NVIDIA wspomoże chińskie startupy: Udostępnia platformę Xavier dla pojazdów autonomicznych

Strona główna Aktualności
Rozwój SI na rynku motoryzacyjnym nabiera niesamowitego tempa. (fot. materiały prasowe)
Rozwój SI na rynku motoryzacyjnym nabiera niesamowitego tempa. (fot. materiały prasowe)

O autorze

Pogoń za rozwojem SI trwa w najlepsze, a największe zmiany zauważalne są na rynku motoryzacyjnym – coraz więcej firm przechodzi z fazy projektowej do testów. Być może wkrótce rozwój ten będzie jeszcze bardziej dynamiczny, a wszystko za sprawą NVIDIA. Producent chipsetów postanowił dostarczać swoją platformę SI o nazwie Xavier licznym startupom w Chinach.

Podczas wystąpienia w chińskim mieście Suzhou, dyrektor generalny NVIDII, Hensen Huang, powiedział, że Xpeng, Singulator i SF Motors wykorzystają układ napędowy ze sztuczną inteligencją, jako platformę obliczeniową do opracowania sprzętu do samodzielnej jazdy. W krótkim oświadczeniu, które ukazało się niedługo potem, firma Xpeng ogłosiła, że planuje wprowadzenie inteligentnych funkcji jazdy trzeciego poziomu w swojej gamie pojazdów od 2020 roku. Te cechy będą wykorzystywać rozwój oprogramowania i sprzętu opracowany przez NVIDIĘ oraz Huizhou Desay SV Automotive.

W podobnym kierunku podąża firma Singulato, która opracowuje systemy jazdy autonomicznej trzeciego poziomu z pomocą platformy Xavier i zamierza w niedalekiej przyszłości rozwinąć system, aby zapewnić autonomię na czwartym poziomie. SF Motors z kolei wykorzysta Xaviera do opracowania autonomicznej platformy następnej generacji i zamierza wprowadzić swoje pierwsze elektryczne modele już w 2019 roku.

W ostatnich latach NVIDIA stała się jednym z liderów branży technologicznej w dziedzinie autonomicznej jazdy. Choć nie ma dużej floty prototypów, takich jak Waymo itp., ale mimo to została wybrana przez wielu producentów, aby opracować przyszłe funkcje związane z technologią autonomiczną. Jak widać nie liczy się ilość, ale jakość. Jednym z przykładów takiej współpracy może być umowa pomiędzy NVIDIĄ a Volkswagenem, która została ogłoszona na początku tego roku. Na mocy tej współpracy, przyszłe modele niemieckiej marki będą wykorzystywać systemy sztucznej inteligencji NVIDII.

Co prawda systemy, które zostaną zastosowane w modelach Volkswagena nie pozwolą na w pełni autonomiczną jazdę, ale zaoferują liczne funkcje, które mogą przydać się w codziennym użytkowaniu auta, poprawią bezpieczeństwo i komfort jazdy. Mowa między innymi o rozpoznawaniu twarzy kierowcy, co pozwoli nie tylko na odblokowanie auta, ale również dopasowanie konfiguracji do wcześniejszych ustawień konkretnego użytkownika. Oprócz tego, systemy będą ostrzegać na przykład o nadjeżdżających rowerzystach, będą lepiej rozpoznawały gesty itp. Ponadto niedawno NVIDIA ujawniła, że jej platforma zostanie włączona do przyszłych modeli Volvo opartych na Scalable Product Architecture 2 (SPA2).

© dobreprogramy