Program tygodnia
WinRAR 3.93

Ocena: 8.0
icon
Gorące tematy
Czy w Ubuntu 10.04...
126 komentarzy

Microsoft ujawnia...
105 komentarzy

Zrzuty ekranowe polskiej bety Windows Vista

archiwalny, Autor: Redakcja
Z przyjemnością jako pierwsi w Polsce prezentujemy wyjątkowe zrzuty ekranowe ze zlokalizowanej, polskiej wersji beta systemu Windows Vista. Screeny pochodzą z wersji 5384 (Beta 2) i choć nie wszystkie teksty zostały na tym etapie przetłumaczone, warto spojrzeć i poczuć klimat polskiego systemu Windows nowej generacji. Zapraszamy do oglądania!

Galeria zrzutów jest efektem pracy redaktora vortalu - Wojtka Kowasza (Docenta) - który jest jedną z dosłownie kilku osób w Polsce uczestniczących w zamkniętych beta testach polskiej edycji systemu.

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Screen

Komentarze  

pi (niezalogowany) | 24.06.2006 22:33
image
Avatar
#1



ja nie widze tu zadnej rewealcji

ERROR22 (niezalogowany) | 24.06.2006 22:33
image
Avatar
#2

Super ta polskojęzyczna Vista!!
Naprawde bardzo mi się podoba interfejs nowego produktu Microsoftu!

Paweł (niezalogowany) | 24.06.2006 22:41
image
Avatar
#3

mam nadzieję, że te wszystkie 'wodotryski' bedzie można wyłączyć, bo przy obecnej polityce M$, niedługo zakończy sie wsparcie techniczne dla XP i chcąc niechąc, trzeba będzie sie przesiąść z ledwo co połatanego systemu na kolejne sitko

Eddie (niezalogowany) | 24.06.2006 22:43
image
Avatar
#4

Troche drazni brak AA w widoku okien 3D (Win+Alt+Tab), ale poza tym wyglada ok. Ewidentnie jednak interfejs powstal pod katem wysokich rozdzielczosci.

yahuto (niezalogowany) | 24.06.2006 22:55
image
Avatar
#5

he nie przepadam, ale wyglada naprawde ladnie

yoyo (niezalogowany) | 24.06.2006 22:57
image
Avatar
#6

kurtka na wacie, moze jeszcze mnie teleportuje? po co to wszystko ? moj ulubiony kolor windowsa - szary.

hubcio (niezalogowany) | 24.06.2006 22:58
image
Avatar
#7

Po prostu zajefajne......

Maciek (niezalogowany) | 24.06.2006 22:59
image
Avatar
#8

Niezłe efekty ale z moim kompem nie bede mogl sobie na nie pozwolic :)

magik83 (niezalogowany) | 24.06.2006 23:11
image
Avatar
#9

Wszystko ładne piekne i po co to komu.I zasobo żerne to wszystko to głupota moim zdaniem niewiem jak dla inny ale dla mnie jest. POZDRO

FoCuS (niezalogowany) | 24.06.2006 23:12
image
Avatar
#10

ladny :)

Kasia (niezalogowany) | 24.06.2006 23:38
image
Avatar
#11

Super ciekawe jak to można zdobyć ?

Łukasz (niezalogowany) | 24.06.2006 23:47
image
Avatar
#12

Łandny! Taki nowoczesny.

prezydent (niezalogowany) | 25.06.2006 0:00
image
Avatar
#13

skriny piękne :)
Choć i tak w bliżej nieokreślonej przyszłości nie będę miał tego OS'a .

Cwaniak (niezalogowany) | 25.06.2006 0:04
image
Avatar
#14

@magik83 - Dla Ciebie jest głupotą, a dla innych (także mnie) nie... Fajnie jest popatrzeć, że MS coś robi... Hehe... Pozdroofka!

Marszu (niezalogowany) | 25.06.2006 0:34
image
Avatar
#15

Wygląda dosyć ciekawie - nie powiem, ale nie wszystko złoto co sie świeci :) poza tym, tak naprawdę dzięki temu nie będzie się robiło ładniejszych grafik, ani pisało lepszych programów, nawet arkusze excela nie będą bardziej funkcjonalne...

dudek (niezalogowany) | 25.06.2006 1:02
image
Avatar
#16

Ja mam mniej więcej taki wygląd na XP SP1, wystarczy trochę pogrzebać w necie i znajdzie się odpowiednie paczki, aby trochę przeróbek zrobić.... No i nie muszę mieć sprzętu o specyfikacji jaką niedawno podał MS, aby mi to działało sprawnie

matt (niezalogowany) | 25.06.2006 7:23
image
Avatar
#17

eeetam, dodali troche graficznych fajerwerków i tyle...,myślałem że postarają się bardziej, a tu Xp tylko podrasowany, naszym kosztem zresztą, tzn naszych komputerów...buaaa

piotrek (niezalogowany) | 25.06.2006 8:00
image
Avatar
#18

Odwaliłeś kawał dobrej robory. Super!!!!!!!!!

rzimek (niezalogowany) | 25.06.2006 8:03
image
Avatar
#19

Nie jestem zwolennikiem firmy M$, ale wygląda fajnie, przyjemnie dla oka :)

iGreq (niezalogowany) | 25.06.2006 9:12
image
Avatar
#20

Graficznie podoba mi sie Vista, ale mam nadzieje, że bedze opcja wyłaczenia tych wszystkich "bajerów" i przejść do wyglądu 98 ;p

blu (niezalogowany) | 25.06.2006 9:28
image
Avatar
#21

równie nie jestem zwolennikiem MS'u, tzn. polityki MS'u, system jako system jest ok, nie było jeszcze doskonałego windows'a czu też linuksa :) co do screenów, to fajne są nie powiem, bardzo mi się podobają, tylko tak jak już ktoś wcześniej napisał - nowy windows jest tworzony z myślą o dobrym sprzęcie i wysokich rozdzieloczściach :]

Łukasz (niezalogowany) | 25.06.2006 9:37
image
Avatar
#22

ja sie pozekam na full i pl. na screenach wyglada super.

Rafał (niezalogowany) | 25.06.2006 9:45
image
Avatar
#23

Nic specjalnego. Widzę tutaj jedynie Windowsa Xp w innej barwie kolorystycznej i parę dodatków graficznych. Ciekawe za to, jak ze stabilnością systemu ?

anonim (niezalogowany) | 25.06.2006 9:49
image
Avatar
#24

Ja osoboście nie mogę się doczekać pełnej wersji. :]

jamaniek (niezalogowany) | 25.06.2006 9:55
image
Avatar
#25

Zakochałem się w viscie patrzac na pierwszy screen angielskiej kompilacji . A polska wersja wwgniata w ziemie . SSUUUUUUUUPPPEEEEEEERRRRRRRRR !!!!
Czekam na viste z niecierpliwością .

semaj (niezalogowany) | 25.06.2006 10:09
image
Avatar
#26

Chyba się zakochalem..... Ciekawe czy u mnie ruszy zaraz sciągam bete z microsoftu, szkoda że po ang. :(

MorfWMC (niezalogowany) | 25.06.2006 10:10
image
Avatar
#27

ja i tak wolę wersję angielską bo polacy wszystko psują (według mnie).

Verdan (niezalogowany) | 25.06.2006 10:28
image
Avatar
#28

Dzięki za piękne zrzuty. Vista prezentuje się okazale. Jest po prostu cudowna. Miałem okazję widzieć Viste beta 2 u kumpla ( 64-bit ) i muszę przyznać, że bardzo mi się podoba. XP może się schować ( bynajmniej dla mnie ). Nowy wygląd powala na kolana, nie raz szczęka mi opadła. Jak zawsze w każdym nowym systemie Microsoft oferuje nam kilkadziesiąt, coraz lepszych tapet, które są miłe dla oka. Cieszy mnie fakt, że dodano kilka nowych gier systemowych i poprawiono stare. Zwłaszcza podobają mi się trójwymiarowe szachy – właśnie tego mi brakowało ( komputer jest niezły ). Mała rzecz a cieszy. Wreszcie Windows zyskał głębie, dzięki Aero – to już nie jest nudnawy system, ale piękny graficzny pokaz, który jest miodem dla oczu ( oprawa to dla mnie ważna rzecz ). Dla niektórych to wada, bo system jest wymagający – dla mnie to plus ;-). Wreszcie mam motywację do planowanej od pół roku wymiany podzespołów ( do tej pory wydawałem kasę na inne rzeczy i łudziłem się, że jeszcze wiele miesięcy pociągnę po mimo, że wiele nowych gier się cięło jak nie wiem co, a niektóre aplikacje mogły by działać szybciej ). Vista rozwieje dylematy i zmusi mnie do wymiany prawie wszystkich części w jednostce centralnej ( wreszcie ). Oczywiście Vista ma masę innych zalet. To co wymieniłem, to zaledwie czubek góry lodowej. Oferuje ona wiele ciekawych rzeczy, o których nie wiedziałem, że będą ( a są ku mojemu zaskoczeniu ). Dotyczy to zarówno małych aplikacji, jak i tych o wiele większych i ważniejszych. Nie będę wymieniał tego co mi się jeszcze podoba, bo mi się po prostu nie chce. Generalnie każdy powinien znaleźć tam coś ciekawego dla siebie.

