Android Auto ma problem. Asystent nie pomaga w obsłudze

Android Auto ma problem. Asystent nie pomaga w obsłudze09.04.2024 13:58
Android Auto i Asystent Google
Źródło zdjęć: © dobreprogramy | Oskar Ziomek

Android Auto ponownie daje kierowcom powód, by ponarzekać na obsługę głosową opartą na Asystencie Google. Nielogiczne działanie można zauważyć podczas próby wysłania wiadomości tekstowej podyktowanej wcześniej głosowo. Android Auto niepotrzebnie dwukrotnie odczytuje treść.

Android Auto znany jest z problematycznego działania z wydania na wydanie, a część błędów związana jest bezpośrednio z głosową obsługą - kluczową przecież z punktu widzenia kierowcy podczas jazdy. Jak zauważyli użytkownicy reddita, co przytacza serwis 9to5Google, ostatnio Android Auto sprawia problemy głównie podczas obsługi wiadomości, gdy kierowca próbuje wysłać podyktowaną głosowo treść.

Kierowcy zauważyli, że funkcja działa bezbłędnie, gdy tworzona jest odpowiedź na otrzymaną wiadomość SMS czy w komunikatorze, ale problem pojawia się, kiedy kierowca sam chce zainicjować rozmowę. Asystent w Androidzie Auto w czasie całej procedury dyktowania wiadomości, niepotrzebnie dwukrotnie odczytuje jej treść (bezpośrednio przed zatwierdzeniem wysyłania i po nim), co niepotrzebnie odciąga uwagę kierowcy na dłuższy czas i jest po prostu zbędne.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Równolegle w kontekście obsługi głosowej w Androidzie Auto można także trafić na inne usterki, które często są zależne od konkretnej pary smartfon-samochód lub występują okazjonalnie. Przykładem jest niekonsekwentne rozumienie komend związanych na przykład z odtwarzaniem muzyki - z mojego doświadczenia niekiedy nazwa anglojęzycznego wykonawcy wypowiedziana niepoprawnie "po polsku" jest rozpoznawana lepiej, niż prawidłowa wymowa po angielsku.

Inną usterkę tego rodzaju powiązaną z Asystentem Google odnotowano również w najświeższym Androidzie Auto 11.7. Użytkownicy zauważyli, że kiedy głosowo proszą system o zaplanowanie trasy w nowe miejsce, Android Auto uruchamia każdorazowo trasę nawigacji w Mapach Google - nawet jeśli na ekranie w danej chwili jest włączona inna nawigacja GPS, z której to najpewniej kierowca wolałby skorzystać.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.