Blog (2)
Komentarze (5)
Recenzje (1)
@JesteKokseHistoria gier część 1

Historia gier część 1

23.03.2017 21:07

Opisze długo Historie gier ponieważ tyle moge robić

1.Spacewar! – gra komputerowa stworzona w 1961 roku przez Steve'a Russella na komputerze PDP‑1, uznawana za jedną z pierwszych w historii branży. W marcu 2013 roku na gali nagród Game Developers Choice Awards, podczas Game Developers Conference Russell otrzymał za nią wyróżnienie jako pionier branży gier komputerowych[1].

2.Pong – gra komputerowa będąca symulacją tenisa stołowego przy użyciu grafiki dwuwymiarowej. Celem rozgrywki jest pokonanie przeciwnika poprzez uzyskanie wyższego wyniku punktowego. Gra wydana została w 1972 roku przez Atari i jest jedną z najstarszych przeznaczonych na automaty. Choć przed Pongiem pojawiło się kilka podobnych (na przykład Computer Space), to właśnie on pierwszy odniósł sukces komercyjny. Pong stworzony został przez Allana Alcorna w ramach ćwiczenia szkoleniowego wyznaczonego mu przez współtwórcę Atari, Nolana Bushnella. Ten zaczerpnął pomysł z elektronicznej gry w tenisa stołowego, będącej częścią konsoli Magnavox Odyssey, co było później przyczyną pozwu sądowego skierowanego przeciw firmie Atari. Bushnell, zaskoczony dobrymi efektami, zdecydował się na seryjną produkcję gry.

Pong, odnosząc szybki sukces komercyjny, zapoczątkował rozwój przemysłu gier komputerowych. Wkrótce po jego wydaniu kilka przedsiębiorstw zaczęło produkować gry powielające mechanikę Ponga, a w końcu także samodzielne dzieła. W wyniku tego Atari przekonało zespół producencki do tworzenia jeszcze bardziej innowacyjnych dzieł. Spółka wydała liczne sequele oparte na rozgrywce pierwowzoru, rozbudowując ją o nowe mechanizmy. Podczas świąt Bożego Narodzenia w 1975 roku Atari opublikowało konsolową wersję Ponga, która ponownie przyniosła wielkie zyski wydawcy. Grę wielokrotnie wznawiano na kolejnych platformach do gry. Odniesienia do Ponga i jego parodie znajdują się w licznych serialach telewizyjnych oraz grach komputerowych; stał się on też częścią niektórych ekspozycji poświęconych grom.

3.Space Race:W tej grze musimy doprowadzić swoim statkiem kosmicznym na linie mety.

4.TV Basketball:Gra w której skaczemy ludzikami i musimy wrzucić piłkę do kosza.

5.Gun Fight, znany jako zachodni Gun w Japonii [2] iw Europie [3] Jest to strzelanka 1975 pasaż zaprojektowany przez Tomohiro Nishikado, [4], a wydana przez Taito w Japonii [2] iw Europie [3] oraz w połowie drogi Ameryka Północna. [2] [4] Była to pierwsza gra wideo do zobrazowania z człowieka na człowieka walki, [5], podczas gdy wersja Midway była również pierwsza gra wideo w użyciu mikroprocesor. [5] [6] Po jego wydaniu listopada 1975 w Ameryce Północnej, że sprzedał się w ponad 8000 szafki zręcznościowe w Stanach Zjednoczonych. [1] Został on przeniesiony do konsoli gier wideo Bally Astrocade [7] jako wbudowane gry [8] w 1977 roku [9], a także kilku platformach komputerowych domu. [10] [11]

6.Death Race to kontrowersyjna gra zręcznościowa wydana przez Exidy w Stanach Zjednoczonych w 1976 roku. Około 500 kopii tej gry zostało zrobione. Gra została zainspirowana filmem śmierci Death Race 2000 z 1975 roku. W 1975 roku kontynuowano serię gier z serii Exidy i Destruction Derby. Tematem tej gry polega na dwóch starych kowbojów Zachodniej uzbrojonych w rewolwery i kwadratury w pojedynku. Kto strzela drugą kowboja pierwszy wygrywa pojedynek. Inaczej niż w pojedynku rzeczywistych, jednak oba kowboje uzyskać wiele możliwości do pojedynku, aby zdobywać punkty (jeden punkt za udane losowanie). [2] Gra została włączona do GameSpy w "Hall of Fame" w 2002 roku [12]

7.Canyon Bomber to czarno-biała gra zręcznościowa z 1978 r., Opracowana i wydana przez Atari. Gra została przepisana kolorem iz innym stylem wizualnym dla Atari 2600 w 1979 roku.

