Google zmienia wygląd swoich aplikacji – Material Design „cały na biało”

Google zmienia wygląd swoich aplikacji – Material Design „cały na biało”24.07.2018 10:19

Już w lutym stało się jasne, że pierwsza odsłona języka wzornictwa Material przechodzi do historii. Wszystkie wydane od tego czasu aplikacje Google, np. nowe Wiadomości Google czy Obiektyw Google, hołdują nowej odsłonie Material Design, nazywanej po prostu Material Design 2. To jednak dopiero skromne początki: wkrótce spore zmiany pojawią się we wszystkich najważniejszych aplikacjach Google.

Pierwsze kroki korporacja stawiała dość nieśmiało, jednak ciepłe przyjęcie minimalistycznych interfejsów z nowym fontem, dużymi elementami interaktywnymi i obsługą gestami zachęciło do dalszego rozwoju. Największym wyróżnikiem nowego podejścia jest jednak polityka wykorzystywania wyrazistych kolorów w zasadzie na wyłączność kluczowych elementów nawigacyjnych, tła zaś są na ogół śnieżnobiałe i pozbawione deseni.

Wkrótce właśnie w ten sposób prezentować się będzie Gmail (koniec z wyrazistym czerwonym paskiem w górnej części interfejsu!), Zdjęcia Google, Dysk Google, Mapy Google, a nawet Gboard! Takimi informacjami podzielił się Nicolo Bianchino, który wraz z Adamem Grabowskim opracowali we współpracy z Google kompletne wytyczne dla Material Design 2 oraz nowe animacje i interfejsy. Oryginalny filmik zniknął już z Vimeo, co sugeruje spóźnioną interwencję Google.

Zmiany są spore i nie dotyczą wyłącznie estetyki, ale przede wszystkim ergonomii interfejsów i szeroko pojętego User Experience. Jak widać na udostępnionych przez duet grafików materiałach, zredukowana zostanie liczba scenariuszy, w których wykorzystywany będzie nagminny w Material Design 1 przycisk interakcji w prawym dolnym rogu ekranu. Częściej będziemy natomiast korzystać z gestów, jak to ma miejsce choćby w najnowszej wersji Map Google.

Niestety, jak dotąd brakuje informacji na temat daty premiery kolejnych nowych wersji aplikacji. Nie należy jednak oczekiwać, że Google zmieni interfejsy wszystkich programów z dnia na dzień: jak pokazują eksperymenty z Material Design 2 w Google Chrome, czekają nas raczej miesiące testów A/B, dzięki którym to użytkownicy wybiorą lepsze dla nich rozwiązania.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.