Inbox otwiera się na wszystkich. Zastąpicie Gmaila listą zadań?

Inbox otwiera się na wszystkich. Zastąpicie Gmaila listą zadań?29.05.2015 11:17
Redakcja

Po wielu miesiącach testów Google postanowiło udostępnić swoją nową skrzynkę pocztową wszystkim zainteresowanym – Inbox nie wymaga już zaproszeń i zaprasza do tego, aby zupełnie zmienić podejście do poczty internetowej. Czy jednak zdobędzie popularność? Zmiana przyzwyczajeń to najczęściej źródło poważnych problemów, nie inaczej będzie i tym razem.

Usługa wystartowała w październiku ubiegłego roku i aż do tego momentu korzystać z niej mogły jedynie te osoby, które otrzymały zaproszenie. Teraz z nietypowej poczty może korzystać już każdy. Czym takim jest Inbox? To nowy wymiar skrzynki pocztowej, która wiadomości zamienia na zadania. Można ją uznać za listę zadań do wykonania, bo każdy mail stanowi element, którym powinniśmy się zająć. Nadrzędnym celem każdego z użytkowników powinno być natomiast osiągnięcie stanu, w którym skrzynka jest pusta – wszystkie zadania zostały wykonane. Całość działa w sposób inteligentny, podpowiada nam istotne wiadomości, zrzuca na dalszy plan te mniej istotne.

Meet Inbox by Gmail

Do Inboksa nie można podchodzić tak, jak do klasycznej usługi pocztowej: choć usługa zachowuje opcje etykiet, grupowania i automatycznego przydzielania, jakie znamy już z Gmaila, prezentuje dane w znacznie odmienny sposób. Inny jest nawet interfejs, który garściami czerpie z założeń Material Design oferując rozwijany panel boczny, pływające przyciski i proste, acz bardzo czytelne ikony. Problemem jest natomiast nieco uboga funkcjonalność: przypomnienia czy przypinanie wiadomości to nie priorytety, a dopiero niedawno wprowadzono przycisk usuwania, a także wsparcie dla podpisów w wiadomościach. Oprócz tego skrzynka wyświetla teraz informacje o czekających nas podróżach i rezerwacjach lotniczych, integruje się ponadto z notatnikiem Keep. Oczywiście wszystkie funkcje Inboxa są dostępne zarówno w wersji webowej, jak i w aplikacjach dla Androida i iOS.

Czy Inbox to udana usługa? Na pewno ma pewien potencjał, ale naszym zdaniem nie wypada zbyt dobrze – wiele wiadomości da się przeoczyć, a traktowanie poczty jako zadań nie spisywało się dobrze w naszych testach. Największą wadą Inboksa jest to, że wymaga diametralnej zmiany przyzwyczajeń. Osoby korzystające od lat z Gmaila i mające go dostosowanego do własnych potrzeb, tutaj mogą się poczuć jak wrzucone na zupełnie nieznane lądy. Czarny scenariusz to oczywiście zastąpienie Gmaila nowym Inboksem – taka opcja zapewne nie spodobałaby się wielu osobom, ale jest jak najbardziej realna. Google najprawdopodobniej nie zrobi tego jeszcze teraz, ale w przyszłości zapewne nie będzie chciało utrzymywać dwóch osobnych usług.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.