Android Auto: problemy z obsługą głosową może rozwiązać aktualizacja... aplikacji Google

Android Auto: problemy z obsługą głosową może rozwiązać aktualizacja... aplikacji Google06.04.2020 14:34
Android Auto ciągle sprawia wiele problemów, fot. materiały prasowe Honda/Acura

Android Auto ma ostatnio problem z obsługą większości ważnych funkcji. Usterki nie dotyczą oczywiście wszystkich użytkowników, ale wielu z nich narzeka w zasadzie na każdą kluczową opcję systemu. Jednym z problemów pojawiających się ostatnio szczególnie często jest kłopot z obsługą głosową i bełkoczącym lektorem. Okazuje się, że receptą na niedziałającego Asystenta może być instalacja aktualizacji, ale nie Androida Auto, lecz aplikacji Google.

Jak zwrócił uwagę serwis autoevolution, aplikacja Google została niedawno zaktualizowana do wersji 11.2.11, która może się okazać kluczem do rozwiązania problemów z głosową obsługą Androida Auto. To podobno tutaj należy doszukiwać się problemu, a nie bezpośrednio w Androidzie Auto. Niektórzy użytkownicy już teraz zgłaszają, że instalacja aktualizacji aplikacji Google'a faktycznie pomogła, ale nie jest to niestety wspólny wniosek wszystkich osób. U niektórych usterki nie ustąpiły.

Głosowa obsługa Androida Auto jest problematyczna od wielu tygodni.
Głosowa obsługa Androida Auto jest problematyczna od wielu tygodni.

Mając jednak na uwadze, że Android Auto nie działa konsekwentnie u wielu osób od dłuższego czasu, warto spróbować zaktualizować aplikację Google i sprawdzić, czy nie rozwiązała problemu. Kierowcy, których dotyczy problem z głosową obsługą systemu, w praktyce nie mogą korzystać z jego najważniejszej zalety mającej wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Konieczność zerkania na ekran, by włączyć tę czy inną opcję dużo bardziej odwraca uwagę, co niedawno potwierdzono w nietypowych badaniach.

Zarówno Android Auto, jak i aplikacja Google nie są niestety aktualizowane według konkretnego harmonogramu. W tej chwili trudno więc powiedzieć, kiedy użytkownicy z problemami mogą się spodziewać kolejnych wersji, które mogłyby rozwiązać błędy. Warto jednak wiedzieć, że niedawno Google zgłaszał zapotrzebowanie na większą liczbę raportów błędów – niektórych usterek nie da się odtworzyć, przez co bez zaangażowania użytkowników programiści w pewnym sensie nie wiedzą co mają naprawiać.

Aplikację Google, Android Auto oraz Android Auto for phone screens (dla użytkowników Androida 10) można pobrać z naszego katalogu oprogramowania.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.