Program tygodnia
GIMP 2.6.12

Ocena: 8,8
icon
Polecamy
Recenzja tabletu Manta EasyTab

Podróż w czasie do przeszłości
Dolina Charlotty

Windows Vista - zrzuty ekranowe z finalnej wersji

archiwalny, Autor: Tomek Bryja (TomekB), Kategoria: Windows Vista
Większość użytkowników systemów Windows (i nie tylko) już wielokrotnie miało dostęp do zrzutów ekranów z różnych wersji testowych Windows Vista. Zrzuty z każdej kolejnej kompilacji przybliżały nas do ostatecznego wyglądu systemu, wciąż jednak pozostawały niewiadomą, wciąż nie było wiadomo czy rzeczywiście tak to będzie wyglądało. Skończyły się jednak domniemania, już wszystko jest pewne - nic się nie zmieni. Poniżej przedstawione zrzuty ekranowe pochodzą z ostatecznej wersji systemu, z kompilacji nr 6000, która niebawem pojawi się na sklepowych półkach.
Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen


Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Komentarze (66)  

r   e   k   l   a   m   a
Avatar
maq (niezalogowany) | 14.11.2006 16:50#1

kupa w blyszczacym papierku ;)

Avatar
Ja (niezalogowany) | 14.11.2006 17:16#2

Zarąbiste... Tylko czy wygląd, to wszystko??

Avatar
szuman (niezalogowany) | 14.11.2006 17:27#3

ładne dla oka, ciężkie dla kompa i kieszenie :)

Avatar
kondidresher (niezalogowany) | 14.11.2006 18:04#4

pewnie tak tylko trzeba mieć 1,99 giga RAMu :)

Avatar
ysiulec (niezalogowany) | 14.11.2006 18:34#5

Brakuje zdjęcia jak wygląda boot screen.

Jeśli wygląda tak samo jak w poprzednich buildach, to serdecznie dziękuję...

Avatar
Ziomex (niezalogowany) | 14.11.2006 18:37#6

A to bedzie po polsku...??Odpisac prose na 9292894.Pozdro

Avatar
~ (niezalogowany) | 14.11.2006 18:57#7

A będzie jakiś nowy blue screen? Może znowu nowy Windows się zatnie na premierze...

Avatar
revcorey (niezalogowany) | 14.11.2006 18:59#8

Mnie to przypomina trochę KDE odpowiednio zmodyfikowane. Może i ładnie wygląda ale po co? Ja wole osobiście żeby coś działało szybko i stabilnie a nie ładnie wyglądało

Avatar
anonim (niezalogowany) | 14.11.2006 19:02#9

Bootscreen to ponoć tylko zielony pasek. Co do wydajności to bynajmniej beta 2 chodzi bardzo dobrze na 1GB ramu i pożera tyle co XPek. Mowa o Ultimate 64bit.

Avatar
Tomek1950 (niezalogowany) | 14.11.2006 19:09#10

Ja jestem zadowolony z Win XP i nie zamierzam instalować Visty ,bo po pierwsze mam za słabego kompa po drugie to będzie porażka M$ bo tak jak kiedyś wyczytałem na co np firmie styl Aero ,dla firmy przecież najważniejsze jest żeby dobrze dało się pracować na komputerze co w pełni zapewnia Win XP.Jeszcze cena tego Windowsa po prostu powala.

Avatar
Szymon (niezalogowany) | 14.11.2006 19:50#11

no raczej będzie po polsku... ale dopiero w styczniu. [;

ja i tak tego nie kupie. ;P

Avatar
opinia (niezalogowany) | 14.11.2006 20:05#12

chciałbym powiedzieć ze vista to całkiem fajny systemik obejżalem sobie kilka prezentacji i uważam ze będzie zajefajna no ale zobaczymy jak to będzie w praniu wyglądać mam nadzieje ze sie nie myle .

Avatar
SSEE (niezalogowany) | 14.11.2006 21:17#13

@ysiulec
Boot screen jest dla ciebie najważniejszy? Jeśli tak, to serdecznie współczuję.

Avatar
adam9870 (niezalogowany) | 14.11.2006 21:55#14

@Ziomex: Tak, system Windows Vista prawdopodobnie zostanie wydany także w Polskiej wersji językowej. Jednak niektóre (bardziej zaawansowane) funkcje niestety nie będą dostępne w naszym języku tylko innym (np. funkcja sterowania głosem).

