Tablet iPad - rewolucja Apple’a

27.01.2010 20:48, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: News
NewsImage

„Prosimy wyciszyć telefony, za chwilę zacznie się konferencja” - tymi słowami powitani zostali dziennikarze biorący udział w w pierwszej w tym roku konferencji Apple’a. Na początek Steve Jobs potwierdził informacje na temat App Store. W internetowym sklepie znajduje się obecnie 140 tys. aplikacji, które użytkownicy ściągnęli ponad 3 miliardy razy. Tak wielka popularność zachęciła Apple’a do rozwinięcia pomysłu - efektem tego jest iPad.

Najnowsze urządzenie firmy z Cupertino jest platformą umożliwiającą korzystanie z Internetu, poczty e-mail, zdjęć, filmów wideo, muzyki, gier i e-książek. iPad korzysta, tak jak iPhone, ze sklepu App Store. Właściciele nowego produktu będą mogli grać w te same gry i używać tych samych programów, co posiadacze telefonów Apple’a. Co prawda, na razie większość gier musi być przeskalowana na potrzeby większego ekranu. Wkrótce jednak w App Store pojawią się aplikacje dopasowane do iPada. Choćby gra FPS „Nova” wzorowana na popularnym „Doomie”, której premierę zapowiedział Gameloft.

iPad oferować będzie możliwość korzystania z gazet i magazynów. Podczas konferencji zaprezentowano aplikację ”New York Timesa”. Odbiorca może nie tylko przeglądać artykuły, ale także powiększać czy zmniejszać zdjęcia (albo dodawać własne), zmieniać układ kolumn tekstu itp. Dla iPada pojawią się także programy graficzne, które mają pozwolić na tworzenie szkiców i całych obrazów za pomocą dotykowego ekranu.

Na potrzeby nowego urządzenia Apple przerobił główne programy: iTunes, iCal, przeglądarkę Safari czy iPhoto. Większość z nich przypomina coś pośredniego między aplikacjami na iPhone’a, a tymi dostępnymi dla Maków. Wyraźnie zmienił się iCal, który przypomina teraz skórzany, ekskluzywny kalendarz połączony z terminarzem. To może być jedna z mocniejszych aplikacji dla iPada. Natomiast iTunes oprócz kupowania i słuchania muzyki oferuje również filmy i seriale telewizyjne. Te ostatnie będzie można także oglądać na YouTube w wersji HD.

Oczywiście, filmy to nie wszystko. Specjalnie dla moli książkowych stworzono aplikację o nazwie iBooks. Za jej pomocą będzie można kupować i czytać e-booki. Apple podpisał umowy z głównymi wydawcami książek (Penguin, HarperCollins, Macmillian). Użytkownik będzie przeglądał książkę według własnego uznania - w widoku pionowym, bądź poziomym, skalując rozmiar, przesuwając kartki lub przechodząc do kolejnych stron za pomocą przycisku. Format książek dostępnych w iBooks to ePub. Specjalnie na potrzeby nowego urządzenia została wprowadzona nowa wersja iWork. Apple zmienił interfejs programów dostępnych w pakiecie - są one teraz dostosowane do wymogów iPada. Za pomocą tabletu będzie można tworzyć dokumenty tekstowe, arkusze kalkulacyjne i prezentacje multimedialne. Każda z aplikacji w pakiecie iWork będzie kosztować 9,99 dol.

iPad będzie dostępny w sprzedaży za około dwa miesiące. Jego cena to 499 dolarów (wersja 16GB). Zainteresowani mogą również zapoznać się ze specyfikacją techniczną urządzenia.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (161)  

Avatar
Shunsuke (niezalogowany) | 27.01.2010 20:49#1

Cieszy na pewno stosunkowo niska cena i możliwości iPada. Smuci brak własnej linii (wzornictwo na iPhone) i niektóre rozwiązania.

Więcej informacji i zdjęc u mnie! http://*****

Avatar
Jobsie (niezalogowany) | 27.01.2010 20:50#2

Nie będziesz miał innych tabletów przede mną.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mcprimo | 27.01.2010 20:58#3

ipod- ipad

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
jurii1991 | 27.01.2010 21:01#4

Tutaj mamy dużo przejrzystych zdjęć.

Apple iPad hands-on:
http://www.engadget.com/photos/apple-ipad-hands-on-0/#2656239

Avatar
miiso (niezalogowany) | 27.01.2010 21:02#5

Kompletnie nieprzydatne urządzenie. W iphonie przynajmniej jest telefon.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
R_2_r | 27.01.2010 21:02#6

Ciekawe rozwiązanie, ciekawo jak się będzie sprzedawać. Pewnie konkurencja stworzy coś podobnego jak będzie zbyt. Choć książki to nie zastąpi na pewno.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wi5nia | 27.01.2010 21:05#7

Rewolucja? Hahaha, no bez przesady.
Kocenpecja tabelu - nic nowego.
Rozmiar tego urzadzenia kompletnie je dyskwalifikuje do codzinnego uzytkowania. Jest za duze w stosunku do telefonu, a nie bedzie w stanie zastapic laptopa w codziennej pracy wiec jesli juz takowego noscic to nie zamienisz go na tableta tego typu.
Przerosniety iPod za wieksza kase, u nas pewnie trzeba bedzie doliczyc jeszcze lekko 100USD za najtanszy model.
Generalnie slabo widze adopcje tego wsrod uzytkownikow.

Avatar
rattlehead (niezalogowany) | 27.01.2010 21:06#8

Fajna sprawa...ale dla raczej dla biznesmena a nie zwyklego uzytkownika, gazeta, poczta, organizer, ksiazki, mapy, pakiet biurowy to typowy zestaw dla "zapracowanych".

Avatar
prachwal (niezalogowany) | 27.01.2010 21:07#9

znajdą się maniacy co kupią w ciemno

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kubus94 | 27.01.2010 21:12#10

I po co to?

Jeśli chodzę po mieście i korzystam z internetu to mam do tego Netbooka - który funkcjonalnością nie różni się prawie niczym od zwykłego laptopa.

Jeśli jestem w domu to mam Notebooka, na którym mam dostęp do różnorodnych programów i aplikacji.

I nie widzę miejsca dla Ipada czy czymkolwiek miałoby to nie być.

Według mnie laptopów i netbooków to w życiu nie pokona. Według mnie przyszłością są laptopy z ekranem dotykowym, ale nie takie zabawki.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maciej_S | 27.01.2010 21:13#11

Podoba mi się. Ciekawe, jak z zasilaniem...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaxDamage | 27.01.2010 21:15#12

Zastanawia mnie ile kosztuje Apple kampania reklamowa swoich produktów. Co Apple nie wypuści za urządzonko to już pseudo dziennikarze internetowi opisują na swoich portalach. Albo robią to za frajer albo Apple płaci im za reklamę swoich firmowych produktów.


Mądrości sobie i Wam życzę...

Avatar
pnaw (niezalogowany) | 27.01.2010 21:17#13

Gdyby nie miało być zbytu nie byłoby produktu. W ciemno, bez analizy rynku i zapotrzebowania nie wypuszcza się takich rzeczy.
Z resztą, produkt całkiem fajny, dla studenta na wykłady itp do notowania, na konferencje i inne tego typu gdzie liczy się mobilność, możliwosć zanotowania czegoś. No i jeżeli ktoś ma iphonea i jest przyzwyczajony do niego i jego aplikacji, będzie szukał czegoś co rozszerza możliwości telefonu w bardziej wymagających sytuacjach.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 27.01.2010 21:19#14

Następny iSzais :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
etam | 27.01.2010 21:23#15

iChyba iNie iBedę iTego iUżywał.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sirpasztet | 27.01.2010 21:25#16

Jaka rewolucja? Przecież ten iPad nie ma żadnej funkcji, której nie byłoby w iPhonie. Tylko większy ekran, ale za to brak telefonu, czyli o Internecie 3G można pomarzyć.
A do czytania ebooków wolałbym Kindle, dwa razy tańszy i ekran który nie wali światłem po oczach.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sirpasztet | 27.01.2010 21:27#17

up^
Będzie wersja 3G w kwietniu;P Ale to nie zmienia faktu, że dla mnie to urządzenie jest kompletnie nieprzydatne.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
paproh23 | 27.01.2010 21:29#18

@sweet
Prawda niestety jest taka, ze Apple jak juz cos wypuszcza jest to bardzo dopracowany produkt i jakos kto zacznie zabawe z 1 zabawka, siegnie po nastepna.. System Apple, Bawilas sie kiedys tym ?? Powiem Ci, ze ten systemik jest bosski... Wygodny, intuicyjny, efoktowny jak cho*ra.. a o fakcie, ze jest to naprawde solidny system niech posłuży za przyklad to, ze sam Microsoft wydal na niego Offica... Ja jestem ciekawy co to bedzie...

Avatar
sjj (niezalogowany) | 27.01.2010 21:31#19

//W internetowym sklepie znajduje się obecnie 140 tys. aplikacji, które użytkownicy ściągnęli ponad 3 miliardy razy. //

Niesamowite!

Muszą być chyba jakieś hitlisty. Jak się w tym zorientować?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MDW | 27.01.2010 21:33#20

Niezależnie od tego co polskie marudy będą pisały to urządzenie będzie rewolucją i ogromnym sukcesem. Cena akcji Apple pomimo tego, że bije rekordy i tak w najbliższych miesiącach będzie na pewno rosła. Apple jest skazane na sukces. Nikt nie potrafi zrobić takiego show jak Jobs. Była okazja porównać to z prezentacjami Microsofu i Google (NexusOne). Przecież to była nudna parodia.

Możecie sobie krzyczeć, że iPad jest nieprzydatny. To samo krzyczeliście o KAŻDYM nowym produkcie. Na szczęście Polska to nieistotny margines rynku i zdanie Polaków nie ma znaczenia. :)

Ja już portuję swoje aplikacje z iPhone/iPodTouch na iPad. Pomysły na właśnie taki ekran kłębią mi się w głowie. Teraz tylko żeby doba się rozciągnęła kilkakrotnie...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GalusAnonimus | 27.01.2010 21:35#21

o ****! ...to była pierwsza myśl oglądając na żywo konferencję gdy tylko pojawiła się cena $499. Te 2 miechy to sobie chyba dają po to żeby nadgonić z produkcją tego sprzętu bo jak tylko ruszy sprzedaż to im te app story po prostu rozniosą ludzie... Będzie się działo, bez dwóch zdań!

Marketing Apple - perfekcja po prostu perfekcja. I tak na naszych oczach dzieje się rewolucja!

Avatar
drukarze wszystkich krajów (niezalogowany) | 27.01.2010 21:37#22

a nie lepiej kupic gazetkę codziennie
książkę co miesiąc
to urządzenie tego nie zastąpi nigdy
pozdrawiam tradycjonalistów

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
thomasg73 | 27.01.2010 21:38#23

Podoba mi się ten gadżet, ale czekałem dzisiaj, szczerze mówiąc, na nowy soft do iPhona :(

Avatar
itak powiem (niezalogowany) | 27.01.2010 21:39#24

apple ma tyle produktów w swojej ofercie a ja nie mam żadnego ich wynalazku :(
za drogo :(

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
macgyver2004 | 27.01.2010 21:48#25

Tablet tak ale taki jak np. Dell Latitude:

http://www1.euro.dell.com/pl/pl/firmiinstytucji/Notebooki/laptop-latitude-xt2/pd...

