Blog (173)
Komentarze (5.4k)
Recenzje (1)

Kupno i zwrot oprogramowania

@januszekKupno i zwrot oprogramowania15.11.2014 01:32

Pamiętacie mój wpis o „promocyjnym praniu mózgu ”? Dziś, w komentarzu #23 pod tym tekstem, MaxDamage napisał mi tak: „A wiesz że dzisiaj/wczoraj wyszedł Xcom Within na mobilnego iOSa i Andka”.

Nie wiedziałem. Teraz wiem. Napaliłem się. Sprawdziłem – i faktycznie jest:

Naprawdę się napaliłem, sugestia od kumpla działa 10x mocniej niż zwykła reklama. Tak bardzo, bardzo się napaliłem, że nie zauważyłem tego ostrzeżenia:

***NOTE: Compatibile with iPad3, iPad mini 2, iPhone 5 and up. WILL NOT be able to run on earlier generations, despite being able to purchase them on those devices***

(UWAGA: Kompatybilne z iPad3, iPad mini 2, iPhone 5 i nowsze. Nie będzie w stanie działać na starszym sprzęcie, mimo że będzie możliwy zakup na tych urządzeniach)

To istotne bo mam iPada mini. Faktycznie udało się kupić. Zapłaciłem kartą kredytową 11,99 eur, które bank przeliczył mi na ok 51 zł. Potem wystarczyło poczekać aż ściągnie się 1,9GB pliku instalacyjnego (po zainstalowaniu Enemy Within zajmuje ok 3,3GB).

Kiedy czekałem aż zakończy się proces ściągania i instalowania aplikacji, refleksja naszła mnie taka, że nie jest fair, że tą samą treść muszę oddzielnie kupić na każde używane urządzenie (mam na myśli: PC, XBOX360 i iOS)…

Ok, jest. Klikam paluchem, czekam dłuższą chwilę aż się apka uruchomi, potem drugą bo intro. Chwila zwątpienia mnie ogarnęła kiedy musiałem odpowiedzieć na pytanie o udostępnianiu lokalizacji oraz kontaktów (po co?!). Pierwsza misja, miód - jestem weteranem więc ufole nie mają żadnych szans. Dlaczego jednak moi komandosi nie chcą wchodzić po drabinie na dach? Babol jakiś – pomyślałem. Misja się skończyła. Zamiast wrócić do bazy, wróciłem do głównego ekranu iOS-a. Aplikacja się wywaliła… Problem powtarzał się ciągle. Pięknie - pomyślałem - 5 dyszek w plecy. Stan napalenia minął.

Nie wszyscy pewnie wiecie o tym, że w „uniwersum” Apple można zwrócić kupione (nie zbyt dawno) aplikacje. Trzeba jednak trochę poklikać. Co trzeba zrobić?

1) Uruchomić iTunes na komputerze i wybrać tam „iTunes Store”

2) Kliknąć na swój adres mailowy (w lewym górnym rogu)

3) Wpisać hasło (jeśli trzeba)

4) Po uzyskaniu dostępu do konta pojawi się okno: „Account Information”

5) Trzeba przewinąć widok w dół, aż do „Purchase History”, gdzie trzeba kliknąć w „See All”

6) W oknie „Purchase History”, interesuje nas „Report a Problem” – klikamy w prawym dolnym rogu na odpowiednim przycisku

7) Przy pozycji „Latest Purchases” uaktywni się link „Report a Problem”, w który należy kliknąć

8) Otworzy się przeglądarka, tam będziemy kontynuować, w specjalnym formularzu, w którym z rozwijanego menu wybrałem problem: „Items opens but doesn’t function as expected” i wysłałem klikając na „Submit” (dodatkowo można tam też wpisać swój opis problemu, nie jest to wymagane)

9) Jeśli domagamy się zwrotu płatności to w następnym oknie klikamy na „Request Refund”

10) W końcu zobaczyłem informację o tym, że moja metoda płatności umożliwia zwroty oraz, że zwrot zostanie wykonany w ciągu 5-7 dni roboczych.

Tyle na dziś. Jeśli pojawi się jakiś ciąg dalszy, to dodam o tym informacje w komentarzach.

UPDATE

Następnego dnia zorientowałem się, że istnieje alternatywna metoda zgłoszenia problemu. Wystarczy, że w otrzymanym mailem rachunku, klikniemy na link: „Report a Problem” i od razu trafiamy do miejsca opisanego wyżej w pkt. 8.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.