Dziś o 18:00 w dobreprogramy na żywo: kto kupi drogą elektronikę w erze taniej „chińszczyzny”?

Dziś o 18:00 w dobreprogramy na żywo: kto kupi drogą elektronikę w erze taniej „chińszczyzny”?11.03.2015 12:49
Redakcja

Nie cichną dyskusje po oficjalnej premierze nowych produktówApple. Wielu dotąd nawet najwierniejszych kultystów Jabłka ośmielasię stwierdzać, że Apple Watch to nie to, na co czekali. Wieluużytkowników MacBooków Air kręci głową na widok nowegodwunastocalowego laptopa, niezadowolonych, że nie będą mogli do niegołatwo podłączyć swoich ulubionych peryferiów. Apple najwyraźniejniewiele sobie z tego robi – wychwalane przez analityków rynku,z rekomendacją „kupuj” na giełdzie, śmiało realizujeswoją wizję sprzętu IT, podczas gdy większość pozostałych producentówskazana jest na naśladownictwo, a nawet strącenie do mniejatrakcyjnych segmentów rynku, gdzie konkuruje się głównie ceną.

Dwa dni temu na portalu Medium.com niejaki John Herrman opisałswoje doświadczenia z shitphonem.Po tym, gdy jego iPhone nagromadził tyle uszkodzeń, że przestał sięnadawać do użytku, stanął w obliczu konieczności wyłożenia 650dolarów na nowy telefon od Apple. Pułapka bez wyjścia? Niekoniecznie.Bloger zrobił coś nieoczekiwanego, biorąc pod uwagę lojalnośćużytkowników sprzętu z Cupertino. Kupił sobie taniego smartfona zAndroidem, One BLU Advance 4.0 Unlocked Dual Sim Phone,za jedyne 80 dolarów. Pewnie, ten shitphonenie był doskonały, nie wywoływał religijnego uniesienia, ale wzasadzie robił wszystko to, co robił iPhone, po prostu nieco gorzej.

Tę wielką czwartą falękomodotyzacji branży smartfonów przywołałniedawno szef Cyanogena, przepowiadając, że zniszczy ona przedewszystkim takie firmy jak Samsung, niezdolne do tego by zaoferować wswoich kosztownych urządzeniach coś znacząco więcej, niż oferowanejest przez kilkukrotnie tańszych chińskich konkurentów. Apple stoi tujeszcze w stosunkowo dobrej pozycji, ze swoim własnym środowiskiemusług i aplikacji, niedostępnych na sprzęcie żadnego innegoproducenta, ale ci wszyscy wielcy świata Androida faktycznie mają sięczym martwić, oferowane przez nich oprogramowanie i usługi w praktyceniczym się nie różnią od siebie, wszyscy też osiągnęli porównywalnypoziom dopracowania sprzętu.

Nasi redakcyjni koledzy, opisującswoje odwiedziny tegorocznego Mobile World Congress właśnie topodkreślali: setki modeli urządzeń, które praktycznie niczym się odsiebie nie różnią. Cienkie „batoniki” z zajmującym całyfront dotykowym wyświetlaczem, kamerką z tyłu, kilkoma przyciskami pobokach. Czasem nawet nie ma miejsca na logo firmy. Jak tu się jeszczemożna wyróżnić na tak ujednoliconym w formie rynku? Czy możliwe sąmarki Premium w elektronice, funkcjonujące tak, jak funkcjonują np.marki premium na rynku pięknych, mechanicznych zegarków?

O tym właśnie porozmawiamy dziś wnaszym programie na żywo, rozpoczynającym się jak zwykle o 18:00.Liczymy, że włączycie się do naszej rozmowy poprzez komunikator Skypelub czat, który uruchomimy przed transmisją. Dzwońcie więc do nas wtrakcie programu (nasz login na Skype to dobreprogramypl) ipodzielcie się swoimi opiniami o sprzęcie zaprezentowanym w tym rokuw Barcelonie, tym co pokazało w ostatni poniedziałek Apple, tym, cospodziewacie się zobaczyć w najbliższych czasach.

Przed zadzwonieniem prosimyoczywiście o sprawdzenie konfiguracji programu, co można zrobićwykonując rozmowę testową Skype (echo123). Dla wszystkich, którzy siędo nas dodzwonią i przekażą swoje komentarze przygotowaliśmyupominki: portalowe kubki i koszulki.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.