Do wiecznych maruderów:

Wiecie co drodzy maruderzy – jesteście już bardzo nudni z tymi swoimi narzekaniami. Wielu z Was narzeka na Viste ( ciągle coś jest nie tak ). JA tylko przypominam, że nikt Was nie zmusza do Visty. Dla mnie możecie całe życie pracować na XP – tylko mi nie gadajcie, że kończy się wsparcie dla niego, bo da się bez tego żyć. Mam kumpli, którzy nie mają na XP żadnych łatek, SP 2 i wszystko poprawnie im działa i nie narzekają. Mówią, że jeszcze długo będą na nim pracować. Wsparcie im jest niepotrzebne. Skoro im nie, to Wam też nie. Więc po co to narzekanie? Nie macie nic innego do roboty? A jak macie dość windows’a to macie alternatywę w postaci Linuksa. Skoro on jest taki bezpieczny i cool pod każdym względem ( dla mnie osobiście to największe badziewie świata – nie chce go nawet za darmo i wole zapłacić za Windows’a, nawet jeżeli ma on luki – ja nie zauważyłem ;-) ). A tak po za tym marudzenie to chyba domena polaków. Już mi się niedobrze od tego robi. Gdzie nie spojrzeć to wszędzie ktoś biadoli, narzeka, coś się komuś nie podoba. Gdy idę ulicą słyszę narzekania ludzi, że rząd jest zły, że autobus się spóźnia, że chodnik mogli by wymienić, że sąsiadka ma szczęście, że praca marna, że podatki wysokie. Wchodzę tu i jest to samo tylko, że z innej beczki, a to system do bani, a to wam się nie podoba, a tam to. Ludzie przestańcie wiecznie na coś narzekać. Zobaczcie jaki świat jest piękny. Cieszcie się każdą drobna rzeczą, zmianą. Jesteście zdrowi, w miarę jakoś Wam w życiu idzie. Moglibyście chodź ras docenić pracę twórców z Microsoft. Ciekawe co Wy byście zrobili na ich miejscu. A jak Wam Vista nie pasi to bądźcie optymistami i czekajcie na kolejną wersję Windows’a. Grunt to nadzieja. Po za tym zawsze macie wybór – decyzja należy do Was. Czy Windows, czy Linuks, a może komputer Macintosh ;-). Świat z Windows’em to piękny świat :-D.

Piter (niezalogowany) | 25.06.2006 10:33
image
Avatar
#29

Ja też nie mogę się doczekać Visty.

Psychoanalityk (niezalogowany) | 25.06.2006 10:51
image
Avatar
#30

@jamaniek

Naprawdę nie dobrze jak się zakochałeś w systemie operacyjnym, niedobrze. Już widać jak zostajesz wgniatany w ziemię przez zlokalizowaną wersję tegoż systemu. Proponuję na odwyk od Screenów z Windows Vista.

Megaman X (niezalogowany) | 25.06.2006 10:54
image
Avatar
#31

Na skrianch wszsytko wygląda super - widziałem jeden element który psuje szatę graficzną Visty... ale będzie się dało to zmienić więc dobrze będzie. Czekam z niecierpliwością :)

Wojtek (niezalogowany) | 25.06.2006 11:10
image
Avatar
#32

Jeśli w użytkowaniu będzie cieszył mnie tak jak cieszy oko to będzie super :) Pozdrówka dla wszystkich windosowców hehe;)

mm (niezalogowany) | 25.06.2006 11:53
image
Avatar
#33

Ikona "Pokaż pulpit" pozostała stara i wygląda brzydko na tle tych cukierków...

sins (niezalogowany) | 25.06.2006 11:53
image
Avatar
#34

Zgadzam się z kolegą @Verdan: jak komuś nie pasi to niech nie używa XP albo Visty w przyszłości. Linux tez instnieje ;-) Miałem na dysku Vistę 2 i było ok. Bardzo efektowny wygląd, trochę wolniej chodziła niz XP, no ale to system nowej generacji więc jak ktoś chce uzyskać taką samą wydajność to juz niestety trzeba powymieniac w kompusiu parę części, przede wszystkim procesor, ramy i grafikę. Ale do premiery pozoztało jeszzcze troszkę czasu więc do roboty, składać kasę ;)

hehe (niezalogowany) | 25.06.2006 12:04
image
Avatar
#35

I kto z was wyda 500 albo i więcej kasy na ten system? 10% reszta będzie jechała na nielegalach :P

mcprimo (niezalogowany) | 25.06.2006 12:46
image
Avatar
#36

Czym to oprócz grafiki różni się od XP??? LOL

Xelos (niezalogowany) | 25.06.2006 12:56
image
Avatar
#37

Verdan - to przykład ślepego użytkownika który nie widzi wad windowsa. Windows ma swoje wady i będzie je miał to akurat jest pewne nawet w Viście są i będą wady ! Wszyscy mówią jaka Vista jest piękna (żyg.) ale nikt nie mówi o stabilności tego systemu czy jest stabilny ?? Jak dotąd to tylko stuningowany XP z nie potrzebnymi śmieciami...

MorfWMC (niezalogowany) | 25.06.2006 13:44
image
Avatar
#38

Vista beta 2 jest o wiele spabilniejsza od xp ( ze wszystkimi elementami: aero itp.) więc mi się to podoba bo to się udało MS'owi a co do Visty to i tak zainstaluję sobie angielską a nie polską.

eeetam (niezalogowany) | 25.06.2006 13:47
image
Avatar
#39

spoko ludzie opanujecie sie nie podniecajcie sie wygląd to jeszcze nie wszystko:D

zbigi (niezalogowany) | 25.06.2006 14:05
image
Avatar
#40

a widzieliście Knoppixa 4? Uruchamia sięz płyty CD - nie trzeba go instalować! Jest bezpłatny ma wszystkie sterowniki i dużo oprogramowania już zainstalowanego! Kodeki, odtwarzacze, office, odpowiednik nero tuner tv i inne już są wszystko działa od kopa tylko trzeba adresy wpicać aby mieć neta! Wygląd jak dla mnie rewelacyjny - dużo lepszy od XP, a wymagania rewelacyjne. W Vista i tak musiałbym wrócić do wyglądu jak z XP, mam nadziejęże posiada on poprawny moduł obsługi sieci bezprzewodowej z szyfrowaniem WPA!

Verdan (niezalogowany) | 25.06.2006 14:11
image
Avatar
#41

@Xelos

Hmm. Nie jestem ślepy. Wiesz co nas różni? Sposób patrzenia na system. Ty patrzysz pod kątem błędów, a ja patrzę pod kątem nowym rozwiązań ( ja nie doszukuje się dziury w całym, a Ty chyba za wszelką cenę chcesz ją znaleźć ). Co do dwóch rzeczy się z Tobą zgodzę. Masz rację mówiąc, że Windows ma błędy. A co ich nie ma. Linuks też ma. Tylko jakie to są błędy dla Ciebie. Ja jestem zwykłym użytkownikiem, który potrzebuje kompa do domu ( bardziej do rozrywki, neta, hobby – nie wykorzystuje go do super zadań ). A nie do firmy. Ja nie potrzebuje systemu doskonałego pod każdym względem. Ty widać tak, bo pewnie jesteś pseudo zaawansowanym użytkownikiem, heh. Dla Ciebie jakiś błąd może być krytyczny i problematyczny, a dla mnie jest malutkim problemikiem, który za przeproszeniem mi „wisi”. Po drugie dla mnie też liczy się stabilność. Nie lubię gdy system mi się wiesza z byle powodu jak to było z 95/98/ME. Ale XP jest pod tym względem super stabilny. To dla mnie najbardziej stabilny system z całej rodziny Windows. Trzeba się nieźle namęczyć, żeby go poważnie zaciąć, czy spowodować błąd w działaniu. Piszesz, że Vista to stuningowany XP – jeżeli tak jest to ja się bardzo cieszę, bo jeżeli Vista będzie tak stabilna jak XP to duży plus. Nie wiem jak Ty, ale ja miałem okazję zobaczyć Vistę w akcji u kumpla prawie przez cały dzień. Robiliśmy z nią różne rzeczy. I muszę Ci powiedzieć, że nie zauważyłem by była mało stabilna ( a to jest przecież dopiero wersja beta 2 ). Wszystko wskazuje na to, że będzie stabilna ( na pewno nie gorzej niż XP, a może nawet lepsza – czas pokaże ). Na marginesie powiem, że Vista oferuje oprócz stabilności znanej z XP, również wiele przydatnych nowych rzeczy, których nie było u poprzednich wersji. Szkoda tylko, że tak mało osób to zauważyło. Większość oparła swoją opinię o piękną skórkę i sądzi, że tym nadrabia ewentualne braki. A tak nie jest. Wiem, że dla wielu osób będzie ciągle niedosyt. Ale idealny system nie istnieje, i nie będzie istniał. Czas się z tym pogodzić. Trzeba zadać sobie pytanie czy taki system jest nam w ogóle potrzebny? Mi Windows w obecnej formie ( XP czy przyszła Vista ) w zupełności wystarcza ( po mimo minusów, które się zdarzają ). Ja do swoich prywatnych celów więcej nie potrzebuje. I chce tu zaznaczyć, że to nie jest tak, że ja nie widzę wad systemu. Bo one były, są i będą. Tylko, że te wady mi nie przeszkadzają, czasem tylko lekko denerwują. Dla mnie Windows ma więcej zalet niż wad. A jeżeli szala przechyla się na korzyść to po co narzekać. Na koniec czas na maksymę ( wg mnie trafną ): Z Windows’em jest jak z Demokracją – ma dużo wad ale lepszego ustroju ( systemu ) nie wymyślono. I chyba wiele osób się ze mną zgodzi.

