Facebook Messenger zamiast SMS-ów, nawet jeśli nie masz konta

Facebook Messenger zamiast SMS-ów, nawet jeśli nie masz konta04.12.2012 19:11

SMS skończył wczoraj 20 lat i wciąż cieszy się zainteresowaniem abonentów sieci komórkowych, ale nie oznacza to, że nie ma konkurencji — nawet bezpośredniej w postaci BlackBerry Messengera, iMessages, KIK, WhatsApp, ChatON czy choćby Google Talk. Facebook nie chce być gorszy i dziś wprowadził możliwość utworzenia konta i logowania do Facebook Messengera z użyciem numeru telefonu, pod warunkiem że korzystamy z aplikacji mobilnej. Oznacza to, że do komunikacji ze znajomymi z użyciem Messengera nie potrzeba już konta na portalu społecznościowym.

Niedługo możliwość komunikacji z użyciem komunikatora Facebooka będą mieli wszyscy, także niezarejestrowani na serwisie społecznościowym posiadacze telefonów. Co za tym idzie, wiadomości można wysyłać już nie tylko do znajomych z portalu, ale także do osób z książki adresowej telefonu, o ile mają aplikację na swoim urządzeniu. Odbiorca zostanie odnaleziony na podstawie numeru, co może kojarzyć się z SMS-ami, ale tu numer telefonu jest po prostu tożsamy z identyfikatorem konta w usłudze (ale nie na serwisie społecznościowym — nie są one tożsame). SMS-y zresztą można było z poziomu Facebook Messengera dla Androida wysyłać, były jednak traktowane trochę po macoszemu. Komunikacja w wersji 2.0 komunikatora będzie odbywać się nie za pośrednictwem SMS-ów, ale wiadomości Messengera (protokół XMPP), dostaniemy więc informację o lokalizacji nadawcy oraz „zwrotkę” mówiącą, że wiadomość została już przeczytana.

Nowa wersja aplikacji dla Androida już jest dostępna, ale logowanie z numerem telefonu działa na razie w kilku wybranych krajach, między innymi w Indiach, Wenezueli, Indonezji i RPA. Wkrótce poszerzy się zasięg tego mechanizmu, dołączy do niego nowe wydanie Messengera dla iOS. Będzie również wersja dla prostszych telefonów, których właściciele są jedną z ważniejszych grup docelowych usług Facebooka.

Sceptycy powiedzą zaraz, że to tylko kolejna próba poszerzenia zasięgu przez wciskanie swojej aplikacji użytkownikom, którzy jeszcze nie zostali wchłonięci do wielkiej machiny społecznościowej. Dla innych jest to sprawdzanie kogo jeszcze mamy na liście znajomych i z kim utrzymujemy kontakty poza serwisem — nic jednak nie wskazuje na to, że Facebook Messenger takie dane gdzieś wysyła, możemy więc chyba spać spokojnie. Z drugiej strony, udostępnienie aplikacji za darmo i bez reklam użytkownikom, którzy nie mają konta, jest gestem dość śmiałym i zdecydowanie korzystnym dla obecnych użytkowników serwisu. Jeśli uda się przekonać znajomych do korzystania z Facebook Messengera, nie będzie trzeba płacić za każdą wysłaną im wiadomość czy zdjęcie. Ponadto aplikacja do obsługi SMS-ów jest jedną z tych, które producenci telefonów bardzo chętnie przerabiają, więc jeśli komuś zależy na identycznym interfejsie na każdym urządzeniu, to również może się okazać nie najgorsze rozwiązanie.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.