Alior Bank chce pomóc niewidomym klientom. Ułatwi to nowa bankowość elektroniczna

Alior Bank chce pomóc niewidomym klientom. Ułatwi to nowa bankowość elektroniczna

Alior Bank aktualizuje swoje mobilne aplikacje
Alior Bank aktualizuje swoje mobilne aplikacje
Oskar Ziomek
12.02.2019 20:56

Alior Bank chwali swoją mobilną i internetową bankowość, która zostanie wkrótce zaktualizowana, by być bardziej przyjazną dla osób niewidomych. Jak dowiadujemy się z informacji prasowej, nowy system jest zgodny ze wszystkimi najpopularniejszymi syntezatorami mowy do obsługi urządzeń elektronicznych, z których korzystają osoby mające problemy ze wzrokiem. Taka zmiana ma im pomóc sprawniej obsługiwać swoje rachunki i inne usługi, które dostępne są za pośrednictwem bankowości elektronicznej.

Obsługa syntezatorów to tylko jeden z elementów. Innym, nie mniej ważnym, jest dostosowanie bankowości do wygodnej obsługi przy użyciu klawiatury. Jak dowiadujemy się z informacji prasowej, niewidomi użytkownicy chętnie poruszają się po systemach komputerowych korzystając z klawiszy TAB, Enter, Escape, spacji oraz strzałek. Twórcy skupili się więc na tym, by z bankowości można było właśnie w ten sposób wygodnie korzystać.

- W dzisiejszych czasach dostęp do bankowości elektronicznej to wymóg każdego klienta. Mając na uwadze, że część społeczeństwa to osoby z niepełnosprawnością wzrokową, postanowiliśmy dostosować nasze usługi do ich potrzeb. Chcemy być bankiem dla każdego, dlatego regularnie wdrażamy kolejne ulepszenia. Ponadto, wprowadzając tego typu rozwiązania staramy się zachować jak najwyższy standard obsługi wszystkich klientów banku bez względu na ich stan zdrowia – podsumowuje Jan Rudnicki, Młodszy Specjalista ds. Bankowości Elektronicznej w Alior Banku.

Nowa elektroniczna bankowość Alior Banku jest w fazie testów

System na razie jest w fazie testów i jak informuje Alior Bank, dotychczasowe opinie o jego możliwościach są pozytywne. Zmiany mają się pojawić nie tylko w bankowości internetowej dostępnej z komputerów, ale także w mobilnych aplikacjach na Androida oraz iOS-a, które nieco ponad rok temu dostały dużą aktualizację interfejsu.

W tym przypadku programy wykorzystują do działania systemowe syntezatory mowy, czyli odpowiednio TalkBack (o którym więcej pisaliśmy w poradniku o konfiguracji smartfona dla seniora) oraz VoiceOver. Trwające testy to okazja do dopracowania ostatnich błędów – jak podają twórcy, finalna wersja nowej bankowości ma zostać udostępniona użytkownikom do końca kwietnia bieżącego roku.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (15)