Windows Mobile 7 - strzał w stopę?

07.02.2010 13:37, Autor: Wojciech Kowasz (Docent), Kategoria: News
NewsImage

Plotki to tylko plotki, ale jeśli najnowsze doniesienia serwisu PPCGeeks na temat Windows Mobile 7 potwierdzą się, to użytkownicy chyba raczej nie będą zadowoleni...

Jak możemy przeczytać, Windows Mobile 7 ma być mocno zintegrowany z Zune HD - nawet interfejs przypominać będzie ten znany z nieobecnych oficjalnie na polskim rynku odtwarzaczy. Trudno to sobie wyobrazić, ale PPCGeeks twierdzi, że na nowym systemie nie będą mogły być uruchamiane nakładki na interfejs firm trzecich, takie jak na przykład Sense czy SPB Mobile Shell. Co więcej, system nie będzie już "wielozadaniowy" - jednocześnie pracować będzie mogła tylko jedna aplikacja, a wszystkie programy uruchomione w tle będą w stanie pauzy (pozostanie im tylko opcja wysyłania powiadomień). Diametralnie ma się także zmienić obsługa urządzenia na komputerze - zadania związane z synchronizacją przejmie oprogramowanie dedykowane Zune, koniec z Windows Mobile Device Center.

Prawdopodobnie jednak najbardziej radykalna zmiana dotyczy instalacji aplikacji. W Windows Mobile 7 będzie można tego dokonać wyłącznie z poziomu Windows Mobile Marketplace, sklepu on-line z programami Microsoftu oraz firm trzecich. PPCGeeks stwierdza dość stanowczo, że instalacja programów z kart pamięci nie będzie możliwa. Jeśli okazałoby się to prawdą, największy atut Windows Mobile - setki tysięcy aplikacji dostępnych od ręki w Internecie do pobrania lub kupienia - przestałby istnieć. Bez przesady można nazwać tę decyzję absurdalną - oczywiście jeśli jest prawdziwa. Wystarczy poczytać komentarze do tekstu w serwisie PPCGeeks - to już nie jest Windows to tylko pierwszy z brzegu.

Wypada powtórzyć: plotki to tylko plotki. Nawet jednak jeśli tylko część z powyższych informacji okaże się prawdziwa, to i tak Windows Mobile 7 zamiast uratować słabnący na rynku mobilnym Microsoft może go zwyczajnie pogrzebać. Być może czegoś więcej, już oficjalnie, dowiemy się podczas Mobile World Congress w Barcelonie, gdzie Microsoft ma przedstawić plany dotyczące nowego mobilnego systemu. Użytkownikom Windows Mobile pozostaje więc czekać do 15 lutego i mieć nadzieję, że Microsoft nie zamierza strzelać sobie w stopę...

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (56)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 07.02.2010 13:45#1

Pożyjemy, zobaczymy. Konkurencja nie śpi.

Avatar
hmmm! (niezalogowany) | 07.02.2010 13:48#2

Myślę że to tylko plotki.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GL1zdA | 07.02.2010 13:50#3

Żeby móc sobie pozwolić na taki krok przy dystrybucji oprogramowania, to trzeba mieć co najmniej tak popularny telefon jak iPhone - wtedy rzeczywiście można robić co się chce, bo i tak niektórzy nie zrezygnują z modnego telefonu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Aware | 07.02.2010 13:53#4

Czemu serwis szerzy różniste plotki i komentarze? Karmicie ludzi papką, to strzał w stopę w wykonaniu DP... Co jest złego w cierpliwym czekaniu na prawdziwe INFORMACJE i rzetelnym przekazywaniu ich? Mało dzieje się ciekawszych rzeczy w świecie IT? Zamiast losowych plotek z przypadkowych pseudo-serwisów można by umieścić np. podsumowanie tygodnia na podstawie newsów z Lambda the Ultimate...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zdzislavo | 07.02.2010 13:54#5

Poczekamy do 15 lutego. Ale jeśli to faktycznie prawda, to może to oznaczać koniec popularności Windows Mobile. Producenci komórek będą rezygnować z niego na rzecz własnych systemów lub Symbiana/Androida/innych.

Avatar
slsls (niezalogowany) | 07.02.2010 14:09#6

Na razie wiadomo tyle, ze beda dwie wersje winmo7 i ze nie beda one kompatybilne z poprzednimi.
Wielozadaniowosc to dzis priorytet wsrod systemow mobilnych - wbrew pozorom system ajfona tez jest wielozadaniowy, ale aplikacje z app store nie moga dzialac w tle.
Jesli serio potwierdza sie te plotki z newsa, to winmo bedzie wrecz kopia ajfonowego systemu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Docent (redakcja) | 07.02.2010 14:17#7

@Aware:

Nie publikujemy wszystkich plotek "jak leci", musisz jednak przyznać, że te robią wrażenie i trudno obok nich przejść obojętnie. Poza tym PPCGeeks to nie przypadkowy pseudo-serwis, jest znany w kręgach zainteresowań platformą mobilną Microsoftu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Soul1988 | 07.02.2010 14:17#8

Według plotek w 2012 ma być koniec świata... Jak taki serwis jak DP mógł napisać takiego newsa...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Soul1988 | 07.02.2010 14:19#9

i koniec świata robi jeszcze większe "wrażenie".

Avatar
GośćSpecjalny (niezalogowany) | 07.02.2010 14:32#10

Prawda jest taka, że Windows powoli staje się systemem dla mało wyrobionych użytkowników. Microsoft zdaje sobie sprawę, że świadomy internauta wybierze lepszą konkurencje, jak Linux czy oparty na nim Android. Więc, będzie się starał zagospodarować tę niższę (słabych i niewymagających użytkowniów) bo nic innego mu już nie zostało. Wielozdaniowość i inne wymagające myślenia funkcje to za trudne dla niektórych - dla nich pozostaje prosty Windows.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DiamondBack | 07.02.2010 14:41#11

To jest tak głupie, że aż nierealne nawet jak na M$ ;)

Avatar
@GośćSpecjalny (niezalogowany) | 07.02.2010 14:49#12

Czy zdajesz sobie sprawę z tego co mówisz? Telefony oparte na Windows Mobile wybierają niewymagający użytkownicy? Może lepiej poczytaj jakąś lekturę zamiast opowiadać bzdury na tematy o których najwidoczniej nie masz pojęcia...
Telefony z systemami Windows wybierają jedynie znawcy tematu... Związane jest to z ceną jak i charakterystyką urzadzeń... Jak przychodzi laik do sklepu i ma do wyboru w niskiej cenie Samsunga z Androidem o możliwościach telefonu za 1000zł od HTC to jasna sprawa że wybiera Samsunga. Na rynku używanych też HTC czy inne podobne tańsze nie są od konkurencyjnych telefonów o podobnych możliwościach...
Zauważ HTC Hero w Play jest dużo tańszy niż HTC Diamond, mimo iż Diamond jest starszy i trudniejszy, bo windows mobile, z natury nie jest tak prostu jak android, wiec kto wybierze Windows Mobile?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mgcompany | 07.02.2010 14:50#13

Wątpię by była to prawda, bo w internecie można znaleźć informacje chociażby o tym, że HTC Sense jest dostosowywane do WM 7. Ktoś pewnie puścił plotę, tak jak kiedyś ktoś dawał rzekome screeny z WM 6.5. Tak samo nie wiadomo, czy dostępne teraz screeny z 7 chociaż trochę przypominają nowy system.
Nie wyobrażam sobie braku odtwarzania jednocześnie muzyki, przeglądania internetu i przełączania się np. do notatek, czy komunikatora. Jeśli tak będzie to ostatnim normalnie działającym systemem będzie WM 6.1. Najszybszy, najstabilniejszy, najmniej problemowy, najbardziej kompatybilny i najbardziej podatny na modyfikacje.

Avatar
plotki (niezalogowany) | 07.02.2010 15:06#14

Nowy model dystrybucji softu do WM w Polsce nie miałby szans. W polskim Marketplace jest w sumie może ze 35-40 aplikacji (mniej niż średnia z jednej kategorii w wersji USA). Oznaczało by to że w Polsce WM straciłby kolejną sporą "porcję tortu" w dziedzinie systemów mobilnych.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pit2001 | 07.02.2010 15:26#15

no właśnie, jak zauważył @GL1zdA na taki krok można było sobie pozwolić tuż przed akcją Apple Store, a nie 2 lato po.

Cóż, Panowie z MS mogli mylnie wyciągnąć wnioski z sukcesu iPhona. Produkt MS jakoś nie znajdzie tylu maniakalnych fanów jak applowski i_xxxxxxxxxxxxxxxxxxx.

