Huawei powtarza błędy Nokii – naciąga przy chwaleniu podwójnego aparatu w P9 (aktualizacja)

Huawei powtarza błędy Nokii – naciąga przy chwaleniu podwójnego aparatu w P9 (aktualizacja)04.07.2016 18:26

Jeśli śledzicie firmę Huawei w mediach społecznościowych, na pewno widzieliście już to zdjęcie. Sympatyczne, ciepłe ujęcie opatrzone zostało opisem wychwalającym możliwości aparatu w smartfonie Huawei P9. Moduł fotograficzny jest godny uwagi i zadowoli wielu użytkowników, ale tego zdjęcia akurat nie zrobił.

Niestety ktoś w dziale marketingu zapomniał usunąć metadane z pliku, a niestety nie wszystkie serwisy społecznościowe usuwają takie informacje. Z profilu na Google+ możecie pobrać oryginalne zdjęcie i sami obejrzeć metadane, które pozwoliły złapać marketingowców na gorącym uczynku.

[1/2]
[2/2]

Dzięki informacjom EXIF wiemy już, że zdjęcie zostało zrobione nie smartfonem za nieco ponad 2 tysiące złotych, ale lustrzanką, której body kosztuje 5 razy więcej – Canon EOS 5D Mk III. Do tego dołączony był nie najgorszy obiektyw, bo kosztujący w Polsce 8,5 tysiąca złotych Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM. Sprzęt, o którym mowa, wygląda tak:

Ten rozmiar działa na wyobraźnię. Nic dziwnego, że zdjęcie wygląda świetnie (flara to rzecz gustu), pokazuje detale, wyraźnie na nim widać włosy modelki i splot bluzy, mimo bardzo trudnego oświetlenia. To zdjęcie jest zbyt piękne, żeby było prawdziwe. Zostało zrobione wysokiej klasy sprzętem, a prawdopodobnie także podrasowane w Photoshopie przez fachowca. Autorem zdjęcia jest Bryan Sheffield, który robił też inne zdjęcia dla Huawei, Starbucksa i różnych magazynów. Między innymi to:

Pod jednym względem jednak marketingowcy wykazali się sprytem. Tak naprawdę w opisie zdjęcia nigdzie nie zostało jasno napisane, że zdjęcie zostało zrobione aparatem w Huawei P9! Opis mówi, że udało się uchwycić wschód słońca ze znaną osobowością kulinarną, promującą zdrowy tryb życia Deliciously Ella, od jakiegoś już czasu współpracującą z producentem i reklamującą jej smartfony.

Zdjęcie zostało otagowane #HuaweiP9, a opis zachwala podwójny aparat, wyprodukowany przez firmę Leica, ale nigdzie nie ma informacji, jakoby to właśnie zdjęcie zostało zrobione tym aparatem. Marketing chce oczywiście byśmy kojarzyli dobre, wyraźne zdjęcia z nowym smartfonem, ale w zasadzie nie można powiedzieć, że zostaliśmy okłamani. Trzeba być czujnym.

Nie zmienia to faktu, że od momentu, kiedy odkryte zostały metadane, internauci są na Huawei trochę obrażeni. Na razie firma nie skomentowała swojego posunięcia, ale zapewne zaznaczy, że nigdzie nie pisze, że akurat to zdjęcie zostało zrobione P9.

Przypomnę, że Nokia zaliczyła podobną, ale poważniejszą wpadkę przy promowaniu Lumii 920 z „pływającą soczewką”. Za wprowadzanie klientów w błąd firma kulturalnie przeprosiła.

Aktualuzacja

Dziś rano otrzymaliśmy oświadczenie w tej sprawie od firmy PR obsługującej Huawei w Polsce. Oto jego pełna treść:

Wczoraj na jednym z naszych kanałów w mediach społecznościowych opublikowano zdjęcie, które nie zostało wykonane za pomocą smartfona Huawei P9. Obraz ten powstał podczas nagrywania reklamy Huawei P9. Ze względu na jego walory artystyczne zdecydowaliśmy się go udostępnić, aby był inspiracją dla członków naszej społeczności. Przyznajemy, że powinniśmy zwrócić większą uwagę na czytelny opis przy tej fotografii. Nigdy nie było naszą intencją wprowadzić w błąd odbiorców, za co najmocniej przepraszamy. Informujemy, że wpis został usunięty.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.