Facebook, Messenger i Instagram: awaria (aktualizacja)

Facebook, Messenger i Instagram: awaria (aktualizacja)03.11.2021 21:15
Facebook, Instagram i Messeger mają problemy (Photo by Muhammed Selim Korkutata/Anadolu Agency/Getty Images)
Źródło zdjęć: © Getty Images | Anadolu Agency

Nie minęło wiele czasu od ostatniej, wielkiej awarii Facebooka, gdy należące do niego serwisy i usługi ponownie odmawiają posłuszeństwa.

Facebook, Messenger i Instagram nie działają – donoszą użytkownicy serwisu Downdetector. Jak wynika z rosnącej liczby zgłoszeń, osoby korzystające z tych usług notują problemy z ich prawidłowym działaniem.

Awaria około 21:00 czasu polskiego nie miała jeszcze globalnego zasięgu, ale problem dotyczył coraz większej liczby użytkowników.

To kolejne problemy serwisu w ciągu miesiąca. Na początku października niedostępność Facebooka spowodowała globalny problem, dotyczący nie tylko jego aktywnych użytkowników.

Wykres z serwisu Downdetector, ilustrujący rosnącą liczbę zgłoszeń problemów z Facebookiem, Źródło zdjęć: © Downdetector
Wykres z serwisu Downdetector, ilustrujący rosnącą liczbę zgłoszeń problemów z Facebookiem
Źródło zdjęć: © Downdetector

Wynikał on z faktu, że Facebook używany jest do logowania w wielu różnych, niezależnych usługach. Dlatego niedostępność jednego serwisu zadziałała jak reakcja łańcuchowa, ograniczając dostęp do kolejnych Jak informowaliśmy wówczas, problemy spowodowały gigantyczne straty, liczone w miliardach dolarów.

Niedostępność Facebooka była ostatnio tylko jednym z powodów, dla których serwis wzbudzał powszechne zainteresowanie. Kolejnym okazała się, ogłoszona przez Marka Zuckerberga, zmiana nazwy Facebook na Meta. Dotyczyła ona jednak nie samego serwisu, ale spółki, do której należy serwis społecznościowy oraz inne marki i usługi.

Aktualizacja

Około 21:30 liczba użytkowników, którzy zgłaszają problemy z dostępem do Facebooka, Instagramu albo Messengera, zaczęła spadać.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.