Android Auto na ekrany telefonów zastąpiony nowym trybem. W Polsce nie działa

Android Auto na ekrany telefonów zastąpiony nowym trybem. W Polsce nie działa22.06.2022 07:38
Android Auto
Źródło zdjęć: © dobreprogramy | Oskar Ziomek

Android Auto for phone screens, czyli aplikacja stworzona z myślą o części użytkowników Androida 10 i 11 przechodzi na emeryturę. Google odsyła do trybu łączącego Mapy i Asystenta, ale ten nie jest jeszcze dostępny między innymi w Polsce.

Android Auto for phone screens nie działa już w smartfonach z Androidem 10 i 11 – zwraca uwagę autoevolution. Podkreślamy, że nie chodzi o Androida Auto dla systemu Android 5–9, ale o dodatkową aplikację, która powstała w 2019 roku dla użytkowników Androida 10 i później 11, dzięki której wyświetlanie systemu dla kierowców było możliwe na ekranach telefonów.

Nadchodzący koniec Androida Auto na ekrany telefonów z Androidem 10 i 11 sygnalizowaliśmy już pod koniec ubiegłego miesiąca, kiedy to użytkownicy aplikacji zaczęli otrzymywać ostrzeżenia, że "wkrótce" program przestanie działać. Spekulowano wówczas, że zostanie wyłączony do końca roku, ale jak widać jego koniec przyszedł znacznie szybciej. Użytkownicy podają, że program po prostu nie działa i odsyła ich do "pełnej wersji" Androida Auto, tyle tylko, że ta nie jest przeznaczona dla ich smartfonów.

Android Auto fot phone screens w telefonie w 2019 roku, Źródło zdjęć: © dobreprogramy | Oskar Ziomek
Android Auto fot phone screens w telefonie w 2019 roku
Źródło zdjęć: © dobreprogramy | Oskar Ziomek

Właściciele urządzeń z Androidem 10 i 11 nie mogą już więc korzystać z Androida Auto na ekranach telefonów (posiadacze Androida 12 nie mogli z założenia od początku istnienia systemu). Zważywszy, że oficjalnie aplikacja Android Auto przeznaczona jest maksymalnie dla Androida 9 i działa zarówno w telefonie, jak i po podłączeniu do ekranu w samochodzie, dochodzimy do swego absurdu, kiedy to właściciele starszych telefonów mają większą swobodę korzystania z aplikacji.

Przyszłość Androida Auto w telefonie to tryb samochodowy Asystenta Google

Google zakłada jednak zapewne, że problem nie istnieje, bo użytkownicy smartfonów mogą skorzystać z trybu samochodowego Asystenta Google. Tyle tylko, że – przynajmniej w Polsce i na szeregu innych rynków – nie mogą, bo opcja ta jest dostępna wyłącznie w Australii, Francji, Hiszpanii, Indiach, Kanadzie, Meksyku, Niemczech, Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i we Włoszech.

Tryb dla kierowców w Androidzie 12, Źródło zdjęć: © 9to5Google
Tryb dla kierowców w Androidzie 12
Źródło zdjęć: © 9to5Google

Podsumowując, polscy kierowcy posiadający smartfon z Androidem 10 lub nowszym, których samochód nie ma wbudowanego ekranu infotainment i obsługi Androida Auto, nie mogą skorzystać z żadnego trybu stworzonego specjalnie dla nich. Nawigacja w telefonie jest dostępna po prostu po włączeniu na przykład Google Maps.

Dla formalności przypominamy, że począwszy od Androida 10, Android Auto jest zintegrowany z systemem i nie trzeba instalować żadnych dodatkowych aplikacji, by korzystać z niego na ekranach samochodów. Wystarczy podłączyć smartfon do systemu infotainment w pojeździe, który został wyposażony w obsługę Androida Auto. Zamieszanie dotyczy wyłącznie wyświetlania Androida Auto na ekranach smartfonów.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.