Apple Watch nie pomoże Pokemonom – ale co ta gra narobiła, tego się nie cofnie

Apple Watch nie pomoże Pokemonom – ale co ta gra narobiła, tego się nie cofnie08.09.2016 11:52

Możecie odetchnąć z ulgą. Szał na PokemonGO się kończy i nawet debiut tej gry na Apple Watchu trendu nieodwróci. Nudny na dłuższą metę i nie stawiający większych niżchodzenie wyzwań przed graczem tytuł szybko traci na popularności.Sytuacja w świecie mobilnych gier wraca do normy – wynika znajnowszego badania Mobience.

Już w lipcu było wiadomo, że szał na Pokemony nie byłwystarczający,by ze słynnej gry firmy Niantic uczynić u nas numer 1. Ta pozycjaprzypadła hodowli „ziemniaczka” w grze Pou.W sierpniu Pokemon GO spadł z pozycji drugiej na trzecią, z zasięgiem 7,94%,przegrywając z SubwaySurfers (8,89% zasięgu). Czekać tylko, aż gra Niantica przegra z kolejnąpopularną grą mobilną, slither.io.Skróceniu uległ też czas poświęcany na łapanie ich wszystkich,to już tylko 30 minut dziennie, podczas gdy u szczytu popularnościna grę przeznaczano niemal godzinę dziennie.

Małgorzata Wołejko, szefowa badań mobilnych platformy Mobigate,twierdzi, że to dopiero początek spadków. Część społeczeństwapoddała się chwilowemu „bzikowi”, a teraz wszystko wraca donormy. Wraz ze zmianą aury, gorszą pogodą, Pokemon GO straciwiększość swoich przypadkowych graczy. Pojawiać się zaczną teżkolejne gry korzystające z rozszerzonej rzeczywistości, a wewszystkie naraz grać się przecież nie da.

Z badania Mobience wynika jedna ciekawa rzecz: największąsłabością Pokemona GO mógł okazać się wcale nie niedostatekfunkcji czy usterki techniczne, ale zaniedbanie mieszkańców wsi. WPolsce aż 27,1% graczy jest właśnie z najmniejszych miejscowości,a w swoich okolicach nie mają oni praktycznie co robić. Mało jestPokemonów, mało gymów i pokestopów. To samo mogą powiedziećgracze w inną grę Niantica, tj. Ingress.Praktycznie poza dużymi ośrodkami miejskimi nie ma co robić, wmniejszych miejscowościach znajdziemy raptem kilka portali, astworzenie nowych jest dziś niemożliwe.

Dla samej wspomaganej rzeczywistości Pokemon GO był jednakkamieniem milowym, o którym nie będzie można zapomnieć. Z grązetknęło się kilkaset milionów osób, a sama koncepcja nałożeniana fizyczny świat warstwy wirtualnej przeniknęła do zbiorowejświadomości. Od tej pory znacznie łatwiej będzie zdobyćpieniądze na inne projekty Augmented Reality. Już teraz sięgająpo to reklamodawcy, szuka się nowych, innowacyjnych zastosowań wprzemyśle, wojsku, edukacji i rozrywce. Zdaniem analityków firmyDigi-Capital, cała branża Augmented Reality ma być do 2020 rokuwarta 90 mld dolarów rocznie. Jeśli więc szukacie jakiejśperspektywicznej dziedziny, którą warto się zająć, wartopamiętać o Wspomaganej Rzeczywistości.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.