Dodatkowo możesz poczytać:
http://vista.dobreprogramy.pl/index.php?dz=15&n=5120

Avatar
liviopl (niezalogowany) | 14.11.2006 22:18#15

@szuman: podzielam Twą opinię, aczkolwiek wolę mojego kochanego Linuksa Ubuntu.
Uważam, po długim czasie używania jednego i drugiego, że Ubuntu jest bardziej intuicyjne i bezawaryjne.

Avatar
O jej (niezalogowany) | 14.11.2006 22:39#16

jak zobaczyłem na screenie:

Process: 48

szczena w dół

co tam działa w tle ???

:p :p

Avatar
Traszql (niezalogowany) | 14.11.2006 22:58#17

ładne ładne ale mój athlon1.3 i 256 ramu tego nie uciągnie :) może i dobrze bo drogie to a blue screen pewnie będzie niebieski, wiec co to za różnica XP czy Vista :)

Avatar
Windows Fan (niezalogowany) | 14.11.2006 23:04#18

Ale to już było...

http://www.kde-look.org

http://www.gnome-look.org

Avatar
Grabarz (niezalogowany) | 14.11.2006 23:21#19

wypróbowałem bo używam tego systemy od buildu 5600-5744, i jest to bardzo stabilny system, miły dla oka, fakt ze potrzebuje dobrego sprzętu ale ja juz taki mam i na pewno kupie wersje finalną.

Windows VISTA - rulez

P.S. ciekawe kiedy pierwszy SP1, SP2 :pp ... ?!

Avatar
en3der (niezalogowany) | 15.11.2006 0:37#20

anonim: no sorry ale wersje beta (w tym ostatnia b.5840 bodajże) zżera min 4x tyle co xpek. i mowie tu o czystej instalacji na sformatowany dysk. (czysty system min 600mb w pamięci. to przy najlepszych chęciach nie jest tyle co xp)

Avatar
e X t 7 3 (niezalogowany) | 15.11.2006 12:04#21

zupełnie jak u mnie KDE 3.5.5 + Beryl + AIXGL (w serach NVidia 1.0-9724 beta) ... lInux oczywiście ;)

Avatar
moreno (niezalogowany) | 15.11.2006 16:55#23

wygląd całkiem niezły widać że się postarali,ale obawiam sie ze to wszystko bedzie niestabilne i bedzie żarło dużoooo zasobów systemowych. jak ktoś chciał sobie zainstalować nowa viste minimum to 1gb ramu dobry procek i szybki twardziel np WD raptor , a co do bootskina to można zmienić sobie przy pomocy programu Wincustomize ja mam prince of persia i bardzo mi sie podoba

Avatar
pawelb (niezalogowany) | 15.11.2006 18:12#24

ciekawe jak to obciaza proce.... te rozmywanie tła przez okienkami :o

Avatar
saxofon (niezalogowany) | 15.11.2006 21:03#25

Linux Mandriva, Suse mają te bajery już od pewnego czasu i dotatkowo pozeraja mniej pamięci.

Avatar
XMASTER (niezalogowany) | 16.11.2006 9:29#26

Olać wygląd bo M$ jak zwykle sto lat za murzynami.
czy ktos wie gdzie w sieci znajduje sie opis funkcji viśty-wio? nie moge znalesc przydanych informacji takich jak
1. czy zaimplementuja w swoja "konsole" obsługe ssh
2. czy bede mogl grzebac w plikach konfiguracyjnych czy tez (tak jak jest to teraz) w niedzialajacych wizardach
3. czy bede mogl odpalic viśte bez X-ow?
4. czy w viście da sie normalnie rpacowac na koncie urzytkownika czy tylko na koncie superurzytkownika (like xp)
na razie tyle jak cos sobie przypomne to napisze

Avatar
sebek (niezalogowany) | 16.11.2006 9:52#27

@ysiulec
Wygląda tak samo jak w poprzednich buildach :/

Avatar
juri (niezalogowany) | 16.11.2006 13:57#28

obawiam sie panowie, ze bill gates po raz kolejny okazal sie zlodziejem... nie mogl sobie poradzic z apple to ich podkupil... teraz zainwestowal 350 mln dolcow w promocje suse.... wiadomo, ze chodzi tu o xgl... nie potrafi zrobic ladniejszej widy to usiluje pogrzebac suse...

