r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Systemowa wyszukiwarka Windows 8.1 wyjawia reklamodawcom treść lokalnych wyszukiwań

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

Tym razem Microsoft nie popisał się oryginalnością, swój nowy pomysł na lokalne wyszukiwanie kopiując żywcem z Ubuntu. Najwyraźniej jednak w Redmond nikt nie sprawdził, jak zareagowała społeczność tej linuksowej dystrybucji na mechanizm, który przekazywał dane o wyszukiwaniach przeprowadzanych przez interfejs Unity bezpośrednio na serwery Amazonu. Jednak o ile wprowadzoną w wersji 12.10 systemu wtyczkę unity-lens-shopping można było łatwo wyłączyć (można było też przecież całkowicie się pozbyć interfejsu Unity), to z analogicznym mechanizmem w Windows 8.1 tak łatwo już nie będzie.

Od wydania najnowszej wersji „okienek” dzielą nas już tylko tygodnie, i trzeba przyznać, że przez ten czas Microsoft zrobił bardzo dużo, by nadać nowemu interfejsowi użytkownika, wprowadzonemu w Windows 8, ludzką twarz. Niejeden analityk twierdzi, że 8.1 jest tym, czym Windows 8 powinno być od początku, a najbardziej odważni deklarują, że system ten będzie mógł ożywić podupadającą branżę PC.

W tej beczce miodu musiała się jednak znaleźć łyżka dziegciu – i to w czasie, gdy konsumenci, po aferze z PRISM, na ten przysłowiowy dziegieć stali się bardzo wrażliwi. Ostatnie kompilacje Windows 8 przynoszą oto technologię Smart Search, pozwalającą poprzez jedno wyszukiwanie sprawdzić zawartość lokalnych nośników i dokumentów, ale też stron WWW i dysków wirtualnych w chmurze. David Pann z Microsoftu opisuje tę innowację jako nowoczesne doświadczenie wyszukiwania, pozwalające konsumentom szybciej znaleźć informacje, których poszukują, realizując szeroki zakres zadań.

Problem w tym, że Smart Search nie będzie taką niewinną wyszukiwarką. Poprzez zintegrowany mechanizm Bing Ads, reklamodawcy będą mogli łączyć się z użytkownikami, prezentując im w systemie reklamy produktów i usług adekwatnych do treści lokalnych wyszukiwań. Pann podkreśla więc, że poprzez Bing Ads, Windows 8.1 prezentując sponsorowane linki, łącza telefoniczne i lokalizacje pozwoli reklamodawcom pozyskać dobre okazje sprzedażowe.

W żadnej z udostępnionych dotychczas kompilacji 8.1 nie widać funkcji, która pozwalałaby użytkownikowi na wyłączenie Smart Search, i to mimo tego, że komentarze internautów w zdecydowanej większości pozostawały negatywne. Zdarzają się też i obrońcy systemowej wyszukiwarki, twierdzący, że wyszukując w przeglądarce w praktyce godzimy się na reklamy i targetowanie behawioralne, pomijają oni jednak fakt, że Microsoft do tej pory intensywnie promuje swoje technologie jako chroniące prywatność użytkowników (w przeciwieństwie do tego wścibskiego Google'a-Scroogle'a, które czyta każde słowo każdej wiadomości przesłanej przez Gmaila. Być może więc faktycznie Outlook.com jest inny – ale na pewno nie jest inna wyszukiwarka Windows 8.1, zachowująca się tak, jakby napisano ją w Mountain View.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.