r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

TVP wzięła się za blokowanie adblocków – chce zrekompensować sobie koszty produkcji i emisji

Strona główna AktualnościINTERNET

Telewizja Polska nie tylko chce być nieustannie finansowana z przymusowej daniny publicznej, dla niepoznaki nazwanej „abonamentem radiowo-telewizyjnym”, lecz szuka także pieniędzy na rynku reklamowym, by rekompensować sobie koszty produkcji i emisji. O ile widzowie przed telewizorami zrobić zbyt wiele z tym zrobić nie mogą, to ci internetowi są znacznie gorsi: instalują w swoich przeglądarkach dodatki, które z emitowanych treści potrafią wyciąć niepodobające im się treści – przede wszystkim reklamy. TVP mówi jednak temu dość. Uruchomiła system blokowania blokerów reklam, który póki co działa całkiem nieźle.

Materiały dostępne w serwisach vod.tvp.pl oraz sport.tvp.pl mogą być teraz oglądane tylko przez tych, którzy wyłączą wszelkie blokady reklam w przeglądarkach. Pozostałym wyświetlany jest przesłaniający materiał wideo komunikat, nakazujący wyłączenie blokowania reklam.

Prawdopodobnie korzystasz z wtyczki blokującej reklamy. W ten sposób ograniczasz sobie dostęp do naszych treści wideo. Wyłącz odpowiednią wtyczkę w przeglądarce i odtwarzaj bez problemów. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się jak wyłączyć blokowanie reklam – musimy przeczytać, patrząc na odtwarzane treści. Co warte podkreślenia, blokada adblockera działa naprawdę dobrze: radzi sobie nie tylko z najpopularniejszym AdBlock Plusem, ale też z innymi rozszerzeniami, w tym µBlockiem Origin, Adguardem i wbudowaną blokadą Opery. Póki co jedynie odpowiednie ustawienie NoScripta pozwala obejść zastosowane zabezpieczenie i oglądać treści wideo bez reklam i bez przeszkadzającego komunikatu.

r   e   k   l   a   m   a

Centrum informacyjne Telewizji Polskiej usprawiedliwia wprowadzone zmiany i zapowiada dalszą walkę z blokerami reklam. Powodem blokowania adblockerów mają być koszty produkcji telewizyjnej oraz koszty techniczne emisji internetowej, które powinny być rekompensowane przychodami. TVP zakłada, że jej unikatowe treści, które nie mają swoich odpowiedników na innych serwisach (przynajmniej tych legalnych) same się obronią i odsetek użytkowników adblocków znacznie zmaleje. Alternatywą jest przyspieszenie rozwoju modelu dostępu płatnego (za treść, oraz w formie abonamentu). Czyżby Telewizja Polska sugerowała, że za swoje tworzone z przymusowej składki abonamentowej treści w Internecie nakaże dodatkowo płacić?

Decydenci TVP przyznają, że zdają sobie sprawę z możliwości technicznych niektórych przeglądarek, w tym możliwości usunięcia wyświetlanego komunikatu. To tylko kwestia czasu, kiedy wszystkie przeglądarki będą potrafiły usuwać takie „przeszkadzajki”. Zapowiadają więc dalsze kroki, których natury nie ujawniono – poinformowani o nich zostaniemy w stosownym czasie. Wiemy jedynie, że strategia walki z adblockami będzie uzależniona od efektów obecnej strategii i działań innych wydawców internetowych.

Spodziewajmy się więc kolejnego wyścigu zbrojeń. Polscy internauci należą do najchętniej korzystających z blokerów reklam, zaangażowani są też w ich ulepszanie i rozwój filtrów. Teraz pozostaje więc czekać na odpowiedź autorów blokujących reklamy dodatków.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.   

Trwa konkurs "Ogól naczelnego", w którym codziennie możecie wygrać najnowsze maszynki systemowe Hydro Connect 5 marki Wilkinson Sword.

Więcej informacji

Gratulacje!

znalezione maszynki:

Twój czas:

Ogól Naczelnego!
Znalazłeś(aś) 10 maszynek Wilkinson Sword
oraz ogoliłaś naszego naczelnego!
Przejdź do rankingu
Podpowiedź: Przyciśnij lewy przycisk myszki i poruszaj nią, aby ogolić brodę.