Założony na początku 2004 roku Facebook przez ponad 17 lat był znany pod swoją pierwotną nazwą. Jedyną modyfikacją było usunięcie z niej "the" na początku działalności. Użytkownicy, a zwłaszcza inwestorzy i udziałowcy będą jednak musieli zaakceptować znacznie większą różnicę. Facebook zmienia bowiem nazwę na Meta.

bEUUPFAR

Był Facebook, będzie Meta. Ogłoszona przez Marka Zuckerberga zmiana dotyczy całego koncernu, do którego należą poszczególne usługi, marki i produkty. Te – a zatem także nazwa serwisu społecznościowego – pozostaną bez zmian.

Z praktycznego punktu widzenia ogłoszona zmiana ma większe znaczenie dla inwestorów, niż zwykłych użytkowników. Ci będą, jak do tej pory, korzystali po prostu z Facebooka, należącego do koncernu Meta.

Zmianę tę można porównać do powstania przed laty spółki Alphabet, grupującej produkty Google’a. W jej przypadku również rozdzielono nazwę wielkiego koncernu od nazwy jego produktów, co – z punktu widzenie użytkowników – przebiegło w zasadzie niezauważalnie.

Facebook zmienia nazwę na Meta. Dlaczego?

Potrzebę zmian Mark Zuckerberg uzasadnił faktem, że aktualna marka jest zbyt mocno związana z serwisem społecznościowym, by prawidłowo oddać pełne spektrum produktów, działań i obszarów zainteresowań koncernu.

bEUUPFAT

Nazwa Meta ma odzwierciedlać "metawersum" - wizję cyfrowego wszechświata, w którym interakcje podejmowane przez użytkowników mają wpływać na świat fizyczny.

Można przypuszczać, że zmiana wynika również z chęci poprawy wizerunku spółki. Od lat ciążą na nim różnego rodzaju skandale związane z prywatnością, wykorzystaniem danych czy niekorzystnym wpływem Facebooka na różne dziedziny życia.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Komentarze (64)
bEUUPFBP