Wielka Brytania zaostrzy antypirackie przepisy?

17.03.2010 19:10, Autor: Jakub Kuchnio (morthius), Kategoria: News
NewsImage

Brytyjska Izba Lordów przegłosowała projekt ustawy o nazwie Digital Economy Bill. Zgodnie z jego założeniami, w niedalekiej przyszłości tamtejsi dostawcy Internetu mogą być zmuszeni do wysyłania informacji o osobach nielegalnie pobierających pliki z Sieci do właścicieli praw autorskich oraz tamtejszego urzędu komunikacji (OFCOM).

Ustawa, w swoim obecnym brzmieniu, nakładać ma na dostawców Internetu obowiązek monitorowania poczynań swoich klientów. Co więcej, w przypadku gdy użytkownik będzie nielegalnie pobierał pliki z Sieci, dostawca poinformuje o tym brytyjski urząd komunikacji (OFCOM) oraz stosowne podmioty prawne będące w posiadaniu praw autorskich. Ponadto, nowe prawo gwarantowałoby dostawcom internetu, że nie zostaną pociągnięci do odpowiedzialności cywilnej za nielegalne działania swoich klientów, ale tylko wtedy, gdy będą oni spełniać swój obowiązek względem OFCOM. Oprócz monitorowania i zbierania informacji o użytkownikach, ustawa narzuca na firmy również wymóg ograniczania dostępu do Sieci osobom podejrzewanym o nielegalne pobieranie plików.

Warto zaznaczyć, że przedstawione powyżej przepisy są na razie jedynie projektem ustawy, która zostanie teraz przekazana do brytyjskiej Izby Gmin. Co ciekawe, prawo jakie może być wprowadzone w Wielkiej Brytanii jest sprzeczne z oficjalnym stanowiskiem Parlamentu Europejskiego, który krytycznie ustosunkował się do przepisów umożliwiających odcinanie Internautów od Sieci bez wyroku sądu.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (39)  

Avatar
FX (niezalogowany) | 17.03.2010 19:30#1

Ci Brytyjczycy są coraz to głupsi. Czasami zastanawiam się, który reżim jest gorszy: Amerykański, czy Brytyjski? Nie widzę różnicy...

Avatar
1084 (niezalogowany) | 17.03.2010 19:30#2

I skończy się w końcu na szyfrowaniu wszystkich danych i taki będzie finał.

Avatar
Iluminat (niezalogowany) | 17.03.2010 19:30#3

Internet stworzyli naukowcy i pasjonaci... kapitalisci i dyktatorzy pseudo demokracji powoli go rozwalaja... chca stworzyc z niego takie samo narzedzie manipulacji jak tv ... ;/ zero wolnosci... tylko zysk i manipulacja...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
floyd | 17.03.2010 19:47#4

@Iluminat
Tp prawda, że :Internet stworzyli naukowcy i pasjonaci...", ale wykorzystują go w dzisiejszych czasach także różnej maści łobuzy, oszuści, kanciarze i kiedyś trzeba będzie powiedzieć temu dość....
Dla mnie wolność nie oznacza, że wszystko wolno i tym być może się różnimy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 17.03.2010 19:50#5

Psy szczekają a karawana piractwa jedzie. Co najlepiej pokazują statystyki ;)

Avatar
mariant (niezalogowany) | 17.03.2010 19:51#6

więc pięknie chcą się wyręczać dostawcami , a ci wiadomo chcąc się wykazać będą wskazywać tych co im najwięcej sieć obciążają hahaha.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Yea Ma'am | 17.03.2010 19:52#7

Trochę nie rozumiem, o co chodzi z tym odcinaniem od internetu - tak jakby dziś internet był jakimś bytem zupełnie odrębnym od pozostałych mediów komunikacyjnych. To bzdura, chyba że się ktoś szykuje do stworzenia jakiegoś światowego prawa i np. ktoś odcięty w Anglii nie będzie mógł się logować w Polsce. Może o to chodzi z tym wprowadzaniem elektronicznych dowodów osobistych? Jak będziesz chciał sobie wieczorem poklikać najpierw wsuń dowód osobisty do czytnika. Na ekranie wyświetli ci się, ile punktów karnych już zebrałeś.

Avatar
butohno (niezalogowany) | 17.03.2010 20:04#8

A najgorsze, że dostawcy neta mogą bezkarnie szpiegować swoich klientów

Avatar
Y (niezalogowany) | 17.03.2010 20:16#9

Kolejny rząd, który ulega właścicielom praw majątkowych.

Avatar
LonngerM (niezalogowany) | 17.03.2010 20:23#10

Piractwo? Nie popieram, ale również nie popieram monitoringu danych jakie przesyłam/ściągam itp.

Przez taki monitoring odbieram traktowanie mnie jako potencjalnego złodzieja, w takiej sytuacji czemu nie kontrolujemy paczek i poczty? Przecież mogę wysyłać pogróżki, albo przysyła mi ktoś kradzione części?

Proponuje eksperyment. Wylosować jednego normalnego człowieka i odciąć teraz te wszystkie media... Ciekawe jakby wyglądało jego życie jako pracownika.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sebastek_m | 17.03.2010 20:46#11

@Iluminat - zawsze tak było i będzie. Człowiek ma to w genach - nachapać się jak najwięcej by zapewnić sobie i potomstwu niezagrożony byt, a mimo tego całego wyzysku, manipulacji i ograniczaniu wolności nasza cywilizacja przetrwała co najmniej 2010 lat, są kalendarze ponad 5 tysiącletnie.
Niewątpliwie Internet należy monitorować i oczyszczać, szkoda tylko że największe halo robi się wokół nic nie groźnych MP3jek czy AVIków. Dlaczego nic nie robi się ze stronami z naprawdę groźną treścią, tzn robi się zapewne, lecz dlaczego w tym wymiarze nie zaostrza się ustawodawstwa? Mnie to osobiście przeraża, mniej zagrożony ze strony policji czuję się studiując strony namawiające do przemocy, nienawiści rasowej i podobnych niż wpisując adres zwykłej wyszukiwarki plików MP3!!!!!!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
corrtez | 17.03.2010 20:52#12

Ciekawe czy to przejdzie swoją drogą. UK to kraj lubujący sie w procesach i napewno ktos go wytoczy i zaciągnie rząd jej królewskiej mości do Hagi :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
m0th0r | 17.03.2010 20:58#13

A ja się zastanawiam co to znaczy "nielegalnie pobierać pliki" ? Skąd ISP ma widzieć że plik Władca-Pierścieni.mkv to przebój kinowy a nie np. zapis wesela u Janka?

Jakiś dobry samarytanin (np. prywatna firma Media Sentry) ma wskazywać palcem kto pobiera filmy z sieci? Czyli mamy sytuację w której prywatna instytucja decyduje kto łamie prawo a kto nie. Czy może ISP ma nic innego nie robić tylko inwestować góry dolarów/euro w postawienie takiego lokalnego Media Sentry u siebie?

Jestem bardzo ciekawy jak ludzie nie mający zielonego pojęcia o informatyce wymyślą to wszystko, żeby nikt nie był niezadowolony.

To się nie uda, przecież ISP nie będą ścigać swoich własnych klientów. Tak samo jak Rapid Share patrzy przez palce na to, co dzieje się na ich serwerach. Biorą kasę za konta premium i mają gdzieś co użytkownicy uploadują na serwery.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
vladiczek | 17.03.2010 21:14#14

Hmmm, a co to znaczy "nielegalne pobieranie plików"???? Przecież to jest bzdura! W jaki sposób można cokolwiek nielegalnie pobrać z sieci? Rozumiem, że można nielegalnie użytkować plik, program itp, ale ściągnąć z sieci? Istnieje w ogóle prawna definicja "nielegalnego pobrania pliku" poza kwestiami kradzieży informacji poprzez włamania do systemów? Pierwsze słysze. I raczej coś takiego nie powstanie, bo niby w jaki sposób zdefiniować nielegalne pobranie? Na podstawie treści? A w jaki sposób komukolwiek udowodnić, że chciał ściągnąć to co ściągał? Przecież tak naprawdę nigdy nie wiesz co ściągasz. Na podstawie źródła? Też jakoś to nie za bardzo widzę. Tak więc jak na to wszystko patrzę, to wychodzi na kolejną medialną, nieudolną i głupią zagrywkę propagandową.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 17.03.2010 21:26#15

1984 i wszystko jasne, zresztą w Wielkiej Brytanii jest wiecej kamer monitoringu niż w całych Chinach, ponoć 11 na mieszkańca, a to tylko jest kolejny etap świata orwellowskiego w jakim muszą żyć bezbronni Brytyjczycy

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
corrtez | 17.03.2010 21:26#16

@mothor
No właśnie. To nie było by czasem jak podsłuch na telefonie? A z tego co wiem do tego jest potrzebna zgoda sądu niezależnie od kraju. Czyli teoretycznie wszyscy userzy P2P byliby podejrzani o przestępstwo itd, itp...

Avatar
dj szymi (niezalogowany) | 17.03.2010 22:02#17

normalnie debilizm!!!! i kogo będą ścigać?
nagle wlk brytania się obudziła z zimowego snu! na dzienny koszmar!!
teraz będą kontrolować wrzystko co się dzieje w necie jestem bardzo zły a tak lubię ściągać! niech ich gęś kopnie! :(

Avatar
dj szymi (niezalogowany) | 17.03.2010 22:05#18

oczywiście państwo policyjne! jakie to totalitarnie głupie by neta kontrolować! teraz to za kraty pójdą ci co nawet 1 mp3 pobiorą

wlk brytania- grubo przesadza: ciekawe co im przyszło na myśl
by być tak ścile legalnym krajem internetu chcą się nachapać kasy
od klientów legalnie kupujących programy i mp3!

Avatar
vde (niezalogowany) | 17.03.2010 22:05#19

@floyd
czyli chciałbyś stracić ten dodatek MEGAUPLOAD?

Avatar
dj szymi (niezalogowany) | 17.03.2010 22:09#20

czemu brytyjczycy tak zostrzyli to prawo internetu?!
przecierz jak dotąd pobrałem tyle plików i jakoś żyję normalnie
Wlk Brytania chełpi się i pyszni swoim policyjnym prawem...
niedługo to w kiblu zamontują kamery by sprawdzić czy ktoś coś
nie przemyca.. GŁUPOTA!!!! z ich internetowym prawem...

Avatar
qwerty's (niezalogowany) | 17.03.2010 22:11#21

@Iluminat
@floyd
"Internet stworzyli naukowcy i pasjonaci..."
Bzdura totalna! Internet został stworzony przez wojsko - na początku był wykorzystywany do celów wojskowych..... dopiero potem został oddany cywilom [dziś nazywany Ich - Internautami]

Avatar
dj szymi (niezalogowany) | 17.03.2010 22:12#22

co chcą się podlizać i nagle stać się wielką policją ścigającą wrzystkich!? a nie wielką brytanią

teraz mam do nich uraz za tą ustawę!

Avatar
dj szymi (niezalogowany) | 17.03.2010 22:15#23

ja nierozumiem tego....
wpajają nastolatkom szkolnym do głowy że ściąganie jest zabronione,nielegalne a co gorsze przestępstwem!!!!
chyba dla nich ale nie dla nas polaków piratów

Avatar
Paweł Nyczaj (niezalogowany) | 17.03.2010 23:43#24

W tym wszystkim nie wspomina się o zagrozeniu związanym z brakiem logowania SSL w serwisach typu Facebook, Twitter itp. Moze madrzej byłoby zmusić tego rodzaju serwisy do umozliwienia logowania tylko i wyłącznie przez SSL.

