r   e   k   l   a   m   a
reklama

Facebook, Instagram i WhatsApp stają się coraz bardziej połączone

Strona główna Aktualności

O autorze

Hodowca maszyn wirtualnych i psów, poza tym stary linuksiarz, bonvivant i śmieszek. W 2012 roku napisał na DP o algorytmie haszowania Keccak i wciąż pamięta, jak on działa.

Mark Zuckerberg o tym chyba musi śnić: jedna uniwersalna platforma Facebooka dla całej ludzkości. Nawet jeśli ktoś nie korzysta z samego Facebooka, to może skorzysta z WhatsAppa. Jeśli nie korzysta z WhatsAppa, to może z Instagrama? Najlepiej jednak, by korzystał ze wszystkiego, dostarczając cennych danych o sobie maszynom do obróbki Big Data. Do powiązań Facebooka z WhatsAppem i Instagrama z Facebookiem doszło kolejne powiązanie: Instagrama z WhatsAppem.

W październiku zeszłego roku użytkownicy Instagrama uzyskali możliwość równoczesnego udostępniania swoich zdjęć czy filmików zarówno na Instagram Stories, jak i Facebook Stories. Po publikacji te prezentacje wyglądają na Facebooku tak, jakby zostały utworzone za pośrednictwem Facebook Stories – mają tylko mały dopisek że powstały na Instagramie. W ten sposób sieć społecznościowa napędziła prawie nieużywaną funkcję Facebooka za pomocą ogromnie popularnego odpowiednika z Instagrama. Jakoś te miliard dolarów wydane w 2012 roku na serwis z obrazkami musi się przecież zwrócić.

O łączeniu profili użytkowników WhatsAppa i Facebooka pisaliśmy już niejednokrotnie – serwisowi Zuckerberga dowiedziono, że minął się z prawdą tłumacząc regulatorom rynku, że takie łączenie nie będzie możliwe. Oficjalnie dziś przyznaje, że wymienia niektóre informacje między serwisami, aby podwyższyć jakość usług i walczyć ze spamem i nadużyciami. Europejskie urzędy ochrony danych osobowych nie traktują tego zbyt entuzjastycznie.

A co może wyjść z połączenia Instagrama i WhatsAppa? Brazylijski blog Tecnoblog donosi o trwających w tym kraju testach takiej integracji. Instagram Stories można teraz opublikować jako status w komunikatorze. Wykorzystano w tym celu mechanizm interakcji z WhatsAppem poprzez androidowe intencje lub odpowiednio skrojone adresy URL. Wygląda to jak na poniższym obrazku:

TechCrunch zdołał uzyskać potwierdzenie takiej integracji od rzecznika Facebooka – stwierdził on: nieustannie testujemy metody ulepszenia doświadczenia na Instagramie i ułatwienia dzielenia chwil z ludźmi, którzy są dla ciebie ważni.

Działania takie nie są najwyraźniej jedynymi eksperymentami z zakresu integracji aplikacji. Testowano już m.in. wspólne powiadomienia dla Facebooka, Messengera i Instagrama, czy przyciski uruchamiające komunikację przez WhatsAppa w reklamach na Facebooku. Cel jest chyba jasny, to ma być jedna platforma, co najwyżej z różnymi interfejsami. Czy jednak użytkownicy nie znudzą się, widząc te same Stories gdzie by nie weszli?

O obiecywanej niezależności kupionego za 19 mld dolarów WhatsAppa nie ma już nawet co marzyć.

© dobreprogramy
reklama
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

reklama
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieTak wygląda historia PlayStation. Kiedy będzie PS5? Jeszcze długo poczekamy