Galaxy S9 słabo się sprzedaje. W nowych smartfonach nie ma już nic interesującego?

Galaxy S9 słabo się sprzedaje. W nowych smartfonach nie ma już nic interesującego?09.03.2018 16:25

Przed rozpoczęciem tegorocznego MWC w Barcelonie autor napisałkilkasłów o bajkach na trudne czasy w branży mobilnej, twierdzącże jest źle, a będzie jeszcze gorzej, producenci smartfonów niebardzo potrafią bowiem znaleźć dróg wyjścia z technologicznegoimpasu, w jakim utkwili. I chyba napisał to w złą godzinę, bokilka dni po tym Samsung ogłosił, że wycofujesię z wyścigu na innowacje w smartfonach, a pomniejsiproducenci głównie na MWC licytowali się, który to bardziejupodobni swój sprzęt do iPhone’a X. A teraz analitycy zaczynająotwarcie mówić, że to równia pochyła. Ile firm wyleci zesmartfonowego biznesu w ciągu najbliższych 2-3 lat?

Koreańska agencja prasowa Yonhap tydzień temu sygnalizowała: –zainteresowanie nowym SamsungiemGalaxy S9 jest niższe niż oczekiwano. „Niższe” nie brzmijednak jeszcze strasznie, może to tylko chwilowe zwątpieniekonsumentów? Resztki optymizmu rozwiewa jednak Jeff Johnston,analityk z firmy Arthur Wood Research, który powołując się naswoje źródła u dystrybutorów mówi, że zamówienia na nowegoflagowca mają być o połowę niższe niż były dla Galaxy S8.Samsung spodziewał się tymczasem wzrostu rok do roku na poziomie10-15 procent.

Co się stało, że ludzie po roku nie chcą zapłacić 3599 złza androidowego flagowca (w podstawowej wersji S9), dzięki któremuich życie stałoby się hmm… no właśnie? Lepsze? Johnstontwierdzi że konsumenci przestają wierzyć w bajki opowiadane imprzez marketing producentów. Ludzie zaczęli wymieniać smartfony wo wiele wolniejszym tempie, w miarę jak ich nowe funkcjonalnościprzestały być interesujące. Analityk mówi więc otwarcie:sprzedaż smartfonów zaczęła coraz szybciej spadać.

Ten problem nie dotyka tylko Samsunga i innych producentówsprzętu z Androidem. Ucierpi też Apple jak również dostawcykomponentów, m.in. Qualcomm i Broadcom. Inwestorzy Apple’a jużmają być na krawędzi, ale prawdziwe rozczarowanie dopieroprzyjdzie w kilku najbliższych kwartałach. Co bowiem firma zCupertino ma dziś do zaoferowania poza koszmarną monobrwią naswoim flagowcu? Pamiętamy, że podczas prezentacji iOS-a 11, jednąz głównych atrakcji były animowaneemoji, odzwierciedlające wyraz twarzy wysyłającego. Największeporuszenie w mediach wzbudziło oczywiście poniższe emoji.Niechciana metafora kierunku rozwoju techniki.

Innowacyjne animowane interaktywne emoji Apple (źródło: emojipedia)Brak pomysłów to jednak nie wszystko, co gnębi producentów.Wdali się w wyścig na cyferki, na którym wszyscy przegrywają.Modele kolejnych generacji smartfonów stają się coraz droższe wprodukcji. Według analityków z IHS Markit, koszt wyprodukowania(komponenty plus montaż) jednego egzemplarza Samsunga Galaxy S7wynosił ponad 307 dolarów. Za wyprodukowanie egzemplarza Galaxy S8trzeba było już zapłacić ponad 350 dolarów. Nowy Galaxy S9 możekosztować niespełna 400 dolarów – a gdzie koszt pracbadawczo-rozwojowych?

Zapotrzebowanie na nowe flagowe smartfony wróci zapewne dopierowraz z jakimś przełomowym wynalazkiem, np. elastycznymi ekranami iobudowami, czy też nową generacją akumulatorów pozwalających naładowanie raz na tydzień. Póki do tego nie dojdzie sprzedawać jakośbędą jedynie ci producenci, którzy ze swoich produktów uczyniliprzedmioty kultu. Niekoniecznie musi to być iPhone X, sprzęt butikowy, taki jak Light Phone 2, jest tu jeszcze bardziej obiecujący.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.