"jak niepotrafisz by cos dzialalo - zrob tak by przynajmniej ladnie wygladalo" - bill gates

Avatar
anonim (niezalogowany) | 16.11.2006 15:13#29

juz ide kupic za 1 zl :)

Avatar
fr33sh1 (niezalogowany) | 19.11.2006 1:21#30

żenada.. polecam wcześniej podane przez przedpiszącego filmiki na youtube... no ale ludzie nie wiedzą przecież.. jak kiedyś wyjdzie taki już 'zrobiony' linux to może może.. :) Pozdrawiam fanów alternatywnych systemów. A na zżeranie moich 256 mb ramu na razie xpek wystarcza ^_^

Avatar
rysio (niezalogowany) | 21.11.2006 22:25#31

kijowy windows vista co jeszcze nie wymysla

Avatar
JAcek (niezalogowany) | 22.11.2006 15:24#32

Super , aby był stabilny , coż serwery linuxowe , stacje windows to jest to

Avatar
Jerry (niezalogowany) | 22.11.2006 18:50#33

Sam od kilku dni używam Fedory 6 i powiem ze jest jak narazie miażdzy Viste.
Trzeaba tylko poczekac na rozwiniecie sie XGL'a i innych jego pochodnych, a wtedy M$ moze sie schowac z Viśtą...

A ta to nie mam zamiaru wydawac tyle kasy na to tylko zeby zobaczyc, jak ladnie mi sie okienka na pulpicie ukladaja albo jak to pieknie wyglada podswietlony przycisk minimalizacji okna...

Pozdro !

Avatar
grymek (niezalogowany) | 25.11.2006 0:51#34

Zgadzam sie z przedmowcami. Vista wedlug mnie nie bedzie dobrym systemem jezeli nie bedzie mozna zmienic na mniejsze ustawienia systemu. Te rozmywajace sie menu i przezroczyte okienka + masa kolorowych guziczkow to poprostu omg. ja mam 768 ramu i na xp przy minimlanych ustawieniach bez zadnych rozmyc itd dosyc dobrze chodzi choc i tak narzekam . Z visty podziekuje

Avatar
petrix (niezalogowany) | 27.11.2006 20:39#35

Rewolucji w tym nie widze raczej mam wrażenie że zatrudnili albo facetów od grafiki komputerowej z telewizji albo od opakowań spożywczych .
Oczywiście to jest tylko sprawa wygląda zobaczymy jak stabilność itd. Jednak trzymam kciuki że Vista będzie czymś co mi usprawni korzystanie z PC a nie będzie tylko graficzną walką z ewentualną silniejszą ekspansją Linuxa . Pozdrawiam wszystkich

Avatar
--konrad-- (niezalogowany) | 28.11.2006 2:15#36

Vista jest naprawdę dobrym systemem. Nie będę go porównywał do linux'a, bo to zupełni co innego... Testowałem wszystkie wersje beta i RC1. Muszę powiedzieć, że system jest dużo stabilniejszy i szybszy od XP. Cały system wraz z driver'ami instaluje mi się ok. 15-20 min przy formatowaniu partycji 100GB:) Microsoft postawił ogromny nacisk na bezpieczeństwo i jest to trochę upierdliwe, ale się można przyzwyczaić (w którym linux'ie dwoma kliknięciami można przywrócić plik do poprzedniej formy - nie chodzi tu o pełny backup partycji). Generalnie uważam, że można powiedzieć o tym rewolucja:P

Avatar
Po piąte: Nie zabijaj!!! (niezalogowany) | 29.11.2006 12:24#37

Tam na jednym screenie była pokazana ocena komputera 3,00 a ten komp miał procek 2.8 GHZ i 2GB RAMU.

To co ja musze mieć kompa z reaktorem atomowym żeby to miało ocene 5

Avatar
Krogulec (niezalogowany) | 01.12.2006 2:14#38

@Po piąte: Nie zabijaj!!!: Zrzuty były robione na komputerze biurowym, który posiadał marnej klasy zintegrowany układ graficzny i to właśnie z tego powodu ocena ogólna była tylko na 3. Gwarantuję Ci, że najtańszy GeForce czy Radeon obsługujący DirectX 9.0c znacznie podnosi taką ocenę.

Avatar
chester (niezalogowany) | 02.12.2006 10:39#39

zgadzam się z szuman :-)

;-)

Avatar
Zet (niezalogowany) | 07.12.2006 11:24#40

Gdy wchodził XP też większość pisała że nic ponad bajery graficzne nie da, a jaki drogi, niestabilny, a jaki wolny ... na ich 128MB RAM. A piewcy linuksa trąbili, iż oni to już mają i do tego lepiej. Tylko gdzie te wspaniałe aplikacje choćby w dziedzinie DTP, czy grafiki.
To samo dzieje się z Vistą. Ludziska trochę pokory świat się nie kończy na tym co stoi u was w domu.
I zdajcie sobie wreszcie sprawę, iż normalnym jest że jeśli chcecie używać nowych systemów czy aplikacji to nie starczy do tego komputer sprzed pięciu lat i 256 ramu.

