecież nigdzie nie ma zapisu, że każdy program pisany dla Ubuntu musi być rozprowadzany nieodpłatnie dla użytkownika :]
Każdy ma prawo pisać komercyjny soft dla nieodpłatnych systemów.
Może np. za klika lat Adobe, Nero itp. poważnie zainteresują się tym rynkiem?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Garhuy | 08.09.2010 13:42#52

@mateo14 (niezalogowany)
Chodzi o to, że płatny program nie zrobi automatycznie płatnego systemu...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 08.09.2010 16:26#53

@Chillout
Ech. Widocznie jest tak, jak to mówią, że "Ubuntu jest dla początkujących". Dla bardziej zaawansowanych, czy też wymagających, są też inne dystrybucje.
"The journey has just begun." ;)

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Program tygodnia
GIMP 2.6.12

Ocena: 8,8
icon
Polecamy
Test: Manta 3D Cyber Eye HD

Szpiegowski gadżet
Dolina Charlotty
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av