Google Workspace, czyli nowy sposób na łączenie przestrzeni pracy zdalnej Strona główna Aktualności06.10.2020 11:09 Google Workspace, fot. Google Udostępnij: O autorze Jakub Krawczyński @jak.kra Google od dawna dysponuje dużym asortymentem różnych narzędzi biurowych do współpracy. Problemem była jednak dość duża fragmentacja i konieczność przeskakiwania z jednej aplikacji internetowej do drugiej. Ma temu zaradzić Google Workspace, najnowszy as w rękawie amerykańskiej korporacji. Google Workspace to nowa wersja G Suite, która ma stawić kolejne wyzwanie Microsoft Office. Potentat z Mountain View pracował nad Workspace od początku 2019 roku, ale sytuacja związana z koronawirusem sprawiła, że prace znacznie przyspieszono, a rozwiązanie stało się dla firmy priorytetem. Google było o tyle łatwiej, że posiadało już bogaty zestaw aplikacji do współpracy – brakowało jedynie spoiwa je łączącego. Tym spoiwem ma być właśnie Workspace, obejmujące Gmail, Dokumenty, Arkusze, Prezentacje i Kalendarz. Workspace integruje wszystkie podstawowe rozwiązania Google do pracy zdalnej i współpracy, minimalizując przy okazji liczbę okienek potrzebną do wykonania pewnych zadań. Słowo-klucz w tym przypadku to większa integracja. Dla przykładu, od teraz w Dokumentach, Arkuszach i Prezentacjach, a także w pokojach w Czatach będzie można wspólnie podglądać pliki w tym samym okienku, bez konieczności otwierania nowej karty. Ponadto w dokumentach będzie można także oznaczać ("@") danych współpracowników i w wyskakującym okienku opisać, dlaczego informujemy daną osobę o danym temacie. Co więcej, wszystkie te środowiska uzyskają tryb picture-in-picture, gdzie będzie można prowadzić jednoczesną rozmowę (audio lub wideo w przypiętym, zminimalizowanym okienko) przy wspólnej pracy nad dokumentami. Przykładów takich integracji ma być więcej – możliwość rozpoczęcia wideo-rozmowy z poziomu Prezentacji lub stworzenie wspólnego dokumentu do współpracy dla wszystkich uczestników Czatu. Zmiany te są przewidziane przede wszystkim dla środowiska desktopowego – niektóre z nich mają być dostępne od razu, a na resztę poczekamy kilka następnych tygodni lub miesięcy. Warto wspomnieć, że dążenia Google do większej interaktywności swoich narzędzi można zaobserwować również u konkurencji. Microsoft od jakiegoś czasu wprowadził Microsoft Fluid Framework, czyli zestaw narzędzi pozwalających na osadzanie różnych komponentów z rodziny Office wewnątrz emaili z Outlooka i office'owych dokumentów uruchamianych z poziomu przeglądarki. Oprogramowanie Internet Biznes Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Google zapowiada zmiany w Gmailu. Dziwne, że dopiero teraz na to wpadli 7 lut 2020 Arkadiusz Stando Oprogramowanie Internet Biznes 30 Gmail, Hangouts i Dysk w jednej aplikacji? Google pracuje nad nowym komunikatorem 29 sty 2020 Oskar Ziomek Oprogramowanie Internet Biznes 38 Dokumenty Google dostają autokorektę znaną z Gmaila. Do niektórych trafi dopiero w marcu 19 lut 2020 Oskar Ziomek Oprogramowanie Internet 8 Affinity Suite za darmo na 90 dni, czyli propozycja dla twórców na czas kwarantanny 20 mar 2020 Oskar Ziomek Oprogramowanie Biznes Koronawirus 28
Udostępnij: O autorze Jakub Krawczyński @jak.kra Google od dawna dysponuje dużym asortymentem różnych narzędzi biurowych do współpracy. Problemem była jednak dość duża fragmentacja i konieczność przeskakiwania z jednej aplikacji internetowej do drugiej. Ma temu zaradzić Google Workspace, najnowszy as w rękawie amerykańskiej korporacji. Google Workspace to nowa wersja G Suite, która ma stawić kolejne wyzwanie Microsoft Office. Potentat z Mountain View pracował nad Workspace od początku 2019 roku, ale sytuacja związana z koronawirusem sprawiła, że prace znacznie przyspieszono, a rozwiązanie stało się dla firmy priorytetem. Google było o tyle łatwiej, że posiadało już bogaty zestaw aplikacji do współpracy – brakowało jedynie spoiwa je łączącego. Tym spoiwem ma być właśnie Workspace, obejmujące Gmail, Dokumenty, Arkusze, Prezentacje i Kalendarz. Workspace integruje wszystkie podstawowe rozwiązania Google do pracy zdalnej i współpracy, minimalizując przy okazji liczbę okienek potrzebną do wykonania pewnych zadań. Słowo-klucz w tym przypadku to większa integracja. Dla przykładu, od teraz w Dokumentach, Arkuszach i Prezentacjach, a także w pokojach w Czatach będzie można wspólnie podglądać pliki w tym samym okienku, bez konieczności otwierania nowej karty. Ponadto w dokumentach będzie można także oznaczać ("@") danych współpracowników i w wyskakującym okienku opisać, dlaczego informujemy daną osobę o danym temacie. Co więcej, wszystkie te środowiska uzyskają tryb picture-in-picture, gdzie będzie można prowadzić jednoczesną rozmowę (audio lub wideo w przypiętym, zminimalizowanym okienko) przy wspólnej pracy nad dokumentami. Przykładów takich integracji ma być więcej – możliwość rozpoczęcia wideo-rozmowy z poziomu Prezentacji lub stworzenie wspólnego dokumentu do współpracy dla wszystkich uczestników Czatu. Zmiany te są przewidziane przede wszystkim dla środowiska desktopowego – niektóre z nich mają być dostępne od razu, a na resztę poczekamy kilka następnych tygodni lub miesięcy. Warto wspomnieć, że dążenia Google do większej interaktywności swoich narzędzi można zaobserwować również u konkurencji. Microsoft od jakiegoś czasu wprowadził Microsoft Fluid Framework, czyli zestaw narzędzi pozwalających na osadzanie różnych komponentów z rodziny Office wewnątrz emaili z Outlooka i office'owych dokumentów uruchamianych z poziomu przeglądarki. Oprogramowanie Internet Biznes Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji