Premiera Firefoksa 4 RC opóźniona

03.02.2011 16:57, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: News
NewsImage

Trudno nazwać tę wiadomość wielkim zaskoczeniem - Mozilla przewiduje kolejne opóźnienia w wydaniu stabilnej wersji Firefoksa 4.

Mozilla potwierdziła, że przed wydaniem wersji RC Firefoksa 4 czekają nas jeszcze dwie bety programu. Wcześniej przewidywano, że beta 12 pojawi się, jeśli nie wszystkie poważne błędy zostaną na czas wyeliminowane. Potwierdza to zaktualizowany plan wydawniczy Mozilli. Planowana jest jeszcze beta 12, natomiast beta 11 jest już prawie gotowa i zostanie wydana najprawdopodobniej na początku przyszłego tygodnia. Jeżeli jednak pojawią się nieprzewidziane problemy, to znaczy jeśli nie uda się wyeliminować wszystkich poważnych błędów, będzie trzeba udostępnić jeszcze betę 13 Firefoksa 4.

Jak podaje serwis The Register, jednym z poważniejszych błędów w najnowszej wersji przeglądarki Mozilli jest obsługa Hotmaila. Problem jest tym trudniejszy, że Fundacja nie może go sama wyeliminować - musi prosić Microsoft o pomoc. Mozilla cały czas liczy na to, że wersję RC Firefoksa 4 uda się wprowadzić w tym miesiącu. Dotrzymanie tego terminu może okazać się jednak problematyczne. Przypomnijmy, że na ten miesiąc (10 lutego) planowana jest też premiera Internet Explorera 9 RC przez Microsoft.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (152)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
muuz | 03.02.2011 16:59#1

"Trudno nazwać tę wiadomość wielkim zaskoczeniem" - dokładnie.

Avatar
safariisthebest (niezalogowany) | 03.02.2011 17:01#2

Nic niestety nowego, a szkoda bo przeglądarka nawet fajnie chodzi. Już chyba mają z rok opóźnienia. Pozostaje płakać...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kkamilek3 | 03.02.2011 17:03#3

hahahaha tylko na to czekałem blahahaha

Avatar
panaktywator (niezalogowany) | 03.02.2011 17:04#4

zaraz się zacznie w komentarzach walka. Aczkolwiek trudno tu nie zgodzić się z ludźmi którzy podziękowali Mozilli i korzystają już z czego innego, tempo prac i ciągłe opóźnienia i zapewnienia że już może za miesiąc może za 2 po prostu meczą !! I albo robią mniej popraw w nowym wydaniu albo dotrzymują terminó...
Nadal wszyscy będą bronić mozilli? powodzenia

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Komor | 03.02.2011 17:05#5

Wiedziałem że będzie trzeba jeszcze poczekać bo ostatnia beta trochę się tnie. No cóż lepiej dostać dopracowany produkt niż coś co nie nadaje się do użytkowania.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bart86 | 03.02.2011 17:07#6

znowu opóźnienia :/ a zanim M$ się ruszy to kolejna zima nastanie:/

zaczyna mnie wkurzać to czekanie na wersje stabilną przeszkadza mi tylko to że puki lisek jest w becie to brakuje mi kilku dodatków do niego bo już dawno bym przeszedł na wersje 4

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
atikabubu | 03.02.2011 17:08#7

Czyżby mały sabotażyk ze strony MS? :P
Ja cały czas jadę na nightly x64 i wolałbym odciąć sobie dostęp do internetu niż korzystać z 3.6 ;)

Avatar
USer4D (niezalogowany) | 03.02.2011 17:14#8

Kiedyś taka dobra przeglądarka...
TERAZ DNO!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kkamilek3 | 03.02.2011 17:15#9

@Komor
W takim tempie to FF będzie cały czas w wersji beta bo co chwilę będzie coś do załatania.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 03.02.2011 17:16#10

i co? To przeglądarka ma problemy, czy strona z przeglądarką? Konkurencja konkurencji podkłada świnie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ulth | 03.02.2011 17:23#11

Ostatnia beta - nie dawało rady usuwanie zakladek, zakładka pozostawała na dobre.
Ktoś mi kiedyś zarzucił, że jadę na 3.6 a co mam jechać na tym g...ie ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pawlo232 | 03.02.2011 17:23#12

Nie ma co się spieszyć..Otrzymamy za to dopracowany,stabilny i bezpieczny produkt.

Avatar
Powiem coś (niezalogowany) | 03.02.2011 17:24#13

Lubie przeglądarkę Firefox i nie mogę się doczekać wydania Firefox 4 ale to już mnie zaczyna drażnić bo przeglądarka Firefox 3,6 jest dobra ale cholernie dużo żre pamięci ram i myślę ze w nowej Firefox tego nie będzie. Poczekam sobie chyba jeszcze do końca tego miesiąca jak nie wydadzą jej do końca lutego chyba się przesiądę na coś innego.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 03.02.2011 17:27#14

@Pawlo232
tzn kiedy? A skąd 13 aktualizacji do wersji 3.6? 3.6.0 też miała być cyt. ''dopracowany,stabilny i
bezpieczny produkt''.
To nie kalkulator. Wersja stabilna zawsze będzie miała bugi.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 03.02.2011 17:28#15

Czemu nie to nie dziwi...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mjt55am | 03.02.2011 17:28#16

Mi się tam nie śpieszy. Poczekam na dopracowany produkt.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 03.02.2011 17:28#17

@Pawlo232

I zacofany w stosunku do konkurencji...

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 03.02.2011 17:31#18

Jakoś inni mogą wydawać szybko produkty dopracowane, których używa się z przyjemnością. Ale oczywiście Mozilla musi "dopracowywać". Dalej sobie tłumaczcie tym "dopracowywaniem" :)

Avatar
mati150_92 (niezalogowany) | 03.02.2011 17:31#19

hej macie może taki sam problem pobrałem firefoxa 4 bete 11 i przy wielu kartach gdy zamykam strone nie wychodzi mi komunikat czy zamknąć czy zapisać a w opcjach mam zaznaczone w becie 10 też tak było ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
CzajAn | 03.02.2011 17:31#20

"jednym z poważniejszych błędów w najnowszej wersji przeglądarki Mozilli jest obsługa Hotmaila. Problem jest tym trudniejszy, że Fundacja nie może go sama wyeliminować - musi prosić Microsoft o pomoc."

Dziwię się fundacji, wydaje mi się, że lepiej byłoby zignorować niektóe "fantastyczne" witryny, podobnie jak robi to opera

Avatar
MP (niezalogowany) | 03.02.2011 17:32#21

A wystarczyło nie podawać planowanych terminów wydania wersji finalnej i nie byłoby tego biadolenia. Konkurenci albo nie robią tego wcale, albo podają jakieś mgliste informacje i nikt się nie czepia.
Widocznie pełna otwartość (ujawniania planów, nie kodu!) czasami szkodzi.
Cóż, poczekamy. Mimo wszystko lepiej, że eliminują błędy niż mieliby wypuścić w pośpiechu niedopracowaną wersję.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.02.2011 17:36#22

Kolejny po kwestiach związanych z akceleracja sprzętową problem, z winy MS.. :/ Jak już kiedyś wspomniałem, jakby nie akceleracja sprzętowa to 4 była by już dawno na rynku.
Microsoftowe D2D API komplikuje wszystkie aspekty działania nowego Firefoksa. Wystarczy poczytać bugi, począwszy od opóźnionego startu przeglądarki (m.in nadmierna praca dysku), przez brzydkie czcionki, problemy z usługami MS i inne pomniejsze bugi..