8.Space Invaders (jap. ??—????—?— Supesu Inbeda?) – gra na automatach zaprojektowana przez Tomohiro Nishikado, wydana w 1978. Pierwotnie była wytwarzana i sprzedawana przez firmę Taito w Japonii, lecz później licencję na jej produkcję sprzedano firmie Midway Games, będącej oddziałem firmy Bally. Space Invaders jest jedną z najwcześniejszych gier typu shoot 'em up. Wykorzystuje ona grafikę dwuwymiarową. Gra polega na niszczeniu kolejnych fal kosmitów przy użyciu działka i na zbieraniu jak największej liczby punktów. Przy jej projektowaniu Nishikado inspirację czerpał z popularnych mediów: gry Breakout, powieści Wojna światów oraz filmu Gwiezdne wojny. Musiał również opracować odpowiedni sprzęt komputerowy oraz narzędzia deweloperskie.

Mimo, iż gra jak na dzisiejsze standardy jest prosta, była ona jednym z prekursorów współczesnych gier komputerowych i przyczyniła się do ich przemiany z ciekawostki w światowy przemysł. Space Invaders była bardzo popularna. Wydanie gry spowodowało w Japonii krótkotrwały niedobór monet 100‑jenowych, a do roku 2007 firma Taito zarobiła 500 mln dolarów. Księga Rekordów Guinnessa wymienia grę jako top arcade game (najważniejszą grę na automaty).

Space Invaders stanowiła inspirację dla innych gier wideo, była wydawana na kolejne platformy oraz tworzono jej sequele. Wydana w 1980 wersja na Atari 2600 spowodowała czterokrotny wzrost sprzedaży tej platformy i została pierwszą tzw. killer application konsoli gier wideo. Gra była wspominana i parodiowana w wielu programach telewizyjnych oraz stanowiła część kilku wystaw kulturalnych oraz dotyczących gier wideo. Rozpikselowany wrogi kosmita został ikoną reprezentującą całość gier komputerowych.

9.Speed ??Freak to monochromatyczna gra zręcznościowa stworzona przez Vectorbeam w 1979 roku. Wraz z Atari's Night Driver jest to jedna z najwcześniejszych gier pierwszej osobie i pierwsza taka gra znana z wykorzystania grafiki wektorowej. [2]

10.Pac-Man (w Japonii Puck-Man) – komputerowa gra zręcznościowa stworzona przez przedsiębiorstwo Namco, wydana po raz pierwszy w 1980 roku[1].

Początkowo wydana na automaty do gier, stopniowo zostawała konwertowana na platformy: Atari 2600, Commodore 64, Intellivision, Sega Game Gear, NES, SNES, Gameboy, PC i inne.

Gra była w większości rozwijana przez pracownika Namco, Toru Iwatani. Oryginalnie tytuł wymawiało się jako Pakku-man (jap. ??????) i był zainspirowany onomatopeiczną frazą paku-paku taberu (jap. ??????? przybliżone polskie tłumaczenie brzmi "jeść kłapiąc ustami"?)[2]. Jednak później Iwatani zdecydował nazwać swoją grę Puck Man.

Tytuł ten jednak nie został przyjęty dla anglojęzycznych krajów ze względu na zbyt duże podobieństwo do wulgaryzmu fuck. Stąd zdecydowano się na tytuł Pac‑man, który z kolei był bardziej zbliżony do pierwszego tytułu[2].

11.Donkey Kong (jap. ???—??? Donki Kongu?) – gra komputerowa i wideo wydana po raz pierwszy w 1981 roku, pierwotnie przeznaczona na automaty do gier. Celem gry jest uratowanie Lady (później nazywana Pauline), ukochanej głównego bohatera, do której dotrzeć można skacząc po platformach. Donkey Kong, duży brązowy goryl, stara się to zadanie utrudnić rzucając beczki, które gracz musi przeskakiwać.

Gra jest głównym tematem filmu dokumentalnego pt. The King of Kong: A Fistful of Quarters[1].

