r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Stary pecet wystarcza Zwykłym Użytkownikom. Gracze to co innego

Strona główna AktualnościSPRZĘT

O oprogramowaniu Zwykłego Użytkownika z raportu Avasta dowiedzieliśmy się to i owo, ale raport ten mówi też o sprzęcie, na jakim pracują ludzie. Postanowiliśmy porównać zaprezentowane tam wyniki z wynikami użytkowników sklepu Steam. Daje to niezłe pojęcie o tym, jak się mają entuzjaści PC (do których w większości można chyba zaklasyfikować graczy) do tych wszystkich osób, których życie wokół peceta jednak się nie kręci.

Komputer Zwykłego Użytkownika

Typowy pecet (77%) ma wg badania Avasta zaledwie dwurdzeniowy procesor (czy to Intela czy AMD), 4 GB RAM (43%) i dysk talerzowy (91%) o pojemności zwykle 500 GB. To nawet nie jest taka zła konfiguracja, bo wciąż zdarzają się osoby mające 1 GB RAM (ponad 8%) czy 2 GB (21,6%), a nawet korzystające ze starych dysków talerzowych podłączonych przez interfejs PATA.

Na szczycie znajdziemy ludzi z czterordzeniowymi (15%) procesorami. Więcej rdzeni to przyjemność jedynie 0,5% użytkowników Avasta. 8 GB RAM to przywilej 13% użytkowników, 16 GB przynależy tylko 1,9%, a 32 GB i więcej to zaledwie 0,16%. Dyski SSD używa 9% użytkowników, z czego 33% ma wersje 256 GB, a 29% wersje 128 GB.

r   e   k   l   a   m   a

Tak się żyje graczom na Steamie

Jak to się ma do graczy? W lutym 2017 roku typowy gamingowy PC miał cztery rdzenie (47%), 8 GB RAM (34%) i dysk o pojemności ponad 1 TB (30,44%) – zapewne nierzadko uzupełniony dyskiem SSD na system operacyjny i aplikacje.

Dwurdzeniowe procesory spotykało się jednak u aż 46% graczy, sześciordzeniowe to 1,37%, ośmiordzeniowe zaledwie 0,26%. 4 GB RAM stosowało niemal 20%, a 12 GB i więcej – ponad 21%. Trudno tu jednak wnioskować o dyskach SSD, Steam nie udostępnia tych statystyk, wiemy jedynie, że o tę najpopularniejszą kategorię pojemności SSD (256 GB) użytkowników Avasta (stosowaną przez raptem 3% ogółu) zahaczyło 26% użytkowników Steama.

Wnioski są równie straszne, co w wypadku oprogramowania. Gdy Intel pokazuje nowe maszyny z Kaby Lake i superszybką pamięcią masową NVMe, Zwykły użytkownik żyje pod względem swojej konfiguracji sprzętowej wciąż w minionej dekadzie – i chyba niespecjalnie mu to przeszkadza. Jak zarabiać na takim niewdzięcznym rynku? Chyba tylko na graczach. Nie dziwi więc ta moda na gamingowe mleko i miliony pompowane w e-sport. Zwykły użytkownik woli dziś kupić nowego iPhone’a czy Samsunga Galaxy niż podrasowywać swojego starego, pożółkłego peceta.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.