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kam104 | 03.02.2011 17:38#23

No i dobrze, po co się śpieszyć i wydawać wadliwy produkt i potem go łatać tak jak Microsoft swój pożal się boże Windows Phone 7 (taki przykład).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
slubiczanin | 03.02.2011 17:40#24

Długo to potrwa, FF4 nie działa dobrze na flashowych gierkach Zyngi na FB, wiecznie coś się nie dogrywa i requestery nie zawsze działają jak należy - o wysyłaniu giftów to już w ogóle szkoda pisać.W sumie nie da się pobawić z tej przeglądarki. Na razie zmuszony jestem korzystać z Chrome, który ogarnia wszystko.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 03.02.2011 17:42#25

heh i znowu MS coś komplikuje... swoją drogą nie zdziwię się jeśli IE9 też przełożą z tego 10

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 03.02.2011 17:45#26

@MP
konkurencja zapowiedziała prezent na gwiazdkę i wszyscy ją dostali. Miesiąc później naprawiono drobne błędy.
Widocznie Firefox ma konkretne błędy, które dyskwalifikują ją jako stabilną. Rok czasu to trochę długo. Porównywalne z pracą jednego programisty a nie sztabu ludzi.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.02.2011 17:46#27

@Czajan

Hotmail to nie jest pierwsza lepsza stronka, podobnie jak Gmail. Nad błędami na stronach typu Hotmail, Gmail, Facebook nie można przejść obojętnie, niezależnie po której stronie leży wina w błędnym odczycie.
Opera powinna się pogodzić, że na obecną chwilę nikt (chodzi mi o twórców stron) nie dąży do natychmiastowego pełnego wsparcia wszelkich standardów i musi ze swojej strony dołożyć starań, jeśli nie ma innej możliwości, aby strona działała jak powinna.

Podobnie twierdzę, że użytkownik używający Opery nie powinien się maskować, bo to działa na szkodę tej przeglądarki. Nigdy nie używałem IETab podczas używania Fx 1 czy 2. Nie działała strona? Napisałem parę razy do administracji, potem przestałem nań zaglądać. Nie działało wadliwe video na Onecie w formacie Media Player? Nie oglądałem, wysłałem parę info, o treści mniej więcej, że coraz więcej ludzi używa Firefoksa, że są błędy w wyświetlaniu itd. Po paru miesiącach poszli po rozum do głowy i zastosowali Flasha.

Korzystając z pewnego sloganu napisałbym, nie maskujcie się, pokażcie ilu Was jest, a wszystkim wyjdzie to na dobre :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 03.02.2011 17:57#28

@Kamil™
o czym mowa? Co takiego jest na tych stronach, czego Opera nie może wyświetlić? Jakiś pozaziemski kod? Czy skrypt blokujący Operę? Oczywiście, że to drugie. Opera jest w pełni zgodna ze standardami. Czasem wystarczy maskowanie jako IE i strona działa pod Operą, czyli przeglądarka po prostu dostaje właściwy kod. Sam zresztą widzisz, że tylko IE z magicznymi zdolnościami potrafi obsłużyć hotmail. Tak jak pisałem wcześniej firma firmie podstawia nogę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.02.2011 18:01#29

@m_zonk

Zgoda, dążę do tego, by użytkownicy pokazali jak duży odsetek odwiedzających stanowią, by takie praktyki ukrócić, bo maskując się w nieskończoność nie rozwiązujemy problemu, jakim jest ignorowanie Opery right? Or not?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 03.02.2011 18:06#30

Mała firma - dostosowujemy się do przeglądarki.
Duża firma - przeglądarka dostosowuje się do nas.

Swoją drogą to wyświetlałbym w FF ostrzeżenie, że Hotmail nie jest zgodny ze standardami pisania stron WWW i mogą wystąpić problemy z wyciekiem danych. Ciekawe jak szybko MS uporałby się wtedy z problemem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 03.02.2011 18:20#31

@master_zonk6

Wiem że to tylko część ale np. Opera ma w zasadzie tą samą zgodność w teście sputnik. Chrome ma 70 a opera 74 błędy. Nie wiem jak jest z tym wyświetlaniem ale rzeczywiście coś jest nie tak skoro maskowanie poprawia wyświetlanie strony.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
CzajAn | 03.02.2011 18:20#32

@Kamil
Twierdzisz, że benchmark.pl czy support.asus.com to są pierwsze lepsze stronki ?
Co do nieprzyzwoitości maskowania - to może powinienem używać komputera z Windows bez sterowników ?
Choć przyznam, że nie powiadomiłem webmasterów asusa o problemie z ich witryną...

Avatar
konii (niezalogowany) | 03.02.2011 18:20#33

ja juz nie czekam , przesiadłem sie na chrome :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
AnarchiX | 03.02.2011 18:21#34

Dlaczego administracja nie wyłączyła jeszcze komentarzy pod newsami dotyczącymi przeglądarek?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.02.2011 18:32#35

@Czajan

Hmm, chyba się nie zrozumieliśmy. Hotmail to nie jest pierwsza lepsza strona w tym znaczeniu, że jest zbyt ważna, by Mozilla mogła błędy występujące na tej stronie podczas korzystania z Firefoksa ignorować. Więc robią co mogą, by hulała, w tym przypadku twierdzą, że wina leży po stronie MS i dogadują sprawę. Nie wiem czy zrozumiałem Twoją wypowiedź prawidłowo

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
blind-oln | 03.02.2011 18:33#36

Bo generują one najwięcej pieniędzy z reklam. :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.02.2011 18:35#37

@blind oln

Masz na myśli te aukcje z imprezy sprzed miesiąca, na które już nie mogę patrzeć? ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.02.2011 18:37#38

@Czajan

"Co do nieprzyzwoitości maskowania - to może powinienem używać komputera z Windows bez sterowników"

Jakiej nieprzyzwoitości? Tak ciężko pojąć, że maskując się ukrywacie Waszą prawdziwą ilość? Czyli można Was i przeglądarkę ignorować, bo niby jesteście, a Was nie ma.

Chcę dobrze to jeszcze się rzucasz :)

Avatar
Czym się ludzie podniecacie? (niezalogowany) | 03.02.2011 18:38#39

bez komentarza

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sokoleokopr | 03.02.2011 18:39#40

No cóż stracha mają pewno po bdb. Operze i ostatnich wydaniach chroma - ciężko będzie im dorównać.
Sam jestem ciekaw jak im to wyjdzie, ciekawe czy w końcu naprawią odwieczny problem z poprawnym zamykanie i szybkością wgrywania, bo jak dotąd wygląda to marnie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
LastNPC7 | 03.02.2011 18:42#41

Czemu nikt nie pisze , że wyszedł Chrome Stable 9.0.597.84 ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bart86 | 03.02.2011 18:45#42

jakie reklamy :D ktoś może żyć bez Adblock ;]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wilczurek91 | 03.02.2011 18:46#43

dlaczego mnie to nie dziwi. opóźnienie to drugie imię Firefoxa

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kkamilek3 | 03.02.2011 18:59#44

Google właśnie wydało wersje 9.5 Chrome które działa świetnie jak coś będzie nie tak to wyjdzie łatka i tyle.
A Mozilla szlifuje z uśmiechem swoje dzieło a gdy wyjdzie będzie już daleko w tyle.
Ale użytkownicy FF wmawiają sobie że wypuszczą coś rewelacyjnego.
Gdy Mozilla ledwo dogoniła resztę.

Avatar
lck (niezalogowany) | 03.02.2011 18:59#45

I tak będziecie używać FF ;) Nawet jak wyjdzie latem. Dlaczego? Ponieważ wersja 4, to bardzo dobra przeglądarka.