Na takim to przynajmniej mozna cos normalnie napisac. A nie bawic sie w dotykowy ekran.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 27.01.2010 21:55#26

Nawet fajne toto. iPod/iPhone nie nadają się do czytania książek i gazet, bardzo słabo do internetu (za mały ekranik).
Choć pewnie bateria będzie wbudowana na stałe:)

@drukarze wszystkich krajów - elektroniczne książki to doskonały pomysł - nie zajmują dużo miejsca (kilkadziesiąt, kilkaset książek jest problematyczne do przechowywania w mieszkaniu, wiem coś o tym), bardzo łatwo w nich znaleźć konkretną informację. Ostatnio trochę pisałem komentarzy do Koranu, pamiętam fragment cytatu, ale jego odnalezienie w papierowej książce to katorga.
Tylko czekać, aż Chińczycy zwietrzą interes i wypuszczą tanie czytniki z e-papierem nie świecącym po oczach i bez ograniczeń odnośnie źródeł tekstów. Bo dotychczasowe rozwiązania są powiązane z konkretnymi serwisami - rozumiem, że za współczesną książkę trzeba zapłacić, ale jest mnóstwo tekstów na które już nie ma praw autorskich, powstawały przez ostatnie kilka tysięcy lat bez stulecia.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Miszkurka2000 | 27.01.2010 21:57#27

Czy ja dobrze widzę - ekran błysk? To matowych już nikt nie produkuje? Nie pamiętam abym kiedyś trzymał w ręku książkę z błyszczącymi jak lusterko kartkami.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
qbap (redakcja) | 27.01.2010 21:59#28

Zainteresowani mogą zobaczyć film będący wizualizacją i jednocześnie przeglądem możliwości oferowanych przez najnowszy produkt firmy Apple:

http://www.apple.com/ipad/ipad-video/#medium

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Inventer89 | 27.01.2010 22:00#29

Czyli nici z instalacji Windowsa :/
Ciekawe czy rozpoznaje pismo odręczne, czy będzie tylko dostępna klawiatura ekranowa.
Cena jak na Apple zadziwiająco niska lub sprzęt ma jakieś braki, o których dowiemy się podczas testów.

Avatar
Zofja (niezalogowany) | 27.01.2010 22:02#30

I Padło? nie kupię czegoś co ma takie konotacje słowne, a fe! krakers przestał mi smakować właśnie.

Avatar
Da_ (niezalogowany) | 27.01.2010 22:03#31

ja już odłożyłem kasę na 2 tablety!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
raffaello.rb | 27.01.2010 22:06#32

Genialne!!! w swojej prostocie...świat musi iść naprzód. To będzie niewątpliwie hit, na początek na pewno w USA. W Europie podbije rynek nieco później. Czekam z niecierpliwością.

Avatar
lechwoss (niezalogowany) | 27.01.2010 22:06#33

licze na chinoli i cena będzie leprza

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Diabell_83 | 27.01.2010 22:08#34

Niby postęp, a naprawdę bezsens i cofanie się w rozwoju. Tysiące aplikacji do tego i owego, które łączą się z siecią. NY Times - swoja aplikacja, jakieś inne czasopismo - swoja. Tysiące stron internetowych - kolejne tysiące "specjalnych" aplikacji, które nie są niczym innym, jak tylko ubogimi wersjami normalnych odpowiedników serwisów. Po co to? WYSTARCZY PRZEGLĄDARKA INTERNETOWA i masz dostęp do tego wszystkiego... A jeśli jest potrzebna specjalna wersja pod telefon? Nic prostszego: link do "palcoprzyjasnej" edycji na owej stronie, bądź automatyczne przekierowanie!!! Halo! Panowie! ktoś już kiedyś wymyślił po to internet!!!
Potem nie ma się co dziwić, że ludzie pobrali miliardy "aplikacji"...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 27.01.2010 22:16#35

Apple synonim gigantycznego hypu wspomaganego kłamstwami i ponownymi niezwykłymi odkryciami (koła).

Co ten produkt ma w sobie oryginalnego w porównaniu z innymi na rynku POZA ogromnym marketingiem na którym polega Apple?

Kupując dostaniemy urządzenie blokujące nasze działania z każdej strony i pozwalające tylko na to co firma Apple uzna za stosowne czyli prawdopodobnie DRM wszędzie, kontrolowanie co możemy zainstalować (czyli nie będziesz miał innego App Stora przede mną), ciekawe czy będzie jakakolwiek możliwość zrootowania tego iSzajsu.

I oto panowie mamy kolejny produkt którego nigdy byśmy nie potrzebowali ale po co wymyślono marketing? Nie po to by wywoływać w ludziach pragnień do porządania rzeczy których często wogóle nie potrzebują? Ja chciałbym sobie wyobrazić pisanie na tym :) (zresztą na jakimkolwiek dotykowym sprzęcie bez klawiatury, mordęga totalna niezależnie od urządzeń).

Dobrze że reszta świata w porównaniu do USA nie jest jeszcze tak totalnie odmóżdżona żeby natychmiast rzucać się na produkty Apple jak muchy do g***a.

Zapamiętajmy że Apple to firma nastawiona na zysk i nie mająca skrupułów w stosunku do konkurencji vide np. kontrola co zostanie dopuszczone do App Store a co nie.

Avatar
bez12 (niezalogowany) | 27.01.2010 22:17#36

mowicie ze nie przydatny bo nie dzwoni :D no to czekamy na iPhada ;D

Avatar
bez123 (niezalogowany) | 27.01.2010 22:20#37

ale taki cienki... ja nie lubie takich cienkich rzeczy chce miec pewnosc ze jak czyms rzucam to najwyyzej rozleje sie ekran... a nie lamie sie w pol :D serio serio

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
StawikPiast | 27.01.2010 22:22#38

Moze to i nic owego, moze to wszystko bylo. Ale mowie wam ten sprzet zawojuje swiat. Pewnie powstana odpowiedniki z czasem ale to Apple teraz wyznaczylo rozwoj rynku. Weszli z odpowiednim produktem w odpowiednim czasie. Przeciez tego typu urzadzenia sa od dawna w kazdym filmie S-F i ludzie tego pragna a Apple im to teraz dal.

Avatar
marian2 (niezalogowany) | 27.01.2010 22:22#39

BenderBendingRodriguez: o czym Ty wogole piszesz? pokaz mi drugie podobne urządzenie na rynku! Druga sprawa, fenomen tego urządzenia nie będzie lezala po stronie appla ale tworcow oprogramowania! ktorzy juz sie postaraja o to aby stworzyc produkt doskonaly tak jak jest w przypadku iPhona - ktory teraz jest juz malym przenosnym komputerem. Widze, ze ogromna liczba osob to typowo zaslepiona grupa nie potrafiaca wyciagac logicznych wnioskow. Tylko zazdrosc z tego, ze nigdy nie bedzie ich stac na zakup produktu appla.

Avatar
gabs (niezalogowany) | 27.01.2010 22:23#40

Próbuję wymyśleć zastosowanie dla tego sprzętu i nijak nie mogę:
- lapkiem to nie będzie, nie czarujmy się - jednak netbook jest sensowniejszym rozwiązaniem mobilnym
- ebookiem tym bardziej - światło dające po oczach? Po godzinę pewnie wyrzuciłabym urządzonko w kąt

Ani to, ani to. Wolę dać 3000 zł na lapka i 1000 zł na ebooka i mnie nic więcej absolutnie nie potrzeba (takich drobiazgów jak empetrójka i telefon nie wspominam, nie ta specjalizacja). Przy iPadzie:
- ból oczu i głowy przy próbie czytania
- nie napiszę magisterki - chyba że dadzą worda za 10$, ale jaka to wygodna?
- przyjemność z oglądania filmów zerowa - mam non stop trzymać tablet pod odpowiednim kątem? Aha, już zapisuję się na siłkę trenować ramiona
- internet? a czy oni wiedzą do czego ja używam internetu? to, co będzie potrafił ten sprzęt to jakieś 20% mojej aktywności
- iTunes, które może będzie w PL działaś - poczekamy, zobaczymy.

499$ to kupa kasy. Można lepiej ją spożytkować

Avatar
mmm777 (niezalogowany) | 27.01.2010 22:34#41

Jak to zwykle u Apple - brak danych technicznych...

Nic innego, jak iPhone z większym ekranem, bez telefonu...
Mozna kupic od dawna coś takiego, na wyprzedażach, z Win Mobile :)

Avatar
ikto to mówi (niezalogowany) | 27.01.2010 22:41#42

ze swojej strony powiem tylko, że ten produkt skończy tak samo jak newton :(
porażka roku

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
smaky | 27.01.2010 22:49#43

Apple już nie raz wydał urządzenie które po prostu nie przyjęło się na rynku. Nic co tu zobaczyłem nie spowodowało u mnie efektu WOW. Pomyślałem, kolejny tablet - mazanie po ekranie - zieeew.
problem w tym że dziś nie wychodzą na rynek urządzienia które ułatwiają nam życie tylko takie które można taniej wyprodukować i drożej sprzedać

Avatar
henk_penk (niezalogowany) | 27.01.2010 22:51#44

chyba zostanę przy moim starym ale jarym c300

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 27.01.2010 22:56#45

@smaky

Dokładnie :)

Ma się to uczucie że "to już było".

Prawdziwa rewolucja to będzie jak będziemy w stanie kontrolować komputer za pomocą myśli :)

A ekrany dotykowe? Mam już i tak dośc wycierania zwykłego LCDka którego prawie nie dotykam a tu jeszcze dotykowy który będzie miał na sobie wiecznie mazy po paluchach :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 27.01.2010 23:03#46

@marian2

A to taki problem wpisać w google parę słów kluczowych?
Zapewniam Cię że znajdziesz dziesiątki tego typu tabletów (może nie na pierwszych stronach bo dziś to iPad będzie na froncie).

Wystarczy poszukać, Apple nie jest mistrzem innowacji, od innowacji są inni, Apple jest od przede wszystkim od marketingu i to jest ich podstawa biznesu, przekonać innych że ich produkt jest wyjątkowy.

Avatar
mandrivauser_nowy (niezalogowany) | 27.01.2010 23:08#47

iPod iPad iPed iPud iPyd iPid i wersje narodowe iPód iPęd iPąd :)

Avatar
nieczłowiek (niezalogowany) | 27.01.2010 23:18#48

Dla tych co piszą o rewolucji. IPad to sprzęt na miarę lustrzanki cyfrowej z możliwościa nagrywania filmów. Jeszcze jakiś czas temu filmy można było nagrywać tylko kompaktami, teraz także niektóre lustrzanki mają taką możliwość. Co do IPada, to widzę połączenie swoistego netbooka z Kindle. To Amazon zrobiło rewolucję, nie Apple. Apple stara się po prostu wyrwać kawałek rynku publikacji elektronicznch dla siebie. Rewolucją byłoby, gdyby Ipad miał składany ekran.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
nawon | 27.01.2010 23:36#49

w applach zawsze chodziło o połączenie software-hardware a nie sam sprzęt. Dlatego mogło być milion tabletów ale przegrały bo miały win Ce-Me-NT, ni cholery nie chce się tego używać. Tak samo klony iphone np. omnia - takie ociężałe że najchętniej rozwaliłbym to o ścianę.

Większość polskich komentarzy na temat appla znacznie różni się od amerykańskich, bardziej stonowanych i zwykle z jakimś wyjaśnieniem. Rozumiem że dla Polaków to inna półka cenowa, ale właściwie wszystkie komentarze opieracie na zazdrości albo braku wiedzy w stylu "pewnie nie ma nawet 3G"

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
WoocashHD | 27.01.2010 23:42#50

iFail


dla mnie to przerośnięty iPhone.

Avatar
Che (niezalogowany) | 28.01.2010 0:02#51

+ czas pracy
+ intuicyjna obsługa
+ wykonanie

- x 50 zamknięta architektura - i to jest dla mnie kluczowe. Mam nadzieję, że pojawią się podobne cacka w których będzie można używać.

Miałem kiedyś ipoda touch - i robił naprawdę świetne wrażenie na znajomych ale po dwóch tygodniach nie chciało mi się go nawet odpalać. Do mp3 wolę mniejsze i bardziej pancerne urządzenia, do wideo - wolę większe ekrany. Kalendarze, notatki itp mam w komórce. przeglądanie internetu - męczarnia.

iPad - pewnie będzie przebojem, i w zasadzie jest inkarnacją cyfrowej ramki foto - nie aż tak drogą dla kogoś kto zarabia w $ ....ale nie dla nas. My potrzebujemy takiego iPada z wbudowanym telefonem, kamerą, aparatem, portem usb-scsi-sd-com1 ..... możliwością wgrania Linuxa ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 28.01.2010 0:09#52

@nawon

Przepraszam bardzo a czego możemy zazdrościć Apple? Tego że za połowę mniejszą cenę mogę kupić ten sam laptop z tymi samymi "osiągami" ? Zazdrościć zamkniętego ekosystemu który obraca się wciąż tylko wokół Apple? Zazdrościć tego że Apple na każdym kroku ogranicza nas?