Avatar
szabla (niezalogowany) | 08.12.2006 17:59#41

"Gdy wchodził XP też większość pisała że nic ponad bajery graficzne nie da, a jaki drogi, niestabilny, a jaki wolny ... na ich 128MB RAM. A piewcy linuksa trąbili, iż oni to już mają i do tego lepi"

Zgadza się. Ale wydaje mi się, że pod względem funkcjonalności i prędkości systemów (i hardware) dobiliśmy już do pewnej granicy której przekraczanie nie ma sensu. Chodzi teraz tylko o wygląd i bajery. WinXP pod względem stabilności jest świetny (przynajmniej u mnie) a używam kompa intensywnie co najmniej 10h dziennie. Vista to chyba jednak głównie wodotryski interfejsowe, zabezpieczenia antypirackie, lansowanie softu majkrosoftu. A jeśli chodzi o używanie nowych aplikacji to często upgrade to tylko kosmetyczne zmiany + spadek wydajności - tak było z illustratorem i photoshopem. Ale niektórzy po to mają kompa - żeby wszystko było najlepsze, najnowsze i najszybsze - i bardzo dobrze, kupa ludzi ma przez to prace!

Avatar
Chris (niezalogowany) | 10.12.2006 18:38#42

system kozak !! polecam ... co z tego ze zrzera wiecej pamieci niz XP w koncu technika idzie w górę nie można stać w miejscu. to samo boom bylo miedzy dos'em a win 3x. mam Viste od dluzszego czas i zero problemow moze nie jest to finalna wersja ale wersja dla testerow i jestem bardzo zadowolony. .

Avatar
peperoni (niezalogowany) | 10.12.2006 20:00#43

Jedni chwalą, a jedni negują viste ale moim zdniem z biegiem czasu vista bedzie zdobywała rynek. Stanie sie tak samo jak xp wreście pokonało stare zasłurzone win 98

Avatar
Delphin® (niezalogowany) | 16.12.2006 23:25#44

Ludzie! Moim zdaniem najwyższa pora przesiąść sie na jakąś wersję Linuxa. Ja to zrobię. Nie mam zamiaru pakować znowu pieniądze w nowy sprzęt i oprogramowanie. Ja poprostu wychodzę z siebie i staje obok jak słyszę o cenie i wymaganiach Visty. Zostanę przy XP tak długo jak przestanie być wspierany. W tym czasie złożę sobie jakąś słabszą maszynkę i zabiorę się pożądnie za Linuxa... z tym Microsoftem nie idzie wytrzymać... :(

Avatar
aardvark (niezalogowany) | 26.12.2006 16:27#45

a ja z miłą chęcią wypróbuje tego nowego winshita ;)

Avatar
DK (niezalogowany) | 15.01.2007 17:43#46

VISTIA TYLKO DLA IDIOTÓW ?? ;)

Avatar
kkk-27 (niezalogowany) | 26.01.2007 21:15#47

szkoda twardzieli na takie krowy jak windows,właśnie mój poprzedni skończył swój żywot.

Avatar
RzuraF20 (niezalogowany) | 30.01.2007 11:11#48

To może lepiej zamiast wydawać krocie na kolejnego PC, kupić MAC'a i mieć dobry sprzęt i dobry system operacyjny. Przemyślcie ten temat.

Avatar
Ciekawski (niezalogowany) | 30.01.2007 19:07#49

vista03.jpg... czemu tam jest 14.11.2006? Na pierwszy rzut oka to wygląda jak screen sprzed dwóch miesięcy.

Avatar
stefi (niezalogowany) | 30.01.2007 20:14#50

Jak najbardziej starcza mi XP'ek. Vista jak na razie niech spada na bambus :P

Avatar
szon (niezalogowany) | 31.01.2007 18:05#51

Nic ciekawego. Porównajcie sobie dwa zrzuty. Pierwszy jest z Linuksa (Ubuntu 6.10 z Gnome wystylizowany na Vistę). Drugi podobny zrzut, ale z Visty.

http://www.linux.pl/?id=foto

http://dobreprogramy.pl/grafiki_artykuly/vistartm/vista06.jpg

Avatar
Pakerek (niezalogowany) | 06.02.2007 21:04#52

Tak ... ja juz mam ten Window Vista jest dosłownie świetny kocham go .... :d

Avatar
Liquid (niezalogowany) | 06.02.2007 22:48#53

Miałem w swoim czasie Viste Buissnes i zjada bez żadnych programów w tle ponad 300 MB RAM. Wygląd- hmm.. no niewiem, musiał bym sie przyzwyczaić, a co do wydajności to troche dno, bo dużo programów niedziała a co najważniejsze nie działa program do odpalania Neostrady:/

Avatar
Kędzior (niezalogowany) | 14.02.2007 16:43#54

LOL... Paint i Wordpad prawie identyczne jak w Windows 9x !!! KPINA!