Avatar
sjj (niezalogowany) | 18.03.2010 0:20#25

Anglosasi byli kiedyś niemieckimi plemionami.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
roobal | 18.03.2010 0:38#26

Widać komu tak na prawdę zależy na kontrolowaniu sieci, na pewno nie właścicielom praw autorskich i własności intelektualnej ----> http://di.com.pl/news/29081,0,Posiadacze_praw_autorskich_zarabiaja_krocie_na_P2P...

No i inna ciekawa historia ----> http://www.komputerswiat.pl/nowosci/internet/2010/10/we-francji-wzrosla-skala-pi...

Pozdrawiam!

Avatar
sad_few (niezalogowany) | 18.03.2010 0:41#27

w końcu u.k. to najbardziej rozpasający piratów kraj. na nic ich tam nie stać tylko ściągają z sieci? otóż nie, to inaczej wygląda gdy ma się grubszy portfel ceny/zarobek. zawsze ktoś musi komuś ulegać kiedyś to był watykan, teraz prywaciorze.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Narv | 18.03.2010 2:27#28

"Ponadto, nowe prawo gwarantowałoby dostawcom internetu, że nie zostaną pociągnięci do odpowiedzialności cywilnej za nielegalne działania swoich klientów..."
To jak rozumiem, teraz są pociągani do odpowiedzialności bo Pan Heniu pobiera pliki z sieci p2p? Jakaś kpina chyba.

Avatar
DozwolonyUzytek (niezalogowany) | 18.03.2010 7:05#29

Dla przypomnienia:
Prawa autorskie to nie tylko media elektroniczne.
Prawa autorskie dotyczą też map, książek, gazet, rzeźb, wzorów użytkowych i wiele innych rzeczy.
Jak zaostrzać to wszystko!
A dozwolony użytek?
Niektórzy nawiedzeni twierdzą, że dozwolony użytek też należy wyeliminować (np. Sz. P. Rapacki z Min.S.Wewn.).
Ale jak wtedy będziemy egzekwować prawo?
Gdy brat siostrze skseruje mapę, syn babci da gazetę do poczytania, a wnuczek puści CD-Audio (kupioną!) z Heavy Metalem tak głośno, że nawet sąsiedzi co nie mają prawa jej słuchać usłyszą ją wyraźnie?
To jest nie do wyegzekwowania.
W prawie jest taka zasada:
"Prawa nie należy ośmieszać".
Stąd się wziął na całym świecie dozwolony użytek.
Szkoda, że wielu ludzi tego nie rozumie.

Avatar
MystiQ (niezalogowany) | 18.03.2010 8:37#30

NIE jakiejkolwiek cenzurze !!! Dlaczego ktos ma wiedziec lepiej jakie informacje maja do mnie docierac?
Net i tak jest juz infiltrowany we wszystkie strony ale dokonywanie tego w swietle prawa zakrawa na elektroniczny, ksenofobiczny faszyzm gdzie powodem strachu jest niewygodna informacja.
Czy ludzie musza wszystko systematyzowac, regulowac i czy tak czesto musza sie za to brac ludzie ktorzy uwarzaja ze P2P, SSL, ASP to nowe systemy instalowane w ich nowiutkich wypasionych automobilach. Kiedy taki laik uslyszy slowo piractwo ktore tak na marginesie ma sie jak dla mnie tak do ludzi kopiujacych dane jak prosie do stacji kosmicznej Freedom, a wiec kiedy taki polityk uslyszy haslo pirat to jak ma zaareagowac? Nalozyc kary ograniczenia BO TO ZLE. Tacy ludzie nie maja pojecia o tym czym jest internet. Pewnie na pytanie zadane do wielu takich decydentow -- "Czym jest internet" uszyszelibysmy -- "No jak to czym to proste, wlaczam laptopa odczytuje poczte, onet i wchodze na nasza klase/fecebooka". Poza tym walka z tzw "piractwem" staje sie modna politycznie i sluzy juz jako przyslowiowa kielbasa wyborcza.
Reasumujac, jezeli ktos chce takiego internetu gdzie po wpisaniu w szukajke analfabeta wyswietli sie: "ERROR 117908 - content blocked -- reazon forbidden word in string 'analfabeta' -- anal" prosze bardzo. Ja proponuje nastepujace rozwiazanie -- kupujac net od uslugodawcy powinnismy miec mozliwosc wyboru:
a) net filtrowany
b) niefiltrowany
Dwie okreslone pule adresow i wilk systy i owca cala tylko ciekawe jaki bylby odsetek umow zawartych zawierajacych punk a.