Używam Chrome 8 i mimo, że jest to stabilna wersja i doczekała się wielu poprawek po pierwszym wydaniu, to dalej wiele kuleje. Pierwszy lepszy przykład, to nie zapamiętywanie haseł i brak automatycznego logowania.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
LastNPC7 | 03.02.2011 19:01#46

@kkamilek3

Nie 9.5 , a 9.0.5 :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kkamilek3 | 03.02.2011 19:05#47

@LastNPC7
A no masz rację ;]

Avatar
MP (niezalogowany) | 03.02.2011 19:13#48

@zonk
Konkurencja, o której wspomniałeś - czyli Opera - zapowiedziała i stała się zakładnikiem tej obietnicy. Wypuścili niedopracowaną, pełną błędów wersję (tylko nie zaprzeczaj, było mnóstwo narzekań, a i błędy raczej nie drobne). Typowe dla O, nie pierwszy raz się pospieszyli.
Skoro o tym mowa: kiedy pojawi się następna wersja Opery, hę? Podany jest gdzieś terminarz prac? Wiadomo cokolwiek?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 03.02.2011 19:18#49

Ja już raczej nie czekam tak bardzo na FF4, zbyt dużo obietnic bez pokrycia, a zbyt mało realiów. Testując ostatnią betę 10 FF4, to co mi utkwiło w pamięci, to jeden wielki nieład w gospodarowaniu zasobami komputera - w szczególności zbyt duże wycieki pamięci RAM, i czasami zbyt duże obciążenie procka, jak na 10 betę to wstyd panowie z Mozilli.
Mozilla cały czas nas zapewnia że każda beta przybliża nas do wersji stabilnej ja odnoszę wrażenie, że jest inaczej, każda beta oddala nas od wersji finalnej.

Dlatego od kilku dni ponownie dałem szansę Operze 11.01, posiedziałem trochę nad jej konfiguracją, i powiem, że bardzo przyjemnie jak na razie mi się na niej pracuję. jest szybka, na pewno szybsza od FF 3.6.13 i i może minimalnie ale jednak od FF 4.0 beta 10.

W między czasie czekam na wydanie IE9 RC a potem na stabilne, bo gdy testowałem IE9 beta 1 udostępnioną 15 września 2010 roku, poza kilkoma błędami, zapowiadała się obiecująco.

I mam wrażenie że ten znienawidzony przez wszystkich Microsoft, wyda szybciej swoją przeglądarkę niż Mozilla, i kto wie być może bardziej dopracowaną.

Z lekkim bólem serca krytykuję Firefoxa, bo od tej przeglądarki poznałem, że są alternatywy wobec IE, ale patrząc na to co się dzieje z tą przeglądarką, człowiek pomału zaczyna tracić nadzieję i zaufanie. W ostatnim czasie rzecz biorąc rozwój ten przeglądarki mocno przyhamował. Czemu ? Nie wiem, domyślam się że spowodowane po części jest pojawienie się na rynku nowego gracza jakim jest browser od Google'a, Chrome, który od wersji 4 zaczął wspierać rozszerzenia, to co do tej pory jedyną taką możliwością dysponował Firefox.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
AnarchiX | 03.02.2011 19:22#50

Wielką głupotą jest porównywanie szybkości wydawania kolejnych wersji przeglądarki non-profitowej Mozilli z takim gigantem jakim jest Google. Nad Firefoxem pracuje przecież grupka programistów, zaś gigant z Moutain View zatrudnia przeszło 23 tys. ludzi.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mlody993 | 03.02.2011 19:25#51

Mam nadzieje, że do czerwca zdążą wydać Bete 30. :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mlody993 | 03.02.2011 19:26#52

@AnarchiX
I myślisz, że 23 tysiące ludzi pracuje nad Chromem? W życiu.
Gdyby tak było to w firmie panowałby ogromny haos i byłyby ogromne problemy z aplikacją.

Jakaś grupa ludzi jest wydzielona do przeglądarki Chrome i sobie pracują, wykonują to co im każą. Proste.

Avatar
Goisciu34 (niezalogowany) | 03.02.2011 19:30#53

Widac ze jestescie fanatyakmi kazdej bety przegladarek do internetu swoja droga nie dziala wam cos na ktorej uzywacie ? To co za problem jest pare innych do wyboru niech robia swoje a tak to tylko marketingowy wyscig szczorow.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
AnarchiX | 03.02.2011 19:30#54

@Mlody993
Facepalm...
Chodziło mi o porównanie "wielkości" obu... No właśnie. Organizacji nie czerpiącej dochodów, z firmą z rocznym przychodem 23.5 mld $ (zysk w okolicach 5mld $).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sunbeam96 | 03.02.2011 19:32#55

Nic dziwnego, moim zdaniem FF4 jest jeszcze niedopracowany. Niestety nie przesiądę się na nic innego ze względu na wtyczki (NoScript, DownloadHelper).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kkamilek3 | 03.02.2011 19:33#56

@Pablo79
"Z lekkim bólem serca krytykuję Firefoxa, bo od tej przeglądarki poznałem, że są alternatywy wobec IE, ale patrząc na to co się dzieje z tą przeglądarką, człowiek pomału zaczyna tracić nadzieję i zaufanie."

Mam to samo tylko że ja już jakiś rok temu odstawiłem FF

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.02.2011 19:41#57

Nom, dokładnie facepalm...

@mlody

Niech nawet pracuje nad Chromem 50 osób, słono opłacanych programistów, będących pod jednym dachem... Samych pełnoetatowych testerów ilu mają...

@mlody

"Jakaś grupa ludzi jest wydzielona do przeglądarki Chrome i sobie pracują, wykonują to co im każą. Proste"

W Mozilli pewnie siedzą, piją piwo, oglądają strony przyrodnicze i twierdzą raz po raz: "p., dzisiaj nie robię" ;)


Porównywanie MS i Googla z Mozillą to nieporozumienie. Szacunek dla nich, że są w stanie konkurować z takimi gigantami.

Trudno, trzeba przeczekać do 4, potem liczę na zmianę strategii rozwoju. Liczę, że rozwój będzie się odbywał mniejszymi krokami, a częściej. Tylko tu z kolei pojawia się problem kompatybilności dodatków. Jeśli będą w xulu, kompatybilność może zostać zakłócona, jeśli w Jetpacku sprawa będzie prostsza.

Avatar
miki2 (niezalogowany) | 03.02.2011 19:43#58

kurcze musze sie zgodzic z innymi kiedys FF to byla mega przegladarka... teraz strzela sobie w kolano... zreszta strzelila juz jakis czas temu... szkoda... kiedy wreszcie zrozumia ze gecko jest juz przestarzale i jego przepisywanie nic nie da?

Avatar
pytamekspertowdp (niezalogowany) | 03.02.2011 19:45#59

co nowego w chrome 9 jest? oprócz błędów drobniejszych?? wypunktujcie mi

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Łukash | 03.02.2011 19:46#60

@AnarchiX czy Mozilla nie ma dochodów ?
http://webmade.org/wiadomosci/firefox-mozilla-corporation-mozilla-fundation.php
http://vbeta.pl/2010/11/19/ile-zarabia-firefox-i-dlaczego-niedlugo-moze-zbankrut...
Na pewno sumy nie są w żadnym stopniu porównywalne...

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 03.02.2011 19:47#61

Ale się pierdzielą z tą przeglądarką. Zupelnie jakby w Mozilla pracowało kilka osób.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
czullo | 03.02.2011 19:53#62

Po każdym artykule na temat Firefoxa sytuacja powtarza się. Użytkownicy Opery z
gracją i szykiem, aczkolwiek konsekwentnie i stanowczo próbują przekonać, że to
Opera jest jedyną słuszną przeglądarką. Jak tylko zobaczyłem, że jest coś na
temat Firefoxa, to spodziewałem się odniesień do Opery w komentarzach i nie
zawiodłem się. Rycerze Opery zawsze na posterunku :) (to powinien być jakiś
reklamowy slogan).

Postaram się dostosować pod względem grzeczności: szanuje Waszą miłość do Opery,
szanuje Wasze zdanie, jednak trzeba jasno powiedzieć, że to jest artykuł na
temat FF, co znaczy, że komentuje się tutaj wersję Firefoxa lub
porównania tej wersji do wcześniejszych wersji, ale uwaga (!), też Firefoxa
(szok!). Informacje o innych przeglądarkach są interesujące, ale nie na temat.
Jak ktoś chcę poznać inną przeglądarkę to zwyczajnie szuka informacji na ten
temat w internecie :) Naprawdę nie trzeba trollować. Co interesujące,
użytkownicy FF, chrome'a, IE czy Safari mają gdzieś z jakiej przeglądarki
korzystają inni. Mylę się? No chyba nie, bo widział ktoś zastępy fanów tych
przeglądarek pod artykułami o operze?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kris0210 | 03.02.2011 19:53#63

Problemy z obsługą Hotmaila? To przeglądarka dostosowuje się do strony czy strona ma być zgodna ze standardami i wyświetlać się w każdej przeglądarce tak samo? :/

Avatar
amigib2 (niezalogowany) | 03.02.2011 19:56#64

Ta przeglądarka najwyraźniej zaczyna przerastać programistów, trochę irytuje mnie jechanie na becie ale nie bardzo mam wybór, chociaż może nie do końca?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.02.2011 19:58#65

@Łukash

w podanym przez Ciebie linku z vbety jest błąd, nie 800tys programistów (w chwili pisanie tamtego newsa, w tej chwili ok 1 800 000) tylko "testerów" takich ja np. ja co przesyłają uwagi na Firefox Input, nie mając w zasadzie czynnego wpływu na rozwój przeglądarki.

poza tym: http://pl.wikipedia.org/wiki/Organizacja_non-profit

wszystkie pieniądze idą w zasadzie na rozwój programów Mozilli, opłacenie programistów, wspieranie Fundacji powiązanych z Mozilla, nie wchodzą tu w grę inwestycje w skali Googla, przejęcia firm itp. zwiększające znacząco aktywa lub pasywa Fundacji, jeśli o takowych można mówić. Co do umowy Mozilla-Google nie boję się o sponsora. Użytkownicy produktów Mozilli to łakomy kąsek dla wszelkim firm

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mariuce00 | 03.02.2011 20:00#66

Mówię Wam, będzie siurprajz, FF 4 okaże się nowym OS! hehe

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Łukash | 03.02.2011 20:08#67

@czullo- bo widział ktoś zastępy fanów tych
przeglądarek pod artykułami o operze?-
Tak ja widzę Ciebie pod każdym newsem o Operze.
Jeżeli uważasz że każdy temat to osobna prywatna "piaskownica" ,to może odpal swój portal który nie będzie się dobrze wyświetlał pod O ;), i tyle ,będziesz miał spokój na swoim podwórku.

Avatar
slimark (niezalogowany) | 03.02.2011 20:21#68

@Pablo79
Ja też podobnie jak Ty, po długiej przerwie, od kilku dni ponownie dałem szansę Operze 11.01. Ale w przeciwieństwie do Ciebie, nie potrafię sam dodatkowo jej skonfigurować. Mógłbyś coś podpowiedzieć?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ulth | 03.02.2011 20:24#69

Ludzie, nie FF a Fx

Avatar
Egzopad (niezalogowany) | 03.02.2011 20:31#70

no to fajnie :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 03.02.2011 20:37#71

@AnarchiX
A ty myślisz, że nad Firefoxem pracuje grupka (5 osób) zamorzonych, zarośniętych i wychudzonych programistów i to za miskę ryżu? Żartujesz :)

@ sunbeam96
Takie dodatki ma od dawna Chrome i od niedawna Opera.

Avatar
AlreadyGone (niezalogowany) | 03.02.2011 20:38#72

Eee tam... gdy się człowiek cieszy to się diabeł cieszy... a Mozilla nie uszczęśliwia diabła przynajmniej :]
Lepiej, żeby na general relase było wszystko ładnie dopracowane niż wystawić kichę ;]
Oczywiście nie cieszę się za każdym nowym pośliźnięciem, ale potrafię zrozumieć Mozille i spokojnie czekać na Fx4. Jestem cierpliwy i poczekam sobie na Firefox'a 4 (w zasadzie IceCat'a 4)
Chrome nieco przesadza z numerkami... cykl wydawniczy Mozilli mi się podoba, bo wersje wychodzą powoli, ale są dobre. Chrome tak szybko leci z numerkami, że szok...
Nie mogę się doczekać na premierę Fx4 (lub bardziej IceCat 4) ;] Mam nadzieję, że po wydaniu tej wersji nieco ludzi powróci do tej przeglądarki... chociaż niech każdy używa to czego chce ;]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
CzajAn | 03.02.2011 20:41#73

@Kamil
Tak jak piszesz,
Z pewnością zamaskowanie się przed jedną konkretną witryną będzie miało kolosalny wpływ na popularność przeglądarki ...
A hotmail jak hotmail, przyznam rację, że jest ważniejszy od stron ze sterownikami.

@czullo
Pomijając wyraźne objawy hipokryzji z Twojej strony, mam wrażenie, że gdzieś to już czytałem, mógłbyś z łaski swojej napisać coś nowego?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 03.02.2011 20:47#74

@master_zonk6
Pokaż stronę, gdzie widziałeś NoScript dla Chrome i dla Opery.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
CzajAn | 03.02.2011 21:15#75

@Kamil
"Czyli można Was i przeglądarkę ignorować, bo niby jesteście, a Was nie ma."
Albo rybka albo akwarium, czyli:
Albo się zamaskuję albo nie będę miał sterowników

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bart86 | 03.02.2011 21:28#76

dla niektórych to już wyszedł Firefox 4.0 http://www.chip.pl/news/internet-i-sieci/przegladarki-internetowe/2011/02/10-naj...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 03.02.2011 21:56#77

@tomimaki
download helper:
SaveFrom.net helper lub Download Media Bar lub Download Helper
noscript:
NotScripts lub
External Scripts
kto szuka ten znajdzie.

Avatar
Dawid_utilizer_ :) (niezalogowany) | 03.02.2011 21:57#78

Najważniejsze jest to aby dostać dopracowany produkt pozbawiony jakichkolwiek wad, ilość wersji beta może świadczyć o zaawansowanych pracach nad nowym "liskiem". Ja przynajmniej wole poczekać(jako zaawansowany użytkownik testuje wersję beta) na stabilną wersję niż ciągle poganiać wydawców a potem tydzień po wydaniu czytać o łatce która niweluje jakiś poważny błąd umożliwiający..... Czy tak naprawdę zwykły niezaawansowany użytkownik dostrzeże jakieś super nowinki. Większość ludzi jest zbyt prosta aby mogła korzystać z nowinek, a to że poczekają trochę nikogo nie zbawi. Przykładem kafejek internetowych i innych stałych punktów dostępu do internetu tam aktualizacja przeglądarki nie następuje prawie nigdy a jeśli chodzi o zwykłych domowników to gdyby program sam się nie upomniał o łatkę czy nową wersję ta nigdy by nie została zastosowana

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 03.02.2011 22:05#79

@Czajan

Dalej się nie rozumiemy. Ja rozumiem, że pod konkretną daną stronę można się zamaskować jeśli innego wyjścia nie ma. Ale nie postanawiajcie się maskować globalnie, bądź trochę bardziej domyślny, bo być może nie byłem w 100% konkretny, ale z kontekstu chyba wiadomo o co mi chodzi?
Napiszę może banalniej, im więcej stron będzie wiedziało, że coraz więcej jest użytkowników Opery, tym większe prawdopodobieństwo, że z czasem nawet strony gigantów postanowią w końcu brać pod uwagę tę przeglądarkę (dostosować stronę/ nie blokować itd. itp)

Master zonk pisał ostatnio o odwiedzających jego stronę i dużym odsetku maskujących się (jeśli źle pamiętam poprawcie mnie). Czy była taka potrzeba? Nie.
Mi w sumie popularność opery jest obojętna (choć dobrze jak jest konkurencja w tak dobrym wydaniu jak Opera), jednak starałem się zwrócić uwagę na pewien problem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mangas | 03.02.2011 22:15#80

Właśnie dlatego przesiadłem się na Chrome. Co prawda nadal jestem skłonny nazwać przeglądarkę Googla niepełnosprawną, gdyż nie posiada wszystkich rozszerzeń jakie miałem w Firefoxie i nie wszystkie strony ją akceptują (mam kilka przypadków gdzie wymagany jest IE ewentualnie Firefox), ale przynajmniej się rozwija i nawet ff4 nie dorównuje jej szybkością.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 03.02.2011 22:25#81

dlaczego miała by wyłączyć komentarze? jak ci przeszkadzają to nie czytaj

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Łukash | 03.02.2011 22:26#82

@bart86 dobre :D

Avatar
Anty DżolaTrola (niezalogowany) | 03.02.2011 22:40#83

To jest proste jak budowa CEPA! Google nie wspiera finansowo FireFox'a co daje swoje efekty. Wersja 4 to być, albo nie być tej przeglądarki!!!

Odkąd Google odłączyło się od wspierania Mozilli odtąd ja nie używam tego produktu, bo z aktualizacji na aktualizację FF3 robił się niestabilny i toporny!!!

Niestety jestem przekonany, że FireFox pomału będzie się pakować ze sceny przeglądarek...

Pozdro....

Avatar
osu (niezalogowany) | 04.02.2011 4:06#84

yhy norma firefox 4 pewnie wyjdzie w grudniu

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TheBlackMan | 04.02.2011 4:24#85

Wbrew pozorom jest to DOSKONAŁA Wiadomość !

Ludzie powinni odpuścić tą całą chorą nagonkę, że nowe musi być teraz zaraz. To tworzy tylko niepotrzebny nacisk na programistów. Niech pracują w swoim rytmie - wypuszczą lepszy produkt.

Lepiej żeby siedzieli nad nowym FF nawet 6 miesięcy dłużej, byle tylko wyszedł super-mega dopracowany.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ART87 | 04.02.2011 7:15#87

Wreszcie normalne czcionki ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
CzajAn | 04.02.2011 8:35#88

Kamil
Aaaa, co do globalnego maskowania - to inna para kaloszy, i skoro są osoby, które zeń korzystają, zdecydowanie należy ich uznać za szkodników.

I tu dochodzimy do sedna sprawy, Mozilla nie może zignorować hotmaila, ponieważ duży odsetek internautów z niego korzysta, a samo zamaskowanie się jako Internet Explorer nie wystarczy ...

Marketingowcy z Microsoftu - nie eliminujcie Mozilli! Może być Wam jeszcze przychylna, a już na pewno spowolni ekspansję Google Chrome

Avatar
Explorerek (niezalogowany) | 04.02.2011 8:41#89

@master_zonk6
NotScripts a NoScript to są dwa różne programy i proszę ich nie porównuj do siebie bo NotScripts nie dorównuje NoScript. Ja nie przesiądę się na Chrome póki nie będzie NoScript a pewnie to nie nastąpi więc posiedzę na moim kochanym lisku który od początku gości na wszystkich komputerach w domu. W zasadzie to mi niczego na nim nie brakuje. Przeglądarka ideał. A co do FF4 niech się chłopaki nie śpieszą kto jest wytrwały ten poczeka.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Alfredo_Martino | 04.02.2011 9:18#90

bzdura. problem z czcionkami wystepuje nadal

Avatar
denomos (niezalogowany) | 04.02.2011 9:29#91

ART87 ta beta do ktorej podales linka dostala niezlego kopa wydajnosci !!! testujcie

Avatar
Nocny dozorca (niezalogowany) | 04.02.2011 11:12#92

http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/latest-mozilla-central-l10n/ - nocna wersja 12-stki; po polskiemu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
skawit | 04.02.2011 11:16#93

Nie dziwi mnie ta informacja! Ale poczekam, tak jak cierpliwie czekam na stabilne wydanie Aptana 3 i NetBeans 7. Na dobry produkt warto poczekać!

Avatar
szubidu (niezalogowany) | 04.02.2011 11:31#94

Dalej pierwsze uruchomienie FF4b po starcie kompa trwa z 40 sec? Czy juz zeszli do max 5 sec? Kazde kolejne jest blyskawiczne.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ART87 | 04.02.2011 11:38#95

Alfredo_Martino = użytkownik chrome się odezwał

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ART87 | 04.02.2011 11:45#96

Faktycznie ta b11 niezłego kopa dostała

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kkamilek3 | 04.02.2011 11:48#97

@TheBlackMan
Dopracowany to on może wyjdzie tylko że technologicznie będzie tracił do reszty rok, tak jak teraz wersja 3.6.
Świetna wiadomość...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Voltar | 04.02.2011 11:57#98

Używam FF 4 od bety nr 3 i ani razu mi się nie wywaliła. Z każdą kolejną beta program jest coraz lepszy i coraz szybszy... Powinni już teraz wydać pełną wersję a jakiegoś Hotmaila załatać patchami. Widac wyraźnie że to MS podłożył nóżkę firefoksowi... u mnie działa ok, ale ze stronami MS zawsze były problemy i trzeba było używac wtyczek

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
L. S. | 04.02.2011 12:15#99

FF4 robi się powoli mitologiczny...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 04.02.2011 12:33#100

Nic technologicznie, ani w innych obszarach nie będzie Firefoksowi brakować. Wręcz niektórych wyprzedza.

Ogólnie:

> szybki silnik js> MA
> dodatki> MA (najwięcej, najciekawsze, najbardziej rozbudowane)
> współczesny, minimalistyczny wygląd> MA
> 2 API to tworzenia dodatków (xul bardziej zaawansowany, Jetpack, prostszy, nie wymaga restartu) reszta przeglądarek obsługuje swój 1 typ
> Akceleracja sprzętowa> MA
> Rozszerzona kontrola nad Geolokalizacją
> Obsługa multidotyku> MA
> HTML5 (w tym WebM i inne), jeśli bawić się w punkty na HTML5test jest na drugim miejscu za Chromem> MA
> Acid3 Test 97%, a w zasadzie 100%, ponieważ: http://limi.net/articles/firefox-acid3/

Z kolei, póki co: Opera nie obsługuje akceleracji sprzętowej (ale ponieważ dodatki już ma [dużo gorszej jakości i mniej zaawansowane], to niedługo i akcelerację mieć będzie), w HTML5 jest niżej od Fx. Abstrahuję tu od faktu, że Opera ma sporo rzeczy, których nie ma Fx, ale które w sumie nie są standardowymi składowymi przeglądarek (torrent, notatnik, ale plus za najbardziej rozbudowane opcje, choć z kolej dzięki about:config dużow Fx można poustawiać dodatkowo)
IE9, również słabsza obsługa HTML5, w zasadzie brak dodatków w naszym rozumieniu, interfejs nie nadaje się do konfiguracji wg własnego uznania.
Chrome również nie pozwala na dopasowanie interfejsu do własnych upodobań, w zasadzie tylko skórki? Brak hasła głównego i inne braki podstawowych ustawień).

Na kolejną wersję, która powinna ukazać się szybciej niż 4 (zważywszy, że usunięto z planu rozwoju 4 wiele rzeczy i czekają w kolejce, a w 4 największy problem to HA) przewidziano: modyfikacje Menadżera Pobierań, In content UI (opcje w karcie), Menadżer Haseł, Inspector dla twórców stron, Rozdział procesów, testują to właśnie w Fx Mobile, potem wejdzie do desktopowej wersji.

Radzę zapoznaj się i poczytaj:

http://www.mozilla.com/en-US/firefox/beta/technology/#feature-html5 wszystkie odnośniki po lewej stronie

http://www.mozilla.com/en-US/firefox/beta/features/

Twoje założenie to wróżenie z fusów i dziwię się, że to robisz tym bardziej, że swoją przeglądarkę już znalazłeś i jest nią G Chrome.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 04.02.2011 12:35#101

@L.S

Nie zapominaj, że w maju wychodzi Duke Nukem, ja myślę, że powinni zrobić jakiś Bundle z Firefoksem :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 04.02.2011 12:43#102

@Voltar

A daj spokój, przecież ich własne przeglądarki mają problemy z ich własnymi stronami....

Avatar
denomos (niezalogowany) | 04.02.2011 13:06#103

kamil skąd wiesz, że w kolejnej piątej wersji ff bedzie rozdzial procesow? masz jakies info ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 04.02.2011 14:02#104

@denomos

Oj teraz Ci nie powiem skąd, co chwilę gdzieś coś się czyta. Różne zagraniczne strony, fora, blogi Mozilli, blogi deweloperów.. O ile pamiętam, stwierdzono, że jak się uporają z rozdziałem procesów w Firefoksie Mobile, w pewnym sensie przetestują jego pracę, to następnie ta nowinka znajdzie się w desktopowej wersji. Wszak Firefox Mobile działa na tym samym silniku co duża wersja Firefoksa.

https://wiki.mozilla.org/Electrolysis

http://mozillalinks.org/wp/2009/05/future-firefox-will-be-multiprocess/

Teraz nie znajdę dokładnych linków:/

W tej chwili jesteśmy w pierwszej fazie "multiprocesowości" Firefoksa, bo od ver. 3.6.4 pluginy są w osobnych procesach, teraz czas na resztę, osobno karty, oddzielnie interfejs..

Initial goals:

* Provide better application UI responsiveness
* Improve stability from slow rendering or crashes caused by content
* Improve performance, especially on multi-core machines

Potential future goals:

* Provide security enhancements by running the content process in protected or isolated modes.

PS: nie bierz moich słów na 100% pewności, takiej pewności pewnie nawet Mozilla nie ma, ale mniemam, że to będzie następny krok, jaki zechcą osiągnąć

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Chromowiec | 04.02.2011 14:16#105

hahahahahahaaa wiedziałem :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Raid | 04.02.2011 14:32#106

@Chromowiec
I kto to mówi? :) Cykl wydawniczy Chrome co 6 tygodni legł w gruzach na wersji 9. W przypadku Fx to już tradycja i aż trudno uwierzyć, że ktoś tym się jeszcze może ekscytować.

Avatar
bell (niezalogowany) | 04.02.2011 14:41#107

Przesiadłem się na chrome.Firefox,szczególnie beta okropnie tnie na płynnym przewijaniu,a i to "płynne przewijanie" nie jest takie płynne.

Avatar
denomons (niezalogowany) | 04.02.2011 15:11#108

2010 byl rokiem Chroma, a 2011 będzie nalezał do Firefoxa (4 i 5)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
AnarchiX | 04.02.2011 15:20#109

@master_zonk6
A ty myślisz, że nad Firefoxem pracuje grupka (5 osób) zamorzonych, zarośniętych i wychudzonych programistów i to za miskę ryżu? Żartujesz :)

Zaleciłbym rozumienie tego, co się czyta. Powiedziałem że w Mozilli pracuje grupa ludzi (nie wiem ile, kilkanaście, może kilkadziesiąt, nieważne) a to że robi tam jakichś pięciu żuli, to już Twoja, marna, inwencja twórcza.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 04.02.2011 15:57#110

Wydają to już z rok.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Limonus | 04.02.2011 16:01#111

"Premiera Firefoksa 4 RC opóźniona"

Można było się tego domyślić :)

"denomons (niezalogowany) | 04.02.2011 15:11"

Ja, myślę wręcz odwrotnie. Mozilla za wolno pracuje, i wcześniej czy później to się na nich zemści.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
L. S. | 04.02.2011 16:04#112

@Kamil
Kwestią do zastanowienia jest, czy Mozilla się uwinie do maja....
Ale taka opcja w sensie "Kup Duke'a dostaniesz FF4 ZA DARMO" jest bardzo realna :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 04.02.2011 16:10#113

@L. S

:D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kkamilek3 | 04.02.2011 16:11#114

@denomons (niezalogowany)

Wersje 4 MOŻE wydadzą w tym roku ale 5?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Limonus | 04.02.2011 16:12#115

Firefox 5 ma wyć wydany również w wersji 64bit, więc sobie jeszcze dłuuuugoooo poczekamy...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 04.02.2011 16:30#116

@limonus
@kkamilek3

Przecież nie czekacie na Firefoksa, więc po co te wasze wypociny?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kkamilek3 | 04.02.2011 17:06#117

Czekam chętnie go przetestuje :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Limonus | 04.02.2011 17:07#118

@Kamil™

Skąd ta pewność?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Limonus | 04.02.2011 19:45#119

@Kamil

Czekam tak jak ty. Bo wersja 3.6.13 to totalne nieporozumienie, względem Opery 11.01 czy Chrome 9. Jest po prostu "Sto lat za Murzynami".

Avatar
Rafi_k (niezalogowany) | 04.02.2011 20:16#120

Jeszcze 2 miesiące to wszyscy zapomną o Mozilli... ja już zapomniałem. Umarł król Firefox, niech żyje król Google Chrome!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 04.02.2011 21:19#121

Na dzisiejsze czasy to wersja Fx 3.6.x zaczyna pomału przypominać Internet Explorera 6.0.

Co do wersji Fx 5.0, to Mozilla powinna sobie darować obietnice typu będzie za pięć miesięcy, pół roku, bo jak na razie to nie może się uporać z wydaniem stabilnej wersji 4.0, która początkowo też miała ujrzeć światło dzienne najpierw w na początku lata, potem na jesieni.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 04.02.2011 22:57#122

@Pablo

Mozilla nic nie obiecała. To są moje dywagacje. Jakbyś przeczytał moje posty, wiedziałbyś z czego wynikają.
Porównanie do IE6 nietrafione, wręcz lekko obraźliwe. Oprócz wolnego uruchamiania i braku nowoczesnego wyglądu nic w sumie Firefoksowi nie brakuje. IE6 nie ogarniał rzeczywistości internetowej, Firefox usiłuje dobić do czołówki w technologiach, które na dziś nawet nie są wykorzystywane. Wspiera HTML5 (143pkt/ IE9 RC z ostatniego wycieku 116), przydatne bajery typu drag&drop (czy w IE8 jest?), pluginy w osobnym procesie. Jest stabilna i bierze mało zasobów (w czystej wersji, po instalacji dodatków różnie bywa, to już zależy od optymalizacji dodatku).
Fakt, zestarzała się, ale robi swoje.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 04.02.2011 23:53#123

@Kamil

Nie chce tu obrażać żadnej przeglądarki, bo każda ma swoje jakieś tam grono użytkowników.
Ja sam nie mam jakieś określonej z gry przeglądarki np Opera - ta i tylko ta, itp z innymi. Korzystam w danej chwili taka jaka mi pasuje. Nie prowadzę jakieś świętej wojny, o to która z nich jest najlepsza.

