r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Forsal.pl nie dla użytkowników adblocków – kolejny wydawca chce zmusić do oglądania reklam

Strona główna AktualnościINTERNET

Po tym, gdy Onet zablokował dostęp do swojego portalu (a następnie serwisów Plejada.pl i Business Insider Polska) użytkownikom blokerów reklam, przedstawiciele branży wypowiadali się o tym posunięciu wstrzemięźliwie. A jednak wkrótce po tym w ślad Onetu poszła Telewizja Polska, a teraz podobną strategię obiera kolejny duży wydawca. Infor Biznes zablokował blokującym reklamy internautom dostęp do swojego popularnego serwisu Forsal.pl

Specjalizujący się w tematach gospodarczych i finansowych portal uważany jest za jeden z najbardziej opiniotwórczych w swojej dziedzinie, szczególnie w odniesieniu do inwestorów giełdowych. Poważny odbiorca, prawda? Ten poważny odbiorca będzie musiał jednak oglądać reklamy podczas czytania newsów i artykułów. Większość z nich jest znośna, nawet dobrze dopasowana do profilu odbiorcy, ale zdarzają się też reklamy bardzo agresywne, przesłaniające treści, nawet na jedną trzecią ekranu – właśnie takie reklamy, dla których uniknięcia użytkownicy instalują najczęściej blokery reklam.

Od dzisiaj ci internauci, którzy korzystają z AdBlocka Plus i innych popularnych blokerów (w tym µBlocka Origin) nie mają już dostępu do żadnych treści w Forsalu: po kilku sekundach od otworzenia strony, lub po jej szybkim przewinięciu w dół, treść zostaje przesłoniona komunikatem, który nawołuje czytelników do… nie uciekania, lecz oglądania reklam. Jedno kliknięcie pozwala dodać domenę .gazetaprawna.pl, z której serwowane są reklamy, do listy wyjątków.

r   e   k   l   a   m   a

Oczywiście blokada adblocków nie jest doskonała, w połączeniu z rozszerzeniem NoScript łatwo ją obejść, lecz na szeregowego inwestora giełdowego, który o istnieniu NoScripta pewnie nie słyszał, jest całkiem skuteczna. Przynajmniej wydawca jest o tym przekonany, podkreślając, że w całkowitej blokadzie treści chodziło o to, by zwrócić uwagę internautów – a komunikat tak skonstruować, by dodanie serwisu do wyjątków blokera reklam było proste i szybkie.

Nie wiadomo jeszcze, jakie będą dalsze posunięcia wydawcy. Inne serwisy Inforu, tj. Dziennik.pl i Gazetaprawna.pl jeszcze dostępu dla korzystających z adblocków nie zablokowały. Może się to jednak stać w każdej chwili – zachowania internautów będą monitorowane, od tego będą zależeć dalsze posunięcia. Jeśli internauci nie będą uciekać, to sygnał, że było to udane posunięcie.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.