12.Pole position – termin sportowy oznaczający pierwszą (najdogodniejszą) pozycję startową w szeregu wszystkich startujących w wyścigu, używany w sportach motorowych (np. Formuła 1, MotoGP). Kolejność startowa zawodników najczęściej jest wyłaniania poprzez kwalifikacje, w czasie których kierowca próbuje osiągnąć jak najlepszy czas, zwycięzca kwalifikacji zajmuje pole position w wyścigu głównym.

Nazwa pole position pochodzi z wyścigów konnych, w których najlepszy zawodnik startował przy wewnętrznej stronie owalu bieżni, pole środkowe było oddzielone od bieżni prostym płotem.

13.Tapper, znany także jako Root Beer Tapper, jest gra arcade z 1983 roku wydana przez Bally Midway. Tapper umieszcza gracza w butach barmana. Gracz musi służyć gorliwym, spragnionym patronom, zanim ich cierpliwość wygaśnie [1] podczas zbierania pustych kubków i wskazówek. Gra została wyprodukowana we współpracy z Budweiserem [2].

Kilka wariantów gry zostały wydane, z podobną grą, ale z różną grafiką i muzyką. Pierwsze było w budowie marki Budweiser, a następnie w 1984 roku przez Root Beer Tapper, który został opracowany specjalnie dla arkad, ponieważ oryginalną wersję uznano za reklamę alkoholu dla nieletnich (ponieważ wiele gier pojawiło się w grach wideo). Deweloper Marvin Glass and Associates złożył patent w 1984 r. Obejmujący grę i warianty przyznane w 1987 r. [3] [4]

Tapper został przeniesiony do 8‑bitowej rodziny atari, Atari 5200, Atari 2600, BBC Micro, ColecoVision, Commodore 64, MSX, ZX Spectrum, IBM PC i Amstrad CPC. Większość domowych wersji Tappera zawierała logo Mountain Dew, ale zachowała charakter barmańskich oryginalnych gier arcade zamiast szarpaczy sody w Root Beer Tapper.

14.Duck Hunt – gra komputerowa typu first-person shooter dla konsoli NES, stworzona przez Intelligent Systems i wydana przez Nintendo 16 października 1985 r[1].

15.Super Mario Bros. (jap. ?—?—??????—? Supa Mario Burazazu?) – komputerowa gra platformowa wyprodukowana w 1985 roku przez Nintendo. Powstała ona w celu zdyskontowania popularności gry Mario Bros. z 1983 roku; początkowo wydano ją na konsoli Nintendo Entertainment System (ówcześnie konsola była znana pod nazwą „Famicom”, pod jaką ukazała się w Japonii). W Super Mario Bros. gracz przejmuje kontrolę nad hydraulikiem Mario, którego zadaniem jest ocalenie księżniczki Toadstool porwanej przez Bowsera. W przypadku gry wieloosobowej w poszukiwaniach Mario towarzyszy Luigi, sterowany przez drugiego gracza.

Super Mario Bros., stworzona w dużej mierze przez Shigeru Miyamoto, odniosła sukces komercyjny, spowodowany jej sprzedażą wraz z konsolą Nintendo Entertainment System. Była następnie adaptowana na liczne późniejsze konsole Nintendo, między innymi na Game Boy Advance oraz na Nintendo 3DS.

16.The Legend of Zelda – seria gier komputerowych stworzona przez Shigeru Miyamoto i wydana przez Nintendo. Seria ukazywała się na konsole Nintendo - wyjątkiem były trzy części, które ukazały się na CD‑i[1][2]. Gatunek to połączenie gry akcji, przygodowej, fabularnej, logicznej. Pierwsza gra z serii została wydana w lutym 1986. Łącznie sprzedano 68 milionów egzemplarzy gier (stan na kwiecień 2014)[3]. Seria została nazwana przez CD‑Action "obowiązkową pozycją dla fanów jRPG"[4].

17.Street Fighter – seria bijatyk, stworzonych przez japońską firmę Capcom, zapoczątkowana przez Street Fighter z 1987[1], wydana na automaty i skonwertowana na inne platformy. To jednak Street Fighter II spopularyzował serię[2] i cały gatunek gier[3]. Obecnie seria ma 5 głównych części – w tym Alpha – jednak każda część, poza pierwszą, doczekała się kilku wznowień, wnoszących na przykład nowe postacie. Poza grami, Street Fighter doczekał się kilku serii animowanych, filmów anime powiązanych bezpośrednio z grą, a także dwóch filmów: Uliczny wojownik oraz Street Fighter: Legenda Chun-Li.

Piszczie jeżeli chcecie 2 część!

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)