TP SA narusza interesy konsumentów rezygnujących z Neostrady Strona główna Aktualności17.02.2006 15:22 Udostępnij: O autorze Kamil Cybulski Telekomunikacja Polska naruszyła prawo żądając od abonentów uiszczenia kary z tytułu wcześniejszego rozwiązania umowy Neostrady zawartej na czas określony - uznał Prezes UOKiK. Postępowanie w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów zostało wszczęte we wrześniu 2005 r. W jego toku ustalono, że 1 marca 2005 r. spółka dokonała zmiany cennika świadczenia usługi Neostrada. Abonenci objęci umową bezterminową, którzy nie zaakceptowali zmienionych opłat mogli bez ponoszenia dodatkowych kosztów rozwiązać kontrakt z operatorem. Od klientów korzystających z umowy zawartej na czas określony spółka zażądała zapłaty kary. W opinii Prezesa UOKiK powyższe działania spółki są niezgodne z prawem telekomunikacyjnym. W świetle ww. ustawy operatorowi przysługuje prawo domagania się zapłaty kary od abonenta jedynie w wypadku przyznania mu zniżki (jest ona z reguły udzielana w ramach promocji). Tymczasem umowa o świadczenie usługi Neostrada zawarta na czas określony jest drugą, obok kontraktu bezterminowego, standardową umową stosowaną przez operatora. Zróżnicowanie opłat we wskazanych rodzajach umów jest - zdaniem Urzędu - jedynie efektem poszerzenia oferty handlowej i nie jest związane ze zniżką przyznaną abonentowi. Żadne z postanowień tego kontraktu nie zawiera bowiem wskazania rodzaju i wysokości ewentualnej ulgi. Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także TP-Link Neffos A5 – smartfon za niecałe 250 złotych z prawie 6-calowym ekranem 9 cze 2020 Materiał prasowy Sprzęt 10 TP-Link Deco X60: pierwszy system Wi-Fi Mesh w nowym standardzie Wi-Fi 6 22 kwi 2020 Materiał prasowy Sprzęt Internet SmartDom 1 Essential zwija interes. Więcej smartfonów nie będzie 13 lut 2020 MironNurski Sprzęt Biznes 36 TP-Link Archer AX10 i AX50: nowe routery z Wi-Fi 6 za 400 i 700 złotych 10 lut 2020 Oskar Ziomek Sprzęt Internet SmartDom 40
Udostępnij: O autorze Kamil Cybulski Telekomunikacja Polska naruszyła prawo żądając od abonentów uiszczenia kary z tytułu wcześniejszego rozwiązania umowy Neostrady zawartej na czas określony - uznał Prezes UOKiK. Postępowanie w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów zostało wszczęte we wrześniu 2005 r. W jego toku ustalono, że 1 marca 2005 r. spółka dokonała zmiany cennika świadczenia usługi Neostrada. Abonenci objęci umową bezterminową, którzy nie zaakceptowali zmienionych opłat mogli bez ponoszenia dodatkowych kosztów rozwiązać kontrakt z operatorem. Od klientów korzystających z umowy zawartej na czas określony spółka zażądała zapłaty kary. W opinii Prezesa UOKiK powyższe działania spółki są niezgodne z prawem telekomunikacyjnym. W świetle ww. ustawy operatorowi przysługuje prawo domagania się zapłaty kary od abonenta jedynie w wypadku przyznania mu zniżki (jest ona z reguły udzielana w ramach promocji). Tymczasem umowa o świadczenie usługi Neostrada zawarta na czas określony jest drugą, obok kontraktu bezterminowego, standardową umową stosowaną przez operatora. Zróżnicowanie opłat we wskazanych rodzajach umów jest - zdaniem Urzędu - jedynie efektem poszerzenia oferty handlowej i nie jest związane ze zniżką przyznaną abonentowi. Żadne z postanowień tego kontraktu nie zawiera bowiem wskazania rodzaju i wysokości ewentualnej ulgi. Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji