Czy Google w końcu połączy Gmaila z Inboxem?

Czy Google w końcu połączy Gmaila z Inboxem?12.12.2015 11:41
Łukasz Maślanka

Google oferuje użytkownikom dwie usługi do obsługi poczty elektronicznej – Gmaila oraz Inbox. Obie współpracują ze sobą i korzystają z e-maili oraz kontaktów użytkownika, ale funkcjonują jako odrębne serwisy. Możliwe jednak, że Google planuje głębszą integrację swoich usług do zarządzania komunikacją e-mailową. Czy czas Gmaila się kończy?

Niektórzy użytkownicy Gmaila po zalogowaniu do usługi zaczęli otrzymywać komunikat, który informuje, że teraz usługa kieruje bezpośrednio do Inboxa. Zainteresowani mogą cofnąć tę zmianę w ustawieniach aplikacji.

Wygląda na to, że Google chce zwrócić uwagę na swój młodszy program do zarządzania e-mailami. Wcześniej bowiem w aplikacji mobilnej lub w wersji webowej można było wybrać opcję Przekieruj z Gmaila na inbox.google.com, ale wymagało to zaangażowania użytkownika. Teraz Google próbuje namówić do korzystania ze swojego nowego programu do obsługi e-maili w nieco bardziej stanowczy sposób. Duża liczba użytkowników jest bowiem kluczową sprawą dla rozwoju Google Inbox. Usługa uczy się zachowań i potrzeb użytkownika, bazując nie tylko na danych e-mailowych, ale też na wpisach z Kalendarza Google lub na przypomnieniach z Google Keep i Google Now. Do tej nauki potrzebuje jednak nowych użytkowników i coraz większej liczby danych.

Ambicją Google jest stworzenie inteligentnego asystenta, który pozwala nie tylko obsługiwać e-maile, ale też dodawać do nich przypomnienia i notatki oraz porządkować wiadomości w grupach zdefiniowanych przez użytkownika. Inbox potrafi także znaleźć w e-mailach informacje o zbliżającej się podróży lotniczej lub o dostawie przesyłki, na którą czekamy, prezentując je w typowej dla Google formie kart. Wkrótce Inbox ma też zyskać możliwość tworzenia inteligentnych automatycznych odpowiedzi na wiadomości, które algorytm stworzy w oparciu o treść e-maila.

Meet Inbox by Gmail

Inbox jako usługa otwarta dla wszystkich działa od maja 2015 r. Gmaila uruchomiono natomiast w 2004 r., a trzy lata później pozwolono na otwartą rejestrację do usługi. Gmail jest więc nieco wiekowy, jak na rzeczywistość szybko pędzącego przed siebie świata cyfrowego. Coraz częściej występującym zjawiskiem jest clutter informacyjny, czyli przeładowanie nadmiarem wiadomości, wpisów z mediów społecznościowych, SMS-ów oraz e-maili. Dlatego Google wprowadziło do Gmaila mechanizmy filtrowania wiadomości poprzez algorytmy, które dzielą e-maile m.in. na społecznościowe, powiadomenia oraz oferty. Natomiast Inbox jest bardziej rozbudowanym niż Gmail narzędziem, pomagającym użytkownikom w porządkowaniu poczty elektronicznej i zarządzaniu nią w oparciu o możliwości algorytmów. Niewykluczone, że docelowo obie usługi zostaną połączone.

Jeśli chcecie sprawdzić, czym jest usługa Google Inbox i czy warto dać jej szansę, zajrzyjcie do naszej recenzji. A po lekturze zajrzyjcie do naszej bazy programów, w której znajdziecie Inboxa.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.