Blog (359)
Komentarze (10k)
Recenzje (37)

O narodowym operatorze TP S.A. tfu... Orange trochę inaczej

@Shaki81O narodowym operatorze TP S.A. tfu... Orange trochę inaczej18.11.2013 10:43

Co jakiś czas na łamach naszego bloga można znaleźć opisy jak to nasi kochani operatorzy telekomunikacyjni nabijają nas w butelkę. Nie dalej jak przedwczoraj freyah opisała swoje perypetie z Orange. Ja sam niejednokrotnie (wpis pierwszy, drugi, trzeci, czwarty, piąty, szósty, siódmy - trochę tego było:) ) publikowałem wpisy, które o operatorach telekomunikacyjnych zbyt pochlebne nie były. Tym razem jednak chciałbym przedstawić kilka przypadków, gdzie Orange stanęło na wysokości zadania i sprawy, które chciałem załatwić były załatwione praktycznie od ręki.

[1/2]
[2/2]

.

Sprawa pierwsza - zmiana prędkości łącza Neostrady

Kilka dni temu znajomy chciał przyspieszyć swoją Neostradę z 2 do 10 Mb/s, ale że nie wiedział jak to załatwić i czy w ogóle to jest możliwe poprosił mnie o pomoc. Sprawa wydawała się błaha i taka rzeczywiście była. Telefon na infolinię Orange, przebicie przez automat i już dosłownie 2 minuty od wybrania numeru zgłosiła się pani konsultant, u której po krótkiej weryfikacji dowiedziałem się, że jak najbardziej jest taka możliwość i może to wykonać zdalnie, praktycznie od ręki, nowa umowa pojawi się pocztą w ciągu kilku dni, a szybszą Neostradą będzie można się cieszyć za około 3-4 godziny. Rzeczywiście, po 4 godzinach zresetowałem router Neostrady i nowa szybkość zadziałała bez problemu.

Również próba obniżenia prędkości Neostrady (z 6 Mb/s do 1 Mb/s) trwała tyle samo, czyli kilka minut rozmowy z konsultantem i kilka godzin później prędkość została obniżona. Co prawa w tym przypadku konsultant namawiał mnie na pozostanie na obecnej prędkość (a wręcz zaproponował przyspieszenie), jednakże stanowcze Nie załatwiło sprawę.

Sprawa druga - zagubione hasło i nazwa użytkownika Neostrady

Nie jeden raz zdarzało mi się, że ludzie nie zapisują swoich loginów (to na szczęście zapisane jest w umowie) i haseł (a tego już brak na umowie) do Neostrady (lub innej takiej usługi) i później jest problem jak coś się stanie z routerem (a to samo się wykasuje, a to router odmówił posłuszeństwa, a to jeszcze coś innego) i owe dane trzeba odzyskać. Tutaj równie nieodzowna jest pomoc techniczna Orange. Wystarczy krótki (choć nie zawsze - ale można sobie denerwującej muzyczki posłuchać) telefon na infolinię, weryfikacja dzwoniącego i po kilku minutach otrzymuje się SMS'a z odpowiednim danymi dostępowymi - korzystałem z takiego odzyskania danych kilkadziesiąt razy i nigdy nie było najmniejszego problemu.

Sprawa trzecia - firma "krzak" została moim operatorem telekomunikacyjnym.

Pamiętacie ten wpis? Zlecenie identyczne, tylko nazwa firmy inna - "Ergo" czy jakoś tak. Starszy pan podpisał z nimi umowę i dostał od Orange kare w wysokości prawie 1000 zł za zerwanie umowy. Biedaczek prawie zawału dostał. Już u niego dowiaduje się, że 4 miesiące temu podpisał nową umowę z Orange, a miesiąc później ktoś go wykołował, i biedaczek podpisał umowę ze wspomnianym Ergo. A więc szybki telefon na infolinię Orange celem zweryfikowania wysokości tego rachunku oraz zapytania co z tym mogę zrobić. Pani z Infolinii powiedziała mi, że takie praktyki są częste i należy zadzwonić na numer 801 500 005 gdzie pani potwierdziła, że firma Ergo przejęła tą linię. Przyjęła zgłoszenie i poprosiła aby jak najszybciej udać się do punktu Orange i przedstawić całą sytuację.

[1/2]
[2/2]

. Następnego dnia w punkcie Orange przedstawiłem cała sytuację i dowiedziałem się, że są to częste sytuacje na które Orange jest przygotowany. Wypełnienie prostego wniosku o powrót do macierzystego operatora załatwi sprawę a rachunek za zerwanie umowy na pewno zostanie anulowany. Zaś trafiłem na kompetentnych ludzi, którzy szybko i bezproblemowo załatwili sprawę.

Sprawa czwarta - Zmiana operatora telefonii komórkowej

Numer na kartę Heyah zakupiony kilka lat temu w kiosku. W zeszłym roku właściciel zdecydował się na Heyah mix. W tym roku jednak chciał przejść do Orange na abonament. Jedna wizyta w salonie poskutkowała przeniesieniem numeru z Heyah do Orange. Na jeden dzień została podpisana umowa, na drugi dzień rano już można było korzystać z nowego telefonu. Zaś szybko sprawnie i bez najmniejszych problemów.

Sprawa piąta - Uszkodzony dekoder telewizji Orange

Dekoder telewizji Orange wyzionął ducha, cóż zdarza się. Wystarczył jeden wyjazd do punktu Orange, bez wcześniejszego umawiania się czy dzwonienia na infolinię, gdzie bez najmniejszych problemów dekoder został wymieniony. Wystarczyło wrócić do domu, podłączyć i cieszyć się z telewizji. Kolejny raz bez żadnych ceregieli. Szybko i sprawnie.

I dwa zadania na koniec.

Jak widać z powyższych opisów - jak się chce to się da, wystarczy tylko trochę dobrej woli.

Zdjęcia pobrane z oficjalnej strony orange.pl.

Spis treści całości mojego blogowania znajduje się tutaj.

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.