Avatar
koluch (niezalogowany) | 24.02.2007 14:55#55

vista nie jest zla ale czesto sa z nia problemy(a to tego a to dotego czegos brakuje ) nie wspomne juz o wirusach.

Avatar
Mat (niezalogowany) | 11.03.2007 19:19#56

Ale bredzicie ludzie .. pora wymieniac kompy i bardzo dobrze :D

Avatar
Michu (niezalogowany) | 28.03.2007 17:59#57

o chciałbym ją mieć bo lubie nowości :)

Avatar
bluesłodzik (niezalogowany) | 19.04.2007 20:06#58

ładnie wygląda...i nic poza tym...wolę z dzieckiem wyjść na dwór niż przeglądać gry bądź programy któreby być może poszłyby na tej wersji WINDOWSA ... XP PROFESIONAL 4 EVER

Avatar
Kamil (niezalogowany) | 08.05.2007 19:00#59

No więc i ja się wypowiem. Myśle, że system Windows Vista jeszcze się dostatecznie nie rozwiną. Wypowiedzi typu:
"szmelc", "ścierwo", "wygląd to nie wszystko"
są oznaką braku informacji o tym systemie, a jedynie pustymi komentarzami ze strony osób kompletnie nieobeznanych w tym systeme. Myślę, że powinniście najpierw coś wypróbować, zobaczyć, poczytać, włębić się wiedzą, a nie jedynie popatrzeć na zrzuty ekranowe i wulgaryzować, aby wzbudzić sympatię innych. Tak...właśnie dlatego ludzie tak podstępnie niszczą Vistę. Aby zaimponować koledze jak ja to pięknie "jadę po Viście".
Osoba, która tylko nie posiada własnego zdania, kieruje się opinią osób kompletnie nieobeznanych z tym systemem, próbuje imponować innych swoimi wulgaryzmami itp. jak może wypowiadać się o tym systemie. Sam nie mam maszyny, która dostatecznie i w pełni udźwignie Windows Vista, ale poczytałem, pooglądałem, popytałem osób zaznajomionych z Windows Vista i wcale się tak nie skarżą. Czy Windows XP nie miał może błędów na początku z których inni w głąb się wyśmiewali. Skoro każdy tak pięknie się wyraża o systemie może więc zbuduje swój. Mój przyjaciel to robi i powiem wam szczerze, że dla niego nie jest to proste. Pyta się różnych informatyków i osób zaznajomionych z assemblerem(język niskopoziomowy w którym piszę się systemy operacyjne) o pomoc, gdyż nie jest to proste.
Co do samego artykułu. Jest bardzo dobry. Uważam, że powinno być ciutkę więcej zrzutów ekranowych z innych perspektyw.
Tych co dotarli do tego momentu serdercznie pozdrawiam....
Kamil...

Avatar
anonim (niezalogowany) | 30.05.2007 17:51#60

ludzie zyjemy juz w takich czasach ze w sklepie kupuje sie kompy z niezla grafa i 1gb ramu a to ze wy macie starocie z komuni to nie placzcie ze wam cos nie pojdzie, Vista chodzi niezle i nie mam z nim problemow poza tym bedzie tak jak z XP narazie wszyscy mialcza a za rok kazdy go bedzie mial :) pamietacie smierc 98?
a jesli porownywac beryla do aero to jaki jest sens i jedno i drugie to bajer (moze Cube wyglada ladnie ale jest malo praktyczny i poza wygladem szalu nie ma)

Avatar
future30 (niezalogowany) | 29.06.2007 12:42#61

obejrzyjcie lepiej to to jest vista w pelnej okazalosci
http://tnij.org/4bf

Avatar
ha! (niezalogowany) | 05.08.2007 14:46#62

ZOBACZYLIŚCIE NA OBRAZKU I KRYTYKUJECIE,BO WAS NIE STAĆ NA NOWY KOMPUTER!

Avatar
piter (niezalogowany) | 14.09.2007 17:31#63

dokladnie :D

Avatar
kaszana (niezalogowany) | 16.11.2007 19:49#64

mam windows vista i stwierdzam iż jest ********** i wole windows XP

Avatar
Vista (niezalogowany) | 28.09.2009 17:10#65

Nie radze kupowac wisty tylko kompa psuje

Avatar
adixon (niezalogowany) | 21.11.2009 13:54#66

ja mam 1,99 RAMU

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść