Elon Musk ściera się z Apple. Tim Cook zgotuje mu piekło?

Elon Musk ściera się z Apple. Tim Cook zgotuje mu piekło?29.11.2022 15:08
Elon Musk chce walczyć z Timem Cookiem
Źródło zdjęć: © Getty Images

Elon Musk, który wciąż dąży do uczynienia niebieskiego ptaka znów wielkim, w serii poniedziałkowych tweetów oskarżył Apple o grożenie wycofaniem Twittera ze sklepu App Store oraz próby cenzurowania platformy.

"Co tu się dzieje Tim Cook" – zatweetował w poniedziałek Elon Musk do dyrektora generalnego Apple, rozpalając spór między najbogatszym człowiekiem świata a najbardziej wartościową firmą publiczną na świecie – zauważa The New York Times. Tim Cook wciąż nie odpowiedział na jego pytanie.

Nowy władca niebieskiego ptaka w serii tweetów w ciągu 15 minut oskarżył Apple o grożenie wycofaniem Twittera z App Store bez żadnych wyjaśnień. Według Muska działanie to byłoby równoznaczne z cenzurą. Miliarder napisał wcześniej, że Apple zmniejszyło swoje wydatki na reklamę na Twitterze, co według niego jest uderzeniem w amerykańską wolność słowa.

"Apple w większości przestało reklamować się na Twitterze. Czy oni nienawidzą wolności słowa w Ameryce?" – zapytał retorycznie Musk.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Musk idzie na wojnę z Apple

Swoimi wpisami Musk wydaje się przygotowywać grunt pod walkę o internetową władzę z Cookiem, który dzięki dominacji Apple ma ogromny wpływ na inne firmy technologiczne. Tymczasem Twitter jest dystrybuowany za pośrednictwem App Store i używany przez właścicieli iPhone'ów i iPadów na całym świecie. W jednym tweecie Musk zasugerował, że jest gotowy na "wojnę" z Apple.

Dodatkowo właściciel Twittera opublikował na swojej platformie ankietę, w której porusza kwestię cenzury. "Apple powinno opublikować wszystkie podjęte przez siebie działania cenzorskie, które dotyczą jego klientów" – brzmi apel w ankiecie.

Musk był przygotowany do konfrontacji z Apple od czasu przejęcia Twittera. Jego plan biznesowy opiera się na przesunięciu przychodów z uzależnienia od reklam do większego oparcia na sprzedaży subskrypcji. Jednak wszelkie nowe przychody z subskrypcji będą podlegały praktyce Apple polegającej na pobieraniu nawet 30 proc. ich wartości.

Konrad Siwik, dziennikarz dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.