Netflix ma problem. Jego misterny plan nie wypalił

Netflix ma problem. Jego misterny plan nie wypalił18.01.2023 10:13
Netflix odnotuje najwolniejszy kwartalny wzrost przychodów
Źródło zdjęć: © Getty Images | Jonathan Raa

Zanosi się na to, że Netflix już w ten czwartek odnotuje najwolniejszy kwartalny wzrost przychodów. Okazuje się bowiem, że jego plan z reklamami nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Nie pomagają również kontrowersje związane z ograniczaniem współdzielenia konta. Taki stan rzeczy może zmusić serwis do ograniczenia wydatków na treści w tym roku.

Pionier streamingu zwija się pod napiętymi wydatkami konsumentów, rosnącymi kosztami finansowania produkcji i rosnącą konkurencją ze strony HBO Max, Disney+ czy Amazon Prime – donosi agencja Reuters. Netflix pokładał swoje nadzieje w uruchomionym w licznych krajach planie wspieranym reklamami, ale jego analitycy twierdzą, że nie odnotowano gwałtownego wzrostu liczby subskrypcji.

Szacuje się, że firma uzyskała 4,5 mln abonentów w czwartym kwartale 2022 r. – to najniższy przyrost w okresie świątecznym od 2014 r. Oficjalny komunikat w tej sprawie ma pojawić się 18 stycznia. Warto przypomnieć, że w 2021 r. liczba nowych abonentów w analogicznym czasie wyniosła 8,3 mln.

Analitycy twierdzą, że plan z reklamami nie zapewnia dostępu do wszystkich tytułów i nie jest wystarczająco tani, aby pozyskać znaczącą liczbę klientów. "Patrząc na nasycenie rynku i różnorodność dostępnych opcji oraz fakt, że ceny niekoniecznie są znacząco niższe od konkurencji, istnieją pewne wyzwania w osiągnięciu tych celów abonenckich" – powiedział Jamie Lumley, analityk w Third Bridge.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Netflix poniósł ogromne straty w subskrypcji w pierwszych sześciu miesiącach 2022 roku z powodu wojny w Ukrainie i słabnącej gospodarki, co zmusiło serwis do zwrócenia się ku reklamom, którym długo się opierał. Z pewnością na słabnącą popularność platformy wpłynęły też kontrowersje związane z ograniczaniem współdzielenia kont. W samej Polsce Netflix stara się rozwiązać ten "problem" wprowadzając kody weryfikacyjne i tzw. Gospodarstwa domowe Netflix.

Konrad Siwik, dziennikarz dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.