Karolina (niezalogowany) | 25.06.2006 14:22
image
Avatar
#42

Mnie sie bardzo podoba :) tylko nie wiadomo kiedy bedzie dostepny... dlugo zwlekaja... ale moze bedzie bardziej funkcjonalny i szybszy niz xp, who knows? ;)

Bobby_De (niezalogowany) | 25.06.2006 14:44
image
Avatar
#43

Nie podniecajcie się tym shitem na zapas, bo potem może być płacz i zgrzytanie zębów...

resetpl (niezalogowany) | 25.06.2006 16:30
image
Avatar
#44

Zgadzam się w 100% z Verdanem >pozdro

krak (niezalogowany) | 25.06.2006 16:34
image
Avatar
#45

fajne to wygląda:)

guest (niezalogowany) | 25.06.2006 16:56
image
Avatar
#46

heh;D Skąd mozna wziąść polską nakładke (z microsoft?)

Sheene (niezalogowany) | 25.06.2006 17:56
image
Avatar
#47

No ok. Dodali sobie jakiśtam fajny interfejs. I co z tego? Żadnego przełomu ni rewelacji nie widziałam. Podrasowany XP i tyle. Jeszcze w dodatku ma takie wymagania, że mogę się z takowym pożegnać. A przeciesz system ma być przede wszystkim lekki i funkcjonalny

Xelos (niezalogowany) | 25.06.2006 18:01
image
Avatar
#48

@Verdan

...Ale idealny system nie istnieje, i nie będzie istniał...

I tu masz racje.
Tylko, że w przypadku linuksa każdy może coś dodać do systemu lub przerobić go jak chce bo kod źródłowy linuxa jest wolny i każdy może zrobić z nim co chce, a w przypadku windowsa... , ale nie oceniajmy jeszcze Visty przed premierą bo jeszcze wszystko mogą zmienić i dopracować ! Poczekamy i zobaczymy jak będzie działać w praktyce bo narazie to tylko mówią jak wygląda, co możemy mieć teraz instalując nakładki do XP.
Pożyjemy zobaczymy...

TarTar (niezalogowany) | 25.06.2006 18:07
image
Avatar
#49

super super i 400 MB ramu na starcie. zostaje na XP :)

anonim (niezalogowany) | 25.06.2006 18:56
image
Avatar
#50

mi się bardziej podoba XP, ze względu na wygląd też!!!! Paczcie na te duże ikony: kosz, kalkulator... . I to ma być nowoczesność!!!! mam nadzieje zę chociaż będzie można zmodyfikować co nieco w tym systemie do swoich upodobań. wrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Rafał (niezalogowany) | 25.06.2006 19:20
image
Avatar
#51

Właśnie, stabilność tu jest potrzebna. Co z tego, że będzie ktoś się podniecał tym całym Aero, jak byle program wywali cały system i pomoże tylko reset ? I tak co 20 minut ? Szybko minie wam ten zapał do Visty, jak tylko zacznie się wytykać na każdym kroku jego błędy.
Nie wiem jak wy, ale ja zostanę przy swoim Xp z SP2. :]

symboss (niezalogowany) | 25.06.2006 20:18
image
Avatar
#52

Verdan:
Moze to Ty musisz niezle nameczyc sie,zeby powiesic winde? Bo wbrew pozorom to pestka.Nie masz bladego pojecia o systemie,a szarogesisz sie jak ekspert z Redmond.
Duzo bledow,za koszmarne pieniadze.
Z tego co piszesz, mozna wywnioskowac,ze dla Ciebie wystarczajacy bylby PPC ,ewentulanie cos z SymbianOS,czyli poziom monkey- pisanie wierszy w word pad,pasjans,chess.
Jak napisal jeden z komentujacych,system ma byc lekki i funkcjonalny.A Vista niestety potrzebuje komponentow sprzetowych prawie jak maszyny z top500.org (zreszta ,zadna z pierwszej setki maszyna nie pracuje pod jakimkolwiek produktem MS).
Dla mnie Vista to xp z kolorowymi szlaczkami i nakladkami poprawiajacymi gui. Dalej bez jakiejkolwiek konsoli, klienta ssh.Dalej za koszmarne pieniadze.Znajac zycie 3/4 kupi piraty na gieldzie.

Mymaney (niezalogowany) | 25.06.2006 20:42
image
Avatar
#53

Całkiem fajna ta Vista! Podczas instalacji wykryła mi moją słaba grafę (GForce 4 MX 440 64MB) i nie zainstalowała mi efektów AERO! I dzięki temu chodzi stabilnie, choć niezbyt szybko :) Fajny, elastyczny system :) Choć troszku problemów z nim jest - Nero6, SubEdit Player i Daemon sie nie chciały zainstalować :(

Taki ktos (niezalogowany) | 25.06.2006 21:08
image
Avatar
#54

Mam u siebie Viste beta 2 na Athlon 3200, GF 6600 128MB i 1 GB Ram, monitor 19" i przy rozdzielczosci 1600x1200 jego wygląd i płynność efektów przejść, animacje... poprostu poezja:) Co do stabilnosci mam pewne ale... ale to narazie tylko beta 2:)

GREGMASTER (niezalogowany) | 25.06.2006 21:09
image
Avatar
#55

NO LUDZIE ALE BęDZIE DIRECTX 10 OBSłUGIWAł A XP-eki JUZ NIE

Mann (niezalogowany) | 25.06.2006 21:33
image
Avatar
#56

Ciekawi mnie tylko jedno - czy dalej w polskiej wersji systemu Windows będzie kontynuowane idiotyczne tłumaczenie typu 'czcionki'? Litości, jakie czcionki?

Mann (niezalogowany) | 25.06.2006 21:35
image
Avatar
#57

Ciekawi mnie tylko jedno - czy dalej w polskiej wersji systemu Windows będzie kontynuowane idiotyczne tłumaczenie typu 'czcionki'? Litości, jakie czcionki?

ciemnygraham (niezalogowany) | 25.06.2006 21:49
image
Avatar
#58

pffff pffff i jeszcze raz pffff..... pracooje na dokladnie takim samym interfejsie na nakladce xp a i widgety o niebo lepsze mam.... ciekawe dla kogo ten wielgachny zegar umiescili... bez obrazy ale z biala laska jeszcze nie chodze... jak dla mnie mierna proba imitacji interfejsow maca... ciekaw jestem jak ze stabilnoscia i bezpieczenstwem bo to jest najwazniejsze...a co do wymagan to nie mam zamiaru poswiecac polowy mocy maszyny na system operacyjny zwlaszcza ze robie z grafika

Adamo (niezalogowany) | 25.06.2006 22:06
image
Avatar
#59

ludzie... zapodajcie sobie z netu styl z Visty pod XP... wygląda tak samo (może tylko parę drobiazgów jest do dopracowania).

Tymi (niezalogowany) | 25.06.2006 22:16
image
Avatar
#60

Fajnie wyglada... ale czy tak samo fajnie chodzi stabilnie, ale czego wymagac od wersji beta, szczerze mówiąc może to kiedyś zainstaluje może nie, to niemoja wina ze lubie swojego XP, jak dojdzie dotego ze bede musiał zainstalować viste to to zrobie jak muss to muss, jak dlamnie fajnie sie prezentuje na tych screenach i co fajnego dodali to wskazówki jak znalesc rozwiazanie problemu, teraz uzytkownik systemu neizostaje sam na sam z problemem system szuka zaniego rozwiazania hehe moze przesadziłem, fajne są tez te gierki o kótrych ktoś wspomniał mozna je sobie pobrać na XP ale konieczny jest plik Vista Emulation.dll to taka mała wskazówka :D O Vscie mozna sie rozpisywać godzinami co tu sie łudzic mój celeron 700Mhz nieuzwignie tego ciezaru funkcji i bajerów graficznych :( czas na upgrade hardware'u ale niezrobie tej wymiany podzespołów tylko i wyłacznie dla systemu juz widze po 1 kwartale 2007 roku te masowe modernizacje komputerów hehe

BB (niezalogowany) | 25.06.2006 22:50
image
Avatar
#61

Po prostu śliczne!!!

Macieqqq (niezalogowany) | 25.06.2006 23:03
image
Avatar
#62

@Sheene
"No ok. Dodali sobie jakiśtam fajny interfejs. I co z tego? Żadnego przełomu ni rewelacji nie widziałam. Podrasowany XP i tyle. Jeszcze w dodatku ma takie wymagania, że mogę się z takowym pożegnać. A przeciesz system ma być przede wszystkim lekki i funkcjonalny"

Widze, że testowałeś ten system patrząc na screeny :), tak się składa że testowałem już kilka jego build-ów (w tym beta 2) i ten piękny cukierkowy wygląd to jest jedną z mniejszych innowacji w tym systemie, ale no cóż skoro ty oceniasz system po wyglądzie to powodzenia...


@Xelos
"Pożyjemy zobaczymy."

Pierwszy raz widze żeby narzekacz na windowsa napisał coś w miare mądrego. Gratuluje :)


@Bobby_De
"Nie podniecajcie się tym shitem na zapas, bo potem może być płacz i zgrzytanie zębów..."

Z twojego komentarza wnioskuje że już widziałeś ten system w wersji finalnej tak? bo jak nie to na jakiej podstawie tak wnioskujesz?


@ciemnygram
"ciekaw jestem jak ze stabilnoscia i bezpieczenstwem bo to jest najwazniejsze."

Tak się składa że te dwie rzeczy to podstawowe cele windows vista, ale wszyscy "znafcy" i tak będą mówili że zmienił sie tylko wygląd. Słyszałeś o takich poprawkach jak zastosowanie dwustrefowego firewalla, czy zmiana jądra tak że procesy działające w tle nie są częścią kernela, co powoduje o 50% ilość zawieszszeń sie systemu?


@symboos
"Moze to Ty musisz niezle nameczyc sie,zeby powiesic winde? Bo wbrew pozorom to pestka.Nie masz bladego pojecia o systemie,a szarogesisz sie jak ekspert z Redmond."

Umiesz czytać ze zrozumieniem? verdan jest NAJNORMALNIEJSZYM userem konputera z tego co widze jak czytam jego wypowiedzi, który chce miec system ładny, stabilny, i popularny czyli chce mieć windows, nie będe sie rozpisywał dlaczego tak nie jest z linuxem (stabilny akurat jest - to fakt).
Prawdziwym expertem to widze że ty jesteś skoro piszesz zdania mówiące że vista potrzebuje superkomputera z rankingu top500


@Verdan

Pozdro dla ciebie, widać że jeszcze ludzie trzeźwo myślący istnieją na tym świecie...

Bobby_De (niezalogowany) | 26.06.2006 2:25
image
Avatar
#63

@Macieqqq
Myślisz głową czy *** ?

"Z twojego komentarza wnioskuje że już widziałeś ten system w wersji finalnej tak? bo jak nie to na jakiej podstawie tak wnioskujesz?"

Przeczytaj uważnie co do mnie napisałeś i zastanów się nad swoją genialną wypowiedzią, którą skierowałeś do mnie.

Pozdro 800

PeterMac (niezalogowany) | 26.06.2006 3:07
image
Avatar
#64

słodki jest :P, uwielbiam styl Visty mój XP wygląda praktycznie tak samo, jednak co orginał to orginał :) wie ktos skąd można zassać betke wersji PL ?

Macieqqq (niezalogowany) | 26.06.2006 7:40
image
Avatar
#65

@Bobby_De

Sorry nie zauważyłem, że tam jest "może", myślałem że napisałeś że napewno będzi płacz itp. :), meaculpa...

Macieqqq (niezalogowany) | 26.06.2006 7:44
image
Avatar
#66

@PeterMac

Nie ma bety PL są tyko angielska, niemiecka i chińska, masz na górze wyraźnie napisane że jest to wersja sposzczona indywidualnie.

DragonGC (niezalogowany) | 26.06.2006 9:04
image
Avatar
#67

Wszystko ładnie, pięknie, tylko jest jedno ale...
Jak patrze na te zrzuty to wydaje mi się, że osoby tłumaczące nową wersję, na siłe chcą wprowadzić nową terminologie oraz zwroty do WinVi. Tzn nie zrozumcie mnie źle, doceniam każda prace włożoną w propagowanie naszego języka, ale po co burzyć coś, co jest w miare stabilne i nie przeszkadza nikomu.

Np. Sprzęt i dźwięk, Łstwy dostęp

kurtis (niezalogowany) | 26.06.2006 9:12
image
Avatar
#68

Wszyscy mówią, że w linuksie może sobie kod modyfikować. OK, to jest prawda, ale wśród użytkowników tylko promil potrafi programować Więc po co komu system, który można modyfikować, skoro i ktoś i tak nie potrafi programować ? Tym pięknym komentarzem zamykam gęby wszystkim linuksowym krzykaczom

dj_sebi (niezalogowany) | 26.06.2006 9:46
image
Avatar
#69

System prezentuje się wspaniale, może jednak go kupie tylko, że najpierw będe musiał kupić nowego kompa żeby mi Vista działał :-)

Sheene (niezalogowany) | 26.06.2006 10:34
image
Avatar
#70

@ Macieqqq Ale wg. mnie powinni pokazać właśnie na screenach jakieś nowości. U mnie ten system tyle tylko, że by z trudem odpalił. Żaden komputer biurowy, do normalnej pracy nie posiada takich wymagań, jak potrzeba.

qkos (niezalogowany) | 26.06.2006 11:30
image
Avatar
#71

Loooodzie, moze poda ktos wymagania tego cacka majkrosoftu, napiszcie że jest kilka wersji i czym one się różniom; napiszcie coś o XGL dla linuxowych okienek; czy to nie alternatywa bajerów graficznych dla słabszych komputerów?
Człowiek lubi wiedzieć, ale często niepotrzebnie.
Pozdrawiam !!!

Krogulec (niezalogowany) | 26.06.2006 12:30
image
Avatar
#72

@Macieqqq: Nic zostało spolszczone indywidualnie. Screeny pochodzą z POLSKIEJ bety, która jednak nie jest dostępna publicznie.

kurtis (niezalogowany) | 26.06.2006 13:45
image
Avatar
#73

Można wyłączyć te wodotryski, wtedy system będzie wyglądać jak windows 98.

Marooned (niezalogowany) | 26.06.2006 14:45
image
Avatar
#74

O kurde, ale shit :O
Czy jest możliwość ustawienia wyglądu Win2k oraz standardowego, o niebo bardziej użytecznego Menu Start?
XP nigdy w życiu nie zainstaluje, ale kiedyś trzeba będzie z łezką w oku porzucić Win2k :/
Vista na screenach prezentuje się badziewnie.. jakieś okrągłe rogi, przeźroczystość, rozmywanie, ceinie.. po grzyba to komu? System ma być szybki i nie pożerać zasobów.

Arek Wyrwa (niezalogowany) | 26.06.2006 14:49
image
Avatar
#75

System napewno wnosi wiele nowego.Dziwię sie wszystkim "narzekaczom".Nie chcesz nie uzywaj.Wróc do 8 bitów np.Atari i po sprawie.

firestater (niezalogowany) | 26.06.2006 15:06
image
Avatar
#76

połączenie pomysłów z kilkunastu os i środowisk graficznych. tylko poco do tego SM 2.0 ??

anonim (niezalogowany) | 26.06.2006 18:12
image
Avatar
#77

DX10 bedzie na XP! to tylko kwestia zdolnych ludzi ;-))
Sama vista bedzie syf, a i pewnie na xp pojawi sie jakis kernel z niej. Dzieki czemu gry pisane bezposrednio na viste pojda na XPeku(pomijajac fakt z DX10) wiec ludzie w czym problem?:P Teraz sie tak da, to sie bedzie i dało pozniej,wiec nie narzekajcie ;)
Jak dobrze pojdzie to i gry z visty pojda na win98 :D a wam chodzi o gry...lol

kamil_w (niezalogowany) | 26.06.2006 19:31
image
Avatar
#78

A ja tam wolę mojego Linux'a i KDE !! "Wodotryski" jeśli ktoś chce, można mieć takie same (jeśli nie lepsze) i przy znacznie mniejszych wymaganiach. Ja mam 256MB ramu i procesor Duron 750MHz... i śmiga jak nie wiem co. ;P

Do Marooned (niezalogowany) | 26.06.2006 23:03
image
Avatar
#79

nie czaje twojego podejścia. Jedziesz pół życia na brzydkim badziewiu, stękasz,że Ci zżera zasoby...... spawasz kompem czy jak? jak by wszyscy patrzyli na ten temat jak ty, to spali byśmy w ziemiankach, jeździli FORDem T, albo bryczką i tyle. Świat idzie do przodu i wygląd i technika. Kto stoi w miejscu, ten się cofa...... VISTA jest OK, 98 to jak zegarek z kukułką.....

Chandler (niezalogowany) | 27.06.2006 8:17
image
Avatar
#80

I tak samo wszyscy narzekali na interfejs Windows 95, a teraz, jak widać mało kto umie bez niego żyć ;-) Więc za 3 lata dla większości ludzi interfejs Visty będzie normalką, wystarczy że człowiek się do niego przyzwyczaji.


