Awaria Facebooka zakończona. Użytkownicy mogą już zalogować się do Messengera i Instagrama (aktualizacja)

Awaria Facebooka zakończona. Użytkownicy mogą już zalogować się do Messengera i Instagrama (aktualizacja)04.10.2021 17:53
Facebook
Źródło zdjęć: © Pixabay

Facebook doczekał się kolejnych problemów z działaniem swoich usług. Użytkownicy platformy, a także Messengera, WhatsAppa i Instagrama donoszą o problemach z wysyłaniem wiadomości, logowaniem oraz pozostałymi usługami. (Aktualizacja) W poniedziałek, tuż przed północą, Facebook i pozostałe serwisy wznowiły działanie.

Zgodnie z doniesieniami serwisu Downdetector, serwis i wszystkie jego usługi zaliczyły poważną awarię. Nie wiadomo, co jest jej przyczyną, jednak problemy zgłaszają użytkownicy z wielu miast w Polsce.

Awaria usług Facebooka

Jak widać na wykresie, w ciągu zaledwie kilkunastu minut pojawiło się prawie 10 tysięcy zgłoszeń awarii. Najwięcej doniesień dotyczy strony głównej, która przestała działać dla większości osób. Niektórzy nie mogą zaś zalogować się na swoje konto.

Awaria Facebooka, Źródło zdjęć: © Downdetector
Awaria Facebooka
Źródło zdjęć: © Downdetector

Problem nie dotyczy jednak tylko samego Facebooka. Inne jego usługi, takie jak Instagram, Messenger czy WhatsApp również otrzymują liczne zgłoszenia o problemach związanych z ich działaniem. Liczba użytkowników donoszących o problemach z Messengerem sięga jedenastu tysięcy osób, zaś w przypadku Instagrama i WhatsAppa liczba jest o połowę mniejsza.

Nie wiadomo, co jest przyczyną tak ogromnej awarii. Serwis nie donosił w ostatnim czasie o żadnych planowych pracach, które mogłyby wpłynąć na jego działanie. O rozwoju sytuacji będziemy informować w kolejnych aktualizacjach tego tekstu.

Aktualizacja godz. 19:00

Serwis Facebook potwierdził występowanie sporych problemów ze swoimi usługami za pomocą konta na Twitterze. Platforma potwierdziła, że można nie uzyskać dostępu do ich aplikacji, jednak pracuje nad tym, by jak najszybciej wszystko wróciło do normy.

Facebook nie podał jednak konkretnej informacji, ile może potrwać przywrócenie stanu rzeczy do poprawnego działania. Pozostaje mieć nadzieję, że wydarzy się to jak najszybciej.

Jeśli zastanawiacie się, jakie są alternatywy dla komunikatorów Facebooka, możecie zapoznać się z naszymi propozycjami:

Aktualizacja godz. 22:19

CTO potwierdził właśnie na Twitterze, że awaria Facebooka faktycznie ma podłoże w problemach sieciowych, o czym pisaliśmy niedawno. Zapewnił także, że cały zespół pracuje nad przywróceniem działania usług:

Aktualizacja godz. 23:52

Facebook wznowił działanie po ponad sześciu godzinach. Dostępne są już także Instagram, WhatsApp i Messenger. Awaria rozpoczęła się około 17:30, a jednym z jej efektów była czasowa migracja części użytkowników na Twittera, który zaczął pełnić rolę awaryjnego kanału komunikacji.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.