Blokujesz reklamy? To YouTube zablokuje ci filmy

Blokujesz reklamy? To YouTube zablokuje ci filmy11.05.2023 13:05
Blokowanie adblocka w YouTube
Źródło zdjęć: © Pixabay

Zasady w serwisie YouTube są znane. Albo opłacasz abonament YouTube Premium, albo oglądasz treści z reklamami. Tajemnicą poliszynela jest jednak to, że istnieją sposoby, dzięki którym można nie płacić, a i tak mieć serwis bez reklam. Wygląda na to, że to się niebawem zmieni. Google rozpoczął walkę z adblockerami.

"Blokowanie reklam nie jest dozwolone w serwisie YouTube" – komunikat o takiej treści pojawił się na ekranie jednego z użytkowników Reddita, korzystającego z narzędzia typu adblock. Poniżej Google wyjaśnił, że tylko dzięki reklamom serwis może pozostawać bezpłatny, a jeśli ich nie chcesz, to możesz wykupić YouTube Premium. Jest też przycisk, który przekierowuje od razu na stronę poświęconą temu pakietowi.

YouTube blokuje adblocki. Rzecznik potwierdza

W opisywanym przypadku narzędziem blokującym był uBlock Origin w przeglądarce Google Chrome. Inny użytkownik twierdzi jednak, że podobny komunikat zobaczył w Firefoksie. Można więc przypuszczać, że rozwiązanie jest testowane powszechnie i może pojawić się także w innych przeglądarkach i u osób korzystających z innych wtyczek. Rzecznik YouTube’a potwierdził informację o prowadzeniu tego eksperymentu.

Komunikat wyświetlający się na YouTube podczas używania adblocka, Źródło zdjęć: © Reddit | Sazk100
Komunikat wyświetlający się na YouTube podczas używania adblocka
Źródło zdjęć: © Reddit | Sazk100

Aby obejrzeć wideo w takiej sytuacji możliwe faktycznie są tylko dwie opcje: albo wykupi się pakiet Premium, albo wyłączy adblocka. To kolejny krok, jako że Google od dawna walczy z narzędziami do blokowania reklam. Najgłośniejsza tego typu sprawa zakończyła się uśmierceniem aplikacji YouTube Vanced (która wśród wielu swoich funkcji pozwalała też właśnie na oglądanie filmów bez reklam).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kamera solarna z akumulatorem w super cenie – recenzja Foscam B4

Cel: walka z adblockami i walka o abonentów

To jednak nie tylko kolejny krok w walce z użytkownikami blokującymi reklamy, ale też kolejna próba przyciągnięcia kolejnych subskrybentów. W nieco ponad rok Google’owi udało się zachęcić do wykupienia abonamentu ponad 30 milionów osób i łącznie liczba abonentów przekroczyła już 80 milionów. Pomocne mogło okazać się wydłużenie reklam i zwiększenie ich liczby. Równocześnie Amerykanie zamierzają dawać więcej – mowa na przykład o tym, że YouTube Premium zaoferuje "lepsze Full HD".

Wojciech Kulik, dziennikarz dobreprogamy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.