Gadu-Gadu ma być bezkonkurencyjne, ale trochę konkuruje ze wszystkimi

Gadu-Gadu ma być bezkonkurencyjne, ale trochę konkuruje ze wszystkimi23.04.2019 12:55
Gadu-Gadu podąża własną drogą

Popularny niegdyś komunikator GG wrócił do Polski. Z rąk funduszu inwestycyjnego odkupiła go firma England.pl, która ma pomysł na przywrócenie marce ze słoneczkiem dawnej świetności.

GG z drobnymi przelewami

„Skarb, który pokrył się patyną, ale po rewitalizacji będzie jeszcze mocniej wszystkich zachwycał” – tak o Gadu-Gadu mówił Współwłaściciel England.pl Romuald Remus na łamach polskiego Forbesa. Jak chce to osiągnąć? Na razie wygląda na to, że GG będzie skrzyżowaniem Tindera (ze wszystkimi jego wadami) z narzędziem do robienia drobnych przelewów.

O funkcjach finansowych w GG pisaliśmy w marcu 2018 roku. Pytaliśmy was wtedy, jakie funkcje chcielibyście zobaczyć w nowym Gadu-Gadu i przelewy peer-to-peer raczej nie były jedną z nich. Jednak zarząd England.pl jest zdania, że są potrzebne. W jego oczach GG jest obiecującą platformą marketingową dla fintechów.

Wyniki ankiety z marca 2018 pokazują, czego chcą czytelnicy w GG
Wyniki ankiety z marca 2018 pokazują, czego chcą czytelnicy w GG

Randki i praca na raz

Do tego wszystkiego ma dojść możliwość rozmawiania ze współpracownikami. Nie wyobrażam sobie rozmawiania z kolegami z redakcji, gdy w tle dostaję propozycje spotkań (nie zawsze grzeczne, ale mniej grubiańskie niż na Tinderze). Mam nadzieję, że obecni właściciele komunikatora jakoś sobie z tą chimerą poradzą i pozwolą odizolować konto prywatnego od służbowego albo tworzyć osobne przestrzenie robocze, jak robi to Slack.

Takich propozycji dostawałam sporo, zwłaszcza w piątkowe wieczory
Takich propozycji dostawałam sporo, zwłaszcza w piątkowe wieczory

Obecnie GG zarabia na wyświetlaniu reklam. Płatny komunikator dla firm mógłby zróżnicować dochody właściciela, podobnie jak drobne przelewy.

Po lekturze artykułu z Forbesa mam wrażenie, że England.pl robi wszystko, by nie konkurować z innymi komunikatorami. Romuald Remus zapewnił, że GG „będzie szło własną drogą”. Droga ta ma obecnie aż 3 kierunki… ale może GG sobie poradzi. W lepszych czasach GG miało 7 mln użytkowników, ale przegrało starcie z komunikatorami wagi ciężkiej, jak Messenger. Obecnie z GG korzysta około miliona osób. Wiele z nich szuka kogoś do skoku w bok.

Najnowszą wersję Gadu-Gadu możecie ściągnąć z naszej bazy.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.