Ja tam ani za iPhonem i wszystkiej maści zamkniętymi produktami nie przepadam. Zwłaszcza że produkty Apple dają tylko iluzję posiadania utworu na własność. W gruncie rzeczy za 0,99$ wypożyczamy sobie wersje OEM muzyczki do czasu kiedy nam się nasza zabaweczka nie rozwali.

Jeżeli plotki te okażą się prawdą , to faktycznie główny i jedyny atut WM stanie się nieaktualny.

A to usunięcie multitaskingu to już całkowity anachronizm. To że iPhone i OS jest ułomny, bo nie dał by rady płynnie ruszać ekranem przy większym obciążeniu to jest ich problem.

Cofnijmy się panowie w ogóle do czasów 8bitowych komputerków. Nie po to jak miałem pierwszy multitaskingowy komputer i OS jakim była AMIGA, żeby teraz cofać się w czasie o 20 lat. PORAŻKA

Konkurencja nie śpi. ANDROID, SYMBIAN, BIM, MAEMO jest w czym wybierać. Nawet Samsung swojego mobilnego OSa zmajstrował.

Avatar
Akyiaa (niezalogowany) | 07.02.2010 15:33#16

Ale kiedyś było wspominane, że Windows mobile ma być równolegle rozwijany w dwóch gałęziach. 7 -> pełna "palcowość" klon iphonowy, i 6.5 czyli system dla biznesu bez bajerów. Więc jeśli tamta plotka była prawdą to ta do niej idealnie pasuje, bo z opisu wygląda na to że 7 będzie klonem iphona

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Aware | 07.02.2010 15:37#17

@Docent:
Nie wiem czemu publikowanie plotek miałoby by robić na kimkolwiek wrażenie, przecież bzdury bez pokrycia w faktach stanowią potężną część treści zawartych w Internecie. Czy serwis ma problemy z popularnością, że posuwa się od tak desperackich "technik"? Czy może idzie w kierunku taniej sensacji i krzyku w świecie informatyki i technologii? Sporej części czytelników może się to jednak nie spodobać.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
_mat3usz_ | 07.02.2010 15:48#18

@Aware
Tak samo było z Vistą. Poszła plotka że jest bee i tak się utrzymało... Ploty dużo działają, a różne serwisy jeszcze je rozsyłają...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Garhuy | 07.02.2010 16:25#19

@_mat3usz_
A bo Vista nie jest bee?

Avatar
lizus (niezalogowany) | 07.02.2010 16:34#20

kocham windows i microsoft :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 07.02.2010 16:38#21

Vista jest dee.
Oczywiście żartuję. U mnie Vista spełnia swoje zadania, mimo paru upierdliwości, więc nie widzę sensu zmiany na 7.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Jurgi-Fld | 07.02.2010 16:46#22

Strzał w stopę? Ależ to dokładna kopia postępowania Apple względem iPhone'a. Ktoś sobie jaja robi. ;)

Avatar
^Sosen^ek (niezalogowany) | 07.02.2010 17:28#23

@Garhuy
Sorrki ale według mnie nie jest taka zła jak ją ludzie malują :/
Złym i nieudanym systemem był WinME ale Vista działa i spełnia swoje zadania ...
Ty zapewne należysz do grupy ludzi którzy w życiu nie mieli tego systemu ale kolega mamy brata kuzyna słyszał od znajomego że mu piracki pasjans na Viście nie odpalił wiec jest do ****
niestety ale takie plotki potrafią zniszczyć dzieło dużo przed jego premierą :/
Ja póki co czekam do oficjalnej premiery albo chociaż jakichś oficjalnych info od M$

Avatar
jakis anonim (niezalogowany) | 07.02.2010 17:39#24

@_mat3usz_

No bo vista BEZ sp1 naprawde byla bee. U mnie np. system nie wykrywal urzadzen przenosnych usb, potrafil sie zawiesic doslownie na pustym ekranie ('explorer.exe wykonal nieprawidlowa operacje i teraz jest mu wstyd'), po starcie mielil dyskiem jeszcze z dobre 15 minut, przez to wszystko polecial z dysku po 2 dniach uzytkowania. A tu nagle przyszedl sobie sp1 (testowalem bete, build 667) i normalnie jak inny system.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
foreste | 07.02.2010 17:57#25

Niech microsoft wyślę pisarzy swoich na ponowna naukę pisania programów ;]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
michal1985 | 07.02.2010 18:17#26

mi to odpowiada przynajmniej nie będę miał dylematu i wybiorę androida albo coś z systemów nokii :)

Avatar
Kriss1000 (niezalogowany) | 07.02.2010 18:48#27

:D Windows 7 już wyszło :D.