Pozdrawiam
Chanlder

Grzesiek (niezalogowany) | 27.06.2006 8:41
image
Avatar
#81

Jak dla mnie to przerost formy nad trescia, mam nadzieje, ze w tym kolorowym "odpuscie" bedzie mozliwosc wlaczenia "widoku klasycznego" tych milych dla mojego oka kantow:). Dla mnie komputer to narzedzie pracy, a nie kino domowe, a i epoke gier juz mam za soba:( Szanuje jednak zdanie Tych, ktorym sie taki widok podoba...Pracuje na XP i 2k i jesli Vista bedzie miala w sobie cos co naprawde "przebije" te systemy to zapewne dam Billowi zarobic ale na razie poczekam na rozwoj sytuacji.


Pozdrawiam czytelnikow portalu

kris (niezalogowany) | 27.06.2006 9:18
image
Avatar
#82

Nie wiem jak wy ale ja sie przerzucam na DoSa.

deimon (niezalogowany) | 27.06.2006 15:37
image
Avatar
#83

Niezła bryndza, nie.

plex (niezalogowany) | 27.06.2006 20:41
image
Avatar
#84

i tak taki wygląd można uzyskać na XP, wtajemniczeni modderzy desków wiedzą :]

RobertD (niezalogowany) | 27.06.2006 21:26
image
Avatar
#85

W środowisku Linuxa od jakiegoś czasu istnieje XGL który pokazuje M$ jak może wyglądać interfejs graficzny i jakie powinien mieć wymagania !!! Poczekajmy na odpowiedź M$ może "konkurencja" i tu wpłynie konstruktywnie na wyniki

Marooned (niezalogowany) | 28.06.2006 0:24
image
Avatar
#86

"nie czaje twojego podejścia. Jedziesz pół życia na brzydkim badziewiu" - xp ze swoim zielonym paskiem to brzydkie badziewie. Polemizujesz o gustach więc jesteś skazany na porażkę. Ja preferuję użyteczność nad fajerwerkami.

Teraz aby kliknąć na ikonkę trzeba przejść 5 kreatorów i pobawić się z pieskiem.. sorry.. nie mam pytań.

leniwiec (niezalogowany) | 28.06.2006 13:24
image
Avatar
#87

doprawdy źadna rewolucja

WeSoŁy (niezalogowany) | 28.06.2006 16:17
image
Avatar
#88

okienko jak okienko.. pewnie przeciagi ciagle w nim bedą i pełno robactwa.. a wyglad nie ma znaczenia.. reszta to tylko zbędne gadzety.. jesli są komus potrzebne ok.. mi zbędne! jakos nie czekam na viste..
jeszcze coś, co TO ZA FRAJDA BEDZIE Z UZYWANIA PC skoro cala jego moc zje WINDOWS, to jak kupno merca z ALL DODATKAMI z silnikiem 1.2litra = MOGLI BY COS LŻEJSZEGO WYMYSLIC i wtym kierunku konkurować, wiecej za mniej! (ale fakt ze to beta)

pitt (niezalogowany) | 29.06.2006 0:21
image
Avatar
#89

nie obrażać mi tu win 98- poczciwca -z którym sie da dosłownie wszystko (poniżej 4 gb oczywiscie) a do większych NIESTETY XP
pozdrawiam

gruvby (niezalogowany) | 29.06.2006 10:26
image
Avatar
#90

Ja tam poczułem klimat strasznie niedopracowanego systemu z niedopracowanym, niepełnym spolszczeniem.

hackosi (niezalogowany) | 29.06.2006 15:14
image
Avatar
#91

Szczerze wam powiem, że widać że się coś jest innego zrobione,ale wymagania odstraszają klientów.Zanim stanie się popularny minie około 3-5 lat.

norek90 (niezalogowany) | 29.06.2006 17:08
image
Avatar
#92

Dodali przeźroczystość do okien i od razu mówią o rewolucji ( tylko komu to potrzebne). Takie same bajery można spokojnie odpalić w xp. Ponownie postawiono na ładny interfejs kosztem stabilności i bezpieczeństwa systemu (te same luki co w xp np. wmf) !!!

brrum (niezalogowany) | 29.06.2006 18:36
image
Avatar
#93

jutro kupuje win 98 :]

anonim (niezalogowany) | 01.07.2006 15:08
image
Avatar
#94

Co Wy chcecie oceniać po wersji beta? Po screenach oceniacie bezpieczenstwo i stabilnosc? Wyjdzie stabilna, pooceniamy, potestujemy, a teraz to można wywnioskować tyle, że Vista będzie typowym systemem domowym do oglądania filmów i słuchania muzyki a'la Media Center. Nic więcej ze screenów nie wyciągniemy, a Wy tu (nie wszyscy - nie uogólniam) mówicie że Vista jest albo extra albo do d... Z tych screenów wyciągnę swój wniosek: jest okey, nie razi w oczy, wygląda przyzwoicie (zawsze można wyłączyć AERO i pójdzie na nieco słabszym kompie), z wyglądu jako komputer domowy jest OK.

Jam Łasica (niezalogowany) | 01.07.2006 20:14
image
Avatar
#95

Marna Imitacja MacOSX " Tiger"

tasman (niezalogowany) | 02.07.2006 15:15
image
Avatar
#96

a po co komu okna w 3D ;/

iwan (niezalogowany) | 03.07.2006 1:26
image
Avatar
#97

Hej. Mam laptopa 1,5Ghz i 512 MB ram, wachałem się czy instalacja Visty ma sens (wersja beta2 5384), więc da świętego spokoju podzieliłem dysk na partycje na jednej posadziłem Xp a na drugim Viste. Wszystko działa bez zarzutu, szczerze polecam takie rozwiązanie. Vista jest dużo lepsza ale tylko na niektórych polach, to kwestia czasu ponieważ na nowym systemie nie chodzi kupe programów i czeba troszkę poczekać. Jeśli chodzi o wymagania procesor 1,5 wydaje się wystarczający ale pamięci mam za mało, na początek można się troszkę pobawić ale już się rozglądam za jakąś kosteczką:) a ha i jeszcze jedno pracowałem w dosie i kazdych okienkach poczynając od 3.11. Mam wrażenie że kolejne systemy sa robione pod osoby nieznające się na obsłudze kompa. Denerwuje mnie to podejście, ale je rozumiem przecież o to chodzi aby każdy mógł napisać dokument i obejrzeć np. film. spoko rynek się rozwija i oto chodzi. Pozdrawiam

Qbeu (niezalogowany) | 04.07.2006 17:22
image
Avatar
#98

Microsoft napędza machinę przemysłu.Wiadomo, że będzie chciał zepchnąć wszystkich na Vistę, zwłaszcza tych, którzy będą chcieli sobie kupić nowe komputery.
W wyglądzie Visty podoba mi się jedna rzecz - MS nie próbuje już nam sprzedać interfejsu z kolorowego plastiku (interfajansu?), tylko z matowego szkła i jakiejś czarnej materii. Ta czerń mi pasuje. A matowe szkło pewnie pożera dodatkowych parę milisekund przy każdej czynności i mam nadzieję, że da się je wyłączyć.
Tak się zastanawiam, czy nie mogliby zrobić takiego prostego Windowsa za np. 100 złotych. Przecież normalny człowiek z Windowsa potrzebuje tylko tyle, ile oferował i DOS + interfejs graficzny + parę na krzyż programów. Ogrom systemu pozostaje niewykorzystany. Win 98 zadowala się 32MB RAM, i system i sprzęt do pisania tekstów czy nie-ekstremalnego oglądania netu starczy, miałem Win Me 64MB i procek 633 MHz i było jako tako, teraz mam XP 256MB i procek 2GHz i z biegiem czasu co raz gorzej. Co takiego, oprócz stabilności, dał mi Microsoft, że muszę używać 4 razy więcej RAMu i ponad 3 razy szybszego procka niż na Me? A Me i tak święty nie był... 256MB RAM na Win 98 byłoby potrzebne tylko dla grafików, montażystów dźwięku, obrazu itp., a na XP to rozsądne minimum. Po co? Dla ładnego interfejsu, któy i tak jest zasłonięty przez interfejs użytków?
Jeśli będzie można powyłączać WSZYSTKIE bajery z Visty, to w porzo, ale jak nie, to gra nie będzie warta świeczki. I byłoby miło, gdyby Microsoft pokazał paluchem co i jak można powyłączać, co i kiedy jest potrzebne, co i kiedy co robi. Na moim kompie uruchomionych jest teraz 38 procesów. Po odliczeniu użytków zostanie ok. 25 procesów. Kto wie, co one robią???

T_S (niezalogowany) | 05.07.2006 14:21
image
Avatar
#99

http://www.sun.com/software/looking_glass/details.xml i to za darmo :) W domu chodzi mi to jako jedne z X na slaku. Nie mam nic do winDowsa, w prcy mam dwa systemy (MS i open) i w zależności od tego co mam zrobić urzywam jednego albo drugiego. O jego (VISTY) użyteczności i funkcjonalności (oraz bezpieczeństwie) przekonamy sie gdy wyjdzie wersja oficjalna (jak im się w końcu uda) ale jeśli chodzi o wygląd, to za rok nikt już sie nim nie będzie zachwycał.

ToMi (niezalogowany) | 07.07.2006 12:26
image
Avatar
#100

Testujac viste przez pare dni,wersje beta1,beta2 x86 i 64b mozna powiedziec ze system jest calkiem mily i przyjazny pod warunkiem ze wylaczy sie UAP(cokolwiek robisz,trzeba klikac po 3 razy zeby to potwierdzic:/), w najnowyszch buildach podobno zostalo to rozwiazane:).Jesli chodzi o interfejs,dostepne sa 3, kasyczny windows,ubogie aero i full opcja ze wszystkimi bajerami.System podczas instalacji sam sprawdza wydajnosc kompa i instaluje pelne aero lub nie- rozwiazanie moim zdaniem bardzo dobre.Uruchamiajac viste nawet na slabyszym kompie nie odczujemy tak bardzo przestarzalej karty graf. lub procka:). Jedna z wad,szczegolnie dla mnie jest fakt ze za kazdym razem , kolejny windows rosnie w objetosci conajmniej 2x, a ten system to juz chyba rekordzista, wersja x86 min. 6gb,a wersja 64b spokojnie ponad 10gb! Sledzac przez lata poczynania MS( a zaczynalem przygode od DOS) mozna dojsc do wniosku,tak jak napisal juz ktos wczesniej,ze microsoft chce nauczyc obslugi komputera nawet totalnego nieuka:D.Obecnie sprawa wyglada tak ze nawet 3 letnie dziecko ,pod warunkiem ze utrzyma myszke w dolni, potrafi klikac sobie po kolorowych obrazkach(czyt. ikonkach) i robic juz cos sensownego...Jest to tendencja jak najbardziej sluszna,ale czasem naprawde wydaje sie ze windows to system tworzony z mysla o ludziach z IQ ponizej 100. Przykladem moga byc rozmaite kreatory,gdzie trzeba kliknac 6 razy na "dalej" zeby zaznaczyc jedna opcje.Na szczescie jeszcze pare lat i rozstaniemy sie z marka Windows na dobre,MS rozpoczyna prace nad nowym systemem od podstaw i bardzo mnie to cieszy,poniewaz przez te 20lat w windowsie naroslo za duzo przestarzalych technologii. Wracajac do glownego tematu uwazam ze z Vista bedzie jak z kazdym nowym Windowsem.Na poczatku ludzie beda dziwnie patrzec i twierdzic "po co mi to, dla tych wodotryskow??", ale z czasem i tak kazdy bedzie go instalowal,a na pewno nikt nie kupi nowego komputera i bedzie chcial instalowac na nim przestarzalego XP...Microsoft przygotowuje mala rewolucje, bedzie Vista wyjdzie razem z Office2007,obydwa nowoczesne ,ladne,stabilne i funkcjonalne- mala rewolucja:)

wyszatek (niezalogowany) | 09.07.2006 19:28
image
Avatar
#101

podoba mi sie

Sekund (niezalogowany) | 11.07.2006 16:03
image
Avatar
#102

znaleźliście moze juz jakieś ciekawe aplikacje pod viste? vista wygląda świetnie ale wyglądem świata nie podbije tylko funkcjinalnością i stabilnością.

GruX (niezalogowany) | 15.07.2006 11:00
image
Avatar
#103

Microsoft idzie w złym kierunku, nie pod kątem wydajności, stabilności systemu, lecz pod kątem wyglądu, z takim podejściem ich produkty zawsze będą miały dziury- IE dziura z przed x lat jeszcze niezalatana :P

yendras (niezalogowany) | 15.07.2006 20:25
image
Avatar
#104

Kupię GO napewno , może nawet zaciągnę kredyt . A propo ile to cudo ma kosztować ??????

Star (niezalogowany) | 17.07.2006 20:58
image
Avatar
#105

kosztowac bedzie tyle co nowy dom z ogrodem;))))))

sheep (niezalogowany) | 20.07.2006 15:15
image
Avatar
#106

ale fajne zrzuty...

Alkor78 (niezalogowany) | 22.07.2006 9:52
image
Avatar
#107

AERO ???? przecież Acer wystawił maleńki programik Acer GridVista który daje przeźroczystość w oknach systemu i aplikacji z wyborem które mają być a które nie
do bani to AERO

. (niezalogowany) | 22.07.2006 14:51
image
Avatar
#108

-- .-- lol?
jak to sie komus wydaje ladne to chyba nie widzial OSXa a tak pozatym to mi wyglada na ukradzione (nieudolnie) KDE tylko ze kde chodzi na 64M ramu a nie 1G (LOL) czyli jednym slowem uzyty cudzy pomysl na outfit aby ukryc ten syf ktory jest pod spodem (jak zwykle)

btw milego placenia za NOWY CUDOWNY BEZPIECZNY (LOL) SZYBKO CHODZACY PRODUKT

FreeUser (niezalogowany) | 22.07.2006 18:41
image
Avatar
#109

zadna rewelacja...

mat19 (niezalogowany) | 25.07.2006 15:24
image
Avatar
#110

Wow!!! Ciekawe skąd można ją pobrać VISTA PL

emir-tv (niezalogowany) | 27.07.2006 9:17
image
Avatar
#111

jak dla mnie toi wszystko zerżnięte ma Macintoshów, microsoft sie nie popisał, co nie znaczy że systemu nie bende miał bo wyląda imponująco i jeśli choś w połowie jest taki jak wymieniony juz wyzej Mac to będzie super....

Blady Cris (niezalogowany) | 29.07.2006 12:57
image
Avatar
#112

Zadna rewelacja eee trzeba miec dobrego kompa zeby konkretnie pobawic sie tym winem .Ja zostaje na XP

Adam (niezalogowany) | 29.07.2006 16:37
image
Avatar
#113

A mnie sie podoba tapeta! Juz sobie ja zainstalowalam na swoim Win98 i na razie mi to wystarczy :)

tomekk (niezalogowany) | 31.07.2006 22:33
image
Avatar
#114

To teraz czekam na to co pokaże Jobs za 9 dni :)
Po raz kolejny apple ośmieszy m$

Marcin (niezalogowany) | 03.08.2006 12:48
image
Avatar
#115

Wystarczy ściągnąć tapete i skiny dla dobrego wyglądu XP

grabzces (niezalogowany) | 08.08.2006 10:55
image
Avatar
#116

ja mam 512mb ramu procka 2,5 celerona,garfike radeona 9550 128mb i mi sie tak muli ze wlacza sie 5 min a ocena sprzetowa wyszla mi na 3!!!wyglad zaje ale troche za duze wymagania!!!xp zeby bylo mozna tak fajnie upiekszyc!!!!zna ktos patent!!!!ja mam styleXP ale to lipa!!!!
pozdro

B)(* (niezalogowany) | 09.08.2006 14:45
image
Avatar
#117

Dobry ten system tylko pewnie ma pełno dziur jak XP

dyw@n (niezalogowany) | 13.08.2006 22:44
image
Avatar
#118

Na poczatku gdy 3 lata temu widziałem wczesne kompilacje oznaczone jeszcze jako 'Longhorn' , podchodzilem sceptycznie do tego systemu twierdząc , że będzie to XP z kosmetyką i paroma usprawnieniami. Jednak jak teraz widze sceeny z prawie RC to myśle , że sie mylilem w stosunku do niego. Wcześniej miałem okazje potestować wersje B2 i przyznam ,że M$ spisał się całkiem nieźle. A narzekanie typu "na moim komputerze napewno nie ruszy" itp. jest bezcelowe. Jest polowa 2006 roku a trzeba isc z duchem czasu i nie stać w miejscu i robić caly czas systemy pod maszyny sprzed 5-6 lat bo to ograniczyłoby funkcjonalność a przez to system nie byłby nowoczesny , a stracilibyśmy my - użytkownicy. Drugim zarzutem pod adresem nowego systemu jest to , że będzie dziurawy. Ktoś tu już powiedział , że nie ma systemu idealnego i najprawdopodobnie nie bedzie. W pełni się z tym zgadzam. Analogicznie z XP , przed jego premiera nie udostepniali wersji beta dla "każdego" przez co błędy trzeba było "łapać" już po premierze co odbilo się na jego bezpieczeństwie rzecz jasna. Teraz widze , ze M$ podszedł do sprawy poważnie i chce dopracować swój flagowy produkt tak aby w chwili premiery wiele dziur było już załatanych. I to mi sie podoba. Propo starć Linux vs Windows , niedawno próbowalem przekonać sie do linuxa niestety bez powodzenia. Glównym tego powodem były problemy z jego "dostepnościa" i interfejsem ..... Kto mi powie po co ja mam sie bawić w kompilowanie sterowników źródeł itp tracic na to moje cenne życie jak moge to zrobic bezstresowo i bezproblemowo. System jest dla człowieka a nie człowiek dla systemu żeby męczyc się nad jedna rzecza tylko dlatego bo to jest bardziej dla "zaawansowanych" . Jak ktoś lubi hardcore to niech weźmie Linuxa bez GUI i odrazu lewatywe :) .