Przepraszam ale argument zazdrości jest idiotyczny, to nie jest jakiś Mercedes wśród komputerów a w przypadku polaków masz takie a nie inne komentarze bo nie jesteśmy jeszcze tacy odmóżdżeni (przynajmniej większość) żeby widzieć jabłuszko z tyłu i piać z zachwytu, to jest domena USA. Oczywiście co do ceny to owszem jest duża, o wiele za duża na to co soba oferuje ten sprzęt i u nas takie są realia że patrzymy na cenę bo dlaczego by nie? Jeśli miałbyś kupić komputer za powiedzmy 10000PLN i miałbyś do wyboru system Apple i jakiś inny komputer (za tą cenę możesz spodziewać się tylko dobrej jakości) który ma lepsze parametry to nie powiesz mi że wybrałbyś Apple (no chyba że Mac OS X ma coś bez czego nie mógłbyś żyć na sprzęcie innego producenta).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
klopas | 28.01.2010 0:22#53

"499$ to kupa kasy. Można lepiej ją spożytkować"

osobiście to zdanie jest dobre do polskich realiów... jakby było po 500zł to by też drogi był? dla niektórych tak ale ich 1$ to jak nasza 1zł, oni na oryginalne nike dają parę dolców, my dajemy 300zł, u nich markowa koszulka to koszt ok 20$, u nas taka sama jest za 100 i więcej... burżuje sobie mogą sprawić iPada, czemu nie, w sumie niektórzy to więcej wkładają w kasyna i nic z tego nie mają... stać cię, to możesz se kupić, nie stać to nie zawracaj tyłka, taka polityka praktycznie zawsze i wszędzie obowiązywała :P

aha i jakbym miał na kompa 10 000zł to bez zastanowienia kupuje iMaca... ale jakbym miał 10 000zł to bym sobie jakieś ciuchy kupił i odłożył sobie coś na potem, komputer nie jest priorytetem...

Avatar
GośćOli (niezalogowany) | 28.01.2010 0:22#54

Nie mam nic przeciw ocenie czy krytyce jednak zaskakuje mnie w części wypowiedzi stanowczość w ocenie negatywnej pomysłu APPLE. Nie wiem czy to objaw wyniku wiedzy zdobytej w badaniach nad takimi produktami czy też takie sobie gadanie. Co by nie napisać i nie stwierdzić to my w naszym ukochanym kraju możemy jedynie wysilić się na pseudonaukowe i alainteligenckie słowa krytyki jaki to kolejny gniot nam APPLE wciska, jaki to badziew. Jeżeli tak pewni jesteśmy swojej oceny i prawda jest po stronie krytykujących to dlaczego firma z pod znaku jabłuszka staje się potęgo a my tacy wielcy specjaliści, domorośli analitycy nie możemy stworzy firmy na miarę APPLE. Tyle w nas mądrości, tyle pewności a szorujemy ostatnie miejsca w rankingach innowacyjności i nowych technologi. Jak kolejny polski programista cosik napisze i stworzy ale dzięki technologii z USA to prawie orgazmu dostajemy. Stwórzmy coś podobnego, zrealizujmy projekt badawczy i wykonawczy na miarę iPad. W tym momencie całe te dyskusje przypominają rozmowy literatów o książce, której nie przeczytali.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ranndolf | 28.01.2010 0:27#55

Ta olbrzymia ramka niesamowicie szpeci to urzadzenie

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 28.01.2010 0:39#56

@klopas

Niestety co do tego przelicznika to się zgodzę, podobnie jest w Anglii i reszcie państw zachodnic, niestety nie da się tego ukryć, realia są takie że o ile nasze "rodzime" wybory jeszcze mają normalne ceny tak naturalnie wszystko co jest importowane czyli elektronika, samochody itp. mają ceny europejskie a nam jeszcze daleko brakuje do zarobków europejskich i prędko to się nie zmieni bo z "Europą" możemy w zasadzie tylko konkurować niską ceną siły roboczej bo technologii nam raczej brak a naukowcy jak tylko moga to wyjeżdżają tam gdzie im się to opłaca :) Co do samego sprzętu to uzyskał status sprzętu "premium" przez ceny bo tylko w ten sposób dzisiaj można oddzielić syf od dobrego produktu :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
nawon | 28.01.2010 0:43#57

@BenderBendingRodriguez

Mac OS X tym się różni że nie trzeba się bawić w żadne doinstalowania jak w win ani bawić się cały czas z systemem jak w Linuksie. Windowsa nie cierpię => Linuksa nadal lubię przeszedłem właściwie wszystkie dystrybucje, ale co nie ulepszyli to zaraz wprowadzali coś nowego - w ten sposób nic nigdy nie jest skończone. Więc używam tylko na serwerach :) Do domu Mac jest w pewnym sensie mercedesem, w końcu ma stabilność i wygląd. Cena za takie rozwiązanie jest odpowiednia ale trudno. za spokój się płaci. No i jeszcze używam aperture, logica, imovie czy final cuta - przy nich rozwiązania windowsowe są toporne.

Avatar
Piotr Koś (niezalogowany) | 28.01.2010 0:46#58

Jeszcze jedno :)

Generalnie jadą na apple Ci których na jego produkty nie stać buahahaha... !

Dziękuję za uwagę , bawcie się swoimi sony ericsonami i podniecajcie aparatmi w telefonach miłej zabawy!

Apple górą!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
nawon | 28.01.2010 0:49#59

"Ta olbrzymia ramka niesamowicie szpeci to urzadzenie"

też tak myślałem ale przecież trzeba to jakoś trzymać :) Można by rozszerzyć ekran maksymalnie, a ekran zmniejszał by się jedynie wtedy gdy trzymamy go "za ekran" :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
abrakadabra77 | 28.01.2010 1:13#60

Zawsze mnie zastanawia czemu czemu w Polsce żaden z Applowskich gadżetów się nie przyjmuje na szersza skale? Ani ipod nie zdobył tej pozycji co w stanach ani iphone ze o macach nie wspomnę? Albo za biedni my są albo nie przemawia do nas ta zakrawająca na sekciarstwo polityka marketingowa( w Hameryce ipod to synonim odtwarzacz mp3/4 Osobiscie używałem wszystkich w/w i żaden mi do gustu nie przypadł jak nie wredne i denerwujące zarządzanie staffem w iPodzie to głupie braki iphona albo z czapy wzięte a nie z realnych kalkulacji ceny maców...No ale daj im Panie zeby udalo im sie znowu przekonac amerykanow ze ten upadniety jest im do szczęścia niezbędny i ze bez niego to sa passe

Avatar
zbyszekjusz (niezalogowany) | 28.01.2010 1:20#61

A ja mam pytatko z innej beczki,czy to znaczy ze wszystkie aplikacje pod Mac OS mozna zainstalowac na tym tablecie,jakos nie doczytalem :-),czy na nim sa juz zainstalowane wszystkie kodeki czy trzeba cos doinstalowac.Pozatym nie wiem czy wiecie ale juz jest cos podobnego,ma dwa ekrany,lewy do czytania czarnobialy,prawy kolorowy do nawigacji,itp mozna znalesc na yutube :P,cos takiego mi wlasnie by sie przydalo,nie musial bym tachac laptopa ze soba w podruz,10 godzinek to nawet nawet :d

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
abrakadabra77 | 28.01.2010 1:23#62

he swoja droga w cieniu pozostala informacja googla odnośnie google voice a to wg mnie znacznie wazniejsze niz kolejny gadzet appla

Avatar
zbyszekjusz (niezalogowany) | 28.01.2010 1:47#63

tu jest cos lepszego i tanszego,prosze nie kasowac tego linka,dziekuje
http://www.youtube.com/watch?v=r9Cd-wiAbO8&translated=1

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
corrtez | 28.01.2010 1:51#64

Właśnie obejżałem na YT część z prezentacji zrobionej przez Steve'a Jobs'a. Byla kiepska powiem krótko. Byly tylko słowa ze jest super, cudowny, wspaniały etc ale na czym to ma polegać już tego nie wyjaśnił. Zresztą to już widzielismy w Iphone. Fajna zabawka i tyle. Myślę że Apple nie będzie miało za dużego sukcesu z tym urządzeniem... I tak wiekszosc wybierze telefon i laptop. Ipad to już nie telefon a jeszcze nie laptop.

@BenderBendingRodriguez
Klopas w pewnym sensie ma racje. Sprawdz np: cene W7 Ultimate BOX na amazon.co.uk (169.18 GBP)i na vobis.pl (1299PLN)wez kurs np z wp i zobaczysz co wyjdzie. Nawet tutaj (UK)w rankingach na ceny elektroniki Polska jest droższa niż bogatsze kraje europy. I to nawet nie przeliczając ich procentowo do zarobków...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
judge84 | 28.01.2010 2:16#65

Ja początkowo byłem na WOW.

Teraz na spokojnie już jestem na lekkie wow. Nie powiem, ładnie to się tam zmienia, pyka, stuka, animuje itp. Ekran - jeżeli to podrasowany iphone to bajka. Kąty widzenia wcale nie są złe. Akurat to ergonomii to Steve ma cholerne zacięcie - razem z Ivem.

Cena 499$ za wersję podstawową i to na start? Wg. mnie cena nie jest zła. Używane będą chodziły ze 20-30% taniej czyli sprowadzając dla siebie pewnie około 1000-1200zł.

Jakbym miał wybierać netbooka za 1200zł a iPada - wybrałbym produkt Apple. Netbook nie ma ani fenomenalnej klawiatury, ani gier (bo co pójdzie na połowie GMA950). Do tego jest grubszy, cięższy i ma gorszy ekran.

Wbrew pozorom to co zaprezentowało Apple jest niezłe. Nie powala na kolana, ale jest cholernie dobre. Pamiętajcie, że dla przeciętnego Amerykanina istotny jest iTunes!!! Oni kupują tam wszystko - i będą mogli jeszcze więcej. To tylko my, niestety zaścianek, zarabiamy, średnio licząc, za mało i mamy wszystko ograniczane.

Swoją drogą zastosowali ponownie taktykę z premiery iPhona.
Najpierw iPad - bez kamery (żadnej) chociażby.

Następna generacja iPada za rok będzie miała kamerę, szybszy procek i GPU. Podobnie jak różni się iPhone 3GS od 3G.

p.s. Nie zauważyłem ani słowa na temat VoiceOver w iPadzie. Głupio jak nie ma. Wtedy to będzie znaczyło powielony schemat iP 3G -> 3GS o czym już pisałem.

Avatar
jolcia2 (niezalogowany) | 28.01.2010 2:46#66

sorrki ze pytam ale czy na tym cudenku bedzie mozna wszystkie aplikacje na Mac zainstalowac,dzieki za odpowiedz

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
berdys | 28.01.2010 3:07#67

Czyli- pad. Czytanie ksiazek na ekranie zaliczaja do multimediow.Fajne podejscie. Pewnie z filmem HD 1080 sobie nie da rady. Wybieram Netbooka MSI wind. Bo trzymanie ciagle na rekach , nie jest wygodne. netbooka chociaz postawie na biurku, ustawie ekran i moge w miare wygodnie czytac i pisac. Tutaj pewnie bedzie podstawka, bardzo dizajnerska za 299$ ;) Ciekawe, jaka bedzie wygoda wpisywania txt. Do tego tylko 16 GB.. To jest raczej pomieszanie pada z ebokiem. Z przewaga tego drugiego. Jak dla mnie- kompletna porazka, bezsensowny , niepotrzebny gadzet o przecietnych parametrach. Ktos tu pisal o ergonomii ? Gdzie ja widzial ? Bo ja nie widze nic przyjemnego w trzymaniu pada tylko w rece lub zabawie w ustawianie zeby moc czytac bez trzymania. Gdzie tu ergonomia ? Ja nie widze. No ale, zapewne dzieki rzeszy wiernych fanow, gadzet sie sprzeda- kupia go zapewne wyznawcy sekty :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
urban92 | 28.01.2010 3:57#68

Bardzo się rozczarowałem, spodziewałem się pełnego Mac OS a to tylko iPod Touch z większym wyświetlaczem. Nie widzę zastosowania dla tego produktu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 28.01.2010 4:29#69

No i oczywiście nie ma portu USB a jakiekolwiek dodatki dostępne będą przez ich specjalny port :) także jak ktoś będzie chciał więcej pamięci to musi ostatecznie i tak kupić specjalne rozszerzenie od Apple (później pewnie się pojawią produkty firm trzecich).

