Blender 2.66 — fizyka ciał sztywnych i renderowanie włosów

Blender 2.66 — fizyka ciał sztywnych i renderowanie włosów21.02.2013 16:13

The Blender Foundation zaprezentowała dziś światu wersję 2.66 Blendera — programu przeznaczonego do modelowania 3D, animacji i różnych czynności z tym związanych dobrze znanego nie tylko miłośnikom projektów otwartoźródłowych. Najnowsza wersja wprowadza kolejne możliwości, których nie powstydziłby się komercyjny produkt za tysiące dolarów.

Te nowe możliwości to na przykład pełna integracja bibliotek do symulacji zachowania ciał sztywnych wykonywana z użyciem Bullet Physics (coś podobnego widzieliśmy rok temu w LightWave 3D 11). W Blenderze można było z fizyką ciał sztywnych spotkać się już przy projektowania gier, a teraz została zintegrowana również z edytorem i systemem animacji i, co ważne, można łączyć zachowanie tych grup obiektów z Polami Siłowymi, co daje bardzo ciekawe efekty.

Symulacje płynów również zostały poprawione i są teraz bardziej zgodne z fizyką dzięki nowemu modułowi odpowiedzialnemu za wygładzaną hydrodynamikę cząsteczek. Do narzędzi używanych przy tworzeniu modeli dołączył tryb dynamicznej topologii — tryb rzeźbienia, który nie tylko zmieni kształty pól siatki, ale w razie potrzeby również dokona podziału. Efekt widać na dłoniach autorstwa michalisa.

W rendererze Cycles pojawiła się wstępna obsługa renderowania różnego typu włosów i futra. Można ją znaleźć na liście eksperymentalnych opcji i jest dostępna kiedy do renderowania korzystamy z CPU. Poniżej przykłady autorstwa Marco G (fotel) i Tylera Aschenbrennera (emu). Ponadto niektóre czynności zostały zoptymalizowane, a w ustawieniach można zmienić kolejność renderowania kafli. Poprawiona została także obsługa przezroczystości (automatycznie wykrywany będzie bardziej odpowiedni model kanału alfa i operacje, które będą na nim wykonane), pojawiła się możliwośc nakładania animacji z zewnętrznych plików (MDD, PC2) na instancje obiektów i pojawiło się sporo drobniejszych nowości i udoskonaleń interfejsu (Można już pracować na MacBookach z Retiną).

Pełna lista zmian znajduje się na wiki projektu. Najnowszą wersję Blendera można pobrać dla systemów Windows, Linuksa i OS X z naszego portalu. Program znajduje się w dziale Programy → Grafika → Modelowanie 3D.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.