Huawei drugim największym producentem smartfonów. Samsung ma powody do obaw

Huawei drugim największym producentem smartfonów. Samsung ma powody do obaw01.08.2018 15:19
Huawei P20.

Huawei właśnie stał się drugim największym producentem smartfonów, spychając Apple na trzecią pozycję. Możliwe, że to nie koniec sukcesów, bowiem firma ma ambicje wskoczenia na pierwsze miejsce.

Firma Huawei już w 2013 roku postanowiła zdominować rynek. Wówczas Richard Yu Chengdong z działu mobilnego Huaweia założył, że pod względem sprzedaży uda się wyprzedzić Apple i Samsunga. Objęta strategia, dostarczania smartfonów zapewniających świetny stosunek jakości do ceny, dość szybko zaczęła przynosić korzyści.

Dziś smartfony Huaweia z niskiej i średniej półki cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Co więcej, topowe modele również znajdują coraz więcej użytkowników. Warto wspomnieć o chociażby modelu P20, który został wyposażony w jedną z najlepszych kamer wśród smartfonów. Chiński producent nie tylko stara się zapewnić atrakcyjniejszą cenę, ale również próbuje tworzyć najlepsze urządzenia na rynku.

źródło: IDC
źródło: IDC

Nic więc dziwnego, że Huawei obecnie może pochwalić się świetnymi wynikami. Według raportu dostarczonego przez IDC, w drugim kwartale 2018 roku, Huawei sprzedał 54,2 mln smartfonów. Oznacza to wzrost o aż 30,9 proc. względem poprzedniego roku. Jeśli tendencja wzrostowa się utrzyma, to jak najbardziej Huawei może wyprzedzić Samsunga.

Wciąż pierwsza pozycja należy do Samsunga, który osiągnął wynik 71,5 mln. Owszem rezultat może robić wrażenie, ale trzeba zauważyć, że południowokoreański producent zaliczył spadek o 10,4 proc. Na trzecim miejscu znalazło się Apple z 41,3 mln sprzedanych iPhone’ów i wzrostem o skromne 0,7 proc.

Huawei już wcześniej osiągał lepsze wyniki od Apple, ale różnica była minimalna. Natomiast w tym kwartale chińska firma zauważalnie wyprzedziła Apple. Z drugiej jednak strony, producent iPhone’ów nie ma powodów do obaw, wręcz przeciwnie, osiąga coraz większe zyski, rośnie też średnia cena zakupionego smartfonu.

Wysoki wzrost sprzedaży zaliczyło także Xiaomi, które może pochwalić się 31,9 mln sprzedanych modeli. Czyżby Apple miało spaść z podium? Możliwe, Xiaomi coraz lepiej radzi sobie rynku i osiąga świetny wzrost na poziomie 48,8%. Co ciekawe, cały rynek zdaje się wyhamowywać. Ogólna sprzedaż smartfonów w drugim kwartale spadła o 1,8 proc. względem poprzedniego roku.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.