Avatar
kriters (niezalogowany) | 28.01.2010 6:06#70

Czasem coś nie musi być potrzebne i doskonałe by się sprzedawać ,wystarczy że będzie modne i trendy,czy odniesie sukces zobaczymy ale do polskiego rynku raczej nie pasuje,bo nawet chyba entuzjaści tej marki przyznają że nie potrzebne było by noszenie dwóch urządzeń o tych samych zaletach w kieszeni.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Diabell_83 | 28.01.2010 6:34#71

- brak USB!!!
- brak slotu na kartę pamięci
- pojemnościowy ekran słabo radzący sobie ze stylusem
- proporcje ekranu...
- brak kamerki
- słaby procesor
- 16GB pamięci...

Więc co można z tym robić? Nie można podłączyć peryferiów, zgrać zdjęć z karty aparatu, a nawet gdyby się to udało, to bez stylusa nic z nimi nie zrobisz.
Filmu nie obejrzysz... A internet bez flash? Toż to kalectwo jest... Brak kamerki? Więc jedyne co można na tym robić to udawać ebook readera i instalować debilne, pseudośmieszne programiki jak na iPhone.

Avatar
adam901 (niezalogowany) | 28.01.2010 7:34#72

Wszytko zależy kto i jak korzysta z urządzenia. Jeżeli ktoś przegląda internet, kocha po prostu czytać, czy artykuły, czy książki to kupi to urządzonko. Sam należę do takich ludzi i i jest to dla mnie dla mnie rewelacyjne. Tylko jeden minus - matryca świecąca LCD. Iliad ma matową, bo to czytania innej nie trzeba i wzrok się nie męczy. To moje subiektywne zdanie, ale do czytania kolor mi potrzebny jak rybie ręcznik. Pozdrawiam.

Avatar
ft (niezalogowany) | 28.01.2010 8:33#73

@marian2 27.01.2010 22:22 #39
(...)pokaz mi drugie podobne urządzenie na rynku!
Co powiesz na Joojoo? Fajne jest ;) Zobacz, strona domowa: https://thejoojoo.com/

@mmm777 27.01.2010 22:34 #41
Jak to zwykle u Apple - brak danych technicznych(...)
Dane techniczne iPada, proszę:
* grubość: 1,27 cm
* waga: 0,68 kg
* ekran o przekątnej 9,7 cala podświetlany technologią IPS
* opracowany przez Apple procesor o częstotliwości 1 GHz
* 16-64GB pamięci flash
* bluetooth, WiFi
* akcelerometr i kompas
* bateria pozwalająca na 10 godzin pracy
* modem GSM 3G (iPad będzie dostępny również w wersji bez modemu)

@berdys | 28.01.2010 3:07 #57
(...)Do tego tylko 16 GB(...)
Patrz wyżej. Poza tym, po co Ci więcej? Zapchanie dysku 64GB muzyką i filmami z iTunes trochę Ci zajmie. A do tego czasu pojawi się odpowiedni adapter SD w "niewygórowanej" cenie (jak na rynek amerykański czy zachodnioeuropejski). No, chyba że chcesz upchnąć w iPadzie BDripy... Umówmy się - mamy do czynienia z nieco inną filozofią użytkowania multimediów. Zamiast polskiego "PEB-edition" lub "Wiaderko-edition" masz tu "iTunes edition" ;))

@BenderBendingRodriguez 28.01.2010 4:29 #59
(...)No i oczywiście nie ma portu USB a jakiekolwiek dodatki dostępne będą przez ich specjalny port(...)
Z całą pewnością. Taka polityka Lorda Jobsa. Ale pomyśl: przecież to jest genialne ;) Dajesz ludziom "fajną" zabawkę, a jak już się napalą, kupią i zaczną odkrywać jej niedostatki - wypuszczasz nową wersję "super-extra-deLux" i ...znowu ją kupują ludziska. A starsze modele trafiają na internetowe aukcje i chodzą 20-30% taniej. A wszyscy korzystają z iTunes, potrzebują dodatków, peryferia też się przydadzą, a może jakiś nowy program do-robienia-czegoś-tam się przyda? I interes się kręci. Przecież tutaj chodzi o to, żeby SPRZEDAĆ. A czy sprzedają tandetę - nie powiedziałbym. Cacuszka są dopracowane. Ale nie nadają się dla ludzi, który lubią grzebać w sprzęcie/sofcie. Dla takich są Windows/Linux na blaszaki.

@Diabell_83 28.01.2010 6:34 #60
(...)brak slotu na kartę pamięci(...)

Tak, to najdotkliwszy problem. Sam w pierwszej chwili pomyślałem, że mógłbym owo cacuszko zabierać ze sobą w teren, kiedy robię zdjęcia. Jest mały, lekki, ekran - wbrew pozorom - nie jest najgorszy (delikatnie mówiąc), bateria powinna długo "trzymać", nie muszę go otwierać, żeby włączyć, wystarczy, że przejadę palcem po ekranie. A tak muszę (niestety) poczekać aż Lord Jobs wypuści ze swojej stajni adapter ze slotem SD. Czyli: troszeczkę sobie poczekam...

Mówiąc krótko - fajniutkie to-to. Ale poczekam do chwili, gdy przybędzie do iPada nieco dodatków. Bo jak na razie jest to tylko droga zabawka. Przepiękna, bajerancka wręcz, ale tylko zabawka.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
hiropter | 28.01.2010 8:34#74

Rewolucja... Toż się uśmiałem jak to przeczytałem. Jedyne co dobrze robi Apple, to marketing - widać, że chłopaki przyłożyli się i odrobili pracę domową z psychologii społecznej (tak jak miało to miejsce przy IPhone'ie)... Urządzenie pewnie zrobi furorę (choć za tą cenę, to wolałbym już kupić netbook'a) tylko dlatego, że zabawa w serwisy społecznościowe i mnogość mini-aplikacji (jak by nie można było zrobić czegoś większego i lepszego) przyciąga ludzi jak muchy do ****.

Zobaczcie na np.: Mozillę i ich przeglądarkę Firefox - główna popularność tkwi w "niezliczonej" liczbie rozszerzeń, które w większości przypadków się tylko powielają, a tak naprawdę tylko mały odsetek nadaje się do prawdziwego zastosowania. Opera wypuszcza przeglądarkę, która ma praktycznie wszystko już na starcie, ale i tak daleko jej do popularności Firefox'a.

Tak samo będzie też z produktem Apple, który ceną i możliwościami nie zachęca... ale za to skupia wokół siebie wielkie grono entuzjastów - lub bardziej jestem skłonny nazwać ich sektą (przynajmniej takie odczucie mam po obejrzeniu filmu dokumentalnego, do którego link jakiś czas temu udostępnił portal dobreprogramy.pl).

Avatar
uga buga (niezalogowany) | 28.01.2010 8:37#75

Piszecie o parametrach, że słabe, że fe i że do bani a czy choć jedena osoba zajrzała na stronę apple?
Jest dużo takich urządzeń na rynku? Niby gdzie? Jakoś żadnego do tej pory nie widziałem mam wpisać w google i szukać? Skoro muszę czegoś szukać znaczy że nie ma tego wcale tak dużo. Wiadomo jest to produkt na rynek amerykański, dla nas w obecnej chwili nie opłacalny, gdyż wciąż żyjemy w zaścianku.

Avatar
Michal K. (niezalogowany) | 28.01.2010 8:41#76

@Berdys: hmmmm, a tradycyjne książki, gazety, czasopisma (takie papierowe) też mają podstawki, że można je postawić na biurku i czytać? :) Jak wskakujesz do wyrka z książką, to też musisz ją trzymać, ba, nawet strony przewracać, co czasem jest męczące ;)

Reszcie malkontentom proponuję zajrzeć na stronkę apple i zapoznać się ze specyfikacją. Bo JEST ona dostępna. Jaki brak USB? Jak jest w zestawie. Jaki brak WiFi? Skoro jest a/b/g/n. Jest i 3G (wyższe modele).

Ekran prawie 10 cali, to nie jest "lekko powiększony iPhone". Owszem, za laptopa to nie posluzy, ale do lóżka do przeglądania netu, książek, czy czegokolwiek wystarczy. Wg specyfikacji akumulator wystarcza na 10 godzin intensywnej pracy. Który laptop w podobnej cenie wam to zaoferuje? :)

Nie bronię produktów Apple, bo np. osobiście nie rozumiem np. fenomenu iPod czy iPhone, ale ten gadżet mi osobiście się podoba. Może być dobrą pomocą dla fotografa, który np. chce szybko komuś pokazać swoje portfolio... Podejrzewam, że zastosowań znajdzie więcej. Pozdr.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 28.01.2010 9:02#77

@Michal K.

Jeśli o USB to chodziło mi o normalne wyjście standardowe jak wszyscy mają czyli mini A lub B a nie znowu ich własnościowe rozwiązanie no ale to pewnie tylko po to aby ograniczyć producentów i więcej zgarniać na akcesoriach.

A teraz taka zabawna myśl mi wpadła, teraz można mając to znaleźć wymówkę typu " nie czytam bo mi się musi książka załadować" :D

apple.com "our most advanced technology", hehe dobre, jak to jest ich najbardziej zaawansowana technologia to ja poczekam na innych producentów lepiej i na ich "najbardziej zaawansowaną technologię" ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 28.01.2010 9:03#78

@uga buga

Uwierz mi takich urządzeń jest od groma szczególnie po ostatnim CESie.

A to że słyszysz tylko o iPadzie to zasługa ich magicznego marketingu z którego pomocą nawet by gówno sprzedawali jaki ich najbardziej innowacyjną czekoladę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 28.01.2010 9:05#79

@sWeeT-Dżola ;)

czy iSzajs - nie wiem. ale na pewno iDrogie :D

Avatar
to ja 02 (niezalogowany) | 28.01.2010 9:06#80

Taką "rewolucję" to może zrobić każdy jeśli ma troszkę kasy. E-książka i e-gazety muszą jeszcze poczekać bo każdy tego typu "rewolucjonista" przędzie na własną modłę. E-papier upowszechni się już w niedalekiej przyszłości. Obecna pazerność, drożyzna, głupie formaty zapisu (każdy sobie) tylko śmieszy, ale na początek zawsze tak było i będzie.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 28.01.2010 9:10#81

Cena wcale nie będzie niska (u nas). Cena w EUR jest zawsze większa niż w $, do tego marża, VAT...
Rewolucji też nie widziałem, ładny UI, ale niczego nowego tam nie widzę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MDW | 28.01.2010 9:11#82

Rety, bulwersacja applefobów jest jeszcze większa niż zachwyt fanbojów Apple. Przypominam applefobom, że nie ma przymusu kupowania produktów Apple. To prywatna sprawa każdego z nas. Tak bardzo wam zależy żeby ludzie tego nie kupowali? Dlaczego? Przecież to chore.

Niezależnie od tego co będą krzyczeć polskie marudy, produkt i tak będzie ogromnym sukcesem. Przynajmniej w połowie takim jak iPhone. Nikt nie potrafi robić takich produktów jak Apple i przede wszystkich tak sprzedawać, prezentować. Pod tym względem geniusz Jobsa (przy jednoczesnej chorobie psychicznej) jest nieskończony. Wielki szacunek za wytrwałe dążenie do celu, za wizję, jasno sprecyzowany cel i nieprzejmowanie się marudami krzyczącymi dookoła. Wyniki działalności Apple mówią same za siebie. Polecam zerknąć na dwuletni wykres akcji Apple. :) Dawno cena akcji przerosła maksymalną wartość sprzed kryzysu. A dopiero po iPadzie zacznie się wyścig w górę. :)

Avatar
rattlehead (niezalogowany) | 28.01.2010 9:15#83

Pomysl jest dobry, wykonanie troche gorsze ale mam nadzieje ze rozwoj komputerow bedzie szedl w ta strone, za 10 lat juz pewnie kazde dziecko zamiast z plecakiem wiekszym od siebie bedzie chodzic do szkoly z tabletem w ktorym bedizie mialo wszystki ksiazki i zeszyty.

Avatar
kawazmlekiem (niezalogowany) | 28.01.2010 9:33#84

@MDW
Racja, wystarczy wejsc na strone apple pod ipada i zodaczyc jakie jezyki maja wsparcie. oprocz zachodnioeuropejskich mamy ROSYJSKI, CHINSKI i JAPONSKI.
te rynki sie licza, a nie polska biedota!
W pole!

Avatar
all (niezalogowany) | 28.01.2010 9:33#85

iPad wygląda jak przerośnięty iPod, pewnie fabryka znajduje się w Czarnobylu. Tak jak iPhone nie zdobędzie rynku biznesowego tylko rozrywkowy.
PS UMPC jest jednak bardziej praktyczniejszy.

Avatar
dzonasek (niezalogowany) | 28.01.2010 9:34#86

wtórne, drogie i bezużyteczne.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MDW | 28.01.2010 9:36#87

Lecę kupić akcje Apple. Sukces murowany. :)

Avatar
Ja2..ten wlasciwy (niezalogowany) | 28.01.2010 9:57#89

No, oni nie jak Microsoft który już gotowe rozwiązania pakuje do urządzeń w stanie nie tkniętym, a modyfikują swoje aplikacje tak, by były użyteczne na tym urządzeniu. Należy im się chwała za to.
Gdyby microsoft to robił to pewnie windows mobile byłby tylko rozszerzony z dalej za małymi przyciskami ;D Nie mowiac o aplikacjach, rowniez tylko wrzuconych as is. Widze to po WM na komorkach,

Avatar
hal9000 (niezalogowany) | 28.01.2010 9:57#90

"#14Następny iSzais :)"

napisała sWeeT-Dżola ;) RUTOWICZ!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Fisz | 28.01.2010 10:03#91

Brak multitaskingu skreśla ten tablet w moich oczach.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Squonk | 28.01.2010 10:10#92

@MDW - Wyobraź sobie, że nie każdy, kto ma negatywne zdanie o iPadzie, jest applefobem. Po prostu ich urządzenia nie są jakieś szczególne.

Niektórzy piszą, że będzie murowany hit. Przecież był już hitem, zanim się pojawił. Wystarczyło ludziom, że Jobs robi tablet. Nie ważne, jakie będzie mieć wady - ważne, że Apple za tym stoi.

Dla mnie, to samo było z iPodem. Wiesz, co? Bardziej przypadł mi do gustu Zen Vision:M Creative'a. Może i powstał na fali iPod-manii, ale w moim odczuciu jest produktem lepszym. To samo będzie tym razem. Jeżeli nawet nie ma jeszcze alternatywy, to niedługo się pojawi.

Jeżeli komuś na prawdę się podoba iPad - ok. Niestety w dużej części mamy do czynienia z marketingiem i owczym pędem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MDW | 28.01.2010 10:31#93

@Jamjumetley:
Wytłumacz mi dlaczego Google czy Microsoft nie potrafią zrobić takiej prezentacji? Jobs zmniejszył wydatki na reklamę przed ogłoszeniem produktu do ZERA DOLARÓW, a o jego prduktach mówi się w głównym wydaniu wiadomości w USA? :) Dlaczego prezentacja NexusOne Goole była po prostu parodią? Dlaczego taki potentat nie potrafi zrobić reklamy? Przeciez oni mają tyle kasy, że mogliby sobie kupić fanbojów. :)

A co do odtwarzacza mp3 to się zgadzam. Nie licząc iTunes/AppStore (sklep z muzyką i aplikacjami) to iPod Touch uważam za bardzo niewygodne urządzenie (chociaż świetnie zaprojektowane i wykonane). Według mnie to skandal, że np. nie ma radia.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MantisGhost | 28.01.2010 10:32#94

Ja tu rewolucji nie widzę. ekran lcd więc lipa jakby to był jakiś dotykowy kolorowy e-papier z dobrym odświeżaniem no to by była rewolucja. Jak na swoje gabaryty to jest ciężki bo ponad pół kilo. Parametry tragiczne 16-32 gb no co to jest nawet pendrivey teraz maja więcej, a ssd dobijają już do 1 tb, 10 godzin pracy to nadal nie jest ok jak na taki sprzęt, a cena jak zawsze 2x taka ile ten sprzęt jest wart. Mi się nie podoba inni pewnie kupią :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
JimK | 28.01.2010 10:50#95

Jest kilka pozytywów.
Pomysł na urządzenie sam w sobie nie jest zły. Odpowiedź na zapotrzebowanie na nie-laptopa i nie-telefon. W sumie ciekawe. Tylko jak zwykle - produkt zbyt ograniczony.
Ale teraz konkurencja zacznie się prześcigać w robieniu iKlonów i któraś z nich w końcu wypuści coś naprawdę interesującego i oferującego ciut więcej...

Ja sobie spokojnie poczekam na "zabójców iPada" zanim coś takiego kupię.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
smaky | 28.01.2010 10:51#96

Nie cierpię tej ich ideologii:
"Szereg funkcji w urządzeniu jest Ci niepotrzebne, wystarczą ci tylko trzy funkcje, które my oferujemy."

To jest niestety ogłupianie ludzi, robienie dla nich zabawek do niczego w sumie niepotrzebnych.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
inet.dysk | 28.01.2010 11:03#97

@Diabell_83 #71
Jest specjalne złącze, do którego można doczepić czytnik kart SD czy kamerkę.
Najważniejszym plusem za nowy gadżet Apple'a jest to, że wkrótce pojawią się podobne tańsze innych firm (tak jak było z iPodem czy iPhonem)

Avatar
chg (niezalogowany) | 28.01.2010 11:08#98

To jest przyszłość... Apple o tym wie i idzie w tym kierunku...
Za parę lat, każde dziecko będzie takie coś nosiło do szkoły zamiast zeszytu...
Dale mnie to jest rewolucja... może tego jeszcze nie widać, ale świat się zmienia.

Firmy gonią za liczbami (megapiksele, megaherce itp) , a Apple robi, sprzęt za który gonią ludzie.

Avatar
rafcioo28 (niezalogowany) | 28.01.2010 11:10#99

Kiedyś mówiono, że automobil nie zastąpi furmanki...
Pozdrawiam wszystkich posiadaczy furmanek bądź ewentualnie wozu drabiniastego :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 28.01.2010 11:11#100

@JimK - telewizory, magnetowidy, odtwarzacze DVD, telefony, kalkulatory, kuchenki mikrofalowe, samochody sportowe - to wszystko jest "ograniczone", służy po prostu do tego, do czego zostało zaprojektowane.
Jedynymi uniwersalnymi urządzeniami są komputery. Ale komputer ma już niemal każdy na tej planecie, więc producenci szukają kolejnych nisz, nowych produktów. Nawet w telewizor można wbudować przeglądarkę i skype, na coś to się przyda, ale to nie czyni z niego komputera.

iPad jest o tyle lepszy od komputera, że czytanie na nim tekstów jest o wiele wygodniejsze. Cóż z tego, że są laptopy, robią wszystko na co im programy pozwolą, jak mają drobny mankament - ekran w poziomie. Do czytania to nie bardzo się nadaje. W komputerach stacjonarnych można zastosować monitor obracany, choć takie są drogie i trudno dostępne (bardzo mało modeli). Albo użyć monitora 22-30 cali. Ale wtedy jest się przywiązanym do biurka, nie można czegoś takiego zabrać ze sobą.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 28.01.2010 11:14#101

Acha, są od dawna komputery tablet pc. Ceny zaczynają się od grubo ponad 5 tysięcy, lepsze kilkanaście tysięcy. Czyli nieco więcej niż te 500 dolarów.

Widzę, że sami zwolennicy czytania książek na ekranach netbooka:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
K-Ci | 28.01.2010 11:15#102

Gdyby to jeszcze miało Mac OS... a to przecież nic innego jak powiększona wersja iPhone'a i nic poza tym. Jak na nowy produkt Apple to w Stanach cena nie jest za wysoka, ale odbiją sobie z App Store i iTunes. Osoba kupująca aplikacje w App Store dla swojego Iphone'a, zrobi to samo dla swojego iPada ;).

@ kawazmlekiem rynek Rosyjsyki, Chiński i Japoński liczą się dla Apple? To poczytaj trochę o tym jak iPhone się przyjął na rynku Azjatyckim...

Powodzenia w dłuższym pisaniu na czymś takim, ból karku murowany.

Avatar
peter. (niezalogowany) | 28.01.2010 11:37#103

iPad kierowany jest do tej samej grupy odbiorców co iPhone.

A jaka jest najbardziej popularna aplikacja na Apple Store ?

iPierd.

Dlatego produktami Apple zachwycają się tylko ludzie pozbawieni zdrowego rozsądku, opanowania i kultury, podatni na marketingowe manipulacje Jobsa.

@Mara. Twierdzisz, że czytanie na iPadzie "jest wygodniejsze". Rozumiem, że już masz tę zabawkę i przeczytałeś na niej przynajmniej 5 książek ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 28.01.2010 11:39#104

Gdyby to miało pełną funkcjonalność komputera, to pojawiłby się drobny problem - synchronizacji zawartości. Jak ktoś ma 2-3 komputery to wie, jaki z tym kłopot, na każdym jest co innego, poczta na jednym, film na drugim, jakiś dokument na trzecim.
A tak w iMacu pojawia się nowe wydanie gazety, książka, film, wystarczy podłączyć iPada i można zabrać ze sobą.

Podobnie jest z iPodem. Do zarządzania muzyką jest iTunes, podłącza się iPoda i wszystko się synchronizuje, w tym kalendarz, ulubione playlisty, posortowanie piosenek w zależności od częstości słuchania, jak pamięć w iPodzie się zapełni to te najmniej słuchane (czyli nie lubiane) się nie przekopiują.
Może to nieco mniej uniwersalne niż przekopiowywanie metodą przeciągnij-upuść, ale znacznie wygodniejsze.

Niektóre ograniczenia wynikają po prostu z umów z dostawcami treści, nie chcieliby udostępniać w iTunes swoich dzieł, gdyby nie było ograniczeń w powielaniu.

Avatar
ws666 (niezalogowany) | 28.01.2010 12:31#105

jest kolejny powód do podniecania się ale po co? ci, którzy mają pieniądze może się zainteresują i kupią. biedni ambitni dalej będą działać na spiraconym przed laty xp i maskować swoją impotencję negatywnymi opiniami. ci, którym wystarczają przeciętne produkty prawdopodobnie nie wypowiadają się na ten temat i podobne. fakt zaistniał wczoraj - Apple znowu jest na czele a (świadomie) pozostawione ubytki w funkcjonalności iPad'a będą stopniowo uzupełniane. amen:)

Avatar
dsd (niezalogowany) | 28.01.2010 13:33#106

BARDZO CHCIALBYM MIEC TAKIE CUDENKO!

Avatar
marcin71 (niezalogowany) | 28.01.2010 13:34#107

A ja wyobrażam sobie dzieciaki w szkole jak nie muszą nosić tony książek, mogą oglądać animacje, zobaczyć to co na tablicy, mieć od razu ocenione zadanie domowe - z matematyki of c.
Jeżeli pójdzie na tym pisać, to już w ogóle rewolucja w szkolnictwie. W dodatku szachy, gry typu karcianki itp. wieloosobowe.
Pomyślcie ile studenci muszą kserować, a tu ciach i załadowany. Uczymy się i powiększamy lub kolorujemy ważne zdanie. I wiele innych zastosowań.
Jest to pełen komputer i ma wiele przewag nad typowymi ebookami.
TO JEST REWOLUCJA.
p.s.
Nie jestem w żaden sposób wynagradzany przez Appla, nawet nie mam żadnej ich "zabawki".

Avatar
kocham windwsa:) (niezalogowany) | 28.01.2010 14:17#108

apropo kąta widzenia... to nie jest LCD... wiecie jaka jest różnica miedzy LCD a LED moze wikipedia wam podpowie, jesli nigdy nie widzieliscie LED i LCD obok siebie:/ (3 letni MB Pro a ma LED...)
super to przełom nie jest ale na tyle przełom że ukszatłtuje droge przyszłości... Czy tak nie było z iphonem? wszyscy ale to shit, nawet Gigant noookia sie z tego nabijala... dalo efekt? plus dla niepelnosprawnych:
Support for playback of closed-captioned content
VoiceOver screen reader-jest Voic bo ktos o niego pytal
Full-screen zoom magnification
White on black display
Mono audio
-jeden minus to brak kamery od strony wyswietlacz (wideokonferencje np. na skype :/

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wujcio | 28.01.2010 14:42#109

Dobra specjalnie dla fanów tego "cuda" udowodnię wam że jest masa tego typu urządzeń. Ja osobiście widziałem używany tablet z Windows XP i procesorem core 2 duo za 1000 zł. W następnym komentarzu będą linki do sprzętu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wujcio | 28.01.2010 15:35#110

Tablety oparte o architekturę ARM.
-Cała masa tabletów nokii: Nokia 770, N800, N810, N900.
Pewnie jest coś jeszcze ja zamieściłem to co mi przyszło do głowy.

Tablety oparte o architekturę X86.
-masa komputerów klasy UMPC takich jak: AMtek T700 UMPC, Archos 9 PC Tablet (ten model posiada nawet Windows 7), xpphone (nazwa mówi sama za siebie), Eking S515 MID 3G.

Jak widać trochę tego jest a nie wrzucałem wszystkiego. Jednak po analizie wszystkich produktów muszę stwierdzić jedno iPad będzie konkurencyjny cenowo. Jak widać Jobs chce osiągnąć sukces nawet kosztem obniżenia ceny a samo to już zasługuje na uznanie jako niezwykłe. Teraz tylko czekać i przyglądać się rynkowi.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
K-Ci | 28.01.2010 15:54#111

@marcin71 "...Jest to pełen komputer i ma wiele przewag nad typowymi ebookami." to nie jest "pełen" komputer a jedynie powiększona wersja iPod Touch'a...

O jakiej rewolucji my tu mówimy... Tablety są dostępne od lat (właściwie czy o Ipadzie można mówić jako o pełnoprawnym tablecie? )

ibooks dostępny już na iphone http://media.techeblog.com/images/ibooks.jpg

http://media.techeblog.com/images/ipad_a_phone.jpg ;)

Avatar
techgirl (niezalogowany) | 28.01.2010 16:20#112

Nie rozumiem, jak może nie być multitaskingu. Przecież nawet zwykły Symbian to ma...

Avatar
meg7 (niezalogowany) | 28.01.2010 17:19#113

Niestety, brak multitaskingu, podobnie jak w przypadku iPoda/iPhona. To duza wada. Ale tablet jest szybki, lekki i ma mnóstwo programów. Jednakże wolałabym dołożyć te 150 euro i kupić białego MacBooka, zamiast iPada 64GB. 13 calowy MacBook tez nie zabiera dużo miejsca, a jest jednak o wiele lepszy od jakiegokolwiek iPada czy netbooka PC.

Avatar
eswues (niezalogowany) | 28.01.2010 17:34#114

a ja o bum chciał takiego GNUpada.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
nawon | 28.01.2010 18:51#115

@wujcio

mogło być i milion tabletów ale
- nie miały multitouch i do tego zawsze dodawany stylus => może i dobre dla artystów ale większości nieprzydatne

- mają WINDOWS !!! o i to jeszcze 7 super, jak będę czekał aż to się uruchomi to chyba zasnę, zupełnie jak w netbookach => to nie jest dobry pomysł żeby wsadzać ten sam system z desktopa do wolnych urządzeń

@techgirl

a po co ci multitasking skoro jednocześnie nie zobaczysz dwóch aplikacji jednocześnie ? to że jest w symbianie to oznacza .. symbian zawsze był do kitu :P

Avatar
studenciak (niezalogowany) | 28.01.2010 19:21#116

na nudne wyklady jak znalazl,kupie jak polska cena nie pojdzie w gore

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kulmegil | 28.01.2010 19:23#117

* "Niskie: cena i możliwości" chyba ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wujcio | 28.01.2010 19:38#118

No wiesz mówienie że rysik jest niedobry to jest złe określenie. Już kiedyś zresztą to pisałem. Jest grupa ludzi (zresztą nawet czasem wypowiadają się na dobrych programach) która woli takie rozwiązanie. Sam mam kolegę który jest zwolennikiem rysika. Ja natomiast jestem zwolennikiem ekranu dotykowego plus klawiatury qwerty a rysik nie przypadł mi do gustu. Ty już stwierdziłeś - wolę ekran pojemnościowy. Dla mnie to jest jasne - jesteś zwolennikiem takiego rozwiązania.

Avatar
Steve.J (niezalogowany) | 28.01.2010 20:25#119

PANIE! wesprzyj mnie jeszcze jeden raz , a Ja pomogę Ci kontrolować ludzkość.

Avatar
Pyoter (niezalogowany) | 28.01.2010 22:11#120

Ale fajny przerośnięty ajfon :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
normanek | 28.01.2010 23:37#121

@BenderBendingRodriguez,
wychodzi z Ciebie brak pomyślunku. Poza stereotypami, na niczym innym nie możesz się oprzeć (vide: "(...) to jest domena USA."). O argument logiczny nawet nie będę prosił, ponieważ już nie raz zostałem zjechany za logikę. Taaaak, na tym portalu, jak na onecie, należy odnosić się do "serduszka" - nie rozum, a uczucia...
Jakbyś jeszcze miał jakieś rzeczowe dane potwierdzające swoją tezę i wiedział co nieco o statystyce (wbrew stereotypowi mówiącemu o manipulacji - ale do tego trzeba znać temat, by się w nim wypowiadać), byłoby ciekawie. Ale na razie żadne dane nie wykazały w tym względzie anizotropizmu i dlatego wnioskuję, że nie potrafisz myśleć na tyle, by uniknąć tak prostackiego błędu kognitywnego i nie odwoływać się do swoich (i wielu innych) urojeń.
Podstawy mam twarde i zainteresowanym (warunek: niech poznają statystykę i logikę) mogę to wytłumaczyć. Inni mogą nazwać mnie kłamcą i oszczercą - nie liczy się dla mnie głos idioty.
Poza tym, odnośnie BenderBendingRodrigueza, można wytknąć jeszcze inne rzeczy, ale to robi tutaj wielka liczba komentujących, dlatego szczególnie się tym nie wyróżnił...
Koniec.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
normanek | 29.01.2010 2:16#122

Czy kogoś jeszcze rozśmieszył smaky piszący "To jest niestety ogłupianie ludzi"?

@peter.
"Dlatego produktami Apple zachwycają się tylko ludzie pozbawieni zdrowego rozsądku, opanowania i kultury, podatni na marketingowe manipulacje Jobsa."
Po tym zdaniu z całą odpowiedzialnością mógłbym napisać, że jesteś chamem - jak ja - i idiotą - też się nie wyróżnisz.
Stawiasz tezę, którą można obalić prostym kontr przykładem i do której nie można dojść, gdy się użyje odrobiny rozumu i logiki (już widzę oczami wyobraźni ten rój "humanistów" uzasadniający wyższość pierwotnego myślenia [emocjonalnego] nad rozumem). Zrozumiałbyś poprzednie zdanie, gdybyś nie był idiotą. Pisałem, że jestem chamem? Dobrze...

P.S. Jeśli ktoś stwierdzi, że logiki używam, bo jestem "applefanem", co z kolei wydedukuje po tym, że używam komputera i telefonu z Apple, to jakiegokolwiek by o sobie nie miał zdania, stawiam tysiąc złotych, iż w testach inteligencji klasyfikuje się wśród większości...

P.P.S. Tyle kretyńskich komentarzy daje mi dużą pożywkę do krytyki. Dawno już takiej ilości nie widziałem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
normanek | 29.01.2010 2:23#123

@kocham windwsa:)
LCD to szersze pojęcie niż LED. LED to podświetlanie diodowe, ale wymaga matrycy, która (na przykład poprzez polaryzację i dodatkowy filtr za warstwą polaryzującą) dobierze odpowiednią barwę. Tak więc Twoje "to nie jest LCD" i późniejsze uzasadnienie nie zupełnie odpowiada rzeczywistości. ;]
Przytaczane przez Ciebie artykuły mogą to wyjaśnić, gdy tylko przeczytasz I zrozumiesz.

Odnośnie samego produktu (jakoś przebrnąłem przez te wszystkie idiotyczne komentarze - choć nie wszystkie są idiotyczne, ale proporcje w porównaniu do forów Amerykańskich są powalające), tu się z Tobą zgodzę: szkoda tej kamerki z przodu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
normanek | 29.01.2010 2:42#124

@wujcio,
jest jeden mały problem: to nie ma być urządzenie podobne i niekoniecznie alternatywne dla wymienionych przez Ciebie. Chyba zdajesz sobie sprawę, że nie każdy, kto potrzebuje jakichś z wymienionych przez Ciebie urządzeń, znajdzie się w nowym iPadzie i vice versa? Takie porównywanie jest trochę bez sensu (oksymoron? ;]) - szczególnie, że nie wszystko, co ma konkretny procesor lub architekturę, musi od razu konkurować z innymi produktami o tej samej cesze - to tylko ograniczenie myślowe, które wymusza myślenie typu: "oba mają koła, więc oba są autami", nawet jeśli porównasz auto i samolot. Lub - bliżej - samochód i tramwaj. Dopóty, dopóki ktoś tego nie ponazywa inaczej i tłum usłuchawszy autorytety "zrozumie", jak powinien myśleć.
Gdzieś przeczytałem, co do mnie najlepiej trafiło, że iPad jest urządzeniem "do niczego". W sensie: do tego, do czego docelowo jest netbook, czyli tani sprzęt do przeglądania stron internetowych, zarządzania kontami internetowymi oraz embedded PIM, nadaje się najlepiej. Jest to, w mojej opinii, idealne urządzenie do marnowania swojego czasu. Choć nie wątpię, że znajdą się inni, którzy znajdą dla niego bardziej "konkretne i dochodowe" zajęcie, poza pisaniem aplikacji dla graczy... To znaczy: urządzenie może być NIE TYLKO (trudne do pojęcia przez większość społeczeństwa, dlatego czytającym te słowa radzę się nad nimi zastanowić, ponieważ wnioski mogą nie jednego zadziwić. Być może nawet zaczną używać kwantyfikatorów? Marzenia... ;]) do zabawy i szpanu.

Avatar
];) (niezalogowany) | 29.01.2010 6:10#125

@BenderBendingRodriguez

Z Twoich wypowiedzi wynika że tylko Apple ma ludzi od marketingu. Taki Microsoft widać nie ma kasy na marketing bo jakoś Vista się nie sprzedała, Zune też nie za dobrze przędzie ....

A może po prostu słabe produkty nie maja racji bytu na brutalnym rynku? Widać gówna się nie da sprzedać tak łatwo. Wracając do apple ich MAC CUBE też jakoś rynku nie zawojował a marketing był .... cos te Twoje teorie nieco rozbijają się o jakieś dziwne uprzedzenia i nic poza tym.

pozdrawiam

Wracajac do samego produktu ja ja osobiscie jestem zawiedziony. Oczekiwalem raczej laptopa bez klawiatury a nie duzego iPhone bez telefonu :(

Avatar
Thom (niezalogowany) | 29.01.2010 7:16#126

jest takie amerykańckie słowo .... useless.... :) no bo po co komu taki wielki ipod... o.. przepraszam ipad :) ??

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Blasphemus | 29.01.2010 10:56#127

NIE CZYTAJCIE TEGO BO WYPALI WAM OCZY.

Zawsze mnie dziwiło oddanie i bezkrytyczność fanów nadgryzionego jabłuszka, gotowych wytatuować sobie logo apple na czołach. Nie widzę w tym całym iPad nic nadzwyczajnego a już mówienie o rewolucji jest po prostu śmieszne. Rewolucją to było wynalezienie silnika parowego, pierwszej szczepionki czy mikroprocesora a tu czytamy co? Wyświetlanie tekstu, obrazków, filmów, uruchamianie aplikacji dla iPhone, przeglądanie stron internetowych (pewnie tylko w ich przeglądarce). Nie widzę tu ani rewolucji ani nawet ewolucji, stagnację widzę, wtórność i powielanie. OK, produkty Apple wyglądają estetycznie i są modne ale za cholerę nie są lepsze od innych, z pewnymi wyjątkami oczywiście (np. app store, które faktycznie bije na głowę inne inicjatywy tego typu). @BenderBendingRodriguez ma bardzo dużo racji w tym co pisze, Apple to głównie marketing na monstrualną skalę. Dziś w zasadzie już chyba zbędny bo przy tym poziomie fanatyzmu jaki został osiągnięty firma ta sprzeda wszystko co wypuści na rynek. Jak ktoś tu wyżej bardzo obrazowo napisał, nawet g... jako super innowacyjną czekoladę. Czy wy naprawdę ludzie nie widzicie, że jesteście oszukiwani? Że sprzedaje się wam 10 razy ten sam produkt w którym uprzednio pewne funkcje były z premedytacją blokowane? Gdyby nie osoby jawnie krytykujące tego typu firmy i działania nadal mielibyście telefon bez możliwości wysyłania MMSów, z BlueTooth służącym jedynie do podłączenia słuchawki Apple, nie moglibyście kasować pojedynczo wiadomości w telefonach, nie moglibyście sobie wgrać dowolnego pliku mp3 jako dzwonka na własną rękę nie przez app store + iTunes, nie moglibyście zapisywać plików z internetu, do dziś zdaje się nie możecie korzystać z innych przeglądarek oraz Javy już nie wspomnę o całej masie innych "przypadkowych niedociągnięć", które koszmarnie utrudniają życie i jeszcze długo będą bo tak się bardziej opłaca. Czasem mi się wydaje, że gdyby Steve Jobs kopnął was w dupę to dziękowalibyście mu za to mówiąc, że to przecież poprawia krążenie krwi w pośladkach. Naprawdę otrząśnijcie się bo bezkrytycznie to można patrzeć na swoją żonę (choć i to nie wskazane) ale na wszystko inne trzeba patrzeć krytycznym okiem inaczej wcisną wam nawet trumnę z kinem domowym i ekranem multi-touch. Argumenty typu "sprzedaje się dobrze więc produkt jest dobry" też są śmieszne, nie mówią moim zdaniem o jakości produktu a raczej o głupocie i naiwności ludzkiej, no chyba, że tym samym przyznacie, że Windows jest lepszy od Mac OS (choć nie jest) bo przecież ma znacznie więcej użytkowników.
Aha, śpieszę też poinformować, że:
Po pierwsze nie jestem fanem żadnej innej firmy zwłaszcza M$ którego poziom skur...syństwa PRAWIE dorównuje temu z Apple. Prawie bo tam przynajmniej mogę sobie instalować i podłączać co tylko zechcę.
Po drugie nie mówię tego bo mnie nie stać na produkty z "i" na początku nazwy, ich cena w ogóle mnie nie przeraża (mówię o cenie bezwzględnej bo relatywnie do tego co się w zamian dostaje to faktycznie jest drogo). Posiadacze "iCośtam" lubują się w mówieniu, że kogoś nie stać i dlatego krytykuje, jest to żałosny sposób na dowartościowanie siebie i kiepska próba na poniżenie kogoś innego bo dla większości ludzi "nie stać cię!" moim zdaniem nie najlepiej świadczy raczej o tym kto to mówi niż tym kto jest tego adresatem.

Pozdrawiam.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
normanek | 29.01.2010 11:13#128

@Blasphemus, jakbyś dogmatów nie używał, zostałoby parę zdań. ;]

Avatar
chg (niezalogowany) | 29.01.2010 12:12#129

@Blasphemus - z szacunkiem ale biedny z ciebie człowiek.
Nie widzisz tego, co widzą w Apple... i dlatego to oni dyktują warunki, a ty wiecznie będziesz marudził i na tym się skończy.
Oni widzą w tym sukces, a ty dalej marudził, jakie do ble itd. I oni na tym zarobią pewnie kolejne fortuny, a ty dalej będziesz w tym samym miejscu....
I tak jest różnica między ludźmi sukcesu, a szaraczkami.
Pozdrawiam i bez urazy.

Ps: zamiast się cieszyć, że ludzie wymyślają coś nowego, to prawie wszyscy marudzą ( komentarze ) - bo przecież to nie podatek i nie musisz tego kupować

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
JimK | 29.01.2010 13:23#130

@MaRa
Ło jejusiu ale się zapiekliłaś - słówko "ograniczony" tak zabolało?
Masz absolutną rację że rzeczy powinny robić to, do czego zostały zaprojektowane. Samochód do jeżdżenia, miotła do zamiatania, kuchenka do pieczenia, d**a do itd. Do znudzenia.
Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć do CZEGO właściwie został zaprojektowany rewolucyjny iPad?
To wszystko to jeden wielki show.

Nie jest to tablet - są lepsze, i wygodniejsze na rynku, nie jest to do końca e-reader - choć ta opcja jest najbardziej nagłaśniana, nie jest to komputer - tu nikt się nie pokłóci, nie jest to telefon ani nie jest to kibelek. Jest to trochę wszystkiego i niczego jednocześnie. Podstawowe funkcje z kilku innych urządzeń zebrane w jedno.

Jest to jakiś pomysł, (ale na pewno nie rewolucyjny)- tablet - ale dla przeciętnego użytkownika (nie grafika), e-reader - dla ludzi którzy zbyt wielu książek nie czytają, częściej gazety i to pobieżnie, komputer - ale tylko do przeglądania internetu i kilku innych funkcji z których większość znajduję się w telefonach itd
Trochę taki iPersonalOrganizer...

Nowa multimedialna zabawka daje możliwości rozbudowy - dodać taki, siaki i owaki port/czytnik DVD (czemu nie?)/wysuwaną klawiaturkę/bardziej czułą matrycę dla grafików/większą pojemność dysku (16gb to żart)/zgodność z jakimiś tam standardami etc. Możliwości jest sporo. I na to czekam - na rozwój pomysłu.

Wystarczy spojrzeć na casus iPhone'a.
Dziś nikt nie patrzy na tę zabawkę inaczej niż na szpanerski "posh" bajer dla ludzi którzy chcą POKAZAĆ że mają kasę i że są "middle class" (z większym naciskiem na "class" a dużo, dużo mniejszym na "middle"), A na rynku jest całkiem sporo ładniejszych/lepszych/bardziej funkcjonalnych zabawek o których nie każdy wie. Każdy zaś wie o iPhonie - łatwiej go pokazać i zaleczyć kilka kompleksów.

Co do problemu "synchronizacji zawartości" - niemożliwie chrzanisz od rzeczy.
Monopolizowanie wymiany mutimediów przez iTunes jest zwyczajnym skokiem na kasę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wujcio | 29.01.2010 14:23#131

Jeżeli chodzi o iPhona, iPoda i być może także o iPada to nie zostało powiedziane tutaj coś jeszcze - brak możliwości wymiany baterii. Zapewne jedni się znają inni nie więc dla tych co nie wiedzą - baterie litowo-jonowe i litowo-polimerowe mają nie wielką ilość cykli ładowania i rozładowywania (podobno 200) a co najgorsze nie można mieć do tych ogniw 100% zaufania. Z ciekawości wpisałem w google coś na temat baterii w iPhonie - bo chciałem się dowiedzieć czegoś więcej. Są przypadki że ludzią padają baterie i wtedy jak zapewne posiadacze nadgryzionych jabłuszek domyślają się że jest masakra. Później oczywiście zostaje wam możliwość oddania sprzetu do serwisu nie wiem jak jest u was ale u innych producentów sprzętów serwisanci to de.... . Skąd wiem?? tak się składa fajnie że trochę na elektronice się znam i zamierzam sobie kupić lutownice do wymiany takich części jak są w telefonach. Wiedza jaką zdobyłem nauczyła mnie jednego telefon to jest bardzo ulotna rzecz. Nie wiem jak wy ale ja nie zamierzam wydawać dużych ilości pieniędzy na coś co się może zepsuć a później nikt tego nie będzie potrafił naprawić. Jakbym kupił powiedzmy iPhona i dostał gwarancje na 4 lata i miałbym pewność że mnie nie oszukają to byłbym gotów powiedzieć że produkt wart jest swojej ceny.

Avatar
chg (niezalogowany) | 29.01.2010 14:47#132

@MaRA
Apple sprzedaje nowy styl życia... to jest ich produktem.
Tak samo robi Nike - wystarczy popatrzeć na reklamy, czy Starbucks... i to robi Apple.
Co z tego że inne firmy robią lepsze tablety. Jak to są tylko tablety, bo tak je sprzedają... A Apple sprzedaje coś więcej, i dlatego ludzie będą to kupować. Kończy się era gonienia za liczbami... (megapiksele, czy inne megaherce)
A do czego został zaprojektowany ?
Jak nie widzisz w tym sensu, to znaczy ze nie dla ciebie. Widzisz tylko ty nie jesteś sam na tym świecie i niektórzy widza w tym sens.


AvatarUżytkownik jest nieaktywny
nawon | 29.01.2010 15:01#133

@Jimk
"Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć do CZEGO właściwie został zaprojektowany rewolucyjny iPad? "

Do gier i internetu oczywiście, wideo muzyka iwork i książki na drugim planie reszta nieistotna więc nie ma po co dodawać (ale nie w znaczeniu nieważna tylko wymaga zbyt wielu czynności żeby to zrobić na ipadzie skoro mam już np. macbooka air)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
nawon | 29.01.2010 15:13#134

Aha jak ktoś zaraz powie że gry są już nawet dla macbooków to niech zobaczy prezentacje gry nova na prezentacji ipada. Strategia typu starcraft to to nie jest ale najwidoczniej ludzie chcą konsolowych

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
K-Ci | 29.01.2010 15:36#135

@nawon "...Do gier i internetu"... niestety w takim samym, ograniczonym zakresie jak mamy w iPhonie.

Dalej nikt mi nie odpowiedział na pytanie... jak jest różnica pomiędzy Ipod Touch'em a Ipad'em ? Oprócz tego, że jest mocniejszy procesor, tylko dlatego żeby uciągnął większą rozdzielczość ekranu (czyli większy ekran)?

Avatar
dd (niezalogowany) | 29.01.2010 16:19#136

WiFi w standardzie N, wersja z 3g i a-GPS, iWork, matryca IPS, mikrofon wbudowany, długość pracy na baterii, kompas.

Avatar
aimlessly (niezalogowany) | 29.01.2010 17:11#137

iPad - jaWstał :d

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
K-Ci | 29.01.2010 19:52#138

@dd czyli właściwie żadnej różnicy do Iphone'a 3GS nie ma. Zastosowano tylko ciut nowsze elementy (tak jakby 3GS+). Przepraszam... będzie program iWork, którego jeszcze nie ma w iPhonie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
_mnich | 29.01.2010 20:08#139

iPad jest skierowany do konkretnych odbiorców i na pewno znajdzie nabywców. Jest to gadżet który sprawdzi się w pewnych rozwiązaniach. Prawda jest taka że praca na tym tablecie (do rzeczy do których jest przeznaczony) będzie czystą przyjemnością. Sam poczekam aż sprzęt pojawi się iSpotach pobawię się wtedy i zobaczę może sobie kupię, bo widzę plusy pracy na nim...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
command-dos | 29.01.2010 23:36#140

@Blasphemus - chyba nie miałeś do czynienia z Xbox'em pewnej **** firmy: "Po pierwsze nie jestem fanem żadnej innej firmy zwłaszcza M$ którego poziom **** PRAWIE dorównuje temu z Apple. Prawie bo tam przynajmniej mogę sobie instalować i podłączać co tylko zechcę." - i tu się mylisz... podłącz wifi do xbox'a innej firmy jak m$. Polak potrafi, wiem...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Soul1988 | 30.01.2010 9:33#141

nie rozumiem w czym to do cholery jest lepsze od malego netbooka z dotykowym ekranem ???

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
matmaxalez | 30.01.2010 9:39#142

Dopiero zadebiutował iPadł

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
jaco97 | 30.01.2010 13:36#143

Widzę, że niczym się nie różni oprócz ekranu od mojego iPoda Touch. Programy-te same. A w ogóle jest rysik? to wg. mnie żaden tablet tylko kolejny "terminal internetowy", który i tak flasha nawet nie ma! Niech oni się od firmy Wacom nauczą, co to jest tablet!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
normanek | 30.01.2010 14:54#144

@jaco97,
Przeprowadzając analizę opartą na dogmatach społecznych coś Ci napiszę:
Skoro iPhone jest platformą internetową (nie telefonem; z opcją dzwonienia) do grania i robienia tego, co programiści wymyślą, która może się zmieścić w kieszeni, to iPod Touch, którego Ty posiadasz, jest taką platformą internetową, ale tylko w pobliżu HotSpotów.
Zanim zaczniesz się zastanawiać, co to jest "tablet" i jakie muszą być spełnione warunki, by coś odpowiadało tej definicji, zastanów się, co fakt zakupu iPoda Touch, w świetle dogmatów społecznych, świadczy o Tobie...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
normanek | 30.01.2010 14:56#145

@JimK,
"Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć do CZEGO właściwie został zaprojektowany rewolucyjny iPad?"
Abstrahując od Twojej wyobraźni i braku wyobrażenia, do czego to MOŻE służyć...
Czy jest sens tłumaczyć komuś, kto pyta w miejscu, gdzie padła już odpowiedź na zadane pytanie? Zrozumiem pytanie, gdyby odpowiedź nie padła - nawet wtedy, gdy wyjaśnienie można znaleźć na stronie producenta...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
normanek | 30.01.2010 14:59#146

@Soul1988,
"nie rozumiem w czym to do cholery jest lepsze od malego netbooka z dotykowym ekranem???"
Dla kogoś może TO mieć większy komfort pracy? I to by było lepsze. Chyba że nie wiesz, co to subiektywność i musisz mieć wszystko wyłożone w absolutnych kategoriach...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
K-Ci | 30.01.2010 15:03#147

Proszę bardzo ModBook od Axiotron - tak powinien wyglądać iPad : http://www.axiotron.com/index.php?id=modbook

Avatar
zaw (niezalogowany) | 30.01.2010 16:59#148

chyba żartujecie zamulasy, nie podoba się to nie kupować.
użytkuje iphona, Maca i jestem bardzo zadowolony, produkty Apple mają zdecydowanie najlepszą linię i są ****. A iPad, to w zasadzie zajawka, ...ale **** zajawka

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
nawon | 30.01.2010 23:01#149

"Proszę bardzo ModBook od Axiotron - tak powinien wyglądać iPad : http://www.axiotron.com/index.php?id=modbook"

fajnie ale my wolimy grać na ipadzie :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wujcio | 30.01.2010 23:53#150

Ale czy lepszy od takiego netbooka:)

http://www.engadget.com/2010/01/06/lenovo-ideapad-s10-3-and-s10-3t-hands-on/

Jedyne co mnie poruszyło w iPadzie to cena. Nie sądziłem że Apple zamierza podjąć konkurencje cenową. Ich produkt na tle innych jest nawet tańszy. Przynajmniej nie będzie można mówić że się przepłaca jak za iPhona.

Avatar
ft (niezalogowany) | 31.01.2010 0:35#151

@kocham windwsa:) 28.01.2010 14:17
"apropo kąta widzenia... to nie jest LCD... wiecie jaka jest różnica miedzy LCD a LED moze wikipedia wam podpowie, jesli nigdy nie widzieliscie LED i LCD obok siebie:/ (3 letni MB Pro a ma LED...)"

Co ma piernik do wiatraka?!... [Różnica między wyświetlaczem LED a LCD ogranicza się głównie do sposobu podświetlania matrycy. Ten drugi korzysta z kilku "świetlówek" (CCFL), które równomiernie podświetlają piksele. Ten pierwszy zaś używa do tego celu diod LED, które mają tę przewagę, że mogą zajmować mniej miejsca oraz czerpać mniej energii. Tak czy inaczej posługiwanie się terminem "wyświetlacz LED" jest zdecydowaną przesadą. To wciąż jest klasyczne LCD, wyposażone w te same matryce co starsze odbiorniki.] Taki mały techniczny cytat.

I jeszcze dla dociekliwych:
[LCD - wyświetlacz ciekłokrystaliczny, używany nie tylko w telewizorach, ale i np. zegarkach. Sam z siebie nie może emitować światła.

CCFL - tak zwana "zimna katoda" - lampa fluorescencyjna, która podświetla matrycę standardowych telewizorów/monitorów LCD. Korzystają z niej również m.in. skanery komputerowe.

LED - fachowo jest to "dioda elektroluminescencyjna". Dla niefachowców: maleńka żaróweczka, która do świecenia potrzebuje bardzo mało prądu.]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Blasphemus | 31.01.2010 7:50#152

@chg (niezalogowany) czyli z tego co mówisz i z tego, że jak mniemam ty w przeciwieństwie do mnie widzisz to "co widzą w Apple" wynika, że ty też dyktujesz warunki bo przecież jak napisałeś oni dyktują właśnie dlatego, że widzą. No to gratulacje, nie wiedziałem, że taki szacowny gość odwiedza DP.pl. Sukces to pewnie twoje drugie imię. Zawsze myślałem, że tracą raczej ci łatwowierni i naiwni ale skoro tak zacna persona jak ty mówi, że jest inaczej to nie mogę nie uwierzyć. Chętnie bym z tobą porozmawiał ale niestety konta szacowny pan nie założył, pewnie dlatego, że tak ważna osobistość chce pozostać incognito bo przecież nie dlatego, żeby potrollować pod jednym nickiem a następnego dnia trollować pod innym.

PS. Szkoda, że taki "człowiek sukcesu" jak pan nie umie czytać, bo gdyby umiał to nie napisałby do takiego "biednego człowieka i szaraczka" jak ja tego co napisał gdyż we wcześniejszym komentarzu "biednego człowieka i szaraczka" ustosunkował się on już do rzeczy o których później pisał "człowiek sukcesu".

Pozdrawiam i życzę kolejnych sukcesów

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
K-Ci | 31.01.2010 9:50#153

@nawon ahh no tak zapomniałem, że iPad to super wydajna konsola do grania z wypasionymi grami wziętymi żywcem z telefonu (iPhone)...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
jaco97 | 31.01.2010 15:23#154

@normanek
iPod to jeszcze, bo mieści się w kieszeni, i jest odtwarzaczem muzyki. Poza tym dostałem go na Boże Narodzenie, i to nie ja go kupowałem.
P.S. POPIERAM BLASPHEMUSA

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
klopas | 31.01.2010 16:26#155

iPad zły? a co miało apple wypuścić, netbooka? wtedy by musieli schodzić z ceny na tyle, żeby był minimalnie tańszy od macbooka a wtedy nie miałby większego sensu...
iPad jest idealny jako luka pomiędzy macbookiem a ipod touch, dla mnie miałby sporo zastosowań, chociażby oglądanie anime w łóżku, z lapkiem gorzej jest bo się może przegrzewać od kołdry a to? położę na kolanach i oglądam... potem gram, potem net bez upierdliwych reklam we flashu i co, źle mi?

i nie wiem czy wiecie ale w tym urządzeniu jest procek A4 oparty na RISC, tak jak starsze maki nie jakiś intel tylko wydajniejszy RISC ale ten z iPada jest zmodyfikowany żeby mało prądu żarł... a więc i w podróż, i do domu, i poza domem się do użytku nadaje, ja w nim widzę multum zastosowań, tym bardziej że na iPhone są programu o obsługi pulpitu zdalnego z XP, Vistą i oczywiście Mac OS X... a więc w łóżku da się używać kompa bez monitora

No ale ci co nie mieli iPhone nie wiedzą co on może więc nawet się nie odzywajcie, trole...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
klopas | 31.01.2010 16:28#156

aha i jeśli teraz nie dadzą kamerki to na 50% dodadzą ją do iPada 2G lub 3G, w sumie w SDK znaleziono funkcję cykania fotek :P

Avatar
Kocham jeszcze bardziej windooowsa (niezalogowany) | 31.01.2010 19:34#157

@ft umiejętność kopiuj/wklej chlopcze opanowales do perfekcji ale podstaw fizyki (wtym przypadku optyki) nie znasz ni ch***
postaram się jakoś logicznie to wytłumaczyć... A wiec tak wszystko to co pisales to wspaniała prawda... Ale zastanów się jakie są skutki tego: nowe podswietlenie led a zwykle klasyczne... Hmm zaczynajmy.... Tak jak nam wiadomo światło to fala... Taki zygzak, wyemitowane przez źródło ( w przypadku naszym led i czy tez ccfl) i gdy trafia na te małe kwadraciki rggb z "białego światła" powstają kolory, i wtym przypadku im bliżej każdego kwadracika tym większy jest kąt wychodzacych fal światła... Inaczej proste doświadczenie wyjaśniające zjawisko, weź bok kartonu wytnij w nim dziurke i zapomocą latarki zblizaj ja i oddalaj od tej dziurki zobaczysz różnice gdy dziurka będzie skierowana w stronę ściany... Poprostu to co na ścianie "będzie widać" to zniejszjacy się lub zwiekszajcy okrąg a wiec jeśli zblizasz latarke do dziurki wtedy okrag się zwieksza jednocześnie wtedy wiemy ze kąt miedzy jakimkolwiek punktem graniczacycm dziurke a tym rusujacym "światlocień" na ścianie będzie większy , co możemy porównać do kata tego co wychodzi z ekranu, a co to ma wspólnego z naszym tematem?otóż chociaż to ze dioda led jest mniejsza niż "lut" zastosowany w LCD DLATEGO DIODA LED jest bliżej ( poprostu można ja lepiej "wcisnąć") samej czystej matrycy LCD co zwiększa jednocześnie kąt wychodzacego swiatala...comprendre? Jak chcesz to wysle ci maila z rysunkami pomocniczymi ale oswiadczam ze tragicznie rysuje;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Blasphemus | 01.02.2010 10:55#158

@command-dos tego nie wiedziałem. Zakładam, że wiesz co mówisz więc już sprostowuję. Poziom ***** jest taki sam.

Pozdrawiam

Avatar
t*c*m*s*e* (niezalogowany) | 12.02.2010 20:55#159

Laptop lub komp tańszy i można grać w gra a na tym nie

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
barek89 | 18.02.2010 10:40#160

ale po co wogole te wyjasniania itp? nie chcesz, nie jestes za, uwazasz to za zly pomysl - to nie kupuje apple nie rozkazuje... , ja uwazam ze jest ok ale nie potrzebuje czegos takiego, wole np macbooka...

Avatar
Machinarium (niezalogowany) | 29.03.2010 19:18#161

@MDW ("Nie licząc iTunes/AppStore (sklep z muzyką i aplikacjami) to iPod Touch uważam za bardzo niewygodne urządzenie (chociaż świetnie zaprojektowane i wykonane). Według mnie to skandal, że np. nie ma radia."):
Prawie 2 razy tańszy iPod Nano (co prawda, bez dotykowego ekranu) ma już radio i kamerę. IMO, iPod Touch to iPhone bez funkcji telefonu

Wracając do iPad(ł)a, zrobi on furorę, ale na rynkach na wschód od nas (głównie USA).
$499 za wersję 16GB bez 3G, to może nie jest przegięcie (na nasze $499 = ~1400 zł), ale licząc marżę, i wszystkie koszty, to w Polsce będzie kosztował ok. 1800 zł. Doliczając dodatkowe 48GB pamięci i moduł 3G, za wszystko wyjdzie ok. 2500 zł.

BTW. Nie kupię tego, do niczego mi to nie jest potrzebne. 10" ekran pojemnościowy? 140000 aplikacji? Zamknięta architektura procesora? Wystarczy mi moja poczciwa Omnia...

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Program tygodnia
Firefox 10

Ocena: 9,0
icon
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av