Avatar
peter. (niezalogowany) | 07.02.2010 18:52#28

Największy atut WinMo - tysiące aplikacji "do pobrania".

Bądźmy szczerzy - tysiące aplikacji do przywłaszczenia, z braku odpowiednich zabezpieczeń platformy.

WinMo jest przecież ulubioną platformą dla złodziei softu. Piractwo po prostu miażdży i zabija rozwój.

Avatar
R3beliant (niezalogowany) | 07.02.2010 18:54#29

W info, że instalacja programów będzie tylko z poziomu Market jest dla mnie w 100% nieprawdziwa. Jeśli by doszło do tego, to byłaby w 100% głupia. Pozdrawiam. :-)

Avatar
ten co pije wódke (niezalogowany) | 07.02.2010 19:53#30

a bendzie to można zainstalować na spv c500 ? bo 2003 mnie rozbraja

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
command-dos | 07.02.2010 19:57#31

Eeeee tam... Ja się już przyzwyczaiłem i ludzie z m$ pewnie też, że jak ta firma wypuści nawet największego gniota, to i tak rozejdzie się on, jak ciepłe bułeczki. Chyba większość tutaj, z autorem na czele, nie kapuje, że dla większości nadal pc=windows, jakiś mobil=wm* i choćby nie wiem jak tłumaczyć, nie chce być inaczej... Mogą sobie pozwolić na ponowne wydanie dos'a 6.22 w kolorowej oprawie i wszędzie będą ooohy i eeehy...

Avatar
JanyPL (niezalogowany) | 07.02.2010 20:16#32

Robią kalekę z tego systemu, chociaż i tak działał jak pokraka -.-

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Soul1988 | 07.02.2010 20:18#33

command-dos no oczywiście że częściowo masz racje, tylko że w ten sposób psują sobie wizerunek firmy. I tak dla mnie np. porażką była Vista (głownie ze względu na ilość powiadomień i ostrzeżeń, krew mnie od nich zalewała). Tak więc wypuszczając kolejne "gnioty" liczba osób które to i tak kupią jest coraz mniejsza.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Aware | 07.02.2010 20:33#34

Vista to dobry przykład siły opinii. System w momencie premiery faktycznie nie zachwycał w stosunku do panującego. SP1 jednak poprawił znaczną część pomyłek. Innym czynnikiem wpływającym negatywnie na wizerunek Visty był bloatware instalowany wraz z systemem przez producentów. Większość użytkowników nie wiedziała, że wersje testowe programów i cała masa kiepskich narzędzi pracujących w tle nie jest niezbędna do funkcjonowania komputera. Microsoft w końcu sprytnie wyszedł z niezręcznej sytuacji i wykorzystał falę negatywnych opinii - sam przyjął podobną do wypromowania nieco zmienionego systemu wcześniej ogólnie uznanego za niewypał pod nową etykietą. Genialną wydajność zawdzięczamy nie tyle Microsoftowi, co ogólnej poprawie konfiguracji sprzętowych (Testowałem oba systemy na wirtualnych maszynach. Apetyt pamięciowy Windows 7 można zmniejszyć do 250MB pamięci, a Visty do ok. 300MB. Różnica nie jest duża, a przy wyłączonej wirtualizacji sprzętowej oba systemy nie nadawały się do pracy). Rozwiązany został również problem bloatware'u - MS udostępnił system za darmo przed premierą, dzięki czemu użytkownik doświadczał czystego i szybkiego systemu - swój zachwyt ogłaszał w Internecie, napędzając całą machinę. Również producenci sprzętu przygotowywali sterowniki pod nowy system na długi czas przed jego premierą. Windows 7 jest pokazem nie technologicznego, lecz marketingowego geniuszu Microsoftu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
hnt | 07.02.2010 21:33#35

Nie trudno oprzeć się wrażeniu, że MS próbuje naśladować Apple'a. Po wielu informacjach Microsoftu nt planów związanych z WM7 na prawdę czekałem na ten system. WM6.1 potrafi być upierdliwy, a 6.5 cytując MS 'jest przejściowym systemem'.
Rozumiem, że to plotki, ale jeżeli tak właśnie miałoby być, ciekaw jestem ilu użytkowników z własnej nieprzymuszonej woli instalowałoby ten system na swoim smarcie ;) No i jaka część dokonywałaby downgrade'u do WM6.5 ;D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Limak | 08.02.2010 0:25#36

nie wierze... nikt normalny nie wymyslił by takiej polityki.. a jestem przekonany, że w MS pracują kompetentni ludzie. Jeśli ten news okaże się prawdą, to zgadzam sie w 100% z tytułem newsa - strzał w stope. pogrzeb. Największa zaleta WM zostanie zamieniona na najwieksza wade i upodobni się do iphone.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
roobertos | 08.02.2010 4:50#37