Osoby które mówią "eee podrasowany XP , zostaje na nim" myla się. GUI nie zdradza tego co siedzi pod "maską" systemu i nie można stwierdzic jak stabilnym będzie systemem.

Można też sie spotkać z opiniami , że systemy M$ są niestabilne itd itd. Ja swojego XP mam już od ponad roku bo go regularnie pielęgnuje i dbam o jego kondycje. Jak do tej pory nie narzekam jak inni "zaawansowani" użytkownicy XP dla których cała wiedza informatyczna kręci sie wokół gier , stąd te "trafne" komentarze na temat stabilnosci.

Porusze jeszcze dwa ciekawe wątki - mianowicie osoby które uparcie twierdzą , że 98 jest najlepszym systemem od M$ i GUI Linuxa a Visty.

Propo pierwszego, rożnica między Windowsem 98/98SE a XP jest tak kolosalna jak między Windowsem 3.1 a 95. Vista bedzie systemem na miare XXI w. będzie obsługiwać najnowsze technologie ułatwiające nam codzienne życie. Niestety Windows 98/98 SE jest systemem sprzed prawie 10 lat więc nie ma co porównywać funkcjonalności obu. Oczywiście jeśli ktoś na codzien korzysta z notatnika i pakietu office to rozumiem wybór 98 ale jeśli ktoś jest wymagającym użytkownikiem PC (w tym przypadku ja) i wymaga wiele od swojego PeCeta wtedy musi wybrac system skrojony na miare potrzeb - czyli nowoczesny.

Jeszcze temat GUI. Mając zainstalowany system Linux ( najpier Mandriva potem Ubuntu aż w końcu SuSe) doszedłem do wniosku , że GUI dla linuxa jest niedopracowane , brzydkie i toporne. Mimo że staralem sie znaleźć w nim jakieś plusy, niestety nie udało mi się. Myśle , że ta "toporność" jest wyniekiem braku jednego dopracowanego interfejsu dla tegoż systemu. Porównujac Linuxa do Visty a nawet XP , ten pierwszy wypada marnie. W systemach XP/2003/Vista można zobaczyć , że interfejst jest czytelny, spójny dopracowany , ładny dla oka i pzredewszystkim nie toporny.

Jeszcze pare słów na koniec do osób które nie argumentuja swoich komentarzy typu "Nie podniecajcie się tym shitem na zapas, bo potem może być płacz i zgrzytanie zębów..." .
Pamiętajcie , żekrytyka powinna być konstruktywna.

Na tym skoncze mój mam nadzieje w pewnej cześci obiektywny tekst n.t Windowsa Visty i po części Linuxa.

Za wszelkie literówki i błędy przepraszam, myśle , że niektórzy użytkownicy zgodzą sie z moja "wersja".

Maximus (niezalogowany) | 14.08.2006 12:40
image
Avatar
#119

słaba jest ta polska wersja językowa.osobiście zainstaluje angielską.a efekty są fajne.

F3st (niezalogowany) | 16.08.2006 11:34
image
Avatar
#120

Jedyna róznica miedzy tym windowsem VISTA a windows Profiesional to to że VISTA ma inną oprawę graficzną , taką oprawę można mieć także w Windowsie Profesional i Vista ma tylko większe wymagania czyli ? Starszy lepszy. Ktoś chce fajne skórki do windowsa piszcie do mnie na gg : 3575202 zaraz wam się spodoba wasz stary windows :P

Większość bajerów ospatrzona (niezalogowany) | 16.08.2006 18:36
image
Avatar
#121

od KDE. Nadchodzi schyłek ery Microsoftu. Teraz nie tylko sterowniki ale i programy będą musiały mieć certyfikaty od pijawki z Redmond. Jak długo jeszcze?

Turek (niezalogowany) | 19.08.2006 10:40
image
Avatar
#122

hehehe jak czytam wasze komentarze to też mi sie smiać chce jak z innych komentarzy... mam kumpla który tez mówił że XP to gówno i wogóle ze nigdy nie zainstaluje... a jednak puniej sie skusił i korzystał... I tak będzie z tymi co tak teraz kwiczą że co tu sie podniecać że jakies inne okienka sa ... założe sie na 100% że za jakis czas ci którzy tak Kwicza zainstaluja... :) wiec prosze was nie piszcie głupot... :) Pozdroo dla tych o mówią Viscie TAK

Grzesiek (niezalogowany) | 20.08.2006 0:37
image
Avatar
#123

Wszystko, Drodzy Państwo rozbije sie o cenę. Bedzie płacz i zgrzytanie zębów jak system nie bedzie łatwy do złamania i wtedy UPSSSSS. No ale MS zdaje sobie sprawę że ludzie pójdą do konkurencji czyli Linuksa. Ja używam XP tylko dlatego że potrzebny mi jest do pracy. I naprawdę rzuciłbym go jakby nie praca. Wkurza mnie że np skaner ma tylko soft pod XP i cześć pieśni. Ostatnio działałem na Ubuntu i powiem tak: rewelacja dla normalnego użytkownika. Dla normalnej pracy jest naprawdę wystarczający.
Ludzie którzy nie będą mieli wyboru bo piractwo będzie ukrócone przez MS nie będą mieli wyboru: musza kupić Vistę bo programy będą tworzone pod ten system albo przejśc na darmoche czyli Linuksa. Dlatego jestem strasznie ciekaw jak sie ceny ukształtują Visty. To będzie jedyny wyznacznik tak naprawdę popularności Visty.

wlochaty (niezalogowany) | 20.08.2006 9:59
image
Avatar
#124

vists jest ladna ale w systemie chodzi o stabilnosc i funkcjonalnosc nie o wyglad

SiLAS (niezalogowany) | 23.08.2006 20:28
image
Avatar
#125


Jak mozna powiedziec po co to komu lub ze to glupota. Znajac zycie macie po 15 lat, przeczytaliscie na dziecinnych forach dyskusyjnych ze linux the best. Ktos napisal ze microsoft dodal tylko kilka fajerwerkow... Osoba ktora to napisala kompletnie nie mam pojecia o rozwoju i.t. (wogole wiecie co oznacza i.t.? ) jezeli ktorys z was jest na tyle odwazny zeby odpalic strone microsoftu lub google to poszukajcie o nowych rozwiazaniach znajdujacych sie w prezentowanym os'ie.

Nie mam zamiaru zaczynac glupiej dyskusji z wami... Ale jezeli jedyne slowa wasze to "po co to komu?", zainstalujcie sobie dos6.22 i najlepiej wogole nie myslcie o windows'ie 3.1!!!

Ps. Niech mi ktos powie gdzie sie tacy ludzie rodza?

igoj (niezalogowany) | 25.08.2006 13:32
image
Avatar
#126

To ma być pokaz możliwości interface? Chyba nie widzieliście możliwości jakie niosa za sobą Linuksy, nowy Gnome i KDE zniszcza pod tym względem Viste.

Windows to jest takie okno, małe okienko na świat, Linuks to system który umożliwia wyjżenie przez to okno szerzej, dalej!! Prosty użytkownik nawet nie zdaje sobie sprawy jak cudownie Linuksy sa zrobione

adrian (niezalogowany) | 29.08.2006 22:33
image
Avatar
#127

Verdan nie odzywaj się w kwestiach, na temat których nie masz pojęcia. Chyba w życiu nie widziałeś co to XGL.

marek (niezalogowany) | 31.08.2006 23:45
image
Avatar
#128

No fajny ale za jaką cenę wywala ok 1500 zl za niego i chcą pobierać oplatę za każdą aktualizację ok 100 zl ****** tyle kasy oni mają a zadają za takie *****???Windows powinien kosztować ok 300 zl to by większa część ludzi na świecie by go kupiła a tak to chyba nikt go nie kupi bo kto wyda ok 1500 zl za żeby płacić za każdą aktualizację jeszcze!!!mi tam pasi Win Xp sp2 po co lepszy

koleś (niezalogowany) | 01.09.2006 17:08
image
Avatar
#129

dziadostwo, ździerstwo, głupota,
a za 1500 zł to ja mam dożywotni pobyt w kafejce

anonim (niezalogowany) | 03.09.2006 14:34
image
Avatar
#130

kde + superkaramba = dawno juz bylo

deo (niezalogowany) | 04.09.2006 23:09
image
Avatar
#131

No nic specjalnego w Linux mandrivie'a to standard

coLer (niezalogowany) | 06.09.2006 1:25
image
Avatar
#132

Jesli dla was vista to cos fajnego (sam nic nie mam do tego systemu i na bank bede go uzywal) to zobaczie sobie jak ten linux wyciska ! obadajcie sobie ten filmik http://www.youtube.com/watch?v=Cz_2vKq5cZk

oldfield (niezalogowany) | 07.09.2006 10:04
image
Avatar
#133

@kurtis
Wszyscy mówią, że w linuksie może sobie kod modyfikować. OK, to jest prawda, ale wśród użytkowników tylko promil potrafi programować Więc po co komu system, który można modyfikować, skoro i ktoś i tak nie potrafi programować ? Tym pięknym komentarzem zamykam gęby wszystkim linuksowym krzykaczom


No tak - po częsci masz racje, ale zauważ, że Linuks to społeczność. Na świecie jest masa programistów, którzy potrafią znaleźć błąd, poprawić go lub też zgłosić. W przypadku Windows nie masz zupełnie kontaktu z developerami z Redmond.
Nie wiesz co siedzi w kodzie - czy nie ma jakichś szpiegów od Billa.
Przewagą Windowsa nad innymi systemami jest ich polityka monopolistyczna, pieniądze i prawnicy. Przewagą Linuksa jest społeczność.

