Blog (359)
Komentarze (10k)
Recenzje (37)

Skype i masa problemów

@Shaki81Skype i masa problemów17.06.2013 12:31

Ja zawsze myślałem, że Skype to program dla każdego. Niezależnie od upodobań, platformy czy kij wie jeszcze czego. Ale jednakże pomyliłem się, I to jeszcze jak:) No, ale może po kolei. Prosta prośba od znajomej - po aktualizacji Skype przestał działać. To znaczy działa, ale bez obrazu. Pomyślałem sobie - prosta sprawa. Pewnie coś z ustawieniami kamery. Uporam się z tym raz, dwa. Miało być łatwo a wyszła z tego kilkudniowa walka, no, ale może po kolei:

Co my tu mamy

Komputer dość leciwy bo:

[list] [item]Procesor - Celeron 800 MHz[/item][item]Płyta główna - Foxconn [/item][item]Ram - 256 MB DDR1 [/item][item]Dysk Twardy - 20 GB[/item][item]Grafika - S3 Trio 2 MB[/item][item]Kamera - Microsoft LifeCam VX-1000 (mikrofon wbudowany)[/item][item]System - Windows XP SP3[/item][image=kamera]

[/list]

Do tej pory Skype (w wersji 3.0) działał bez zarzutu, ale znajoma postanowiła zaktualizować tenże program do najnowszej wersji tj. 6.5. Po aktualizacji kamera przestała współpracować z programem pokazując tylko takie okno:

A więc pomyślałem, że skoro Skype został zaktualizowany to i sterowniki należałoby zaktualizować. Tak też zrobiłem, pobierając je oczywiście z oficjalnej strony. Po aktualizacji sterowników. Kamera działała bez zarzutów w innych programach, a w Skype dalej lipa. Hm... Skoro tak, to wygląda na to, że najnowszy produkt Microsoftu (Skype) nie działa z starszym produktem Microsoftu (Kamera LifeCam VX-1000). Fajnie...

Rozwiązanie ???

Pierwszy pomysł - wróćmy do poprzedniej wersji Skype i po problemie. Odinstalowanie najnowszej wersji przeszło bez problemu. Z pobraniem wersji 3.0 też nie było większego problemu, choć na oficjalnej stronie Skype takowej wersji nie było (lub ja nie znalazłem). No dobra, po restarcie i profilaktycznym przeczyszczeniu systemu CCleaner'em instalacja wersji 3.0 przebiegła bez problemów. Skype 3.0 zainstalowany a kamera dalej nie działa :). Kurde, przecież wróciłem do punktu wyjścia. po chwili skapowałem, że przecież mam najnowsze stery do kamerki. Odinstalowałem wiec te najnowsze i zainstalowałem sterowniki do kamery, które były w momencie kiedy zasiadłem przed komputerem. Downgrade sterowników zakończony sukcesem a kamera jak nie działała w Skype tak nie działa dalej. Hm... Kilka godzin siedzenia, powrót do początku z przed wszystkich aktualizacji i dalej lipa. Jakieś pomysły??? Brak. Przewertowanie kilku for i kilkudziesięciu stron jedyna opcja jaką mi doradzono to... zakup nowej kamerki. Co to to nie. Skoro kiedyś działało to musi działać, musi. Niestety nie pomyślałem o zapytaniu na naszym forum, może tam ktoś by podrzucił jakiś pomysł. Kolejny pomysł to zmiana kamerki. Pod ręką miałem jeszcze jedną kamerkę Creative WebCam Live! Cam Vista IM

Po podłączeniu do komputera ta sama lipa, czyli kamera działa wszędzie, w każdym programie oczywiście poza Skype :). Poddaje się. Dwa popołudnia walki i porażka. Niestety zrezygnowałem z dalszych walk i postawiłem system na nowo. O dziwo przy Skype 3.0 obie kamerki działają bez zarzutów, a przy wersji 6.5 ani jedna ani druga nie działa. Upgrade do wersji 6.5 a później downgrade do 3.0 przeszedł bez problemów. Po downgrade do 3.0 wszystko jest OK. Efekt - Skype 3.0 zostaje na stałe w tym kompie.

Czy przesadzam???

Chyba raczej nie, bo podczas licznych prób działania Skype na tym kompie, zainstalowałem najnowszego Skype na Windows 8 (wersja dla pulpitu), na 3-letnim netbooku wszystko poszło bez najmniejszych problemów i kamera działała.

No, ale żeby nie było tak łatwo to zapomniałem hasła do swojego Skype (dawno nie używałem:)) i pomyślałem, że uda mi się zalogować do Skype za pomocą danych dostępowych do konta Microsoft i tu lipa. Integracja konta Microsoft i konta Skype to mit. Kilka dni później sprawdziłem to na innym komputerze z całkiem innym kontem i tu również lipa jeśli chodzi o integrację tych dwóch kont.

Malutka dygresja

Jakiś czas temu TomisH pisał o pierwszej wersji Skype dla ModernUI, i komentarze po tym newsem nie były zbyt pochlebne dla tej wersji i do dziś w tej kwestii niewiele się zmieniło. Praktycznie każdy nowy użytkownik Windows 8 (z jakim się spotkałem) pyta czy jest możliwość zainstalowania "normalnej" (tj. dla pulpitu) wersji Skype bo ta ModernUI do niczego się nie nadaje. Ciekawe czemu> Siła przyzwyczajenia czy jednak zwykły użytkownik jest zbyt mało rozgarnięty aby zrozumieć zasadę działania Skype dla ModernUI. Czyli pierwsze dania z początku tego wpisu są prawdziwe - "Ja zawsze myślałem, że Skype to program dla każdego.". Myśleć to ja se mogłem....

Spis treści całości mojego blogowania znajduje się tutaj.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.