Jeżeli nie będzie wielozadaniowy to jaki sens ma jego zastosowanie? :/
Dla mnie żaden...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
velover | 08.02.2010 6:52#38

ja w to nie wierze. MS nie jest tak głupi, żepy kopać pod sobą grób

Avatar
thompsonewq (niezalogowany) | 08.02.2010 7:06#39

Spokojnie koledzy, z wiarygodnych źródeł wiem iż sWeet-Dżola ;-) przygotowuje wpis na blogu pt "Jak to sWeet-Dżola ;-) przesiadła się na WM 7.0... cz. 1" gdzie udowodni Wam iż to WM 7.0 jest jedynym i jednocześnie najlepszym wyborem jeśli chodzi o OS dla smatfonów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MDW | 08.02.2010 7:18#40

Jeżeli to jest prawda to byłoby żałosne kopiowanie rozwiązań od litera, czyli Apple. Najśmieszniejsze jest to, że to kopiowanie zalet razem z wadami. :) Rety, kto w tym M$ pracuje? Ekipa odpowiedzialna na Windows Mobile chyba powinna się zmienić. :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bolszy188 | 08.02.2010 8:08#41

Nie wiem czy ktoś zauważył ale od momentu wycofania sie wójka Billa pomysły M$ a raczej Balmera są wyssane z kosmosu jak tak dalej pójdzie to niedługo wójek Bill będzie nie nabogatszym człowiekiem na globie ale człowiekiem który w kilka lat stał się bezdomnym

Avatar
sokololeokoprawd (niezalogowany) | 08.02.2010 8:40#42

Czyżby się szykował Iwindows - i tak złamią,po za tym większość nawigacji korzysta z WM - to nie przejdzie.

Avatar
koven (niezalogowany) | 08.02.2010 8:45#43

maja być 2 wersje sytemu. z ograniczeniami i bez (multimedialny i "biznesowy"). opis przedstawiony ma dotyczyć tego pierwszego, ale to tylko plotki...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 08.02.2010 8:49#44

Od dawna wzorują się na Apple, więc i tym razem mogą.
Te "setki tysięcy" aplikacji mogą ich twórcy przecież umieszczać w serwisie Microsoftu, nie ograniczy to ich liczby.
Microsoft zarobi na prowizjach, twórcy aplikacji będą mieli jedno miejsce do promocji, a więc potencjalnie większą liczbę klientów. Jedynie piraci mogą narzekać.

Avatar
akapit (niezalogowany) | 08.02.2010 8:51#45

Wypuściłbym taką plotkę, żeby ludzie ucieszyli się, że dostają w nowej paczce to samo co już mają.

Avatar
_olq (niezalogowany) | 08.02.2010 9:28#46

No jeden mały szczegół - przedstawiona specyfiakcja nie dotyczy Windows Mobile 7 jako takiego, a nowego systemu do Zune Phone. Myślę, że nie mamy się czego bać...

Avatar
./MaTriX'u (niezalogowany) | 08.02.2010 9:53#47

czyli skopiowana idea Apple .. szkoda. Ok, Apple jest SUPER (jestem MACowcem...) ale WM mialo cos innego , bylo bardziej biznesowe, wielozadaniowosc - moze niekoniecznie dzialala OK, ale juz na HTC Touch HD czy HD2 - na takim sprzecie to juz zaczyna dzialac i to fajnie
HTC - jezeli HTC nie bedzie moglo zainstalowac swojego HTC TouchFlo 3D czy implementowac HTC Sense - to cos czuje ze HTC zrezygnuje ze wspolpracy z Redmond, co juz wielokrotnie oglaszali ... Tak wg. tego materialo windows 7 moze byc strzalem w stope, moze jednak do tego czasu Setve B. przestanie byc CEO .... Bill WRACAJ !!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar
asdjkhkjhkjh (niezalogowany) | 08.02.2010 11:18#48

Kidy HTC zapowiadalo rezygnacja wspolpracy z MS? Z tego co wiem jest odrwotnie. Ciagle podkreslaja ze produkty z windows mobile sa dla nich bardzo wazne.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
silverweb | 08.02.2010 13:49#49

@Kriss1000 (niezalogowany) | 07.02.2010 18:48 #27
> :D Windows 7 już wyszło :D.

A kolega potrafi czytać, czy słowo Mobile jest niewidoczne?

----

A co do tematu: ktoś chyba nie lubi MS i takie bzdury pisze... Wszystko w tych plotach to opis tego, co zrobił Apple ze swoim iPhonem. Moim zdaniem nie jest realne, aby MS skopiował taką idiotyczną ścieżkę... Robią sobie kopie różnych pomysłów (łamią patenty), ale tak jak ktoś napisał wyżej: to jest tak głupie, że aż nierealne...

Czekamy na oficjalne info, bo na tego typu bzdury szkoda prądu.

Avatar
slotwek (niezalogowany) | 08.02.2010 14:59#50

@Docent - Aware ma racje. Nie potrzebne nam plotki - chcemy rzetelnych informacji, a nie gdyban co by bylo gdyby. Albo w tytule piszcie "Plotka glosi, ze Windows Mobile 7 to strzal w stope". Co to jest? Gazeta Fakt, czy co? Mamy czytac o plotkach, czy to ma byc rzetelne zrodlo informacji?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kotek Behemotek | 08.02.2010 23:18#51

A mnie paradoksalnie to cieszy. To będzie koniec WindowsMobile, przynajmniej w obecnie postaci i upodobni się do olejnego klona iPhone.
A cieszy mnie to dlatego, że mam już serdecznie dość mułowatości i zawieszania się (tak że tylko wyjęcie baterii pomaga) Windows Mobile 5.1.478. Do mojego smarta jest nieoficjalny i działający ROM z WM 6.1 i 6.5 ...ale nie można go legalnie pobrać od producenta czy nawet kupić za niewielką opłatą. A takie pobieranie ROMów z WM 6.x to piractwo jak każde inne - nie dla mnie ze względu na możliwe komplikacje prawne. Za to mam serdecznie dość WindowsMobile i opartych na nim smartów - to mój jedyny telefon, w którym producent nie udostępnia firmware/softu z poprawionymi bugami, bo producentem tego softu jes M$ i producent telefonu musiałby płacić za kolejną licencję. Jak dla mnie chore. Właśnie z tego względu jestem zdecydowany na to, że następny smart będzie na Symbianie - szybki, responsywny OS, a jego całkowita od niedawna otwartość przesądziła sprawę. PRzy WindowsMobile trzymała mnie jedynie masa oprogramowania (w 99% darmowego) firm trzecich.
Jeśli te plotki o win7 okażą się prawdą, to będzie koniec WinMobile jako systemu dla smartów w obecnej postaci i producenci softu chcąc nie chcąc skupią się na Symbianie i pewnie po części na androidzie, z WinMob7 i iPhone jako niszowymi gadżetami.

Avatar
papa_smerf (niezalogowany) | 09.02.2010 1:23#52

Microsoft nie strzeli sobie w stopę, tylko w łeb :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DiamondBack | 09.02.2010 1:32#53

Brak multi-tasking'u? To skąd te oficjalne wymagania - 1GHz 1gb Romu 512 ramu etc? Do tego co jest w tej plotce wystarczy DUŻO DUŻO mniej.

Avatar
Ploootek (niezalogowany) | 09.02.2010 7:47#54

Jest taka zasada, ze nie ważne co mówią, wazne zeby mówili.
W internecie jest cała masa serwisów które utrzymują sie z wypisywania nieprawdziwych informacji. Czyżby dp mialo sie stać kolejnym pudlem? To prawdziwie kozackie posunięcie!
Dp rozwija się. Gratulacje!

Avatar
irysek (niezalogowany) | 10.02.2010 12:03#55

ciekawe co na to Steve Jobs?

Avatar
szaraq (niezalogowany) | 16.02.2010 17:53#56

Pewnie, że to plotki, z takim podejściem Microsoft straci klientów.
Ludzie przerzucą się na Androida czy inne systemy, które wprowadzają najróżniejsze innowacyjne możliwości, by tylko przyciągnąć klientów.
Microsoft skazałby się na totalną porażkę.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Program tygodnia
GIMP 2.6.12

Ocena: 8.8
icon
Polecamy
Fotorelacja z HotZlotu 2011

Przeżyjmy to jeszcze raz!
Dolina Charlotty
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av