Google zaprezentował (wreszcie) własną usługę muzyczną

Google zaprezentował (wreszcie) własną usługę muzyczną11.05.2011 10:41
Redakcja

Podczas konferencji Google I/O zaprezentowano nową usługę giganta — Google Music. Tym samym firma z Mountain View dołącza do wyścigu o serca audiofili.

Przypomnijmy, usługa muzyczna Google oczekiwana była od niespełna roku, gdy pojawiły się pierwsze informacje na jej temat. W listopadzie świat obiegła informacja o przełożeniu premiery z uwagi na trudności w rozmowach z wytwórniami fonograficznymi. Ostatecznie usługa — jak na Google przystało — została uruchomiona w wersji beta wczoraj. Niestety, serwis Google Music przeznaczony jest póki co dla użytkowników ze Stanów Zjednoczonych.

Ważną cechą Google Music jest to, że została oparta o infrastrukturę w chmurze. Wszystkie piosenki, listy odtwarzania czy metadane synchronizowane są pomiędzy urządzeniami użytkownika. Użytkownik będzie mógł szybko stworzyć inteligentne listy odtwarzania, zawierające utwory podobne do tego jaki został wybrany. Użytkownik Google Music będzie mógł wybrać piosenki, które będą dostępne nawet w sytuacji, gdy nie będzie dostępnego połączenia internetowego. Serwis będzie dostępny dla każdego urządzenia wyposażonego w Androida 2.2 i nowszej a także komputerów z systemem Windows oraz Mac OS X.

Każdy użytkownik będzie mógł wysłać do chmury Google aż 20000 utworów. Google póki co nie wspomina o cenie za skorzystanie z tej usługi, póki co dla testerów dostęp do Google Music będzie darmowy. Uruchomiona nieco wcześniej usługa Amazonu pozwala na darmowe przechowywanie 5 gigabajtów danych (wg Amazonu pozwoli to na przechowywanie 2000 utworów). Podobnie jak w przypadku Amazon Cloud Player usługa wystartowała bez porozumienia z wytwórniami fonograficznymi. Oznacza to tyle, że w Google Music nie będzie można póki co kupić muzyki, a jedynie synchronizować obecną bibliotekę utworów.

Google dołączył do muzycznego stołu jako jedna z ostatnich wielkich firm. Podobne do Google Music usługi oferuje również Microsoft (Zune Pass), Amazon (Amazon Cloud Player) a nawet Canonical od ponad roku oferuje dostęp do muzyki kupionej w Ubuntu One Music Store z telefonu. Bliski uruchomienia własnej usługi w chmurze jest Apple, któremu blisko miesiąc temu udało się podpisać umowy z dwiema dużymi wytwórniami fonograficznymi.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.