Czepiając się szczegółów, karty w osobnych procesach w IE8 są a FF do dziś ich nie ma. Co nie oznacza, że IE8 jest wolne od jakichkolwiek zarzutów.

Co do wyższości wyniku testu HTML 5 Firefoxa 4.0 beta 10, nad IE9 (nieoficjalne RC), to wszyscy zapominają że ten standard nie jest do końca ukończony i zatwierdzony przez organizację w3c.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
swir555 | 05.02.2011 0:19#124

3.6 fajna była gdzieś do 3.6.8 a póżniej tylko gorzej przy 6.13 nie wytrzymałem i stestowałem google chrom i przy tym zostałem ff to syf przynajmniej na teraz

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Raid | 05.02.2011 9:22#125

"Czepiając się szczegółów, karty w osobnych procesach w IE8 są a FF do dziś ich nie ma."

To tak samo ważna zaleta jak dwurdzeniowe smartfony bez których za niedługo żyć nie będzie można pomimo, że do tej pory nikt nie narzekał na ich brak. Mało tego, staną się one wkrótce granicą między plebsem, a lansem, tym co nowoczesne, a tym co przestarzałe. Zdrowy rozsądek? Już dawno został zastąpiony "nowinkami" rozpalającymi głowy, które są ogółowi potrzebne jak łysemu grzebień.

Źle Ci było za czasów jednoprocesowych przeglądarek? Jaką to niebywałą zaletę, w praktyce nie na papierze, ma wiele procesów, którą to można nazwać granicą między nowym, a starym? Pytam poważnie, a jeśli masz zamiar odpowiadać standardowym "stabilne, wydajne, bezpieczne" to chciałbym też przeczytać solidne argumenty za tym stojące, a nie dlatego, że tak mówi Google. Możesz też pokusić się o analizę tego co znajdziesz na rzucie ekranowym poniżej. Jak wytłumaczyć ilość procesów, ilość wątków i ilość używanej pamięci mając na uwadze, że otwarta jest jedna zakładka?

http://img27.imageshack.us/img27/7008/zrzutekranu20110205godz.png

Patrząc na to wszystko zachodzę w głowę jak ja kiedyś mogłem przeglądać strony internetowe na Amidze 1200 z 32MB pamięci?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
zwirek | 05.02.2011 9:37#126

co raz bardziej przekonuje się do przesiadki na chrome...

Avatar
denomos (niezalogowany) | 05.02.2011 10:05#127

ludzie spokojnie, nie zachwycajcie sie :) 11 beta FF dostala takiego kopa wydajnosci ze nie muli i nie przycina. chodzi praktycznie jak nowy chrome. wiem co mowie, bo robilem testy dwa dni. pojecia nie mam co oni takiego dodali, ze jest taka roznica w wydajnosci.

FF wraca do gry!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar
denomos (niezalogowany) | 05.02.2011 10:05#128

ludzie spokojnie, nie zachwycajcie sie :) 11 beta FF dostala takiego kopa wydajnosci ze nie muli i nie przycina. chodzi praktycznie jak nowy chrome. wiem co mowie, bo robilem testy dwa dni. pojecia nie mam co oni takiego dodali, ze jest taka roznica w wydajnosci.

FF wraca do gry!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 05.02.2011 10:24#129

@Raid

Czy źle mi było za czasów jednoprocesorowych przeglądarek?

Czy mi było źle to nigdy tak naprawdę się nad tym nie zastanawiałem, ale nie jest mi z tym źle, ponieważ jedną, może z nielicznych zalet IE8 jest rozwiązanie, jedna karta jeden proces w (w Google Chrome zresztą też), to, że gdy zawiesi, się jedna karta to nie wywala się cała przeglądarka tylko jedna karta, która w IE8 jest choć może nie zawsze ale przywracana.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Raid | 05.02.2011 11:35#130

@Pablo79
Mozilla kiedyś pokusiła się o dogłębną analizę przyczyn zwisów FX i bezapelacyjnie "wygrały" pluginy. Niedługo potem pojawił się Fx uruchamiający oddzielne procesy dla pluginów i moje sporadyczne zawiasy Fx przeszły do historii. Rozwiązanie proste ale skuteczne, bo eliminuje znaczącą przyczynę zwisów ale w dalszym ciągu nie chroni przed zwisem głównego procesu przeglądarki, a nie chronią też przed tym oddzielne procesy. Sprawdza się tutaj powiedzenie "jeden za wszystkich, wszyscy za jednego" - program na 1 procesie umiera za jakiekolwiek niepowodzenie w obszarze swojej działalności, wiele dodatkowych procesów umiera za niepowodzenie w 1 procesie głównym.

Nie obchodzi mnie jak program rozbija procesy i ile zjada pamięci, nie jest to istotne dopóki system działa bez zająknięcia. Chciałem jedynie zwrócić uwagę na to aby nie umniejszać znaczenia rozwiązań, które ktoś kiedyś wprowadził i które w dalszym ciągu dobrze funkcjonują. Chrome ma swoją logikę ale to nie znaczy, że wszystko co było przed jest z góry złe.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 05.02.2011 12:58#131

@Pablo

Jak zawsze filozofujesz.

"Nie chce tu obrażać żadnej przeglądarki, bo każda ma swoje jakieś tam grono użytkowników.
Ja sam nie mam jakieś określonej z gry przeglądarki np Opera - ta i tylko ta, itp z innymi. Korzystam w danej chwili taka jaka mi pasuje. Nie prowadzę jakieś świętej wojny, o to która z nich jest najlepsza"

Pytam, z jakiego powodu porównujesz Firefoksa 3.6 do IE6.
Oprócz tego, że Firefox jest mniej wydajny od innych i ma tradycyjny interfejs nie znaczy, że można go porównać do IE6 na litość Boską.
Firefox wspiera standardy, podąża za nowymi trendami (HTML5), jest stabilny (rozdział pluginów, karty są zbędne, nigdy karta nie zawierająca plugina nie zawiesiła mi się), w miarę bezpieczny (pamiętasz kontrolki activex i otwierające się okienka pop up na IE6 ?).
IE8 ma rozdział procesów, fajnie, szkoda tylko, że praktycznie żadnych standardów nie spełnia, a chyba na tym polega przede wszystkim rola przeglądarki, żeby dobrze pokazywała zawartość stron i technologie na nich prawda? Rozdział procesów, panoramy, i inne bzdety to dodatki, bez nich przeglądarka i tak spełnia swą rolę.

Dobrze piszesz Raid. Doprawdy nie wiem na jakiej płaszczyźnie porównujesz Fx a z IE6. Może chciałeś błysnąć

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 05.02.2011 13:20#132

@Pablo

"Co do wyższości wyniku testu HTML 5 Firefoxa 4.0 beta 10, nad IE9 (nieoficjalne RC), to wszyscy zapominają że ten standard nie jest do końca ukończony i zatwierdzony przez organizację w3c"

143pkt odnosiły się do wersji 3.6 (IE6 twoim zdaniem).
Nowy Fx ma ponad 200.
Czyli stary Firefox jest nowocześniejszy od nowego IE.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 05.02.2011 14:04#133

@Kamil

Zgadzam się, co do IE8 jeśli chodzi o wspieranie standardów, to IE8 niestety w sporej części ich nie spełnia.

Z porównaniem Fx 3.6.x z IE6, chodziło mi bardziej o wydajność pracy niż o przestrzeganie standardów. Bo wiadomo rzeczą jest że gdyby obecne stabilne wydanie IE8 chociaż w 50 % wspierała standardy tak jak to robi Firefox, to by było całkiem ok. Dopiero IE9 ma szansę to zmienić, wynik testu acid3 dla przeglądarek Fx 4.0 beta10 i IE9 beta 1 jest prawie identyczny (Fx 4.0 beta 10 - 97/100, a IE9 beta 1 95/100). Fakt jest taki że to właśnie Firefox i Google zmusiły Microsoft w końcu do rzetelnej pracy nad swoim browserem.

Czy standard html5 jest do ukończony i zatwierdzony przez organizację w3c jako wersja ostateczna? Z tego co mi wiadomo to nie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 05.02.2011 14:42#134

Wydajność przeglądarki to rzecz wtórna, podobnie jak dodatki, czy rozdział procesów. Podstawą jest wsparcie dla technologii internetowych.
HTML5 nie jest ukończony i jakiś czas nie będzie. ACID3 był ukończony i co z tego? MS się przejmował?
W tej chwili Firefox i IE9 w zasadzie kończą Acid3test.

http://limi.net/articles/firefox-acid3/

MS z łaską dostosowuje się do nowości w sieci, a potem sprzedaje to pod postacią "Beaty of the Web". Śmiech na sali. Takie Beauty na innych przeglądarkach widać od lat..

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
NicoReich | 05.02.2011 15:18#135

Niech Mozilla przestanie ciągle ogłaszać kiedy premiera Firefox 4 a następnie przesuwać w nieskończoność premierę. Niech rzetelnie zrobi przeglądarkę, bo jak tak dalej będzie się wlokła to niedługo Google Chrome go przegoni

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 05.02.2011 18:47#136

"MS z łaską dostosowuje się do nowości w sieci, a potem sprzedaje to pod postacią "Beaty of the Web". Śmiech na sali. Takie Beauty na innych przeglądarkach widać od lat.."

@Kamil, podpisuje się dwoma rękami, pod tymi dwoma zdaniami.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 05.02.2011 18:50#137

Tak zgoda, Microsoft przejął się dopiero standardami w3c, jak i testem acid3, dopiero gdy udziały IE na rynku browserów, zaczęły gwałtownie topnięć.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
klopas | 05.02.2011 20:03#138

a ja mam iBooka na procku PowerPC i na nim mac os x Tiger i jestem wręcz skazany na FF :D

Safari mi nie pasuje, chrome na powerpc nie ma, opera jest ale jakies stare bety co crashuja, narazie uzywam TenFourFox (FF4 na PowerPC bo standardowo już nikt takich starych procków nie wspiera ;) ) i nie narzekam choć żre swoje i szybkością nie powala, ale i tak bardziej mi pasuje niż FF3.6 ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kkamilek3 | 05.02.2011 23:52#139

@NicoReich
FF już dawno został przez wszystkich wyprzedzony.

Avatar
Virtual_ManPL (niezalogowany) | 06.02.2011 0:21#140

@ kkamilek3 -ciekawie w czym... ?
chyba ze chodzi o numerki...

Avatar
japintos (niezalogowany) | 06.02.2011 10:12#141

co ten kamilek3 tak cieszy sie tym Chromem? niczym male dziecko z foremkami w piaskownicy. żebyś kiedys nie płakał, jak Google stworzy Twój portret psychologiczny, a dane przeciekną do sieci...
poza tym beta 11 FF chodzi praktycznie tak samo szybko jak Chrome, lepiej wystwietla strony, a funkcjonalnoscia bije go na glowe. działa w Twoim Chromie tryb offline? mozna ustawic cache? jest dostępny oryginalny adblock plus i noscript ? strony ktore odwiedzasz są doklejane pod Twoj numer IP, a wszystko to jest na serwerach Google. każda przeglądarka Chroma miala swoj własny unikalny numer seryjny, teraz wprawdzie to usuneli, (pod naciskiem uzytkownikow) ale juz sam fakt takiej implementacji o czyms swiadczy. FF wyznacza standardy, jest wolny, otwarty i nikogo nie szpieguje

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bartek19-85 | 06.02.2011 10:36#142

Ciekawe jak wyjdzie im ta przeglądarka. Dawno temu (2006-2007) prze krótki okres jej używałem (w wersji 2.0), ale nigdy mnie nie przekonała. Wolałem nakładki na IE (IE7pro), Maxthona, Avanta oraz Safari (podoba mi się interfejs). Obecnie używam IE 8.0, próbowałem także IE 9 beta- jest bardzo szybka, ale wiele stron wyświetla się pod nią źle, lubi się też zawiesić. Kolejny krok tak więc to będzie IE 9, ale dam też szansę Firefoxowi 4.0.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Limonus | 06.02.2011 11:05#143

" Obecnie używam IE 8.0"

To lepiej szybko zmień przeglądarkę.

Avatar
draako (niezalogowany) | 06.02.2011 14:11#144

master widac ze ty tylko przeżywasz premiere liska :) znowu padnie rekord pobran o ktorej opera sobie moze jedynie pomarzyć :)

Avatar
japintos (niezalogowany) | 06.02.2011 17:15#145

draako ja juz nie moge sie doczekac dnia pobierania FF4 :)

Avatar
Xp01 (niezalogowany) | 06.02.2011 18:40#146

Ta sama sytuacja była z XP i Vista. Tak więc poczekajmy na FireFox 5

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
40rozbojnik | 07.02.2011 10:48#147

Chwilę miałem betę 10 na dysku i ładnie śmigała. Ale wróciłem do 3, poczekam na aż moje ulubione dodatki będą kompatybilne (linkification, foxtab, peers etc.).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
40rozbojnik | 07.02.2011 12:28#148

Jednak zmieniłem zdanie, wracam do 4. Add-on Compatibility Reporter pozwala instalować i testować niekompatybilne dodatki - dzięki niemu Linkification działa. Zamiast FoxTab zainstalowałem SpeedDial - o wiele bardziej konfigurowalny panel miniatur, właśnie o to mi chodziło. Można też pokusić się o New Tab King'a (w widoku nowej karty miniatury najczęściej odwiedzanych). Jedynym dodatkiem na którym mi zależało i nie ma zamiennika/nie działa jest Peers. Ale jakoś przeboleję.

Ogólnie o czwórce mogę powiedzieć tyle, że śmiga jak torpeda. Mimo, że jest to w dalszym ciągu beta - działa (przynajmniej u mnie) bezawaryjnie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
abdulach | 07.02.2011 18:03#149

a wiadomo kiedy planują FF 64 bitowego?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Limonus | 07.02.2011 21:13#150

@abdulach | 07.02.2011 18:03

Prawdopodobnie wraz z premierą Firefox 5

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bartek19-85 | 08.02.2011 22:19#151

@Limonus
Ja nie narzucam tobie czego masz używać. Akurat w moim przypadku IE 8 to całkiem świadomy wybór (wbrew powszechnie panującym opiniom). Mi po prostu firefox nie odpowiadał (2.0), jednak i tak wypróbuję wersję 4.0. Nie skreślam tej przeglądarki tylko dlatego, że kiedyś mi nie odpowiadała.

Avatar
j_11 (niezalogowany) | 19.02.2011 16:33#152

Polecam Operę.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Recenzja nowego iPada

Rewolucja czy stagnacja?
Test: PocketBook Pro 612

Biblioteka w kieszeni
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av