Do wszystkich użytkowników Windows, którzy uważają ze Linuks to syf:
Jeżeli nie używacie tego systemu, lub po kilku godzinach pracy z nim stwierdziliście ze jest głupi bo nie ma opcji "dalej" (nie kazdy jest zdolnym informatykiem) to zrozumcie, ze gdyby nie Linuks - to za Wasz ukochany system M$ płacilibyście ze 2.000 zł ! Tak działa polityka monopolistyczna. Natomiast w chwili, gdy Linuks zaczął zyskiwać zwolenników M$ równiez zaczęło dbać o klienta i zaczęła robić system bardziej bezpieczny (chociazby konta UniX`owe)
Nie oceniam Visty po wygladzie, nie miałem okazji i juz pewnie nie będe miał okazji poznac jej możliwości, wiec nic nie pisze na ten temat - krytykuje tylko polityke firmy, która ten system wydaje.

Co do stabilności systemów.
Zdolna osoba, ktra ma chociaz blade pojęcie o bezpieczeństwie to i win98 będzie miała przez rok czasu bez wirusa. Beznadziejny użytkownik to i Linuksa w 24 godziny załatwi.

e X t 7 3 (niezalogowany) | 08.09.2006 9:24
image
Avatar
#134

wygląda jka moje KDE na Linuxie ... a wymagania ma maniejsze ;)

frytmajster (niezalogowany) | 24.09.2006 17:36
image
Avatar
#135

@oldfield kto by płacił 2000 złotych?? kto?? Polacy?? nie bądź śmieszny...

Mam jeszcze prośbę do wszystkich którzy piszą że Linuks by nam wystarczył... MI NIE... mogłem tego komenta napisac z gentoo ale akurat musiałem nagrac mp3 na Walkman Atrac AD... hmmm nie da sie z gentoo?? LOL bo Z SuSE i Ubuntu też się nie dało.. nie pisze ze linuks to badziew... ale skoro jest o niebo lepszy i wogole cukiereczek wg niektórych to dlaczego 99% firm nie robi oprogramowania i sprzętu chociaz troszkę z Linuksem zgodnego?? czemu łatwiej jest dostać od MS certyfikat WHQL niż zrobic sterownik pod linuxa pozadny?? chętnych do udzielenia odpowiedzi zapraszam na gg 1111592, Obrzucanie tych systemów błotem nawzajem nie doprowadzi was do nikąd... PS wg niektórych źródeł architektura kernela jest źle pomyślana i w najbliższym czasie albo powstanie jądro 3 albo to drugie czego nie pamietam nazwy a jest w Debianie... Pozdro

coller (niezalogowany) | 25.09.2006 11:00
image
Avatar
#136

zgadzam sie z przedmówcą. sam korzystam z obu systemów ( Linux Mepis oraz Windows XP). niestety gdy chce pograć w coś nowego, albo podłączyć odtwarzacz mp3, palmtopa, komórke to musze użyć do tego windowsa !!!
a ci wszyscy którzy obrzucają błotem Viste to chyba z zawiści, że u was on nie będzie chodził. ja osobiście mam szybkiego kompa i lubie gdy OS wygląda ładnie, cieszy oko !!!
oszczędzanie zasobów? poco?? mam 2giga ramu, poco mam oszczędzać zasoby? :)
a jeszcze jedno, gdy ktoś teraz kupuje komputer to przewaznie jest on szybki, i tacy nowi użytkownicy oglądają filmy, słuchają muzy, surfują po necie, i chyba taki system dla nich jes ok, prawda? intuicyjny, ładny, stabilny. i nikt sie nie martwi, że on zżera na dieńdobry 400mb ramu bo wszyscy mają 1giga,to teraz standard w nowych kompach. pozdro

sarna (niezalogowany) | 29.09.2006 22:12
image
Avatar
#137

Racja. Ja myślę, ze z wydaniem nowego systemu operacyjnego na pewno ludzie beda tez kupowac nowe komputery

morph (niezalogowany) | 30.09.2006 13:02
image
Avatar
#138

Przyjemnie wygląda. Ale jak to się ma do systemów OpenSource, które oferowały takie bajery przynajmniej 2 lata temu? (może w MS to nowość) i wcale nie trzeba było mieć mocnej maszyny. PIII 500 +256M Ram'u +HDD 16G.

mowy (niezalogowany) | 03.10.2006 21:54
image
Avatar
#139

jest kilka opcij z linuksa

grzechu1988gno (niezalogowany) | 05.10.2006 0:48
image
Avatar
#140

Ładnie wygląda, co z tego ze pracuje w 64 bitach, jak praktycznie nie ma na 64-bitowe systemy programow, gier itp..... Żeby komp pracował normalnie na tym systeie 1Gb pamieci nie starczy, bo zajma jej "kolorki" systemowe i bajery typu przezroczyste okna i okna wycofane w pulpit,a nie zwiniete na pasek.... ŻEby to funkcjonowalo normalnie,tak jak teraz XP na wilu kompach tam bedzie potrzebne ze 2 Gb RAM-u i procek ok 3 GHz... a praktycznie rzecz biuorac to nic nowego nam ten system nie przyniesie, oprócz tego że jesli go nie zarejestrujemy w ciagu 30 dni komp bedzie nam dzialal prze 1h a pozniej sie wyloguje i wyloczy.... nie bedzie tez tak latwo z pirackimi wersjami.... moim zdaniem VISTA = NIC NOWEGO I DOBREGO... owszem, ze wyglad i inne bajery sa imponujace, ale do normalnej pracy czlowieka to nie jest potrzebne..... eeeeh dlugo by tu dyskutowac....

bot czatowy (niezalogowany) | 08.10.2006 16:22
image
Avatar
#141

ciekawe screeny, ale Vistę zainstaluję: nigdy!

pedro (niezalogowany) | 10.12.2006 16:05
image
Avatar
#142

bubel, świecidelko ...

47 (niezalogowany) | 13.12.2006 23:56
image
Avatar
#143

@morph
Może i systemy z rodziny OP oferowały niektóre gadżety trochę wcześniej niż Windows ale pamiętaj, że w OpenSource od pomysłu do wykonania i opublikowania jest krótsza droga niż w M$, przypłaca się to jednak niezawsze stabilną pracą.


/******************************************/
Część z was pewnie nie chce się przyznać, że poboba się im nowy produkt Microsoft'u i bezmyślnie powtarza, że "Linux rules!!!" itp. Mam Linuxa (i miałem kilka różnych dystrybucji) więc mam porównanie i wiem swoje, że Linux nie do końca "rules". Zastanawiam się coraz poważniej nad kupnem Visty (licze na licencje OEM:)) i z niecierpliwością czekam na premierę.
/******************************************/

P.S.
Dla ludzi odpowiadających za grafikę należą się duże brawa, Vista wygląda lepiej niż większość Linuxów (takie są fakty).

konrad (niezalogowany) | 14.12.2006 12:11
image
Avatar
#144

cześć jak ktoś chce wiedzieć to windows vista w 2007 roku będzie po polsku i to nie będzie próba !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wojciech Jeżowski (niezalogowany) | 14.12.2006 12:14
image
Avatar
#145

/******************************************/
Część z was pewnie nie chce się przyznać, że poboba się im nowy produkt Microsoft'u i bezmyślnie powtarza, że "Linux rules!!!" itp. Mam Linuxa (i miałem kilka różnych dystrybucji) więc mam porównanie i wiem swoje, że Linux nie do końca "rules". Zastanawiam się coraz poważniej nad kupnem Visty (licze na licencje OEM:)) i z niecierpliwością czekam na premierę.
/******************************************/

Vega Inside (niezalogowany) | 19.01.2007 18:27
image
Avatar
#146

Ja go widzialem u kumpla i wyglada kozacko... mi juz sie sciaga z neta.. bedze supcio.. mam nadieje ze bedze chodzil lepiej niz xp.. :] Pozdrawiam Serdecznie :]

Twardy (niezalogowany) | 20.01.2007 15:44
image
Avatar
#147

ja mam Viste po ang. Jestem bardzo zadowolony!!! a macie może spolszczenie??

anonim (niezalogowany) | 31.01.2007 16:16
image
Avatar
#148

prosze niech ktos mi poda wymagania sprzetowe VISTY
BARDZO PROSZE

pqzel (niezalogowany) | 15.04.2009 9:22
image
Avatar
#149

spoko

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść