Tak inPost chciał uniknąć przekrętów. Oszuści nic sobie z tego nie robią Strona główna Aktualności18.10.2019 15:36 Użytkownicy Paczkomatów zagrożeni Udostępnij: O autorze AdamBednarek Decyzja inPostu, aby nie wysyłać SMS-ów do klientów, miała być spowodowana licznymi oszustwami. Firma wiadomości w ten sposób już nie przekazuje. Problemu wcale to nie rozwiązało. O zagrożeniu informuje Niebezpiecznik. Oszuści podszywają się pod inPost i w SMS-ach informują o tym, że "paczka została wstrzymana z powodu przekroczenia wagi". Do wiadomości dołączony jest link, prowadzący na stronę z płatnościami. W ten sposób oszuści chcą wyłudzić dostęp do danych pozwalających zalogować się do banku lub też poznać numery karty płatniczej. Klasyczne oszustwo. W ostatnich dniach oszuści podszyli się również pod OTOMOTO i rozsyłali do użytkowników SMS-y wzywające do zapłaty kilku złotych. Powodem miało być rzekomo nieuregulowane zadłużenie. Opłata natomiast pozwoliłaby przywrócić do działania zawieszone konto w serwisie. InPost wycofował SMS-y do klientów. Wszystko przez oszustów Schemat dobrze znany, ale w przypadku inPostu sprawa jest bardzo ciekawa. To właśnie przez tego typu przekręty firma zdecydowała się zrezygnować z informowania klientów o statusie przesyłki wiadomościami SMS. "Dziękujemy za korzystanie z aplikacji mobilnej. W związku z falą fałszywych sms wstrzymujemy wysyłanie wiadomości związanych ze statusem przesyłki" - to komunikat, który 16 września otrzymali klienci InPost. Wprawdzie wiadomości nadal można je otrzymywać - należy zapisać się do formularza - ale decyzja miała utrudnić życie przestępcom. Nowy przekręt pokazuje, że tego typu działania skazane są na niepowodzenie. Oszuści i tak wymyślają różne powody, informując o funkcjach czy płatnościach, których usługa nie ma. Tak naprawdę inPost sprawił mały problem swoim klientom, a przy tym wcale nie uderzył w przestępców. Ci zawsze znajdą sposób. Internet Bezpieczeństwo Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Inpost Mobile 3.2.0 Inne programy dla domu 0 Uwaga na fałszywe SMS-y od InPostu. Oszuści nakłaniają do instalacji trojana bankowego 31 lip 2020 Arkadiusz Stando Oprogramowanie Internet Bezpieczeństwo 17 Uwaga na fałszywe SMS-y "od InPostu". Próbują nakłonić do pobrania złośliwej aplikacji 24 cze 2020 Arkadiusz Stando Oprogramowanie Biznes Bezpieczeństwo 28 Uwaga na fałszywe SMS-y. Nadawcą jest INP0ST – to nie firma kurierska 2 cze 2020 Oskar Ziomek Internet Bezpieczeństwo 33
Udostępnij: O autorze AdamBednarek Decyzja inPostu, aby nie wysyłać SMS-ów do klientów, miała być spowodowana licznymi oszustwami. Firma wiadomości w ten sposób już nie przekazuje. Problemu wcale to nie rozwiązało. O zagrożeniu informuje Niebezpiecznik. Oszuści podszywają się pod inPost i w SMS-ach informują o tym, że "paczka została wstrzymana z powodu przekroczenia wagi". Do wiadomości dołączony jest link, prowadzący na stronę z płatnościami. W ten sposób oszuści chcą wyłudzić dostęp do danych pozwalających zalogować się do banku lub też poznać numery karty płatniczej. Klasyczne oszustwo. W ostatnich dniach oszuści podszyli się również pod OTOMOTO i rozsyłali do użytkowników SMS-y wzywające do zapłaty kilku złotych. Powodem miało być rzekomo nieuregulowane zadłużenie. Opłata natomiast pozwoliłaby przywrócić do działania zawieszone konto w serwisie. InPost wycofował SMS-y do klientów. Wszystko przez oszustów Schemat dobrze znany, ale w przypadku inPostu sprawa jest bardzo ciekawa. To właśnie przez tego typu przekręty firma zdecydowała się zrezygnować z informowania klientów o statusie przesyłki wiadomościami SMS. "Dziękujemy za korzystanie z aplikacji mobilnej. W związku z falą fałszywych sms wstrzymujemy wysyłanie wiadomości związanych ze statusem przesyłki" - to komunikat, który 16 września otrzymali klienci InPost. Wprawdzie wiadomości nadal można je otrzymywać - należy zapisać się do formularza - ale decyzja miała utrudnić życie przestępcom. Nowy przekręt pokazuje, że tego typu działania skazane są na niepowodzenie. Oszuści i tak wymyślają różne powody, informując o funkcjach czy płatnościach, których usługa nie ma. Tak naprawdę inPost sprawił mały problem swoim klientom, a przy tym wcale nie uderzył w przestępców. Ci zawsze znajdą sposób. Internet Bezpieczeństwo Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji