Facebook Messenger nie działa. Tysiące osób skarżą się na awarię (aktualizacja)

Facebook Messenger nie działa. Tysiące osób skarżą się na awarię (aktualizacja)10.12.2020 10:17
Facebook Messenger nie działa wielu osobom, źródło: downdetector

Facebook Messenger nie działa prawidłowo – wynika z setek zgłoszeń w serwisie downdetector. Wszystko wskazuje na to, że twórcy zmagają się z awarią, której skutki można odczuć w wielu polskich miastach, w tym głównie w Warszawie i Krakowie.

Tylko w ciągu ostatniego kwadransa, w serwisie downdetector problemy z Messengerem zgłosiło ponad 1000 osób. Szczegóły nie są na razie znane, ale na podstawie historycznych problemów tego rodzaju można zakładać, że komunikator po prostu się nie wczytuje lub nie pozwala wysyłać wiadomości.

Problemy z Messengerem nasiliły się przed godziną 9:00, źródło: downdetector.
Problemy z Messengerem nasiliły się przed godziną 9:00, źródło: downdetector.

Co istotne, problemy najpewniej nie dotyczą każdego. W chwili pisania niniejszego tekstu sam mogę korzystać z Messengera, choć zauważyłem niekonsekwentne informowanie o nieodczytanych wiadomościach. Komunikator upiera się, że czekają na mnie nowe wiadomości, choć w praktyce wszystkie odczytałem. Możliwa jest też druga interpretacja; być może istotnie otrzymałem kolejne wiadomości, ale w wyniku awarii nie wczytują się w podglądzie czatów.

Z raportów użytkowników serwisu downdetector wynika, że problemy z Facebook Messengerem zaczęły się nasilać przed godziną 9:00. W tej chwili trudno szacować, ile trzeba będzie czekać, nim serwis zacznie znów funkcjonować bez przeszkód. Przypominamy, że downdetector opiera swoje informacje na raportach zgłaszanych przez użytkowników świadomych istnienia tego serwisu. W rzeczywistości skala problemu z Messengerem może więc być dużo większa.

Aktualizacja, godz. 11:00

Po ponad 40 minutach od publikacji naszego newsa, awaria Messengera wciąż nie została opanowana. W ostatni kwadrans przybyło ponad 2200 zgłoszeń od kolejnych użytkowników skarżących się na awarię. Co ciekawe, w serwisie downdetector gwałtownie przybywa też raportów dotyczących nie tyle samego Messengera, co całego serwisu Facebook. Wszystko wskazuje więc na to, że przynajmniej w części przypadków awaria dotyczy również jego infrastruktury.

Poza Messengerem nie działa również sam Facebook, źródło: downdetector.
Poza Messengerem nie działa również sam Facebook, źródło: downdetector.

Aktualizacja, godz. 11:23

Zgłoszeń dotyczących Facebooka i Facebook Messengera nie ubywa, a kolejnym poszkodowanym jest serwis Instagram (którego właścicielem także jest Facebook). W ciągu ostatniego kwadransa pojawiło się kilkaset zgłoszeń o problemach.

Problemy dotyczą już także serwisu Instagram, źródło: downdetector.
Problemy dotyczą już także serwisu Instagram, źródło: downdetector.

Aktualizacja, godz. 12:55

Problemy z dostępnością Facebooka, Messengera i serwisu Instagram niestety wciąż występują. Najwięcej użytkowników raportuje usterki Messengera, w przypadku którego do serwisu downdetector w ostatni kwadrans spłynęło ponad 6 tysięcy zgłoszeń. Około godziny 11:35 było to nawet ponad 10 tysięcy zgłoszeń w ciągu 15 minut.

Awarie Messengera sygnalizowane są nie tylko z obszaru Polski, źródło: downdetecor.
Awarie Messengera sygnalizowane są nie tylko z obszaru Polski, źródło: downdetecor.

Aktualizacja, godz. 15:20

Wszystko wskazuje na to, że awaria Facebooka, Messengera i Instagramu została już w dużej mierze opanowana. W ciągu ostatnich minut liczba raportów w serwisie downdetector znacznie spadła, choć w przypadku Messengera nadal przekracza 1000 na kwadrans. W redakcji nikt się już jednak nie skarży na problemy z komunikatorem.

Awaria Messengera została już najpewniej opanowana, źródło: downdetector.
Awaria Messengera została już najpewniej opanowana, źródło: downdetector.
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.