Konami wybuduje w Tokio wieżowiec dla centrum e-sportu. Odbędą się tam szkolenia i zawody

Strona główna Aktualności

O autorze

Konami, firma znana głównie jako producent Metal Gear Solid i Pro Evolution Soccer, poważnie inwestuje w e-sport. Firma rozpoczęła budowę wieżowca, który posłuży za miejsce szkoleń i rozgrywek. Projekt ochrzczono mianem Centrum Twórczego Konami.

Budynek stanie w Tokio w regionie Ginza, będącym jednym z najbardziej luksusowych i najdroższych miejsc w japońskiej stolicy. Co ciekawe, ma się to odbyć już w listopadzie 2020 roku, czyli niedługo po zakończeniu Igrzysk Olimpijskich Tokio 2020. Wedle zapowiedzi, konstrukcja zaoferuje 12 pięter i wszystkie zostaną po brzegi wypełnione atrakcjami dla e-sportowców i ich fanów.

W planie zagospodarowania znajdują się: akademia dla przyszłych zawodników, pomieszczenia turniejowe, tematyczna galeria sztuki, a także sklep z grami i akcesoriami.

– Ludzie, którzy uczestniczą w e-sportach, będą w przyszłości stać ramię w ramię z tymi, którzy uczestniczą w prawdziwych sportach takich jak piłka nożna, a nawet przewyższą ich [pod względem popularności i zarobków – przyp. red.] – argumentuje inwestycję prezes Kimihiko Higashio. – W porównaniu do pionierów e-sportu w Ameryce i Europie, Japonia ma jeszcze długą drogę. Jednak patrząc z innej strony, oznacza to, że Japonia ma dużo miejsca na wzrost – dodaje.

W Polsce już coś takiego mamy. Zdziwieni?

Choć nie sposób odmówić Japończykom rozmachu, trzeba przyznać, że ich pomysły nie są jakoś szczególnie innowacyjne. Podobne centra e-sportu powstają na całym świecie, a jedno z nich mieści się nawet w stołecznej Warszawie. Mowa o Kinguin Esports Performance Center przy ulicy Poleczki 31a, w okolicach Lotniska Chopina. Tam również odbywają się rozmaite prelekcje, spotkania, treningi itd. Generalnie wszystko to, czego potrzebować mogą przyszli i obecni e-sportowcy.

Inna sprawa, że przynajmniej na ten moment nie widać, aby tego rodzaju miejsca biły rekordy popularności. Choć może to tylko efekt wciąż relatywnie niskiej liczby odbiorców.

© dobreprogramy