YouTube ujawnia ile płaci twórcom. 30 mld dolarów przez ostatnie 3 lata Strona główna Aktualności26.01.2021 17:06 fot. Sean Gallup/Getty Images Udostępnij: O autorze Jakub Krawczyński @jak.kra Właśnie dowiedzieliśmy się, ile zarobili łącznie twórcy treści na YouTube w latach 2018-2020. Kwotę ujawniła dyrektor generalna Susan Wojciki. Wojcicki wystosowała pierwszy otwarty list do twórców zawartości w 2021 roku, z którego możemy dowiedzieć się ciekawych szczegółów na temat zarobków programu partnerskiego w YouTube. Wynika z niego, że korporacja będąca własnością Google wypłaciła 30 miliardów dolarów twórcom treści (w tym artystom i firmom medialnym). Według raportu Oxford Economics, w samym roku 2019 YouTube wygenerowało 16 miliardów dolarów w produkcie krajowym brutto USA - odpowiedniku 345 tysięcy pełnoetatowych posad. Tak zwana monetyzacja, czyli możliwość przystąpienia do YouTube Partner Program, który gwarantuje zarabianie pieniędzy z treści (poprzez reklamy) przysługuje od progu 1000 subskrybentów i 4000 obejrzanych godzin treści z kanału. Pomimo tego, że YouTube ma wiele powodów do zadowolenia, dyrektor generalna platformy, Susan Wojcicki, powiedziała, że nastąpią na niej zmiany. YouTube chce unikać niepożądanych sytuacji, w których dochodzi do zablokowania kont. Ma w tym pomóc lepsza komunikacja zmian na platformie, która ma zapobiec otrzymywaniu ostrzeżeń. W przeszłości często dochodziło do sytuacji, gdy YouTube zmieniało zasady, a twórcy treści otrzymywali ostrzeżenia tak jakby "prawo działało wstecz". Zmieniło się to w grudniu 2020, kiedy to YouTube wprowadziło "okres karencji", w którym YouTuberzy mogli zadbać o to, by ich praca nie naruszyła nowych standardów platformy. Susan Wojcicki również podkreślała, że YouTube musi wziąć większą odopowiedzialność za moderację treści i zapobieganie dezinformacji. "Staramy się stworzyć równowagę między tolerancją i odpowiedzialnością". Żadne konkretne deklaracje nie padły, poza wspomnieniem o tym, że trzeba silniej uregulować fake newsy o szczepionkach. Internet Biznes Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także YouTube odnotował wzrost zarobków. Aż 4 miliardy przychodu w Q1 2020 roku 29 kwi 2020 Arkadiusz Stando Oprogramowanie Internet Biznes 37 YouTube kończy z klasycznym Studiem twórców. Czas polubić nowe YouTube Studio 7 kwi 2020 Oskar Ziomek Internet 18 YouTube obniża jakość wideo – idzie za przykładem Netfliksa 20 mar 2020 Piotr Urbaniak Internet Biznes Koronawirus 145 YouTube na Androida ograniczony do 480p w Indiach. Nie wiadomo, czy Europę czeka to samo 30 mar 2020 Oskar Ziomek Internet Biznes Koronawirus 39
Udostępnij: O autorze Jakub Krawczyński @jak.kra Właśnie dowiedzieliśmy się, ile zarobili łącznie twórcy treści na YouTube w latach 2018-2020. Kwotę ujawniła dyrektor generalna Susan Wojciki. Wojcicki wystosowała pierwszy otwarty list do twórców zawartości w 2021 roku, z którego możemy dowiedzieć się ciekawych szczegółów na temat zarobków programu partnerskiego w YouTube. Wynika z niego, że korporacja będąca własnością Google wypłaciła 30 miliardów dolarów twórcom treści (w tym artystom i firmom medialnym). Według raportu Oxford Economics, w samym roku 2019 YouTube wygenerowało 16 miliardów dolarów w produkcie krajowym brutto USA - odpowiedniku 345 tysięcy pełnoetatowych posad. Tak zwana monetyzacja, czyli możliwość przystąpienia do YouTube Partner Program, który gwarantuje zarabianie pieniędzy z treści (poprzez reklamy) przysługuje od progu 1000 subskrybentów i 4000 obejrzanych godzin treści z kanału. Pomimo tego, że YouTube ma wiele powodów do zadowolenia, dyrektor generalna platformy, Susan Wojcicki, powiedziała, że nastąpią na niej zmiany. YouTube chce unikać niepożądanych sytuacji, w których dochodzi do zablokowania kont. Ma w tym pomóc lepsza komunikacja zmian na platformie, która ma zapobiec otrzymywaniu ostrzeżeń. W przeszłości często dochodziło do sytuacji, gdy YouTube zmieniało zasady, a twórcy treści otrzymywali ostrzeżenia tak jakby "prawo działało wstecz". Zmieniło się to w grudniu 2020, kiedy to YouTube wprowadziło "okres karencji", w którym YouTuberzy mogli zadbać o to, by ich praca nie naruszyła nowych standardów platformy. Susan Wojcicki również podkreślała, że YouTube musi wziąć większą odopowiedzialność za moderację treści i zapobieganie dezinformacji. "Staramy się stworzyć równowagę między tolerancją i odpowiedzialnością". Żadne konkretne deklaracje nie padły, poza wspomnieniem o tym, że trzeba silniej uregulować fake newsy o szczepionkach. Internet Biznes Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji