Android Auto i problem z połączeniami. Czasem rozwiązanie jest wyjątkowo proste

Android Auto i problem z połączeniami. Czasem rozwiązanie jest wyjątkowo proste28.12.2020 15:41
Android Auto ma problem z połączeniami, fot. Oskar Ziomek

Android Auto ma wiele problemów, a jednym z nich są kłopoty z wykonywaniem połączeń przez Asystenta Google po aktualizacji do Androida 11 w części smartfonów, na co zwrócił uwagę serwis autoevolution. Niektórym użytkownikom udało się jednak ominąć problemy w zaskakująco prosty sposób, a ich źródłem okazało się być wykorzystywanie więcej niż jednej aplikacji do wykonywania połączeń.

Opisywana metoda usunięcia "usterki" Androida Auto ma zastosowanie tylko w przypadku osób, które zamiennie korzystają z fabrycznego oraz alternatywnego dialera, na przykład z Telefonu Google'a. Jak się okazuje, jeśli podczas korzystania ze smartfonu użytkownik nie ustawi którejś aplikacji jako domyślnej i korzysta z kilku zamiennie, przy próbie wykonania połączenia przez Androida Auto, na ekranie na krótką chwilę pojawi się prośba o wybór domyślnej aplikacji do dzwonienia. Konieczne jest wtedy wybranie opcji "Zawsze" przy jednej z aplikacji proponowanych przez telefon.

Co ważne, komunikat pojawia się na ekranie telefonu nawet wtedy, gdy wykorzystywany jest Android Auto na ekranie samochodu. Jeśli więc kierowca odkłada telefon w niewidoczne lub niedostępne miejsce, może się nie zorientować, że system wyświetlił dodatkowe powiadomienie. Z jakichś przyczyn tego rodzaju komunikat nie jest bowiem wyświetlany na ekranie samochodu, a przez to z perspektywy użytkownika system po prostu nie reaguje na prośbę wykonania połączenia.

W tym momencie nie ma pewności, czy opisywane rozwiązanie jest skuteczne w każdej sytuacji, ale zdecydowanie warto sprawdzić, czy w danym przypadku właśnie to nie jest problemem. Ze swojego doświadczenia mogę potwierdzić, że analogiczna sytuacja występuje, jeśli w smartfonie z dwiema kartami SIM żadna nie jest ustawiona jako domyślna i użytkownik woli każdorazowo wybierać odpowiednią kartę do wykonania połączenia.

Wybierz najlepsze sprzęty technologiczne tego roku i wygraj 5 tys. złotych! Wejdź na imperatory.wp.pl i zagłosuj.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.