Android TV: Sony chce blokować niektóre aplikacje w telewizorach

Android TV: Sony chce blokować niektóre aplikacje w telewizorach16.01.2023 14:38
Android TV
Źródło zdjęć: © dobreprogramy | Oskar Ziomek

Firma Sony opatentowała sposób na blokowanie wybranych aplikacji instalowanych spoza oficjalnego sklepu w Androidzie TV, by uniemożliwić w ten sposób dostęp do pirackich treści. Nie wiadomo, czy technologia ta trafi lada moment do telewizorów, ale możliwe, że w perspektywie najbliższych lat idea zostanie wdrożona do odbiorników z systemem Android TV.

Na ciekawy patent firmy Sony zwrócił uwagę serwis Torrent Freak. Firma opisuje tu aplikację działającą w tle Androida TV, która blokowałaby możliwość instalacji aplikacji spoza oficjalnego sklepu Google Play - w założeniu uniemożliwiając tym samym działanie programów dających dostęp do pirackich treści. W praktyce zabezpieczenie działałoby na zasadzie skanera, który analizuje kod z plików APK i blokuje podejrzane w tym kontekście aplikacje, dodając kolejne pozycje do "czarnej listy" w chmurze.

Trzeba podkreślić, że poza najważniejszym w tym przypadku założeniem blokowania programów pozwalających na strumieniowanie nielegalnie pozyskanych treści w Androidzie TV, skaner mógłby też blokować instalację innych aplikacji z plików APK, które z jakichś przyczyn mogą być niebezpieczne. Byłoby to wówczas swego rodzaju komplementarne zabezpieczenie do Play Protect działającego w sklepie Google Play.

Schemat przedstawiający ideę działania czarnej listy w chmurze, Źródło zdjęć: © Sony
Schemat przedstawiający ideę działania czarnej listy w chmurze
Źródło zdjęć: © Sony

Jak zwykle w przypadku publikacji podobnych wniosków patentowych, nie należy z góry zakładać, że opisywana funkcja lada moment trafi do Androida TV i wpłynie na instalowanie aplikacji w telewizorach Sony. Nie zmienia to jednak faktu, że firma myśli o takim rozwiązaniu i możliwe, że w perspektywie lat (a najszybciej miesięcy) podejmie kroki zmierzające do wdrożenia podobnego zabezpieczenia do swoich odbiorników smartTV.

Czy warto kupić smartwatch Fitbit Sense 2?

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.