Avatar
MystiQ (niezalogowany) | 18.03.2010 8:55#31

@ qwerty's
Owszem internet zostal stworzony dla potrzeb wojska. Potrzebowali niezawodnego, rozproszonego systemu lacznosci w przypadku ataku jadrowego jednak bardzo szybko rozprzestrzenila sie po uczelniach w stanach i tam juz zajeli sie tym pasjonaci, rola "telefonu wojskowego" zostala zmarginalizowana. Po wyslaniu pierwszego maila, stworzeniu protokolu FTP niektorzy dostrzegli juz jak ogromny potencjal ma ten nowy twor.
Nie mozna ujmowac zaslug wielu ludziom, geeniuszom inicjatorom tego co ogladamy dzisiaj.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
corrtez | 18.03.2010 11:38#32

Wlasnie czytalem dzisiejsze Metro(Londyn). I zaczyna sie walka z tym projektem. Przeciwko sá BT, Virgin media, TalkTalk czyli glówni ISP w UK. Równiez policja i sluzby bezpieczenstwa w UK sá przeciw. Zaczeto równiez pisac petycje TalkTalk zgromadzil juz 34000 tys podpisów.
Zblizaja sie wybory w UK wiec politycy bedá chcieli sie podlizac darczyncom i bedá przepychac takie buble prawne. Ale ten chyba nie przejdzie... :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SnakeVG | 18.03.2010 12:14#33

Od biedy mogę zrozumieć kwestie antypirackie, ale samo SZPIEGOWANIE użytkowników? O, nie, nie, nie! Ktoś będzie chciał wejść na stronę internetową - dajmy na to - dla gejów czy otyłych to się będzie wstydził, że ktoś to monitoruje. I tak umarłaby wolność w sieci.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sid25 | 18.03.2010 13:18#34

GPS w każdym aucie, przekroczenie prędkości, mandacik do domu, nie, nie mandacik konfiskata auta i prawa jazdy, co tam w autach, pieszych też kontrolować czy po pasach chodzą, a jak nie, to buty zabrać i zakaz wychodzenia z domu i oczywiście mikrofon pod skórę wszczepić czy czasem na królową nie psioczy.


napis "komuno wróć" zaczyna nabierać sensu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zeri | 18.03.2010 14:25#35

DEBill - bardzo dobra nazwa ustawy ;)

Avatar
dj szymi (niezalogowany) | 18.03.2010 15:13#36

im się po prostu nudzi! chcą dokopać teraz użytkownikom sieci domowej: będą ich namierzać wtrącać za kraty a co z polakami!?
którzy żyją w uk? pewnie będą ukrywać komputery w podziemiach
by ich gliny nie dorwały....

Avatar
dj szymi (niezalogowany) | 18.03.2010 15:18#37

to po co nielegalne pliki są w ogóle w sieci,gdyby im zależało na legalności to by je dawno temu wywalili z sieci...
czemu pornografia nie jest nielegalna zamiast ściąganie mp3 z internetu,przecierz to ohyda ta pornografia,ją powinni wywalić
a nie wprowadzać jakieś beznadziejne ustawy dotyczące ściągania plików z neta!

Avatar
dj szymi (niezalogowany) | 18.03.2010 15:19#38

ta ustawa to debilstwo i głupi pomysł
i will not agree for this new law i will not accept this new law

Avatar
MS (niezalogowany) | 18.03.2010 21:23#39

Brytolom wali w dekiel. Głupota na każdym kroku.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Program tygodnia
GIMP 2.6.12

Ocena: 8,8
icon
Polecamy
dobreprogramy od kuchni

Portal okiem administratora
Dolina Charlotty
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av